Ericas träning

Home Forums Dagböcker Ericas träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 431 total)
  • Author
    Marina N wrote:
    Grattis till Pb!!! Vilken bula du har på armen, mina syns inte för jag är så tjock ;):(

Öööh, du tjock?! Vad kallar du mej då? ;)

Kicken wrote:
    Vad är det för apa längst in i grottan? :)

En söt en ;)

Gårdagens ben:

Uppvärmn.: 10 min cykel

Knäböj: 8*60kg, 3*5*80kg

Stående vadpress: 10*95, 10*100, 10*105, 8*110, 7*120 :D[/b]

Hack lift: 10*30kg, 8*40kg, 6*50kg, 4*55kg

Liggande benpress (i annan än den vanliga: [http://www.gymtorget.se/images/frivikt/benpress.gif):] 10*100kg, 10*120kg, 8*140kg

Benspark: 10*30, 10*35, 2*8*47,5

Leg curl: 10*30, 8*35, 7*40, 5*47,5

Gårdagen var fullpackad! Åkte hemifrån tidigt på morgonen för att åka 1½h med bil för att få gå en kurs som jag missat i vår skola. Kursen slutade kl 16. Åkte hem 1½ och satte mej vid datorn direkt och började skriva på ett arbete som vi fick på kursen. De andra som har gått kursen har fått 4-6 veckor på sig att skriva, men jag skall ha mitt klart till TORSDAGEN!! Har skrivit som en dåre nu och jag börjar se ett ljus i tunneln :) Har ju kvällen på mig ännu och imorgon bitti så det blir nog bra! Trots fullspäckat schema blir det bröst och triceps ikväll. Förhoppningsvis tillsammans med K.

Gårdagens bröst och triceps:

Uppvärmning: 10 min. crosstrainer

Bänkpress: 10*40kg, 7*50kg, 1*55kg, 1*60kg :D [/b]

Hantel bakom huvud: 10*13,5kg, 2*7*16kg

Hantelpress,lutande: 2*6*16kg, 3*18,5kg

Triceps, liggande med ezstång:2*8*stång plus 20kg, 3*stång plus 22,5kg

Kryssdrag i cc: 10*40, 2*8*50, 6*60

Pec deck: den vanliga var sönder…avskyr den andra som jag var tvungen att använda. 👿

Triceps i cc: 10*90, 10*100, 8*110

Hela den här veckan har gått i sorgens tecken. I måndags hittades den studerande ur vår skola som varit försvunnen i 2 veckor. Död. På tisdagen behövde inte skolvaktmästaren ta ner flaggan från halvstång för då hände nästa tragedi. Nu har flaggan hängt där på halvstång i 3 dagar :( Sorgligt.

Man kan inte sluta träna för att sorgliga saker händer, så igår var det dax för bröst och triceps igen. Jag lyckades med 1*60kg i bänken igen. Länge sedan sist! Ikväll blir det ryggen som får lida.

Gårdagens rygg och mage:

Uppvärmning: 10 min. crosstrainer

Marklyft: 10*75kg, 8*90kg, 2*2*100kg

Hantelrodd: 10*23,5kg, 2*7*26,5kg

Latsdrag: 8*55, 8*60, 7*65

Sittande rodd: 10*40, 3*8*50

crunches, övning för ”magsidorna” :) och namnlös magövning. Vad svårt det skall vara med alla namnen :D

Idag blir det dåligt med träning pga tidsbrist. Skola 9-12 och jobb 12.30-20.30. Om jag orkar blir det en snabbis via gymmet då jag slutar, men jag tvivlar…

Du va mej en stark en! fortsätt så:)

Emil Lundberg wrote:
    Du va mej en stark en! fortsätt så:)

Tack :) Alltid trevligt att höra! :)

Det blev en snabbis via gymmet i torsdags iaf :)

10 min. crosstrainer

15 min. löpband

Sen åkte jag hem och somnade på soffan :D

Idag blir det biceps och axlar.

