En Terminators träning

Home Forums Dagböcker En Terminators träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 190 total)
  • Author
    Posts
  • #368262

    Grattis igen! Nu är jag avis på alla dina pb-n.

    #368263
    Albin wrote:
    Grattis igen! Nu är jag avis på alla dina pb-n.

    Avundsjuka är en fin egenskap Albin. Det är den som driver oss framåt. :p

    #368264
    malawiglenn wrote:
    jag förmodar att du kör under parallellt i böjen :-)

    var en lustig prick på gymmet igår som körde halvböjar på 170 och dyrkades, jag frågade han vad han tog i riktig knäböj och det blev genast tyst på alla :)

    FYFAN vad härligt det måste vara att bli dopingtestad! :D

    Ja jag kör alltid med godkänt utförande i ”De Tre Stora” eftersom jag har dem som styrkemarkörer och försöker sätta rekord i just de övningarna. Resten går på känsla både vad det gäller vikt och utförande.

    Ja det var faktiskt roligt att bli testad. Dessutom är det bra att få svart på vitt att man inte är en ”fuling”. Då kan ingen snacka bakom ryggen….

    #368265
    Glenn Spänn wrote:
    Avundsjuka är en fin egenskap Albin. Det är den som driver oss framåt. :p

    På sätt och vis längtar man lite offseason, just nu är vikterna inget att hänga i julgranen 5dagar kvar till Alströmer.

    #368266

    Bänkpress: 3 set. 7 x 130 kg. PB
    Golvpress: 3 set.
    Liggande cablecross nedifrån: 3 set.

    Pushpress: 4 set.
    Hantellyft framåt: 3 set.
    Shrugs: 4 set.

    Denna vecka skulle alltså träningsvikten i bänkpress höjas till 130 kg och enligt planen borde jag fixa 7 repetitioner där, vilket jag också gjorde. Mycket nöjd med det. Nu blir det två träningsfria dagar innan det är dags för rekord i marklyft också.

    Pushpress var ingen höjdare med mina sönderbombade ben. Man fick liksom inget schvung i det hela. Får ge mig på den övningen nån annan gång och testa lite vad jag kan köra på för vikt. Idag blev det inte mer än moderata 70 pannor.

    #368267
    malawiglenn wrote:
    hhe det roliga var att han verkade vara taggad som fan att ta personbästa oxå… personbästa i halvböj hehe :)

    jasså du klarade testet med?! vad bra :emo-thumb

    Ja det är ju faktiskt en jävla skillnad på halv- och helböj. Tycker det skulle vara svårt att veta om man går lika djupt från gång till gång när man inte siktar på minst godkänt djup…

    Testresultatet kommer inte än på någon månad men jag räknar kallt med att inte bli fälld.

    #368268
    Glenn Spänn wrote:
    Bänkpress: 3 set. 7 x 130 kg. PB
    Golvpress: 3 set.
    Liggande cablecross nedifrån: 3 set.

    Pushpress: 4 set.
    Hantellyft framåt: 3 set.
    Shrugs: 4 set.

    Denna vecka skulle alltså träningsvikten i bänkpress höjas till 130 kg och enligt planen borde jag fixa 7 repetitioner där, vilket jag också gjorde. Mycket nöjd med det. Nu blir det två träningsfria dagar innan det är dags för rekord i marklyft också.

    Jäkligt nice med 130 x 7, det är faktiskt ett riktigt bra resultat. Kan du inte filma dig någon gång så man får se dig ”in action” så att säga?

    #368269
    Gettodachoppa wrote:
    Jäkligt nice med 130 x 7, det är faktiskt ett riktigt bra resultat. Kan du inte filma dig någon gång så man får se dig ”in action” så att säga?

    Ska se om jag kan fixa det. Har försökt filma lite med min telefon men det blir så oerhört dålig kvalitet så man ser knappt vad som händer. Får dra med vanliga kameran på nåt pass framöver.

    #368270

    Idag firar jag sex månader på min comeback. Det har gått över all förväntan när jag summerar resultatet. Inspirationen är fortfarande på topp och det verkar som att det går att öka bra ett tag till. 25 år till med samma kurva så är man konkurrenskraftig på WSM. Ska nog åka och köpa lite nya träningskläder i eftermiddag eftersom man inte kan fira med tårta på en tisdag.

    #368271

    Kronlyft: 5 set.
    Latsdrag: 3 set.
    Sittande rodd: 3 set.

    Stångcurl, rak stång: 3 set.
    Hammercurl hantel, tvåhandsfattning: 3 set.
    Cablecrosscurl bak/nedifrån: 3 set.

    Fortfarande mör i benen sen söndagens knäböj då det fick bli kronlyft istället för marklyft. Jobbade mig upp till 220 kg och failade sen på 230 kg. Hade jag hoppat över 220-lyftet hade det nog gått vägen. Ner och reppade på 190 kg istället och sen rena rama maratonet på 150 kg.

    #368272

    Pushdowns, V-handtag: 3 set.
    Smala bänkpressar: 3 set.
    Pushdowns, rep: 3 set. Mycket lätt vikt. Rehabstyle.

    Stående vadpress: 5 set. Supersetade vadövningarna.
    Sittande vadpress: 5 set.

    CoC: 4 set holds på #2 och 3 set reps. på #1. Någon enstaka milimeter kvar på #2 nu, väääldigt nära.

    #368273

    Benpress: 4 set. sexor med 12 st 20-kakor.
    Benspark: 4 set.
    Liggande lårcurl: 4 set.
    Rumänska marklyft: 4 set. 130 kg är kanske lite för lätt. Höjer till 140 nästa gång.

    Ett härligt förmiddagspass efter att ha blivit väckt 06:00 av en liten kille som tyckte det var dags att börja leka. Man hinner med en hel del på helgerna som småbarnsförälder. Igår hade vi både städat hela huset och klippt gräsmattan före klockan 10:00.

    #368274

    Bänkpress: 3 set. 8 x 130 kg. PB
    Pullovers: 3 set.
    Cablecross: 3 set.

    Stående smithpressar: 3 set.
    Hantellyft åt sidan: 3 set.
    Shrugs: 3 set.
    Baksida axlar i maskin: 2 set.

    Fan vad bra detta upplägget funkar. Åttan på 130 kg kom som planerat och jag hade till och med kunnat trycka en repetition till, trots att jag låg lite fel och stötte vikterna i ställningen två gånger. Hade dock ingen passning och nöjde mig på säker nivå.

    Skulle handla på vägen hem och det var ingen hit att gå i affären vrålhungrig efter passet. Dåligt planerat med maten idag.

    #368275

    Batteriet tog slut på vår gamla våg och det är ett konstigt jäkla batteri vill jag lova. Har aldrig sett den storleken i någon annan pryl. Svårt att få tag i och väldigt dyrt när man väl hittar ett så det blev en ny våg istället. Nu har man alltså fettmätningsfunktion också. Ingen rolig läsning…:cry:…skulle nog köpt ett batteri istället.

    #368276

    Marklyft: 4 set.
    Latsdrag: 3 set.
    Rodd i maskin, brett grepp: 3 set.

    Stångcurl, rak stång: 8 set.

    Kände mig inte på topp idag men åkte och tränade ändå eftersom det passar dåligt imorgon. Tyvärr blev det inget nytt marklyftrekord men jag tangerade det gamla och den sista repetitionen gick lättare än förra gången. Det är ju progression det också. :)

    Biceps fick enbart stångsmisk idag. Klockan gick och jag kände inte för att trassla med övningsbyten. Då bombar man på med den effektivaste övningen man har!

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 190 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.