En skåning i krig

Home Forums Dagböcker En skåning i krig

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 1,782 total)
  • Author
    arne_fan wrote:
    Han har kommit i kanonform, synd att ni inte fick se mer bilder av han; )

Verkligen! Stor förändrig sen senast jag såg honom, det var visserligen i januari, men endå! :)

Oggelit0 wrote:
    fan saknar jojje här på forumet

Skön lirare, dendär! :D

faogel wrote:
    Skön lirare, dendär! :D

Hälsa Jojje! Säg att han ska kötta brösten också! :D

MATTI wrote:
    Hälsa Jojje! Säg att han ska kötta brösten också!

Haha, ja. Jag ska hälsa honom det! :)

ReNeGaDe wrote:
    När vikterna är lägre än vanligt på dina pass jonte, vet man att det inte har med styrkan att göra verkar ha varit ett bra pass!

Förresten, fråga jojje varför i helvete han har tagit bort mig på msn för:D av det man ser på bilderna ser det bra ut. Får hoppas han registrerar om sig här och postar upp lite pics.

Inväntar nästa pass jonte

Varför i helvete han har det vet jag inte. Dock har han ny msn, kanske kan vara det? :D
    Tack, nästa pass kommer imorgon. I will pumping the gunz då!

Ganska händelserik träning idag, haha. Skulle köra armar, och det blev visserligen så också. Dagen till ära sattes det även PB. Det verkar ju gå en trend i det, så det är bara att haka på!

Nedåtlutad bänkpress
    50*15
    50*15
    50*15

Stående hantelcurl
    13,5*8
    16*8
    19*6 – fick en känning i vänster bicepsfäste här..
    11*8
    11*8

Special; Liggande curl med EZ-stång, på bänk
    26*10
    26*10
    26*8
    29*9

Pushdowns

20*12
    30*8
    45*2
    30*8

Smalbänk – en jävla massa set här..
    50*12
    70*12
    80*6
    100*3 PB
    102,5*3 PB
    107,5*2 PB
    50*12
    50*12

Riktigt nöjd över bänkandet. Aldrig testat gå så tungt som 3or. Är nog inte riktigt min grej med så tung träning heller, men det är alltid skoj att kolla emellanåt hur man ligger till.
    En övrig reflektion; Jag förstår inte hur alla kan köra med 70 – 80 – och till och med 90 kg i pushdowns. :what: Jag klarade 2 ostrikta på 45.. Sen gick de inte mer, trots rejäla svingförsök á la Tarzan att få ner vikten.

Hände en liten incident under träningen idag också. Min träningspartner lackade nog ganska ordentligt, då det enda han sa sen var hejdå.
    Jag är en person som tror mycket på variation, och att hela tiden försöka belasta muskeln i nya och ovana vinklar.
    Jag föreslog den liggande bicepsövningen, och efter första setet fick jag som komentar att det enbart var en skitövning, som endast belastade axlarna, varpå jag svarade ganska kräng att det beror på hur viktkåt man är. Hänger man på alldeles för mycket vikt och inte kan utföra övningen med full rörelse, är man tvungen att rycka/gunga upp vikten, och då kan det givetvis belasta axlar.
    Min teori här godtogs inte utan jag fick endast som svar att lugna ner mig.

Hur som helst, efter detta frågade jag om vi skulle köra pushdowns, och fick enbart en nick tillbaka. Sen valde vi varsin övning, och efter en stund drar han hem. Tråkigt men sant.

Jag tvingar absolut inte någon att träna på mitt sätt. Jag har ju min egna lilla teori som jag kör efter, och som jag trivs med, och gillar man inte det ska man givetvis köra annat. Lite tråkigt bara att man blir så sur, att man inte säger mer än hejdå.
    Jag kommer fortsätta träna och göra allt annat på mitt sätt. My life, my way! 8)

ReNeGaDe wrote:
    Jävlar vilka grymma jävla smalbänkar Vill inte ens föreställa mig vad du tar i normal bänk… Nå, vad tar du?

Vad är det med bicepsfästet? En gammal skada?

Angående pushdownen, det är ju olika maskiner, och om man kör pushdown i en cc som fördelar vikten i både övre och undre trissa, så blir resultatet att man kan komma upp i rätt höga siffror jag personligen hade hellre velat köra på en sån pusdownmaskin du har.

Grymt pass i alla fall! Inga bilder?:

Haha, klassikern. :p
    Ska jag vara helt ärlig vet jag inte. Har tryckt upp 115 för ett bra tag sen, men då med rejäl studs i bröstkorgen också. Får väl testa någon gång. :)

Angående bicepsfästet är de inget gammalt, och nog inget allvarligt heller. Men kände bara att de var nog smartast att dra ner vikten.

Och inga bilder här inte. Vågar inte efter du lagt upp, ditt ådriga fanskap! Är det inte vikter du förnedrar mig med är det ådror! :p

Och tack för komentaren om bänkarna 😮

Grymma smalbänkar!
    bra vikter med tanke på att du inte brukar köra så lågt reps antal! om du fortsätter ett tag till så kommer dom öka ännu mer och snabbt!

fortsätt kör! vågar man be om en förstoring av avataren?

Mvh!

Orka bli tjurig över en sån liten sak :) Fint pass du gjorde !

Blanca wrote:
    Grymma smalbänkar!
    bra vikter med tanke på att du inte brukar köra så lågt reps antal! om du fortsätter ett tag till så kommer dom öka ännu mer och snabbt!

fortsätt kör! vågar man be om en förstoring av avataren?

Mvh!

Oj, herr bänkpress själv! :D
    Tack så hjärtligt!

Och här kommer bilden, just for you.
    Tagen med en usel mobilkamera, så den är ganska suddig.

Oggelit0 wrote:
    Orka bli tjurig över en sån liten sak :) Fint pass du gjorde !

Tack Oggelito! :up:

:nerd-tb:

Dagens träning var framsida ben + vader.

Knäböj
    100*6
    110*6
    120*6
    130*6

Benpress
    150*15
    150*15
    150*15

Benspark
    30*12
    35*12
    40*12

Stående vadpress
    80*8*
    80*8
    80*7

Vadpressar i benpress
    250*8
    250*8

Tåhävningar i smithmaskin
    50*8
    80*8
    130*5

De var det hela. Nu tar jag en vecka semester. Åker till Grekland på söndagmorgon! 8)

Sista inlägget på en vecka. Planet går om 6 och en halv timme ungefär.
    Förhoppningsvis blir det någon träning där nere också :)

Återkommer nästa måndag.
    Träna hårt! :bb:

Hoppas du haft det skönt med mycket sol och god mat, samt dryck :)

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.