Ericas träning

Home Forums Dagböcker Ericas träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 431 total)
  • Author
    carrolax wrote:
    Kan du inte försöka korta ner passen? Alltså göra färre muskelgrupper? Jag gjorde massa förr, va på gymet ca: 2 timmar, man hinner både bli trött och katabol. Sen började jag köra 1-2 muskelgrupper per gång, och är jätte motiverad nästan varje gång

Tycker alltid det ser ut som du gör så sjuuuukt långa pass.

Ingen kitik, bara ett förslag.

Måste fråga ang. benpressen, det är inte fria vikter va?? Utan det är maskin va?? Tänkte på om det verkligen är 160kg eller pounds??

Hur som helst är du jävligt stark i vilka fall

Jooo, jag måste absolut korta ner mina pass!! Har tänkt göra det länge nu, men det kräver ju att man sätter sig ner och går igenom ett nytt tränings schema och jag har inte haft tid att göra det, men nu MÅSTE jag nog göra det, om jag skall få min motivation tillbaka!

Benpressen är typ en sån här :)
    [http://www.gym2000.com/var/shop_site/storage/images/produkter/apparater_for_vektskiver/gym2000_proff/benpress/59691-1-nor-NO/benpress.jpg]

Jag har egentligen aldrig tränat benen ordentligt före ifjol. Började med benpressen på sommaren/hösten nån gång, men jag har cyklat i flera år så jag antar att mina benmuskler kommer därifrån. Den sittande vadpressen kan jag också ha mycket vikt på, så enda förklaringen jag har kommit på är att mina år av cyklande har gett resultat :) Så joo, 160 kg är nog 160 kg. Och 70 kg i vadpressen ([http://www.smartstep.se/shopimages/268715/e.jpg]) är 70 kg :)

Från och med imorgon skall jag försöka med ett nytt schema:

Måndag: Ben
    Tisdag: Bröst, triceps
    Onsdag: Vila el. cardio
    Torsdag: Rygg, mage
    Fredag: Axlar, biceps

Så imorgon är det alltså bendag :) Hoppas motivationen kommer tillbaka nu iom att passen blir kortare! Lite mage slänger jag nog in här och där ifall att jag känner för det och cyklandet skall jag fortsätta med alla dagar då jag hinner.

Igår: 60 min. motionscykel
    Idag: 45 min. promenad

Så idag var det alltså ben på programmet:

Uppvärmning: 18 min. cykel

Knäböj: 10*20kg, 2*10*50kg

Sittande vadpress: 10*50kg, 2*8*70kg

Benspark: 10*15, 10*20, 10*25

Legcurl: 10*20, 10*25, 8*30

”Gynstol in”: 3*10*65

”Gynstol ut”: 3*10*50

Benpress: 10*120kg, 8*140kg, 6*140kg

+lite xtra mage och strech.

Idag var det roligt igen :D Passet tog typ en timme, även om jag cyklade längre än jag kunde ha gjort. Kör fortfarande försiktigt i knäböjen, tills tekniken sitter bra. Benpressen var upptagen hela tiden så jag var tvungen att ta den sist och vid det laget var mina ben som spagetti = orkade inte alls som jag brukar göra :( Slängde in lite mage också då passet var klart så snabbt! Jag tycker ju om att plåga magen :emo-thumb

Dagens program: Bröst & Triceps

Bänkpress: 10*40kg, 6*50kg, 3*55kg

Chest press: 10*55, 2*8*60

Pec deck: 2*10*40, 8*45

Hantel bakom huvud (båda händerna): 3*10*16kg

Frenchpress: 10*27,5kg, 2*8*27,5kg

Pushdown med rep: 2*10*35, 8*40

Koncentrations svårigheter när bänken skulle genomföras idag, men jag antar att man inte måste öka varje gång :) Annars riktigt skönt med nytt schema!! :D Klar på ca. en timme men körde lite extra mage medan jag väntade på maskiner. Imorgon blir det vila eller cardio. Måste se hur det känns då!

