Ericas träning

Home Forums Dagböcker Ericas träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 431 total)
  • Author
    erica81 wrote:
    Tack, tack :) Har du semester nu? Här blir det inget ledigt i sommar :( Jobbar heeeela sommaren :(

Japp japp, nu är det låååång semster som hägrar.Jag och min dotter kommer att vara hemma i 5 veckor.Snacka om lyx!!!
    Så det blir till för min lilla plutt att hänga med till gymet varje dag….:o

Varför får du ingen ny semster?Nytt jobb?

Hoppas att du hinner njuta på helgenrna då?

ZuperZandra wrote:
    Varför får du ingen ny semster?Nytt jobb?

Hoppas att du hinner njuta på helgenrna då?

Som studerande har man inga rättigheter här i världen :( Jag blir klar till jul i år (sjukskötare inom psykvården) och vi har så få kurser kvar i höst när skolan börjar igen så jag bestämde mig för att jobba hela sommaren utan att vara ledig alls. Tänkte att jag hinner vara lite ledig när skolan börjar istället. Låter lite konstigt, men ibland har vi så lite i skolan att vi bara har 1-2 dagar/vecka. Förra veckan gick jag och pratade med damen som har hand om anställningarna här på sjukhuset och det hela slutade med att jag tackade ja till att jobba 50% när skolan börjar. Så dit for den ledigheten :( Nåja, bra med lite extra inkomst. Jag vet inte hur ni har det med studiestöd och bidrag för studerande i Sverige, men här är de så låga att man måste jobba lite på sidan om för att klara sig. Tråkigt om man dessutom har mycket i skolan vissa perioder.

erica81 wrote:
    Som studerande har man inga rättigheter här i världen :( Jag blir klar till jul i år (sjukskötare inom psykvården) och vi har så få kurser kvar i höst när skolan börjar igen så jag bestämde mig för att jobba hela sommaren utan att vara ledig alls. Tänkte att jag hinner vara lite ledig när skolan börjar istället. Låter lite konstigt, men ibland har vi så lite i skolan att vi bara har 1-2 dagar/vecka. Förra veckan gick jag och pratade med damen som har hand om anställningarna här på sjukhuset och det hela slutade med att jag tackade ja till att jobba 50% när skolan börjar. Så dit for den ledigheten :( Nåja, bra med lite extra inkomst. Jag vet inte hur ni har det med studiestöd och bidrag för studerande i Sverige, men här är de så låga att man måste jobba lite på sidan om för att klara sig. Tråkigt om man dessutom har mycket i skolan vissa perioder.

Fy stan , ja det låter som att du får ligga i…..Men bättre att ha fullt upp än inget att göra…
    Hihi, så tänker i alla fall jag när huvudet känns lite väl fyllt…*ler*

Ha en trevlig kväll!

Inför måndagen tänkte jag pigga upp er med den låt som snurrar mest i min mp3 spelare just nu: [youtube=ETZzA9WN0l0] Ha en trevlig måndag!

Måndagens ben:

Uppvärmn.: 12 min. cykel

Knäböj: 10*60kg, 4*80kg, 10*60kg

Sittande vadpress: 2*15*50kg, 8*70kg

Benpress: 10*100kg, 10*120kg, 10*130kg

Hacklift: 3*10*30kg

Benspark: 3*7*30

Liggande bencurl: 10*30, 2*5*35

Utfall med hantel: 3*10*20kg/hand

Något konstigt med höger knä. Tänkte inte komma mig upp igen när jag körde knäböj på 80kg. Tog av 20kg och körde en gång till på 60kg och det gick bättre. Samma sak i hackliften! Vågade inte på mera än 30kg. Tror jag vet vad som är felet: förra veckan kastade jag mig i sängen rakt på K´s bälte. Landade med höger knä på en pigg som stod rakt uppåt 😮 Pinsamt, men sant :) Det gjorde ont i flera dagar efteråt och tydligen har det inte blivit bättre än.

