Ericas träning

Home Forums Dagböcker Ericas träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 431 total)
  • Author
    erica81 wrote:
    Tack :) Joo, man måste ju passa på då man har lite tid över! Hann faktist städa lite också innan jag åkte till jobbet. :)

Sant……Man får ta den lilla tid som man är ledig till att göra allt som behövs….
    Vi får väl hoppas att du får en lika produktiv och bra dag i dag me…. :emo-thumb

Ny vecka med ny träning :emo-thumb Ikväll blir det benträning med sällskap. Fick mina ”svägerskor” övertalade att komma med till gymmet ikväll. De tränar annars också men håller mest till på damgym eller damsidan på gymmet där jag tränar nu. Ikväll ska de tvingas träna benen där ”stora pojkarna tränar” som den ena av dem sa :D Det blir skoj :)
    Har lite extra fritid nu i några dagar då vi har lämnat in vårt slutarbete till språkgranskning och inte kan göra nåt åt det före vi får det tillbaka för att rätta våra fel. Känns bra med lite ledigt från skrivandet!

erica81 wrote:
    Ny vecka med ny träning :emo-thumb Ikväll blir det benträning med sällskap. Fick mina ”svägerskor” övertalade att komma med till gymmet ikväll. De tränar annars också men håller mest till på damgym eller damsidan på gymmet där jag tränar nu. Ikväll ska de tvingas träna benen där ”stora pojkarna tränar” som den ena av dem sa :D Det blir skoj :)
    Har lite extra fritid nu i några dagar då vi har lämnat in vårt slutarbete till språkgranskning och inte kan göra nåt åt det före vi får det tillbaka för att rätta våra fel. Känns bra med lite ledigt från skrivandet!

Hoppas att ditt benpass gick jätte bra…Alltid lika skoj att få sällskap med sig… Lite extra peppning, snack emmellan och framför allt sällskap.
    Har tyvärr oturen att jag 90% av tiden får träna ensam….Har ju sina fördelar och nackdelar……

Ha en super kväll!!!

ZuperZandra wrote:
    Hoppas att ditt benpass gick jätte bra…Alltid lika skoj att få sällskap med sig… Lite extra peppning, snack emmellan och framför allt sällskap.
    Har tyvärr oturen att jag 90% av tiden får träna ensam….Har ju sina fördelar och nackdelar……

Ha en super kväll!!!

Tack :) Benpasset gick bra! Det var faktist riktigt trevligt med sällskap. Eftersom jag bytte gym i våras så tränar jag inte ensam så ofta längre, då min sambo tränar på nya gymmet.
    Mina svägerskor tyckte att det var roligt att träna ikväll, då de fick träna lite annat än de annars gör :) Jag plågade dem i över en timme :emo-thumb

erica81 wrote:
    Tack :) Benpasset gick bra! Det var faktist riktigt trevligt med sällskap. Eftersom jag bytte gym i våras så tränar jag inte ensam så ofta längre, då min sambo tränar på nya gymmet.
    Mina svägerskor tyckte att det var roligt att träna ikväll, då de fick träna lite annat än de annars gör :) Jag plågade dem i över en timme :emo-thumb

Roligt, känns alltid bra med ett lyckat pass!!!!
    Plåga på dom stackarsna…. Hihhi :p

Kvällskifte idag :( Imorse blev det ett magpass och imorgon blir det bröst och triceps igen. Ha en bra dag allihopa!

Dagens biceps och axlar:

Uppvärmning: 10min crosstrainer

Drag till hakan i cc: 10*100, 3*7*110

Curl med ezstång + 20kg: *9, 2*7

Axellyft utåt med hantel: 3*8*7kg/hand

Axellyft framåt med hantel: 3*8*6kg

Hantelcurl med vridning: 10*13,5kg, 2*6*16kg

Hammercurl: 2*10*13,5kg, 6*16kg

Shrugs: 8*29,5kg´s hantel i varje hand

Axelpress i maskin: 8*15kg/sida, 6*17,5kg/sida, 3*20kg/sida

Avslutade med curl i cc för att ta ut det sista

Ett helt vanligt biceps pass. Precis som bröstpasset igår. Glömde att uppdatera då, men det blev bara det vanliga. 2*2*55kg i bänk och 6*18,5kg i lutande hantelpress är väl det som jag var mest nöjd med. Har veckans ryggpass kvar ännu, tror att jag tar det imorgon bitti före praktiken. Har kvällskifte, blää :(
    Låten som snurrar mest i min mp3 spelare för tillfället:
    [youtube=hRf8k8hR-1s]

Morgonens rygg:

10 min på crosstrainer.

