En så kallad dagbok. ;P

Home Forums Dagböcker En så kallad dagbok. ;P

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 91 total)
  • Author

Aokej, ska ta mig i kragen o komma i form igen. Tänkte att det kanske sporrar mig med en dagbok. hah vem vet.

Så här ligger det till, har inte tränat seriöst sen i julas(!) haft diverse skador o förkylningar. och om jag ska vara ärlig allmänt lat också. hah
    det har ju då resulterat i att jag har tappat alla muskler o teknik känns det som. :( låg innan på mellan 64-66 kg nu: 58kg.

Dagens pass:

Frivändningar:
    5x 35kg
    3x 45kg 3 set
    3x 50kg 2 set

Stötdrag:
    5x 60kg 3 set

Hamstringsdrag:
    6x 55kg 5 set

Böj:
    10x 30kg 3 set
    7x 40kg 2 set
    3x 50kg

sen på det bellyback o mage.. kan lungt säga att det är långt ifrån de vikter som jag brukar vara på men det kommer väl tillbaka o förbättras , förhoppningsvis. :)

Anne-J wrote:
    Aokej, ska ta mig i kragen o komma i form igen. Tänkte att det kanske sporrar mig med en dagbok. hah vem vet.

Så här ligger det till, har inte tränat seriöst sen i julas(!) haft diverse skador o förkylningar. och om jag ska vara ärlig allmänt lat också. hah
    det har ju då resulterat i att jag har tappat alla muskler o teknik känns det som. :( låg innan på mellan 64-66 kg nu: 58kg.

Dagens pass:

Frivändningar:
    5x 35kg
    3x 45kg 3 set
    3x 50kg 2 set

Stötdrag:
    5x 60kg 3 set

Hamstringsdrag:
    6x 55kg 5 set

Böj:
    10x 30kg 3 set
    7x 40kg 2 set
    3x 50kg

sen på det bellyback o mage.. kan lungt säga att det är långt ifrån de vikter som jag brukar vara på men det kommer väl tillbaka o förbättras , förhoppningsvis. :)

stark:emo-thumb har du nå mål du vill uppnå?

junioren wrote:
    stark:emo-thumb har du nå mål du vill uppnå?

jaoo sista året som ungdom så jag siktar på ett sm guld till hösten ;)
    hehe och om jag inte lyckas me det så har jag iaf tränat extra hårt och fått bättre PB :p

Hej Anne!

Kul med en ny så kallad dagbok av en tyngdlyftare.
    Jag kommer följa dig mot guldet och heja på, kanske fråga om tips någon gång :)
    Jag gillar att träna lite Ol för skojs skull då och då.

Ha det gött

wesaft wrote:
    Hej Anne!

Kul med en ny så kallad dagbok av en tyngdlyftare.
    Jag kommer följa dig mot guldet och heja på, kanske fråga om tips någon gång :)
    Jag gillar att träna lite Ol för skojs skull då och då.

Ha det gött

nice hurruduru. :) bra o veta att folk läser så man känner press att prestera bra. :D hah
    OL is the shit så att säga. ;)

Ha det fint du med.

Anne-J wrote:
    jaoo sista året som ungdom så jag siktar på ett sm guld till hösten ;)
    hehe och om jag inte lyckas me det så har jag iaf tränat extra hårt och fått bättre PB :p

härligt! hoppas du tar hem det då ;) jag finns här och hejar på dig hela vägen fram, hehe.. kör hårt! :up:

junioren wrote:
    härligt! hoppas du tar hem det då ;) jag finns här och hejar på dig hela vägen fram, hehe.. kör hårt! :up:

:emo-thumb

Idag har jag världens jävla tränigsvärk så orkar inte pallra mig till gymmet men däremot har jag prommenerat i ca 60 min i kylan. hah det är dagens träning i morgon ska jag banne mig ta mig till gymmet o köra järnet.
    That´s all for today folks. ;)

Igår var jag på gymmet igen och med världens träningsvärk var jag ju ändå tvungen o plåga benen. hehe ;)

Ryck
    5x 25kg 3 set
    3x 30kg 3 set
    2x 40kg 4 set

Överstöt
    5x 30kg 3 set
    5x 40kg 5 set

frontböj
    10x 20kg
    5x 35kg 2 set
    5x 40 kg 3 set

och självklart bellyback o mage på det. :)

I dag blir det nog så gott som vila, mina knän är fucked up o träningsvärk i låren. hah men blir nog ändå att ta en promenad o sen köra lite mage :up:

Idag så bestämde jag mig för en skotertur, började verkligen bra först kör jag fast o måste slita lös skotern och sen när jag är på väg hem kör jag in i ett träd. :| for me skallen in i trädet men som tur var så gjorde det inte så ont..

ja herregud så det kan gå när man är ute i byn. heh ska ta mig en prom snart tror jag .. ingen träning förrän måndag för mig. ;P

på gympan idag var det spänst som gällde , tog rejält, så jag är helt slut körd. Trots att benen var stumma och känndes som gelé så bestämde jag mig för att ta mig till gymmet.