Gårdagens bröst o. triceps:

Uppvärmning: 10 min crosstrainer

Bänkpress: 10*40kg, 2*5*50kg, 2*55kg

Snedbänk med hantel: 3*10*14kg

Pec deck: 3*8*40

Kryssdrag: 2*10*20/sida, 10*25/sida

Hantel bakom huvud (båda händerna): 15*14kg, 2*10*16kg

Frenchpress (liggande med ez stång): 3*8*stång + 10kg/sida

Pushdown med rakt handtag i cc: 10*35, 10*40, 10*45

Hade tänkt åka till gymmet nu på morgonen före jobbet, men pga regnet och bristen på paraplyn och regnkläder så valde jag att stanna hemma och köra 60 min. på cykel istället. Dagens pass tar jag imorgon istället.

Gårdagens axlar o. biceps :

Uppvärmn.: 10 min. crosstrainer

Drag till hakan med stång i cc: 10*45, 2*10*50

Axelpress (i maskin) : 10*15*sida, 2*7*20kg/sida

Axellyft framåt: 10*6kg, 10*8kg, 10*10kg

Axellyft åt sidan: 3*10*6kg

Axellyft framåt med raka armar: 3*10*6kg

Koncentrationscurl: 10*14kg, 9*16kg, 7*16kg

Kabelcurl i maskin sittande: 10*15, 2*4*20

Hantelcurl med vridning: 15*14kg, 2*10*16kg

Biceps curl med stång, stående: 3*7*ezstång och 20kg

Curl i cc: 8*40, 6*45

+ lite mage och 45min. cykel tidigare på dagen.

Igår var sista passet tillsammans med K;) på flera månader. Han åker nämligen iväg på arbetsresa till Korea imorgon :( J-la jobb han har. 6-8 veckor är tiden han gissar att han är borta.
    Det enda som är bra med hans resa är att jag skall låna hans gymkort medan han är borta. Jag har ju tänkt byta till gymmet han går på länge, men inte velat då man inte kan ta månadskort dit utan måste ta för ett helt år åt gången. Nu kan jag prova på och sen ta eget kort då han kommer hem om jag gillar stället. Har ett pass kvar denna vecka men det tar jag på lördag el. söndag eftersom jag är gräsänka och inte har annat att göra….. :O

Hoppas att du har det bra trots saknaden av din kärlek……..
    Träna, unna dig sköna bad och lyxa dig tills han kommer hem.

Kramar!!!

ZuperZandra wrote:
    Hoppas att du har det bra trots saknaden av din kärlek……..
    Träna, unna dig sköna bad och lyxa dig tills han kommer hem.

Kramar!!!

Tack :friends: Det värsta är tystnaden när man är hemma. Ingen att prata med. Och tidsskillnaden på 6h. När jag kommer från jobbet går han och sover. Det blir några mejl och nån rad på msn ibland 😥 Jag borde ju ta itu med sånt som jag annars inte hinner med: träffa kompisar, hälsa på morfar och SKRIVA PÅ MITT SLUTARBETE TILL SKOLAN (!) men motivationen finns inte för tillfället. Nåja, det blir väl bättre. 2 månader går väl ändå rätt fort….*hoppashoppas*

erica81 wrote:
    Tack :friends: Det värsta är tystnaden när man är hemma. Ingen att prata med. Och tidsskillnaden på 6h. När jag kommer från jobbet går han och sover. Det blir några mejl och nån rad på msn ibland 😥 Jag borde ju ta itu med sånt som jag annars inte hinner med: träffa kompisar, hälsa på morfar och SKRIVA PÅ MITT SLUTARBETE TILL SKOLAN (!) men motivationen finns inte för tillfället. Nåja, det blir väl bättre. 2 månader går väl ändå rätt fort….*hoppashoppas*

Jag vet hur det känns……Min man var oxå bortrest för ca 2 års sen…Hur jobbigt som helst först.Men man vänjer sig….Tiden rullar på, och man får chansen att sakna varandra.Vilket kan vara ganska svårt då man bor ihop……
    Se det som en saka och älska period.Snart är han hemma=ni är ny kära!!!!!

