Ericas träning

Home Forums Dagböcker Ericas träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 431 total)
  • Author

Dagens bröst och triceps:

Uppvärmning: 10 min. crosstrainer

Bänkpress: 10*40kg, 2*5*50kg, 2*55kg

Hantel bakom huvud: 2*6*13,5kg, 5*16kg

Hantelpress,lutande: 3*10*13,5kg

Triceps, liggande med ezstång + 20kg: 3*6reps

Kryssdrag i cc: 10*30, 2*10*40

Pec deck: 3*10*40

Triceps i cc: 10*60, 10*85, 10*100

Bröstpress, maskin: …..minnesförlust …. :)

Avslutade med 20 min. på löpband.

Idag kändes allt lätt :) Vet inte om det var pappas födelsedagstårta eller min energikicksdrink före träningen som gjorde det. Bra gick det iaf.
    Min syster påpekade min vikt före tränigen ”Har du inte blivit lite tjockare….”. Kanske det var ilskan som gjorde träningen lyckad idag ;)

Skulle egentligen ha haft vilodag idag, men i brist på annat att göra åkte jag till gymmet iaf

10 min. crosstrainer

30 min på löpband

10 min. cykel

+ lite mage: muslimen, ”svinga vikt från sida till sida” och några varv på ab coastern.

Avslutade med en stund i solariet :)

Idag bokade vi resa :) Det blir en veckas trip till solen och värmen i slutet av denna månad :D K kommer hem 2 dagar före vi åker. Även om resan är efterlängtad så är nog K ännu mera efterlängtad! ;)

”Min syster påpekade min vikt före tränigen ”Har du inte blivit lite tjockare….”
    INTE ALLS! Skitsnygg ny bild du har på profilen! Du förtjänar en vecka i solen, som du sliter i gymmet. Skönt när din kille kommer hem. Ha det jätteskönt o glöm inte att skriva om det när du kommer tebax! Du har säkert gjort armhävningar vid polen o flexat, hehe.

Fenix wrote:
    Skitsnygg ny bild du har på profilen! Du förtjänar en vecka i solen, som du sliter i gymmet. Skönt när din kille kommer hem. Ha det jätteskönt o glöm inte att skriva om det när du kommer tebax! Du har säkert gjort armhävningar vid polen o flexat, hehe.

Tack :) Nja, tror nog jag tar det ganska lugnt på resan :) Har aldrig viloveckor annars så det får bli en då :emo-thumb

Kvällens rygg:

Marklyft: 10*60kg, 2*6*80kg, 4*100kg

Hantelrodd: 10*18kg, 2*10*23,5kg

Latsdrag: 10*50, 3*8*60

Sittande rodd: 10*40, 2*8*50

Chins i maskin (med hjälpvikt 65): 3*7

Chrunches + annan magövning

Avslutade med 12 min. på löpband.

Träffade en kompis ikväll igen, precis när jag börjat på löpbandet kom han på bandet bredvid. Jag haaaataaaar att springa och prata. Därför gav jag upp vid 12 min. De sista minuterna sneglade han på mina inställningar och genast då jag tryckte på stop slutade han också. Han vågade säkert inte sluta före jag gav mej :) Jag ursäktade mej och sa att jag var tvungen att åka hem och han såg ganska nöjd ut då han slapp bandet ;)
    Imorgon är jag ledig. Tar antagligen axlar och biceps då…tror jag, inget bestämt än. Nu skall jag hoppa i duschen. Har fortfarande, 3h efter att jag kommit från gymmet, inte duschat än. Äckligt, jag vet :yikes:

Idag gick det vilt till med marklyften. Nån tönt som varit där före mej hade inte lyft bort sina vikter från stången så innan jag började bytte jag dem. Nån gång under viktbytandet skar jag mej på nån kant men märkte inget. Efter första lyftet sprutade blodet från ena handen men jag såg inte varifrån blodet kom. Medan jag vilade blödde det inte men så fort jag lyfte så pressades blodet ut. Lyckades få blod på kläderna också. Vilken syn jag måste ha varit. Marklyfter så blodet sprutar :D

Igår blev det bara 45min på cykel. Idag jobbar jag kvällskiftet så det blev en snabbis till gymmet nu på morgonen.

10 min. crosstrainer

25 min. på löpband

+ crunches och lite andra magövningar.

Imorgon blir det axlar och biceps efter jobbet.

erica81 wrote:
    Marklyfter så blodet sprutar :D

Only way to do it! Läckert:emo-thumb.

I söndags körde jag biceps och axlar och igår blev det ben igen. Dagens bröst och triceps är uppskjutet på obestämd tid :( Har åkt på en otäck förkylning. Orkade knappt ur sängen imorse. Tur att jag var ledig idag. Skall ta det lugnt några dagar nu så att jag blir frisk till resan :) Det är ändå ganska många dagar kvar till den men jag vill inte riskera att vara sjuk då!

erica81 wrote:
    Marklyfter så blodet sprutar :D

Hahahaha, så kände jag mej sist också, men inget blod sprutade tackolov :D

Hur går det här då? Har inte tid och läsa så noga, för mycket saker på G. Har du
    börjar på ”MITT” gym på heltid nu då eller??

