En så kallad dagbok. ;P

Home Forums Dagböcker En så kallad dagbok. ;P

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 91 total)
  • Author

Hejhej, tänkte komma med en liten update. :) har inte blivit nå träning förra veckan. :/ har haft feber åså. men i fredags kände jag mig ganska så kry så det fick bli lite jogging, knät kändes inte av ! YES! men tungt vare har inte kunnat jogga på flera år. Var ute i skogen efter en väg vid min systers hus på tillbaka vägen vare sprint hela vägen nästan.

imorn ska jag pallra mig till gymmet :p kommer me update imorn =)

hejhej,

kom just från gymmet, har invigt tights på gymmet idag och KORS i taket det var dom skönaste tränings brallorna ever! nog om det, körde lätt pass idag, fortfarande lite förkyld :/ nånå här kommer passet:

Ryck (fr. hängande)
    7x 15 kg
    5x 20 kg 3 set
    3x 25 kg 4 set

Hamstringsdrag
    5x 45kg 3 set
    4x 50kg 2 set

Böj
    8x 20 kg
    6x 30 kg 2 set
    4x 40 kg 2 set

och mage på det. :b märks verkligen att man inte är i form ! uschusch. får hoppas att jag blir frisk snart kan ju inte hålla mig från träningen hur som hellst. om 2 veckor är det läger här wiihooo :D fan va nice

Kul att du är igång igen Anne, så ska det se ut.

Berätta mer om tightsen, vilka borde jag köpa?
    Idag fick jag min teknik synad av en gammal tyngdlyftare, kul med ett par ögon.
    Jag fick godkänt för att vara självlärd, men han bjöd upp mig till klubben för att köra någon dag, kul.

krya på dig

wesaft wrote:
    Kul att du är igång igen Anne, så ska det se ut.

Berätta mer om tightsen, vilka borde jag köpa?
    Idag fick jag min teknik synad av en gammal tyngdlyftare, kul med ett par ögon.
    Jag fick godkänt för att vara självlärd, men han bjöd upp mig till klubben för att köra någon dag, kul.

krya på dig

Beställde ett par från hm, de är typ capri långa tights grymt sköna! :) det är också skönt med shorts tight. meen du ser ju själv vad du tycker är skönast , helt sjukt vad man känner sig extra rörlig, men det sitter nog bara i skallen. hah

åhå inte illa =) blir ju roligare när man vet att nån kunnig kollar, då tänker man extra på tekniken och det går mycket lättare. Bara att du far till klubben man blir extra sporrad när man har nåra att ”tävla” mot. så det kanske blir upp på flaket för dig? eller nöjer du dig med att träna lite då och då?

jorå det ska jag göra, måste ju hinna känna på stången ordentligt innan lägret ! :D

Marklyft
    6x 45 kg 2 set
    4x 55 kg
    3x 60 kg
    2x 65 kg
    1x 70 kg 3 set
    1x 75 kg 2 set

Rodd
    8x 40 kg 3 set

lite rehabövningar för knäna men det gick inte gjorde ont nästan direkt :(
    massa bellyback och sen magen på det, riktigt hårt. :D

ojoj, har fått schemat för helgens träningsläger, kommer bli tungt kan jag då lova!

Ska fara på gymmet imorn , kommer update då. :)

Kör hårt! :buttrock:

Slänger upp passen i morn i stället, glömde schemat i sporthallen. :b

Är helt slut två pass känns i kroppen! vill inte ens tänka på morgondagen, men roligt har det iaf varit idag, nya övningar o grejer :)

Vi vet att du är mör, men upp med lite detaljer på övningar nu
    Såg dina capri tights, snygga.
    Jag köpte ett par snygga tights på second hand för 20:-, morsan kapar till shortstights nu, sen kommer min rörlighet på posten :)
    Sittvändningarna idag var det inte optimalt djup på.

wesaft wrote:
    Vi vet att du är mör, men upp med lite detaljer på övningar nu
    Såg dina capri tights, snygga.
    Jag köpte ett par snygga tights på second hand för 20:-, morsan kapar till shortstights nu, sen kommer min rörlighet på posten :)
    Sittvändningarna idag var det inte optimalt djup på.

