- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 april, 2008 at 18:07 #398507Anonym anvandareMember
Kul o kunna vara lite till hjälp
Nja det där med att jag stöter framåt har inget med armbågarna att göra, jag liksom faller framåt i kicken.. därför kör jag mycket kickstöt eftersom att då kan jag inte ”rädda” stöten med ett utfall och på tävling när jag tänker ”som en kickstöt” då brukar det bli bättre
Ingen fara att jag tänker på tekniken, hah när det är tävling som gäller då är det bara att få upp så mycket vikt som möjligt , och tekniken sitter ändå så pass bra att jag slipper tänka på den, förutom lite små saker..
hehe mycket kommer det smälla om mig. Och dom där kiruna tjejerna får se upp!
Nu är det snart dax att bege sig upp till sportis o plocka fram flaket (suck)
Nå vi hörs imorn om resultaten.12 april, 2008 at 15:07 #398508Anonym anvandareMemberjahapp vägde 57.9 gick i 58:an. kan berätta att det gick åt helvete!
Ingångs i ryck 38 kg, 1:a försöket bom, 2:a försöket klarade, 3:e gick jag på 42 bom. Stöten gick inte bättre den heller in på 50, 1:a klarade, 2:a 54kg bom, 3:e orkade inte ens vända.. Sista serie tävlingen innan sommarn. attans vad det gick dåligt. :frust: ska käka upp mig nu o ligga i med träningen så mycket som jag har tid med skolan tar så grymt mycket tid just nu Nä nu ska jag gå o käka, sen får vi se vad kvällen bjuder på kanske en öl eller två .. hahtjing
12 april, 2008 at 15:47 #398509Anonym anvandareMemberÄh, det var bara en tävling.
Träna effektivt framöver.
Ha en trevlig kväll.14 april, 2008 at 17:32 #398510Anonym anvandareMemberJiess ska ligga i med träningen nu.
Ingen träning idag, hade hästen igår o idag, det var ett bra tag sen jag red ska jag säga har träningsvärk av det ! Imorn ska jag mest troligt pallra mig till gymmet
16 april, 2008 at 22:50 #398511Anonym anvandareMemberHej Anne.
Jag hoppas du legat lågt med ölen.Idag tränade jag tyngdlyftning, med skön stång och plattform där jag kunde släppa vikter, kul
Tänkte på dina tips, det hjälpte och resulterade i PB med minst 10kg i stöt (även om jag nog hade det i mig ändå)
Jag tänkte på nyckelbenen och snabbt under med bra fotarbete, resulterade i djupare utfall och tyngre vikt, prima tider.16 april, 2008 at 23:11 #398512Anonym anvandareMemberwesaft wrote:Hej Anne.
Jag hoppas du legat lågt med ölen.Idag tränade jag tyngdlyftning, med skön stång och plattform där jag kunde släppa vikter, kul
Tänkte på dina tips, det hjälpte och resulterade i PB med minst 10kg i stöt (även om jag nog hade det i mig ändå)
Jag tänkte på nyckelbenen och snabbt under med bra fotarbete, resulterade i djupare utfall och tyngre vikt, prima tider.Heeej,
Joorå jag ligger lågt med ölen. haha
fan va nice att jag kunde vara till nån hjälp
åhå inte illa det där med PB´t inte. Det är riktigt bra när man får in det där med att man ”trycker” sig ner under stången, det bara smäller till så är man uppe på mycket högre vikter än innan.
Har inte hunnit med o träna än attans skola, man gör inget annat än o pluggar. Fast träningvärken från hästen sitter kvar än, det tar mer än vad man tror ! Får försöka hitta tid för att ta mig till stallet o fara på nån tur nån gång i veckan framöver
Jo wesaft, du råkar inte sitta på nått tips till att bli mjukare i fotlederna? det är ett av mina problem enligt en kiruna gubbe, jag får inte riktigt bra sitt pga det.
17 april, 2008 at 10:18 #398513Anonym anvandareMemberAnne-J wrote:Jo wesaft, du råkar inte sitta på nått tips till att bli mjukare i fotlederna? det är ett av mina problem enligt en kiruna gubbe, jag får inte riktigt bra sitt pga det.Jag lider av samma problem, stela fotleder(stukat fötterna för många gånger, plus bristningar i vaderna).
Gjorde stor skillnad med klack nu. Jag behöver också tips, det är svårt att öka rörligheten.
Jag stretchar i första hand ett ben/fot i taget. Kroppen tål ett visst antal sträckreflexer känns det som, går att få bättre stretch en åt gången.Jag stretchar alltid statiskt 2×30 sekunder med vikt efter min uppvärmning.