Cardio för hela slanten idag. Började dagen med 60 min. cykel. Sen till gymmet på kvällen.

15 min. crosstrainer

24 min. cykel, intervall. VÄÄÄÄÄÄLDIGT svettigt!

+ några set mage.

När jag kom hem försökte jag mej på receptet med ”proteinfluffet” som jag hittade här på forumet. SKITGOTT!!! Det smakade så himmelskt att jag kände mej skyldig. Trodde nästan att jag åt nåt ohälsosamt! :nono: Imorgon: rygg och mage ;) Jag älskar att plåga magen! :)

erica81 wrote:
    När jag kom hem försökte jag mej på receptet med ”proteinfluffet” som jag hittade här på forumet. SKITGOTT!!! Det smakade så himmelskt att jag kände mej skyldig. Trodde nästan att jag åt nåt ohälsosamt! :nono: Imorgon: rygg och mage ;) Jag älskar att plåga magen! :)

Jag har aldrig sett det receptet tror jag? Kan du inte dela med dig?

DSQUARED wrote:
    Jag har aldrig sett det receptet tror jag? Kan du inte dela med dig?

Klart jag kan :) Det kan ju finnas flera varianter, men detta recept var det som jag hittade och försökte mej på:

200 g frysta jordgubbar
    40 g proteinpulver
    Funlight saft (outblandad)

Mixa de frysta gubbarna. Jag satte dem en liten stund i micron före jag mixade dem, enbart för att mixern skulle klara av att få sönder dem. Tillsätt pulvret och saft. Saften skall antagligen vara med enbart för smakens skull. Vispa blandningen med elvisp några minuter till ett fluffigt skum. Njut! Ett tips: ät det så fort det är färdigt. Jag orkade inte äta hela satsen på en gång så jag satte det i kylen en liten stund och då hade skummet sjunkit ihop igen så jag var tvungen att vispa det en gång till.

Tack för det! Trodde det innehöll Kesella?

Bild på fluffet

DSQUARED wrote:
    Tack för det! Trodde det innehöll Kesella?

Nja, det är nog säkert nån annan variant av fluffet. Lade in en bild på det :)

erica81 wrote:
    Bild på fluffet

Ser gott ut :P

Vikterna ser bra ut med, som vanligt :)

Carro hälsar… ;)

storcc wrote:
    Ser gott ut

Vikterna ser bra ut med, som vanligt :)

Carro hälsar… ;)

Tack :)

Och fluffet ÄR gott! :up: Ni måste prova! Hoppas att Carro snart är tillbaka igen!

Idag var det rygg och mage:

Uppv.: 20 min. crosstrainer

Latsdrag: 10*45, 10*50, 8*55

Sittande rodd: 10*30, 10*45, 8*45

Hypersträck: 3*10

Situps: *80 med 15 kg i famnen

”svinga vikt från sida till sida i situpbänk”: 2*15 med 15 kg

”Magvridaren”: 3*10*95

Seated abd.: 3*10*45

Idag har jag fuskat 😮 Pappa bjöd på middag, ärtsoppa och PLÄTTAR! Gott var det, men när jag kom hem träffade jag på en gammal bekant. ”Dåligt samvete” heter han. Hoppade upp på cykeln i en timme för att åtgärda saken :whistle:

Axlar och biceps idag:

Uppvärmn.: 18 min. cykel

Drag till hakan med stång: 3*10*30kg

Axelpress: 10*30kg (15kg/sida), 8*40kg (20kg/sida), 7*45kg (22,5kg/sida)

Shrugs: 3*10*30kg

Curl med stång, i bänk: 10*30kg, 10*35kg, 10*37,5kg

Koncentrationscurl: 8*14kg, 6*14kg, 4*16kg

Kabelcurl: 10*35, 10*40, 8*40

+strech och lite mage ;)

Idag har jag haft vilodag. Igår körde jag 60 min. på cykeln. Imorgon är det ben igen :)

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 431 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.