Jag började i Måndags igen träna, så nu jääävlar :aggresiv:

Marina N wrote:
    Hahahaha, så kände jag mej sist också, men inget blod sprutade tackolov

Hur går det här då? Har inte tid och läsa så noga, för mycket saker på G. Har du
    börjar på ”MITT” gym på heltid nu då eller??

Jag började i Måndags igen träna, så nu jääävlar :aggresiv:

Nja, för tillfället är jag förkyld så det är lite lugnt denna vecka :) Kaaanske ska träna imorgon, får se. Joo, jag har nog kvar hyrkortet än, men jag byter nog säkert. Känns ju lite dumt att tvinga med K till mitt gym då jag lika bra kan byta helt :) Så vi syns säkert nån dag :emo-thumb

Dagens bröst och triceps:

Bänkpress: 10*40kg, 2*5*50kg

Hantel bakom huvud: 10*13,5kg, 2*7*16kg

Hantelpress,lutande: 10*11kg, 10*13,5kg, 8*16kg

Triceps, liggande med ezstång + 20kg: 3*7 reps

Kryssdrag i cc: 2*10*40, 2*10*50

Pec deck: 2*10*40, 2*8*45

Triceps i cc: 10*90, 2*10*100

Bröstpress, maskin: 10*47, 2*7*52,5

Pullups: 3*7 med hjälpvikt

Trotsade förkylningen idag och kunde konstatera följande:

1) Massacran har ingen effekt på flunsiga finskor! (Iaf inte som den brukar ha…)

2) Om man kör bänkpress med snorig nos så hamnar snoret rakt ner i halsen då man lägger sig ner och gör det svårt att andas.

3) Man skall inte äta ärtsoppa samma dag som man tänker träna tungt.

4) Om man inte känner sig helt frisk:stanna hemma från gymmet!

Så alltså: påminnelse åt mig själv: MAN BEHÖVER INTE ALLTID VARA SÅ HIMLA DUKTIG! STANNA HEMMA NÄSTA GÅNG OCH SLUTA VARA SÅ ENVIS!

Avslutade spektaklet med en stund i solariet.

I helgen blir det knappast nån träning. I morgon skall jag på [http://www.nykarleby.fi/se/1697] och på lördag har jag och min syster kräftskiva. Det blir roligt! 22 av våra närmaste kompisar kommer varav en som man inte ser så ofta. Han var med om en olycka för nån tid sen och sitter nu i rullstol. Skall bli så kul att kunna ha med honom på nåt för en gångs skull!

erica81 wrote:
    3) Man skall inte äta ärtsoppa samma dag som man tänker träna tungt.

..på lördag har jag och min syster kräftskiva.

Muahhahhaaa :D🙁 Hände det en olycka eller :D

Jag skulle gärna ha kommit på kräftskivan MEN;

Nr1; Äter inte slammkrypare.

Nr2; Ska på en galen fest imorgon, så jag tror inte att jag är kapabel att kliva
    upp någongång överhuvudtaget på lördag.

Nr3; Ska till läkarn på en hel massa tester på måndag, vill ju inte vara hängig
    då.

Men ha så kul på festen :)

Marina N wrote:
    Muahhahhaaa Hände det en olycka eller

Jag skulle gärna ha kommit på kräftskivan MEN;

Nr1; Äter inte slammkrypare.

Nr2; Ska på en galen fest imorgon, så jag tror inte att jag är kapabel att kliva
    upp någongång överhuvudtaget på lördag.

Nr3; Ska till läkarn på en hel massa tester på måndag, vill ju inte vara hängig
    då.

Men ha så kul på festen

Inga olyckor, men det var vääääääldigt nära :D
    Och du kan skippa kloakråttorna om du inte vill äta dem. Flera som kommer tänker grilla istället då de inte äter kloakmat :) Jag däremot Ä L S K A R dem! Kräftorna alltså ;)
    Så kom om du orkar på lördan :emo-thumb

erica81 wrote:
    Inga olyckor, men det var vääääääldigt nära :D
    Och du kan skippa kloakråttorna om du inte vill äta dem. Flera som kommer tänker grilla istället då de inte äter kloakmat Jag däremot Ä L S K A R dem! Kräftorna alltså
    Så kom om du orkar på lördan :emo-thumb

Hehhe, ja fy. Fattar inte hur folk kan slurpa i sej domdär :ike: var nära att dö i
    högstadie när jag käka en halvtinad räka :S Måste ju prova eftersom din SYSTER
    klämde i sej en hel massa… big mistake.. big mistake..

Ja, jag får fundera på saken.. måste se om jag lever ennu eller om jag vaknar i
    någon rännsten någonstans vetegud:D

Hör av mej isfl!

Marina N wrote:
    var nära att dö i
    högstadie när jag käka en halvtinad räka :S Måste ju prova eftersom din SYSTER
    klämde i sej en hel massa… big mistake.. big mistake..

Haha, när jag hem till henne i tisdags så hade hon en hel påse med räkor i köket så hennes räkberoende sitter i :D

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 431 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.