En skåning i krig

Home Forums Dagböcker En skåning i krig

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,782 total)
  • Author

volactive.co.uk

Där kan man finna priser.

faogel wrote:
    volactive.co.uk

Där kan man finna priser.

tack:up:

Inte blivit någon träning idag heller. Börjar få abstinensbesvär för det här. :( Förmodligen kör jag igenom överkroppen lite lätt imorgon, för att sedan vila julafton och på juldagsmorgon få årets sista benpass avklarat. Längtar redan. :D

För övrigt så är det den 26 december exakt ett år sedan jag tog tag i mitt liv och köpte ett gymkort. Hade dessförinnan endast tränat knäböj, chins, marklyft och bicepscurl inne i ishallen. Men då, för ca ett år sedan bestämmde jag mig för att satsa ordentligt, och nu, ett år senare sitter jag här, 22 kg tyngre och många gånger starkare (även fetare) fruktandsvärd nöjd av vad jag lyckats prestera mitt första år med tränandet. Kommer på årsdagen att lägga upp lite före och efter bilder. :p

Ha en trevlig jul allesammans!

MVH

Blev ett tidigt morgonpass idag, innan restarande del av byn vaknat :p Kl 08.45 var jag på gymet för att plåga bröst och axlar en stund. :emo-thumb

Sned hantelpress
    26*12
    31*6 – 3 set
    26*6

Djupa flyes + avslut med hantelpressar när flyesen tog slut
    13,5*12+5
    13,5*8+4 – 3 set

Cablecross uppifrån
    20kg/sida. 4 set till failure, ungefär 12-15 reps

Stående militärpress

40*6 – 5 set

Enarmslyft åt sidan med hantel (Inspirerad av Kari Risberg i senaste Body)
    11*10 – 3 set. – Riktigt bra övning, grym kontakt och pump! :up:

All tid emellan seten spenderades åt att posera till Hamerfall vrålande ur högtalarna :bb2:

Trevlig fortsättning!

Imorgon blir det att plåga benen :D:D:bb:

Skönt att träna bröst & axlar samma pass ?

Oggelit0 wrote:
    Skönt att träna bröst & axlar samma pass ?

Ja, har tänkt lägga upp det så nu efter nyår. Har tidigare haft problem med höger axel, och har börjat få känningar emellanåt igen känns de som att de är skonsammare att lägga bröst&axlar samma pass då axlarna endå är ganska aktiva i bröstträningen. Så de är svårt att utvärdera nu, men ska ge det en chans.

MVH

faogel wrote:
    Ja, har tänkt lägga upp det så nu efter nyår. Har tidigare haft problem med höger axel, och har börjat få känningar emellanåt igen känns de som att de är skonsammare att lägga bröst&axlar samma pass då axlarna endå är ganska aktiva i bröstträningen. Så de är svårt att utvärdera nu, men ska ge det en chans.

MVH

Okej funderar på det okså eftersom jag har känningar i högra axeln jag med :(

Oggelit0 wrote:
    Okej funderar på det okså eftersom jag har känningar i högra axeln jag med :(

Riktigt segt med sånt. ;/ Haft det länge?

faogel wrote:
    Riktigt segt med sånt. ;/ Haft det länge?

Mm tråkigt har haft någon månad nu .Axelpassen går bra fast när jag kör bröst får jag ont i axeln så har tappat styrka i bröst så det är jävligt tråkigt

Blev ett halvtaskigt benpass idag. Kände mig riktigt motiverad imorse, men nnär jag väl kom till gymet försvann lusten att träna. Det blev ett par set böj och några dropset i bensparken. Sen avslutades det dåliga passet med bastubad. :p Hur som helst, imorgon är det rygg som gäller:D Förhoppningsvis mer motiverad.

MVH

Jojje89 wrote:
    Hehe har hänt mig ett otal gånger :P Taggad hela dan, men när man kommer fram te gymmet så pallar man inte göra ett skit :|

Äsch det går bättre sen biffen ;)

MVH

Klart. Man kan inte vara på topp alltid :p

MVH

Jojje89 wrote:
    Bara sådär 3/4 av tiden ;)

Blire nåt pass tillsammans nu under juletiderna?

MVH

De är ett måste asså :D Det hade passat mig bäst efter nyår. Ska jobba ny dessa mellandagar som är kvar :| Men efter nyår så får det bli ett stenhårt pass :D

Jojje89 wrote:
    Aa jag har mycket nu osså, men efter nyår så skulle det sitta fint med ett järn pass :up:

Då tycker jag att vi bestämmer det! :D😀

Idag blev det en provträning på Tränings Akademin i helsingborg. Ganska överskattat ställe i mitt tycke. Tyckte inte alls det levde upp till de rykten jag hört om det, men det var iaf trevlig personal. Jag och min barndomskompis jag kännt sen 2 års ålder slet oss igenom ett rygg och trapspass.

Alla set för ryggen innehöll 2 drop. Vi struntade i vikterna idag och körde till vi inte klarade av att köra fler reps, och droppade sedan.

Breda latsdrag

4 set

Sittande rodd
    5 set

Latsdrag med V-handtag
    2 set

Ryggresningar ( endast ett drop per set)
    KV+15kg *max. Sen drop till enbart KV.

Shrugs med hantlar – Inga drop
    31*12
    31*12
    36*8
    36*8
    21*20

Fick en ruggig pump o ryggen, och polaren pallade inte trycket. Han ballade ur efter ryggresningarna och tvingades spy Men han ska ha en stor eloge, aldrig sett honom träna så hårt förut. :emo-thumb

Dagens vikt efter träning och bastu låg på 92,5 kg naken :D

Må väl gott folk :)

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,782 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.