När jag kom in till gymmet så såg jag att Bo Isovaara från kiruna var på besök och han hjälpte mig med teknik osv. Dagens träning bestod mest av teknik och lite nya övningar jag ska börja med. riktigt nice var det. Bosse kom med många råd. heh shit alltså trots att benen var helt slut sedan tidigare envisades bosse med att jag skulle köra sittryck ( brukar inte köra det då mina knän är paj) och tillslut fick jag till det riktigt bra. Helt nöjd med dagens träning. orkar inte skriva upp reps osv ni får nöja er utan för den här gången ;)

Imorn blir det promenad , hinner inte med gym, måste skriva en rapport på 7 sidor :( men får försöka hinna ta mig till gymmet ändå i veckan.

Har inte blivit nå träning i veckan.. alldeles för mycket skola :/ + att det är tävling på lördag så jag vilar mig i form. ;P huhu.. jag får väl återkomma med resultatet efter tävlingen på lördag :) nää nu väntar skolan.. Tjing

Hej Anne-J!

Vila sig i form låter bra.

Hur tränar du fram ditt optimala djup i dippen i överstöten/push press?
    Jag har ok benstyrka, men känner mig inte så explosiv i det läget, har du några tips? Utöver att nöta på och testa olika djup såklart.
    Hur gör du med greppet inför överstöten, släpper tumlåset antar jag, men mer, greppar du om bredare, hur lågt sänker du armbågarna?

Hoppsan inte meningen att komma med jobbiga frågor inför helgen.

Lycka till på tävlingen

wesaft wrote:
    Hej Anne-J!

Vila sig i form låter bra.

Hur tränar du fram ditt optimala djup i dippen i överstöten/push press?
    Jag har ok benstyrka, men känner mig inte så explosiv i det läget, har du några tips? Utöver att nöta på och testa olika djup såklart.
    Hur gör du med greppet inför överstöten, släpper tumlåset antar jag, men mer, greppar du om bredare, hur lågt sänker du armbågarna?

Hoppsan inte meningen att komma med jobbiga frågor inför helgen.

Lycka till på tävlingen

Tjo. :)

det där med kicken är inte riktigt min grej.. lyckas alltid gå ner för djupt o långsamt.. Brukar försöka köra mycket ”kickstöt” ( överstöt utan ut fall) det hjälper mig att inte stöta så långt fram åt som jag har en tendens att göra, men tycker att det hjälper till med djupet också.. man kan även bara försöka tänka snabbt ner snabbt upp, även att man trycker på med bröstet.. man behöver inte gå så djupt i kicken det är lättare att bara vara snabb i utfallet o trycka sig ner under stången.. men såklart är det bara att nöta, nöta och åter nöta tillsist hittar man rätt :)

I överstöten släpper jag inte tumlåset, tycker det känns obehagligt utan.. Armbågarna försöker jag ha så sänkta som möjligt , fick det tipset av tränaren och det känns mycket bättre, då känner man att stången riktigt ligger på nyckelbenen och då använder man kroppen mer i överstöten..

inte alls jobbiga frågor. ;P kul o kunna hjälpa till ( om det nu var så mycket till hjälp ? )

Och tack för lyckönskningen. :emo-thumb

Tack för bra tips.

Snabbt ner snabbt upp är ett bra tips som jag försökt följa tidigare, men det känns inte så när man kör sen :)
    Jag ska nöta på.

Stången på nyckelbenen håler jag med om, men om du sänker armbågarna för lågt kanske det bidrar mer till att du vill stöta framåt?
    Speciellt som du vill trycka med de starka bröstmusklerna.

Din coach kan nog bäst såklart, jag är bara en glad amatör, men rak hållning, upp med armbågarna lite (mer fram menar jag nog) men stången tungt liggandes på nyckelbenen, (jag måste släppa tumlås då pga rörligheten)
    Luta dig lite bakåt, sen sikta med stången på nästippen.
    Det borde hjälpa dig att stöta mer rakt upp, även om det är emot vad din coach sa, lite på honom.

Tänk inte på tekniken nu inför tävligen, det var det jag menade med att jag störde.

Fast tänka explosivt ska du göra, pang :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 91 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.