Eriks väg åt rätt håll

Home Forums Dagböcker Eriks väg åt rätt håll

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 83 total)
  • Author

Min middag idag: Thaikycklingröra med stekt kyckling och wokgrönsaker+råris, teriakysås, soya och massa andra goda kryddor :)
    Gott som fan!

fitnesserik wrote:
    Min middag idag: Thaikycklingröra med stekt kyckling och wokgrönsaker+råris, teriakysås, soya och massa andra goda kryddor :)
    Gott som fan!

Mmm! Å va innebär massa kryddor? Brukar alltid lyckats med att blanda fel sorts, blir aldrig riktigt riktigt ”gott som fan!”

Lovisingen wrote:
    Mmm! Å va innebär massa kryddor? Brukar alltid lyckats med att blanda fel sorts, blir aldrig riktigt riktigt ”gott som fan!”

Haha det gäller att testa sig fram. Jag körde lite ingefära, chillipeppar, ”chicken and steak” på kycklingen, färdig wokmixkrydda och som sagt massa soya och terriakysås :)

fitnesserik wrote:
    Haha det gäller att testa sig fram. Jag körde lite ingefära, chillipeppar, ”chicken and steak” på kycklingen, färdig wokmixkrydda och som sagt massa soya och terriakysås :)

Ahh teriyakisås! De ska jag köra på nästa gång!
    Bra form har du också förresten! :up:

Lovisingen wrote:
    Ahh teriyakisås! De ska jag köra på nästa gång!
    Bra form har du också förresten! :up:

Tack, du ser ut att ha ganska bra form på din avatar oxå :)

Mitt nya mer eller mindra optimala träningsshema för mig då jag fått in allting jag vill få med i min träning, med andra ord lågintensiv träning, intensiv styrketräning och högintensiv intervallträning :) Såhär ser det ut:

Måndag: Gym rygg
    Tisdag: HIIT (mage)+30min powerwalk
    Onsdag: Gym armar
    Torsdag: 50min powerwalk
    Fredag: Gym bröst och axlar
    Lördag: HIIT (helkropp)+10min powerwalk
    Söndag: Lågintensiv träning 1-2h (ex. basket, powerwalk och studsmatta)

50 minuter powerwalk imorse innan frukost :)

Innan: En kopp kaffe med några suketter, ett glas vatten, två omega3-tabletter, två tuggummin och en multivitamintablett.

fitnesserik wrote:
    Mitt nya mer eller mindra optimala träningsshema för mig då jag fått in allting jag vill få med i min träning, med andra ord lågintensiv träning, intensiv styrketräning och högintensiv intervallträning :) Såhär ser det ut:

Måndag: Gym rygg
    Tisdag: HIIT (mage)+30min powerwalk
    Onsdag: Gym armar
    Torsdag: 50min powerwalk
    Fredag: Gym bröst och axlar
    Lördag: HIIT (helkropp)+10min powerwalk
    Söndag: Lågintensiv träning 1-2h (ex. basket, powerwalk och studsmatta)

Skiter du helt i ren styrketräning för dina ben? Om så är, varför?

kuulan wrote:
    Skiter du helt i ren styrketräning för dina ben? Om så är, varför?

För att jag vill inte ha större ben helt enkelt. Har kört så mycket benträning i mitt liv så vill behålla mina smala och ändå ganska muskulösa ben. Självklart känner jag i benen under andra aktiviteter men har bestämt mig för att skippa benstyrketräningen:)

En vecka och fem dagar till Gran Canaria och deffen är över. Tror jag kommer kunna nå mina mål trots allt :)

Dagens middag: Grillspett med fläskfilé, kyckling, rödlök, paprika, champinjoner och majs, och till det färskpotatis! Mmm :)

du kör perodisk fasta va? va innebär det? att du bara äter middagar och någon shake på dagen eller? :)

hheadshot wrote:
    du kör perodisk fasta va? va innebär det? att du bara äter middagar och någon shake på dagen eller? :)

Haha nej det skulle jag aldrig klara av. Det finns många olika varianter av periodisk fasta, bl.a. det du nämner att man t.ex. bara äter ett mål per dag men den vanligaste varianten bygger på att man fastar 16timmar och äter 8timmar, med andra ord att man helt enkelt hoppar över frukosten och möjligtvis äter ett lite tidigare kvällsmål. Jag är inte jätteexakt med om det är 16timmar eller inte men ja, jag brukar hoppa över frukosten och äta mitt första mål vanligtvis kring 13.00-15.00. Detta är individuellt men jag själv gillar det väldigt mycket eftersom jag föredrar att äta mig mätt på lite större måltider i samband med träningspassen än att äta massa aptitretande små måltider under hela dagen :)

okej, så då kan man hoppa över frukosten och käka en liten lunch och en större middig? om man har träingspasset efter skolan mellan lunchen och middagen? :)

hheadshot wrote:
    okej, så då kan man hoppa över frukosten och käka en liten lunch och en större middig? om man har träingspasset efter skolan mellan lunchen och middagen? :)

Man kan göra hur man vill, och även om man kör periodisk fasta kan man ha sina ca 16timmar fastande och 8timmar ätande när man vill. Men jag kör ofta på det. Om jag inte har skola blir det också ofta att man typ äter kanske 500kcal i form av främst protein och kolhydrater några timmar innan gymmet och sedan två mål på ca 1000kcal i form av främst kolhydrater och protein här också (möjligtvis lite mer snabba kolhydrater och mer lättupptagligt protein i det första målet).

Själva idén med periodisk fasta är ju dels att kunna äta större mål, men också att lägga större delen av sitt energiintag runt träningspasset för maximal prestation och återhämtning, och eventuellt göra det lättare att kunna förlora fett samtidigt som man bygger muskler, även om det är överskottet/underskottet som spelar mest roll :)

okej, börjar förstå mer och mera om det dära med periodisk fasta! men det är krångligt? :C

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.