Ha en toppen helg och njut och gör saker…..

ZuperZandra wrote:
    Jag vet hur det känns……Min man var oxå bortrest för ca 2 års sen…Hur jobbigt som helst först.Men man vänjer sig….Tiden rullar på, och man får chansen att sakna varandra.Vilket kan vara ganska svårt då man bor ihop……
    Se det som en saka och älska period.Snart är han hemma=ni är ny kära!!!!!

Ha en toppen helg och njut och gör saker…..

Jaaa, man måste ju se det från den ljusan sidan :) Tack för de tröstande orden :happy:

Dagens rygg och mage:

Uppvärmning: 12 min. cykel

Marklyft: 10*60kg, 2*8*80kg

Latsdrag: 10*55, 2*5*60

Sittande rodd: 3*10*40

Hantelrodd: 10*14kg, 10*16kg, 10*20kg, 10*24kg

Lat pulldown: 3*8*70

Situps: 3*20

”magvridaren”: 3*10

Crunches: 3*20st

”Saxen”: tillräckligt :)

Så kom dagen då K reste iväg :( Körde honom till flyget till klockan 2 och sen for han iväg. Själv for jag och hälsade på min syrra för att få något annat att tänka på. Hoppas verkligen att de här veckorna/månaderna går snabbt!

Marklyftet ville inte riktigt idag. Höll mej till 80kg då tekniken inte ville som jag. När jag höll på med hantelrodden råkade jag titta åt vänster. Där låg en ung kille under bänkpress stången. Jag släppte min hantel och sprang dit och hjälpte honom. Han tackade nog, men jag märkte att han tyckte att det var pinsamt att bli räddad av en tjej :D
    Imorgon tänkte jag, om jag hinner, åka till nya gymmet. Fick som sagt låna K´s gymkort nu när han är borta.
    Ha en bra söndag allihopa!

Idag var jag och testade nya gymmet. Hade inget speciellt på programmet. Tänkte köra lite mage och cardio och titta mej omkring. Alltid lika svårt när man byter ställe. Hittade ingenting och massor med maskiner jag aldrig sett. Dessutom nya varianter av maskiner jag brukar använda :yikes: Morgondagens benträning kommer att bli komiskt då jag har kvällskifte och måste till gymmet på morgonen. Träna ben under tidspress på ett ställe där man inte hittar nåt. Denna vecka blir nog en konstig vecka träningsmässigt, men snart har jag väl nog kommit in i rutinerna på nya stället också. Låg en stund i solariet också. Tänkte nästan somna :whistle:

Dagens ben:

Uppvärmn.: 10 min. cykel

Knäböj: 10*60kg, 10*70kg, 5*80kg

Stående vadpress: 15*60, 2*15*70

Benpress: 10*100kg, 10*120kg, 10*130kg

Hacklift: 10*30kg, 2*10*40kg

Benspark: 10*30, 10*35, 10*40

Liggande bencurl: 10*30, 10*35, 8*40

Utfall med hantel: 16kg/hand, 2*10*18,5kg/hand

Jag hittade nog allt jag behövde, men vilken tid det tar då man måste söka allt! Dessutom skiljer maskinerna sig från de jag brukar använda så jag vet inte hur vikterna är. Är det kilo eller annat? Så där jag inte har skrivit något efter siffran är jag osäker.

Snart skall jag på jobb. Denna vecka är vi 3 dagar på en sommarstuga med hela avdelningen. Så nu när jag börjar får jag åka direkt dit. Vilken lyx egentligen. Sola, fiska, bada bastu och äta gott på arbetstid :emo-thumb Ha en bra dag!

Hur har du det hemma?Hoppas att vardagen rullar på för dig, kanske kan fokusera ÄNNU mera på din träning nu….

ha det!

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 431 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.