En skåning i krig

Home Forums Dagböcker En skåning i krig

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,546 through 1,560 (of 1,782 total)
  • Author

Tack grabbar! :D

Kul journal, stort plus med alla klipp! (Har smygit in lite titt som tätt)
    Har dock missat vad du har för målsättning, något du vill dela med dig med?

jwallin wrote:
    Kul journal, stort plus med alla klipp! (Har smygit in lite titt som tätt)
    Har dock missat vad du har för målsättning, något du vill dela med dig med?

Kul att du gillar den! :)

Ehm. Mina mål alltså..
    Dom är inte så jätteklara direkt, och ändras till och från.

Grundtanken är ju att skaffa en kropp som jag trivs med, och är stolt över, och att på vägen mot drömkroppen ha förbannat skoj.

När jag började intressera mig för styrketräning, och började hänga här på BODY, så var målsättningen att tävla i AF.
    Men senare insåg jag att mina axlar inte riktigt gillar dips. Får ganska ont av det.

Då gick planerna automatiskt över till att tävla i CBB. Men efter att nu ha sett CBB på Lucia två år i rad har jag ändrat uppfattning igen.
    Främst för att jag inte anser mig ha vad som krävs för att klara elimineringarna och ta mig vidare. Och att slita och kämpa i x antal månader, för att sedan lägga lite färg, slå ett par obligatoriska och sedan åka hem igen lockar inte direkt.

Efter senaste Lucia har jag nu ändrat uppfattning igen, och om det är något jag kommer tävla i framöver, så är det vanlig, hederlig BB i juniorform. Och med tanke på min längd tror jag att jag är tvungen att köra junior +80 kg, för att inte se allt för mager ut. Dock har jag en hel del kg muskler att packa på, innan jag kan köra.
    Det känns även mer realistiskt att få köra sitt fria, och vara med hela vägen till prisutdelning om man kör BB, då klasserna är mindre än vad de är i CBB.

Men sen, om jag skulle komma så långt som till scen, så kommer jag göra det för att vinna. Det är målsättningen, och inget jag är blyg för att säga.
    Jag är en tävlingsmänniska till 300%, och i min värld finns det inte att man ska nöja sig med att komma upp på scen.
    Har man kommit så långt, så kan man lika bra kriga för att vinna. Det tänker jag iaf göra. Om jag någon gång skulle äntra en scen i tävlingssyfte dvs.

Tror inte jag skulle kunnat motivera mig själv genom att tänka att bara jag kommer upp så är jag nöjd. Ska man plåga sig med diet och grejer x antal månader så får man ju sikta högre än scenen. The sky is the limit!

Så. Det är nog min målsättning. Hoppas det räckte till svar.

Bröst idag blev det. Tog det en dag tidigare än planerat, för att jag imorgon ska på massage, och då är det bröst och framsida axlar som ska knådas. Gick relativt bra. Blev ett PB så får vara nöjd. Men resten var inte superbra.

Bänkpress
    110*4 PB
    110*3
    100*4
    100*4

Sned hantelpress
    35*6
    35*5
    35*4

Flyes
    20*6

Donkeyraises med 90 kg CL
    4 set, 12 reps

Skönt med reps PB i bänk. Var över ett år sedan tror jag. Det rullar på fint. På tisdag blir det rygg. Filmer kommer strax

Ett litet klipp of todays träning.

[youtube=6SxPGSSxMtQ]

Jep. Dagens träning fick jag i skolan. 90 minuter kick&box på idrotten. Själv hamnade jag med en liten lättviktare som sysslar med Swedish Combat. Kul!
    Hur som. Jag kämpade på bra tycker jag.
    När det blir deff är det bud på att lägga de som cardio. Riktigt roligt faktiskt. Har mittsar och grejer hemma redan, så vi får se.

Även massage idag. Smärtsamt till en början sen var det skönt. Ingen ny tid bokad. Han tyckte allt var mjukt nu.

Och imorgon blir de rygg. Bud på att dra ett par set marklyft.
    Och ja jag vet. Nu pratar jag emot mig själv :D
    men kan va kul att se hur det ligger till styrkemässigt nu när de raka marken går så bra.

Piiiz aout!

200 kg for reps imorgon @mark. Om inte, så dubblar jag din tågkostnad :D

Ja 200 vill vi se iallafall :)

Minst 200 iaf :)

Grabbar. jag är inte den som viker mig. I will give it a try! :D

Ledsen att göra er besvikna grabbar, men det blev inga 200 for reps. :frust:
    Blev ett hyfsat pass endå. Står dock nu fast vid att vanliga marklyft är inget för mig. Jag håller mig till stela.

Marklyft
    100*6
    145*6
    185*2 relativt lätt
    205*1 PB

Var halvvägs på den andra, men det stramade för mycket i hamstrings, så jag vågade inte fortsätta. Förmodligen för att de inte är helt återhämtade från fredagens benpass. Trist. Men detta var de sista vanliga marklyften jag gjorde på att bra tag. Finns så mycket bättre övningar för att bygga rygg.

T-bar, enarms
    50*6 – 3 set

Latsdrag
    135*6 – 3 set

Sen gav jag upp. Välbehövlig vila imorgon. Börjar kl 13. på SATS, så jag tänker sova runt 12 timmar inatt.

Filmade tyvärr inte marken. Var inget lämpligt ställa att ställa mobilen på. Men jag fick en snubbe till att filma sista setet latsdrag, bara för att visa Hoolge, eftersom han inte tror på mina latsdrag :what:

ReNeGaDe wrote:
    Haha, vad är det nu hoolge har hittat på? :D What he say eh?

Haha, ja han tvivlade lite.
    Skrev något i stil med ”Jag har funderat ett tag nu och förstår inte hur du kan köra latsdrag med 135 kg. Jag klarar inte de och dom som kör SL på mitt gym rör heller inte dom vikterna.”

Så jag lovade att filma. Och det är på väg upp på Youtube. :up:

Here it is. Tarzan-swing ala Jünathan.
    Min tyske träningskompanjon jag tidigare berättat om som filmar och komenterar. :emo-thumb

[youtube=5TzhvHdMZ2c]

MYcket snyggt ;)

Nice!

Viewing 15 posts - 1,546 through 1,560 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.