Har som vana att alltid stretcha vaderna, allt från efter en kort prommenad till ett pass.Sen sitta med stången över knäna och tänja, öka vikterna sakta men säkert. blandat med statiskt, lyft hälarna pyttelite för ökad stretch.
Stå på en kant med böjt knä, med hantel i handen.
Men även sittande på marken med hälen i(andra benets skenben i marken), luta fram och känn stretch en fot i taget, lyft hälen då och då.Svårt att hitta hur intensivt man kan stretcha tycker jag.
Sen är det själva fotleden och senorna som är dålig hos mig, om din korta vad sätter stopp skulle jag även lägga in 5sekunders maximal kontraktion innan stretch, spänn 5 sekunder, stretcha ut efter det.
Mät barfota med hälen i marken och knät mot en vägg, hur långt är stortån från väggen, skriv ner och följ upp. (detta har jag varit sålig på, ska ta tag i det)
Testade nu, innan stretch h:4cm v:7cm, efter lättare stretch: h:5cm v:8cm.Din coach borde ha flera tips?
21 april, 2008 at 19:04 #398514Anonym anvandareMemberTack för svaret
Idag pallrade jag mig till gymmet för ett snabb pass, Måste plugga fysik, skriva en presentation på finska och plugga kemi, hann bara köra lite ..
Ryck: (Ett styrkeryck , ett från hängande 2 ”ryckböj”)
uppvärmning med stången.
5 x 20 kg 2 set
5 x 25 kg 3 set
3 x 30 kg 4 setBöj:
10 x 20 kg
8x 30 kg 3 set
5x 40 kg 4 setsen bellyback o mage på det. nä nu ska jag göra lite skolarbeten .
tjing!
23 april, 2008 at 21:14 #398515Anonym anvandareMemberFrivändningar
5×35 kg
3x 40 kg
2x 45kg
1x 47.5kg 2set
1x 50kg
1x 52,5 kg
1x 55 kgStötdrag
5x 55 kg 2 set
3x 60 kg 3 setpush press
8x 20 kg
5x 30 kg 5 setFront böj
8 x 20 kg
6x 30kg
5x 40 kg 3 setoch mage på det och promenad hem, lagomt seg i benen. :p
25 april, 2008 at 15:51 #398516Anonym anvandareMemberUpdate?
27 april, 2008 at 12:23 #398517Anonym anvandareMemberMATTI wrote:Update?Finns inte så mycket update, har inte tränat sen i onsdags, haft en jävla massa skolarbeten o prov och skit. helgen har spenderats i byn, kört skoter pimplat och solat + pluggat pluggat pluggat.. ska ta en lång prom ikväll ska försöka mig på en joggingtur också ifall knäna tillåter. Imorn beger jag mig till gymmet igen och kör hårt
29 april, 2008 at 13:53 #398518Anonym anvandareMembernå inte vart det nån träning igår inte , har dragit på mig nån förkylning igen ska fara idag tror jag o köra ett lätt pass för imorn har jag inte tid då är det parrrrrrrty
30 april, 2008 at 00:41 #398519Anonym anvandareMemberhoja orkade inte med gymmet vart promenader ist, hem från skolan, en sväng med brorsans schäfer o vorsteh, hem, upp i malmberget , sen hem. en jädra massa kilande alltså.. äh får se det som tränng de med ska köra lite maha ja sitten nukkua
hyvää yötä!
30 april, 2008 at 01:17 #398520Anonym anvandareMemberAnne-J wrote:Finns inte så mycket update, har inte tränat sen i onsdags, haft en jävla massa skolarbeten o prov och skit. helgen har spenderats i byn, kört skoter pimplat och solat + pluggat pluggat pluggat.. ska ta en lång prom ikväll ska försöka mig på en joggingtur också ifall knäna tillåter. Imorn beger jag mig till gymmet igen och kör hårtPimplat nu .Fan vi har inte haft is på hela vinter n:(
5 maj, 2008 at 12:14 #398521Anonym anvandareMemberhaha ojdå vi har haft typ 120 cm snö. :p men nu börjar det bli barmark fram med cykeln. haha
hum vart inte så mycket träna förra veckan, på onsdag då vare ju festa som gällde, men polisen kom till festen så det var bara o sticka därifrån, kila runt lite i malmberget slutade med att jag drog till andra sidan och kollade majbrasan drack öl satt i en snöhög , ringde ambulans osv.. sen bar det av på efterfest, kollade stegräknarn i telefonen hade visst kilat över 1 mil. :p haha och på torsdag eftermiddag kom jag hem mådde lagomt bra. sov hela kvällen sen var det fest på fredag igen och på lördagen grillade vi korv efter E10:an riktigt trevligt.. nä nu ska jag kurera mig mot min förkylning och krypa ner i soffan med hund-en/-arna hare bra!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.