Marklyft: 10*40kg, 8*60kg, 5*80kg, 4*90kg. Kändes tungt idag :(

Hantelrodd: 3*8*26,5kg

Latsdrag: 10*55, 8*60, 2*6*65

Rodd: 2*8*50, 2*7*50

Förr gillade jag att träna på morgonen, men jag har vant mej vid att träna på kvällar sen jag började träna tillsammans med K så nu känns det nog tråkigt och energilöst de dagar då jag är tvungen att åka till gymmet före jobbet. Som t.ex. idag. Kvällskifte idag och morgon på lördag, usch!

Slänger in en benbild. Har alltid fuskat med benträningen men skärpt mej det senaste året. Tycker nog att det finns något där under :) Så här ser tjockisbenen ut just nu:

Oj, vad liten den blev….

Gårdagens ben:

Uppvärmn.: 10 min cykel

Knäböj: 10x60kg, 7x80kg, 5x90kg, ett tappert försök på 100kg (x4 inte så djupa…)

Stående vadpress: 10×100, 2x8x110

Hack lift: 8x40kg, 6x50kg, 4x60kg

Liggande benpress: 8x100kg, 7x100kg, 5x100kg

Benspark: 10*35, 10*47,5, 8*55

Leg curl: 10*35, 8*40, 5*45

Fastnade med munnen igår vid två olika tillfällen vilket resulterade i att jag fick stressa med träningen för att hinna bli klar tills K var färdig. Får väl skylla mig själv :) Först träffade jag min ”svägerska” som mumlade fula ord om att jag hade missat förra veckans spinning som jag lovat hänga med på :| Sen träffade jag Marina_N halvvägs ner för trappan. Vi kom överens om att träna bröst ihop idag. Så det är dagens program. Kom just hem från en snabb få-lite-frisk-luft-efter-jobbet-promenad.

I tisdags blev det bröst och triceps med Marina. Ett helt normalt pass som jag inte orkat uppdatera :| Igår blev det ett sent magpass och ikväll blir det antagligen biceps och axlar eller vilodag.
    Idag känns det ganska bra :) Ledig fredag, lördag och söndag och imorgon blir det en sväng till frissan :D Dessutom har min tredje svägerska, den enda av mina svägerskor som inte håller till på gymmet, skaffat gymkort från och med nästa vecka och har lovat hänga med och träna då :) Nu blir det ris, kyckling och that 70´s show :emo-thumb

Nytt år och dags att ta tag i träningen och journalen igen! Träningen har inte lidit, jag har bara inte orkat uppdatera på väääldigt länge! Motivationen att skriva i journalen har saknats då jag tycker att jag stampar på samma ställe och att det inte går framåt. Väldigt frustrerande!
    Har haft en paus över jul och nyårshelgen med träningen (och dessutom åkt på en förkylning…) men på måndag blir det träning igen och förhoppningsvis uppdatering av journalen. Jag och Marina_n har kommit överens om att försöka oss på en gemensam diet. Kanske man lyckas bättre på det viset :up: Har inga särskilda mål med dieten, vill bara få bort några extra kilon! (vem vill inte det :) )
    Sen jag skrev sist har jag fått min examen och jobbar numera som sjukskötare på en psykiatrisk avdelning. Ett väldigt intressant arbete som kan vara väldigt krävande psykiskt av en själv. Dessutom har jag och min sambo skaffat katt. En liten söt en, som är väldigt busig :)

Så andra dagen in på det nya året började alltså mitt försök till att få bort några kilon. Får se hur det går! :) Känn ingen press, Marina ;) Nu är det slut på julkonfekt!

Du var riktigt stark:)

anders172 wrote:
    Du var riktigt stark:)

Tack så mycket! :) Det känns ju inte så just nu, men man skall kanske inte ha målen så högt. Babysteps ;)

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 431 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.