Har verkligen varit dålig på att uppdatera nu 😮 Min ursäkt är att jag för tillfället har ganska mycket på schemat. Då jag inte jobbar, så sitter jag i skolan och skriver på mitt slutarbete som skall inlämnas om en månad :| Träningen hinner jag nog med, den skulle jag aldrig lämna bort. Den prioriteras framför skolarbetet…. något min slutarbets skrivande partner inte tycker om…..[/b] Det är bara skrivandet som jag inte har orkat med. När man har suttit en hel dag framför datorn och skrivit så orkar jag inte göra det då jag kommit från gymmet. Skall nog skärpa mig snart.
    Jag och Marina_n har pratat lite löst om att dieta samtidigt inom en snar framtid…..Får se hur snar framtid det är :D[/b] Jobb ikväll och imorgon bitti, suck. Söndag är jag ledig, då blir det biceps och axel-dag :)

Gårdagens ben:

Uppvärmn.: 10 min cykel

Knäböj: 10*60kg, 5*80kg, 4*90kg

Stående vadpress: 2*10*100, 8*110

Hack lift: 10*40kg, 8*50kg, 6*55kg, PB 3*60kg :D[/b]

Liggande benpress: 10*120kg, 2*8*140kg

Benspark: 10*35, 2*8*47,5

Leg curl: 8*35, 2*7*40

(+ 30 min. på motionscykeln efter jobbet)

Ett normalt benpass. Förutom pb i hackliften :D Träffade Marina med sitt finger på gymmet :) Hon kämpar på iaf! Ikväll blir det bröst och triceps tillsammans med K och Annika :emo-thumb

Vilken jobbig vecka detta har varit, och ännu är det inte över! Är inne på slutspurten med mitt slutarbete nu vilket innebär praktik 07-15 och slutarbets skrivande 15.05-19(20) varje dag :( (sjukhuset ligger bredvid skolan så det tar bara 5 min att gå dit…) Och efter det hem och äta och till gymmet. De närmaste veckorna kommer att se ut så här och jag känner att jag är helt slut redan!
    Denna vecka har det inte hänt något speciellt träningsmässigt. Lyckades med 3x100kg i marklyft i torsdags och gjorde ett misslyckat försök på 62,5kg i bänk i tisdags. Har inte orkat uppdatera journalen….och inte hunnit heller :( Imorgon blir det axlar och biceps och förhoppningsvis sovmorgon, den första denna vecka!

Vet lite hur du känner dig med skola o praktik o jobb o skrivande o gymmet o dietplaner…men mitt liv verkar vara lightversionen av ditt, o jag hänger knappt med, haha. Jag har iaf ingen pojkvän o hålla reda på, bara misar ;-). Rätt många visserligen, men de ger mer än de tar, alltid. Keep up the good work!

Fenix wrote:
    Vet lite hur du känner dig med skola o praktik o jobb o skrivande o gymmet o dietplaner…men mitt liv verkar vara lightversionen av ditt, o jag hänger knappt med, haha. Jag har iaf ingen pojkvän o hålla reda på, bara misar ;-). Rätt många visserligen, men de ger mer än de tar, alltid. Keep up the good work!

Det är nog rätt mycket jobb med kissemissor också! Har haft själv så jag vet! Pojkvännen klarar nog sig själv, så honom behöver jag inte ta hand om. Däremot är det han som ser till att jag får i mej mat om dagarna :)
    Har kvällskifte idag och det är riktigt skönt att veta att då jag slutar ikväll så får jag åka raka vägen hem och slänga mej i soffan! Till gymmet har jag redan varit imorse :) Och vi hinner inte göra något åt vårt slutarbete då min kompanjon har morgonskifte…..skönt :)…..[/b]

Såg att någon minsan har varit effektiv i dag… :)
    Hunnit träna, kan tänka mig en massa andra små saker, och sen ska du jobba…
    Duktig..!

Hoppas att resten av din dag blir bra…. :dance:

ZuperZandra wrote:
    Såg att någon minsan har varit effektiv i dag… :)
    Hunnit träna, kan tänka mig en massa andra små saker, och sen ska du jobba…
    Duktig..!

Hoppas att resten av din dag blir bra…. :dance:

Tack :) Joo, man måste ju passa på då man har lite tid över! Hann faktist städa lite också innan jag åkte till jobbet. :)

Viewing 15 posts - 391 through 405 (of 431 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.