En Terminators träning

Home Forums Dagböcker En Terminators träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 190 total)
  • Author

PB igen ser ja, bra jobbat! :up:

Albin wrote:
    PB igen ser ja, bra jobbat! :up:

Tack för det. Det är väldigt motiverande att jaga den där extra repetitionen varje vecka. Lika spännande varje gång man kommer till gymmet. Synd att man inte kom på det för 10 år sedan, då hade man varit stor nu. :D

Stående vadpress: 5 set. Supersetade vadövningarna.
    Sittande vadpress: 5 set.

CoC: 3 set holds på #2 och 3 set reps på #1.

Började köra lite pushdowns men kände att triceps inte var fräscha idag så dom fick vila istället. Det blev ett snabbt och smidigt pass. Imorgon ben, om tid finns. Vi ska nämligen på utflykt till Nordens Ark och titta på alla fula djur dom har där.

Ingen träning idag. Får se om jag hinner/orkar imorgon, annars får benen vila en vecka extra.

Snart får jag nog börja skärpa mig med maten. Nu har jag varit så inriktad på att öka i muskler och styrka det senaste halvåret och det har fört med sig att formen hamnat nånstans strax under prinsessebröllopet i prioriteringsnivå, d.v.s. jävligt lågt. Att ge sig själv fritt fram för skräpmat och godis (utöver byggarmaten) medför tyvärr att alla byxor blir för trånga och dubbelhakan ser ut att innehålla en dagsranson av mat.

Lite dåligt med tid idag så det fick bli en övning för bröst och en för axlar. Kändes väldigt slutkört efter passet ändå, typ så det var jobbigt att köra bilen hem.

Bänkpress: 7 set. 9 x 130 kg. PB

Sittande smithpress: 7 set.

Han som passade i bänk ville gärna fingra på stången när det började gå tungt och jag tror han lyfte lite i den på tionde repetitionen så idag räknar vi en godkänd nia. Det är lite jobbigt att vissa inte kan låta bli att lyfta trots att man ber dem låta bli. Jag blir stressad av att någon står där och är allt för het på gröten. Ibland har jag sagt att dom inte får göra något förrän jag säger till men inte ens det brukar hjälpa. Skit samma…passet blev bra och PB-guden log mot mig igen.

Glenn Spänn wrote:
    Lite dåligt med tid idag så det fick bli en övning för bröst och en för axlar. Kändes väldigt slutkört efter passet ändå, typ så det var jobbigt att köra bilen hem.

Bänkpress: 7 set. 9 x 130 kg. PB

Sittande smithpress: 7 set.

Han som passade i bänk ville gärna fingra på stången när det började gå tungt och jag tror han lyfte lite i den på tionde repetitionen så idag räknar vi en godkänd nia. Det är lite jobbigt att vissa inte kan låta bli att lyfta trots att man ber dem låta bli. Jag blir stressad av att någon står där och är allt för het på gröten. Ibland har jag sagt att dom inte får göra något förrän jag säger till men inte ens det brukar hjälpa. Skit samma…passet blev bra och PB-guden log mot mig igen.

Det är viktigt med rätt passare när man ska köra bänk. De bästa
    passarna behöver inte fråga så mycket, de vet precis vad de ska göra
    och när de ska göra det. Så jäkla surt att köra ett riktigt bra set bänk
    och känna att luffaren fingrar på stången nästa hela tiden.

Så du har också börjat gå upp i vikt av kvalitetsmat? Hade en sån period
    i våras, och det blev inte bra. Blev tjock någonstans på vägen.

Och grattis till PB förresten.

Gettodachoppa wrote:
    Det är viktigt med rätt passare när man ska köra bänk. De bästa
    passarna behöver inte fråga så mycket, de vet precis vad de ska göra
    och när de ska göra det. Så jäkla surt att köra ett riktigt bra set bänk
    och känna att luffaren fingrar på stången nästa hela tiden.

Ja det är lite trist. Samtidigt vill man inte gnälla när folk är snälla och ställer sig bakom så det är bara att ta det.

För övrigt kom svaret på mitt dopingtest tillbaka nu med ett positivt resultat…alltså negativt.

Marklyft: 4 set. 5 x 190 kg. PB
    Bakåtlutat latsdrag, V-handtag: 4 set.
    Sittande rodd maskin, brett grepp: 3 set.

Stångcurl, rak stång: 3 set.
    Hammercurl hantel, tvåhandsfattning: 3 set.
    Maskincurl: 3 set.

Bra pass. Höjde vikten i marklyft då jag körde åttor på 180 kg sist och tycker det är förbannat jobbigt att reppa för mycket i den övningen. Nästa gång ska jag tvunget pressa ut en sexa på nya vikten och när jag fixar en åtta är det dags att testa 1RM igen.

Han även med att klippa gräset efter träningen så nu kan midsommar’n komma bäst fan den vill. Jag är redo för öl…

Jäklar vad du jobbar på Glenn, kanon!

Albin wrote:
    Jäklar vad du jobbar på Glenn, kanon!

Ja det är så roligt att träna nu. Man får smida när järnet är varmt. Dessutom blir det en ”god cirkel” av det hela eftersom det är roligast att träna när man kör riktigt hårt.

Midsommardag i kombination med en vaken natt p.g.a liten killes växande tänder. Hoppas jag är ursäktad för att inte träna idag.

Benpress: 4 set. Lyckades klämma ut en åtta på 12 kg:s-kakor.
    Rumänska marklyft: 4 set. 140 kg visade sig vara en bra träningsvikt. Tungt men med full kontroll.
    Benspark: 4 set.
    Liggande lårcurl: 4 set.

Gött att blåsa på igen efter helgen. Nu har frun semester och jag är pappaledig så de närmaste tre veckorna kommer det bli lätt att hitta tid till träning. :)

Bänkpress: 4 set.
    Lutande hantelpress: 3 set. Inte ”sne” hantelpress som 90% av forummedlemmarna verkar köra. ;-)
    Cablecross: 3 set.

Hantellyft åt sidan: 4 set.
    Smithshrugs: 4 set.
    Baksida axlar i maskin: 3 set.

Hade ingen passare idag och vågade bara göra nio reps på 130 kg i bänken, men kände att tian fanns där så nästa gång höjer jag till 140 kg.

Försökte ta en bild också. Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén men jag tyckte armarna såg rätt grova ut så jag slänger upp den ändå. :)

Fick klart med nytt jobb idag så efter pappaledigheten kommer jag inte återvända till utrotningsbranschen utan börjar istället som skadereglerare på ett försäkringsbolag. Ser fram emot detta men kommer nog ändå i framtiden kalla mig Glenn ”The Terminator” Spänn eftersom det är ett så coolt artistnamn i byggarsvängen. :D

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 190 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.