En så kallad dagbok. ;P

Home Forums Dagböcker En så kallad dagbok. ;P

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 91 total)
  • Author

Glömde bort att uppdatera.. Var och körde lite överkropp i torsdags, det var tråkigt så blev ett snabbt pass. :p

Idag blir det nog o dra på gymmet vara jag kommer härifrån skolan nångång. :b haha

Lite oseriösa bilder från bosön :D

har promenerat hela helgen minst 1 timme om dan. :)

Hinner inte till gymmet idag har ingen skjuts och känner inte för att promenera dit o tillbaka så jag får ta det imorn ist. :p

blir nog en prom ikv också bara jag hittar mig nåt sällskap. Det har typ stormat hela helgen o idag blåser det också som tusan, får pälsa på mig riktigt mycket :)

tjing

gaah inget gymande i veckan vart det, imorn hinner jag inte. Ska färga hår o festa. :p

har iaf prommenerat en massa idag, upp till kåkstan o tog en kaffe på cafét sen gick jag hela långa vägen hem,. Min storeboror ville ha med mig på rock ´n´roll men jag fick tacka nej för att jag inte tar mig till gve. attans bananer, får ta o hänga med honom nån annan kväll. ska bli kul han är ju ”bara” 15 år äldre än mig. haha

Näää nu är det godnatt så man orkar ta sig till skolan imorgon.. Tjing

Anne-J wrote:
    Wooohoo, tränings motivation har jag fått nu! Ska få mönstra!!! YES!

När har du fått mönstringstid ?
    Du måste meddela hur det gick sen !

Jag hoppas du får en tjänst, för att vara ärlig så är lumpen det lätt bästa och roligaste jag gjort i mitt liv (än så länge)
    Kamratskapen där är enormt stark, + att man får göra en massa intressanta saker man vanligtvis inte gör.

När jag ändå är här å skriver, inte dags att köra en uppdate snart ? :p

Har tyvärr lagt träningen på is, kommer inte alls överens med min tränare längre kände att jag hade allt för stor press på mig att prestera bättre än jag kunde på slutet pga mitt förbannade knä, skola osv..

det blir tyvärr heller ingen mönstring för mig i år då jag inte tränar nåt så jag tar det sen om nåt år när jag är i form och mitt knä känns okej igen :p

just nu består träningen av långa prommenader i snön, kanske inte allt för kul att läsa om det.. men så fort jag drar igång med någon form av träning gym/tyngdlyftning/vadfansomhelst så kommer jag med update jag lovar! :)

I’m back in the game!

har kört 2 pass den här veckan. Känns otroligt kul att vara tillbaka där nere i källaren och köra OL!

Tekniken är bättre än någonsin, trots slöande är jag starkare än jag trodde. Igår körde jag stöt slipade lite på tekniken och många reps, innan jag slutade slängde jag på 45 kg på stången och klarade det hur lätt som helst!

Ska ev vara med på en serietävling uppe i kiruna 5/3, kan bli kul o få känna adrenalinet pumpa.. Har dock lite ångest över de låga vikterna som kommer grisas upp, men jag får visa Kirunabrudarna längre fram that I still got it!!

mer update på fredag efter ett monster ben pass!

over and out!

Väntar nu på att min syster ska ta mod till sig och följa med mig på gymmet för första gången nånsin.. jag har bakat och grejat hela dagen så känner att jag behöver ett avbrott från alla kalas förberedelser!

Update senare i afton efter att jag har piskat mina ben och min syster! (och efter rastning av damp vorsteh) :)

Körde som sagt böj igår.

böj:
    10×20 kg 3 set
    7×30 kg 3 set
    6×40 kg 4 set

sen lite rehab övningar för mitt knä.. och mage

sen gick vi och rastade damp vorsteh blev en promenad på 1 timme.

får se om jag får med syrran flergånger på gymmet ;) hon är nog lite blodtörstig efter att jag har plågat henne! hehe

träning åter igen på måndag, blir nog ryck m.m!

Hejsvejs i lingonskogen!

välkommen tbx, lycka till med träningen och kör så det ryker!! ;)

Just hemkommen från ett snabbt ryckpass! jag känner mig stark nå djävulskt idag!!

Ryck:
    8×15
    3x30x3
    3x35x3
    3x40x2
    1×42,5×2

Ryckdrag:
    5×45
    5x50x2

det var dagens pass, sen tog jag en promenad runda innan jag gick hem!
    Imorgon blir det nog att simma med syrran!

lite böj och armar idag.. imorgon blir det OL, skriver mer då! :)

har varit förkyld dom senaste veckorna, men nu är jag frisk igen och hemkommen från kiruna och tävling. Är mycket stolt över mig själv, 44 kg fick jag i ryck, tekniken kändes bättre än aldrig förr och hade nog fått ut många fler kilon men tänkte att det är lika att ta det lugnt när jag som sagt var är otränad :) stötarna gick sådär, fick 50 kg bommade sista på 52, överstötarna är jag inte lika säker på som förr men vändningarna går galant. nå väl får träna som en galning nu och vara uppe på dom forna vikterna till nästa tävling ;)

Åh helvete, var ett tag sen jag hängde här..
    Nån träning har jag i princip inte gjort alls sen sist, alldeles omusklad och mjuk (läs halv fet) i kroppen, fiifan.
    Hur som helst så har jag nu flyttat upp till Kiruna och börjat köra lite smått teknik osv med mina forna rivaler.

Mycket peppande tyngdlyftare här till skillnad från Malmberget där man mest fick stå och harva för sig själv. Nu har dock Bosse bestämt sig för att jag ska ställa upp på DM i oktober, satan jag kommer knappt orka rubba stången från backen… Nåväl, på måndag börjar uppladdningen mot DM, förhoppningsvis har jag hunnit göra mig av med några kilo så jag inte lyfter i en alldeles för tung viktklass..

Ska försöka att uppdatera här om jag kommer ihåg och om intresse finns!

Nu måste jag ut med mina monster, ( familjen har vuxit, har en irländsk setter och en strävhårig vorsteh) dvs om jag och herr setter orkar oss upp ur soffan! Hehe

På åter seende!

Då har jag och supersettern varit på sightseeing här i Kiruna, vandrade först i skogen, kom på att det kanske inte är det smartaste när man saknar pannlampa och inte känner till markerna så bra, då vände vi och gick ”raggen” istället. Länge sen man blev utstirrad av så många människor på en promenad, väldigt lite nyktert folk i farten.

Men vad gör väl det trots världensfulaste utstyrsel, stor mössa neddragen över öronen och en tjock halsduk en klädsel som hade passat sig bättre i smällkalla vintern, och en olydig supersetter i andra änden av kopplet känner nästan inte en kotte här ändå…

Fan, vad jag svamlar! Det jag egentligen ville ha sagt var att idag har det blivit 1,5 timmes power walk :)

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 91 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.