En Terminators träning

Home Forums Dagböcker En Terminators träning

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 190 total)
  • Author
    Posts
  • #368292

    Marklyft: 4 set. 6 x 190 kg. PB
    Latsdrag: 3 set.
    Sittande rodd maskin: 3 set.
    Stångrodd: 2 set.

    Stångcurl, rak stång: 3 set.
    Hammercurl hantel, tvåhandsfattning: 3 set.
    Maskincurl: 3 set.

    Känner mig fortfarande som en klenis i marklyft men det ökar stabilt i alla fall. När jag drar bortåt 250 pannor blir jag nog lite mer tillfreds med resultaten. Att ha ett marklyftmax runt 210-220 kg rimmar illa med cirka 170 i bänken men så kan det bli när man har överkropp som en legokloss och ben som kvastskaft.

    #368293

    Har nog lyckat dra sönder nåt muskelfäste eller fått en spricka i nedersta revbenet. Kände att det högg lite där igår när jag marklyfte och idag gör det ont att ta djupa andetag, luta sig åt vänster eller spänna magen. Hoppas det läker ut snabbt.

    #368294

    Pushdowns: 3 set.
    Dips: 3 set.
    Hantelextensions: 3 set.

    Stående vadpress: 4 set.
    Sittande vadpress: 4 set.

    CoC: 7 set. Växlade mellan #1 och #2.

    Smärtan jag fick efter marklyften i torsdags verkar vara kopplad till ett muskelfäste. Skönt om det inte handlar om ett spräckt revben. Det känns redan mycket bättre än det gjorde igår så om en vecka eller så borde jag vara helt i ordning.

    #368295

    Blir sugen på att köra lite CoC’s när jag ser att du klämmer några set då och då. Har en fin Ironmind-tavla med ett gäng olika klämmor. Kanske kör igång med det igen!

    #368296
    Gettodachoppa wrote:
    Blir sugen på att köra lite CoC’s när jag ser att du klämmer några set då och då. Har en fin Ironmind-tavla med ett gäng olika klämmor. Kanske kör igång med det igen!

    Ja jag behövde det verkligen då jag aldrig tränat grepp förut och nästan behövde båda händerna för att öppna en klädnypa (men som tur är har vi torktumlare). Styrkan kommer ganska fort när man kör igång.

    #368297

    Inga bra förutsättningar idag. Ont i nacken efter att ha legat konstigt på kudden inatt. Trött efter en hel dag på sjön. Glömt handledslindorna hemma. Jaja…träna får man göra ändå och ta det för vad det är. Körde på rätt hårt men siktade inte på några rekord.

    Bänkpress: 6 set.
    Cablecross:4 set.

    Hantellyft åt sidan: 3 set.
    Axelpressar, maskin: 5 set.

    That’s it!!
    Kändes bra och vädret var fint.

    #368298
    malawiglenn wrote:
    Du får mig att vilja kalla mig ”lill-glenn” ;-)

    Det ska du inte göra efter ditt senaste marklyft. :emo-thumb

    Sittande rodd i maskin, brett grepp: 3 set.
    Sittande rodd, smalt grepp: 3 set.
    Latsdrag: 3 set.
    Stångrodd, smith: 4 set.

    Stångcurl:3 set.
    Hammercurl hantel: 3 set.
    Maskincurl: 2 set.

    Hoppade över marklyften idag eftersom jag sträckte mig illa förra veckan. Det är ingen fara nu längre men jag kan ana lite smärta om jag anstränger det området. Kan vara riskabelt att bomba på då så jag vilar och blir ännu starkare till nästa gång.

    Har för övrigt lagt ut ett par tusen på kläder idag eftersom jag behövde uppdatera min garderob inför det nya jobbet. Troligen rekord för en modeanalfabet som jag. Lämnade också in dator, skrivare och telefon på gamla jobbet imorse. Tyvärr förlorade jag ”min” HTC Touch Pro 2 p.g.a. detta och är nu oerhört sugen på en ny cool telefon. iPhone kanske? Prylar är kul!!

    #368299

    Pushdowns, V-handtag: 3 set. Har blivit förbannat stark i den övningen. Känns som att ingen vikt kan stoppa mig. :)
    Korta dips: 3 set.
    Hantelextensions: 3 set.

    Stående vadpress: 5 set. Supersetade vadövningarna.
    Sittande vadpress: 5 set.

    CoC: 2 set holds på #2 och 4 set reps på #1.

    Härligt kvällspass idag så morgondagen blir ledig för en båttur och grillning.

    #368300

    Benpress: 4 set.
    Benspark: 4 set.
    Liggande lårcurl: 4 set.
    Rumänska marklyft: 2 set.

    Tränade med Jonas idag. Han är två meter lång så det verkade veligt att köra knäböj ihop när jag är 1.70. Jag menar, vilken höjd ska man ha stången på när man lägger av den? Vi tog benpressen istället. Bra pass. Helt slut i benen efteråt.

    #368301
    malawiglenn wrote:
    hahah nej det blir lite svårt :) du kan ju pushpressa upp stången till hans startläge när du är klar med setet annars bara för att impa :D

    Fan, jag är glad att jag lyckas haka tillbaka stången i krokarna när jag är färdig med ett set knäböj. ;)

    #368302

    Laddade hela dagen inför den planerade höjningen av vikten i bänkpress. Kalkylerade med 6 reps på nya vikten och det var precis vad jag fixade. En sjunde hade aldrig gått, men nästa gång…nästnästa gång…eller en helt annan gång, så jävlar!!

    Bänkpress: 3 set. 6 x 140 kg. PB
    Pullovers: 3 set.
    Cablecross: 2 set.

    Hantellyft åt sidan: 3 set.
    Drag till hakan med rep: 3 set.
    Smithshrugs: 4 set. Gick upp på 160 kg och kunde hantera det ganska bra faktiskt. :)

    #368303

    Grattis återigen Glenn, fan vad det rullar på för dig! :)
    :up:

    #368304

    Imponerande me 6or på 140 :)

    #368305
    Albin wrote:
    Grattis återigen Glenn, fan vad det rullar på för dig! :)
    :up:

    Tackar. Jag går väl snart in i väggen kanske men då får jag hitta en väg runt istället. :)

    Johan85 wrote:
    Imponerande me 6or på 140 :)

    Tack tack, men konstigt nog är man aldrig nöjd. Nu vill jag göra en sjua istället.

    #368306

    Dra mig baklänges, dina bänkökningar går i överljudsfart. Håll dig skadefri nu bara.

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 190 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.