Låter fint hurrudu :) det är verkligen sjukt hur mycket rörligare man känner sig.

Här kommer passen, kunde inte vara med på sista passet, ont i knäna sen passen på lördag, så jag fick nöja mig med att titta på och sedan köra bålträning och benen klämdes igenom det var inte lite smärta om jag säger så , nå men slänger med det passet ändå.

Pass 1 Lördag

Omvända ryck
    3×3 70% av ryck
    2×2 75%
    2×2 80%

Kombistöt
    ¤Styrkevändning x1
    ¤Sittvändning x1
    ¤ Kickstöt x 2

3×4 55% av kickstöt

Sittvändning + kickstöt

2×3 65% av kickstöt
    2×2 75%
    2×2 75-80%

Bålträning
    Massa olika övningar

Pass 2 Lördag

Jenny-Li´s
    Ryckkomplex 4

¤styrkeryck höft x4
    ¤ ryckknäböj x4
    ¤ Ryck från nacke x4

3×12 15-20 kg

Styrkeryck

2×3 70 % av ryck
    2×2 75%
    2×2 80%
    2×2 85%

Omvänd sittvändning

3×3 70% av stöt
    2×2 75%
    2×2 80 %

Överstöt, båda benen

2×4 65% av överstöt
    1×4 70%
    1×4 75%
    2×4 80%

Knäböj, barfota

5×4 75-90%

Bål och stretch

Pass 3 söndag

Press
    2×5 15-20 kg

Kickstöt, snabba lätta
    3×3 50% av kickstöt

Ryckkomplex 3
    (samma övningar som ryckkomplex 4)
    2×9

Ryck
    2×2 75%
    2×2 80%
    2×2 85%
    3×1 90%

Knäböj fram, snabbt upp
    2×4 70%
    3×3 80%
    3×2 90%

Stötdrag
    4×4 75-90%

Bålträning

stretch

det var en mycket lärorik helg, fick lära oss att bana in stången, känna fötterna och använda magmusklerna ordentligt. :D
    i sommar när/om jag far ner till bosön på lyftarskolan så ska Jenny ta dit nån snubbe som ska dra i mina ben och komma på vad som är felet. Har fått ordinationer att inte köra så mycket lyftning utan träna överkroppen mer och inge böj och lite lyft när det känns okej. får se hur jag klarar det . :p

Det där lät roligt, tack för rapporten, mycket olika övningar, kan förstå att du var helt slut efter två pass där på lördagen.

Krya på dina knän.

wesaft wrote:
    Det där lät roligt, tack för rapporten, mycket olika övningar, kan förstå att du var helt slut efter två pass där på lördagen.

Krya på dina knän.

Ja alltså det är helt sinnes, jag har träningsvärk i alla muskler som finns! :p
    Blev tvungen att kratta gården idag, gick inte så vidare bra kan knappt röra
    mig av träningsvärken och blåsor i händerna som har gått sönder, det var inte länge jag stod ut. :)

Ska nog ta mig en tur på farsans gamla gubbcykel och snurra runt runt nåra varv, känner att jag måste röra på mig. Jag får ta en pensionärstur och cykla sakta sakta, så att jag inte får så ont i knäna.
    Eller en promenad får se vad som känns mest lockande :p

på onsdag är det gymmet håll utkik efter update då.

Hej svejs i lingonskogen. 8)

Idag har jag krattat klart hela gården och promenerat, vart 8.4 km :) det var dagens update, imorn får ni mer :D

Anne-J wrote:
    Idag har jag krattat klart hela gården och promenerat, vart 8.4 km :) det var dagens update, imorn får ni mer :D

Inga bilder? :|

MATTI wrote:
    Inga bilder? :|

Nope ;) kanske kommer framöver :D

Blev ingen träning idag, orkade inte 😮 imorn ska jag på massage, fy fan va skönt hela min rygg är som en enda stor knuta :P

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 91 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.