Eriks väg åt rätt håll

Home Forums Dagböcker Eriks väg åt rätt håll

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 83 total)
  • Author

Du har ju absolut inte en dålig fysik, men om jag får dela min personliga åsikt så tycker jag att du ska försöka lägga på dig ca 5kg muskelmassa, men inte ha bråttom såklart. Säger inte att du ska börja tjocka på dig, men skulle se mycket bättre ut med lite mer volym! :) Vad är din längd/vikt just nu?

BigH wrote:
    Du har ju absolut inte en dålig fysik, men om jag får dela min personliga åsikt så tycker jag att du ska försöka lägga på dig ca 5kg muskelmassa, men inte ha bråttom såklart. Säger inte att du ska börja tjocka på dig, men skulle se mycket bättre ut med lite mer volym! :) Vad är din längd/vikt just nu?

Tack! Jo precis det jag ska börja med på riktigt typ nu och är sjukt taggad för jag har på senaste märkt att jag för det mesta har blivit svagare och möjligtvis förlorat pyttelite muskler vilket inte känns så bra. Så nu börjar mitt nya träningsupplägg där mitt mål är att bygga muskler och inte gå upp en gnutta fett (eventuellt gå ner i fettprocent). Är ca 185cm lång tror jag och väger runt 72kg.

Okeej

Har på senaste kört en sista deff för att gå från ca 8% bf till ca 6% och trots att jag fått bästa resultat av att inte räkna kalorier och främst äta mycket proteinrik och nyttig mat, valde jag att återgå till en klassisk deff de sista veckorna med ett väldigt lågt kaloriintag på bara 1600kcal vilket var ganska dumt. Varför? Jo för att jag går runt och är sötsugen och hungrig i princip hela tiden och allt blir så svart och vitt, och jag får kämpa varje sekund för att hålla mig borta från att bryta dieten. Jag tänkte att detta kanske skulle fungera iaf denna veckan men så var det inte. Idag var jag så sjukt sötsugen och hungrig så det slutade med att jag åt massa kakor och skit. Jag har också märkt att detta kaloriunderskott har varit för stort och att jag därmed har blivit lite svagare. Därför bestämde jag mig för att idag börja med mitt tränings och kostupplägg för hela sommaren. Eftersom jag bränner helt olika mycket kalorier olika dagar så spelar det heller ingen roll om jag får i mig 1800 eller 2500kcal egentligen, utan nu ska jag helt enkelt äta mycket kolhydrat och proteinrik, samt fettsnål mat på gymdagarna och tvärt om (med kolhydraterna och fettet) på cardio/vilodagarna. Målet är väl också att hamna med ett litet överskott på gymdagarna och ett litet underskott på cardiodagarna.

Som jag nämnt tidigare är ”deff” och ”bulk” ingenting som passar mig. Jag gör istället allt till en sund livsstil där jag succesivt kan lägga på mig muskler och få lägre kroppsfettprocent. Så mitt mål nu är att bli större och starkare utan att lägga på mig en gnutta fett, kanske t.o.m. mindska i fett. Säg inte att detta är omöjligt för det visar bara på brist på kunskap. Visst kan det vara svårare att lägga på sig muskler på detta sätt jämfört med om man extrembulkar men det är också ett sätt att inte behöva lägga på sig massa onödigt fett och ständigt må bra!

Vikt idag: 71kg
    Bänk: 70kg (8reps)
    Hantelcurls 18kg (8reps)
    Hantelpress 20kg (8reps)
    Latsdrag 70kg (8reps)
    Axelpress 13kg (8reps)

Mål innan sommaren är slut:
    Öka till 80kg i bänk, 20kg i hantelcurls, 25kg i hantelpress, 80kg i latsdrag, 16kg i axelpress och gå upp ca 3kg, samt få en kroppsfettnivå på ca 6%. Detta ska jag fan lyckas med!

Gjorde en sjukt god ostkaka igår från bodys recept i artikeln ”Grymma godsaker”. Detta blev bättre än vad jag hade förväntat mig.

Jag gjorde inte exakt enligt receptet så jag gissar på att hela ostkakan innehöll ungefär:

600kcal
    95g protein
    25g kolhydrater
    20g fett

Bänkar 70×8 men axelpress 13×8? Känns som att din styrka i axlarna inte borde kunna hålla kvar 70×8 i bänken. och hantelpressen bör ju ligga på 30 x 8 åtminstone om du klarar av att bänka så.

Kommer inte o kastar skit på dig utan blir bara förvirrad så jag måste fråga :)

BigH wrote:
    Bänkar 70×8 men axelpress 13×8? Känns som att din styrka i axlarna inte borde kunna hålla kvar 70×8 i bänken. och hantelpressen bör ju ligga på 30 x 8 åtminstone om du klarar av att bänka så.

Kommer inte o kastar skit på dig utan blir bara förvirrad så jag måste fråga :)

Ah kanske borde nämna att jag inte kör klassisk hantelpress, utan jag kör typ raka vägen ner med knogarna vinklade åt sidorna typ, svårt att förklara. Detta pga att jag känner i brösten mycket mer men den tekniken är mycket jobbigare. Och axelpress har jag precis börjat med så håller på att lära mig tekniken typ, märkte senast att jag tog mycket mer när jag gjorde på ett annat sätt så kommer nog öka ganska mycket när jag fått in rätt teknik. Tar 30kg i millitärpress

Okej jag förstår.

Rekord på latsdrag och rodd idag :) 75kg med 8reps som vanligt. Nu ska jag köra ett stenhårt armpass på onsdag med samma vikt på hantelcurl (18kg) och äta en jävla massa, och sedan hoppas på att jag klarar 19kg två veckor efter det när jag är hemma igen!

En dag kvar i skolan nu sen blir det Gran Canaria och sen lite andra resor men inget långvarigt antagligen vilket betyder att jag kommer kunna lägga upp träningsshemat och kosten helt oberoende av skolan, läxor och annat jobbigt i vardagen. Haha har gjort ytterligare schyssteringar i träningsshemat så nu ser det ut såhär:

Måndag: Armar och mage
    Tisdag: HIIT boxning 25min
    Onsdag: Rygg
    Torsdag: Powerwalk och mage
    Fredag: HIIT boxning 25min
    Lördag: 5km jogging på morgonen och gym (bröst, axlar och mage) på eftermiddagen)
    Söndag: HIIT boxning 25min

Vet att det kanske kan se ut som jag kommer överträna men känner att jag iaf måste köra 6 intensiva pass i veckan för att må så bra som möjligt, och sålänge jag återhämtar musklerna är det inga problem för mig. Har kört HIIT idag och är så jävla taggad för att köra ett så stenhårt pass så jag inte ens kan andas imon så jag knappt kan vänta.. Det kanske blir liiite problematiskt att hålla exakta dagarna när det är sommar och fester osv.. men ska iaf försöka hålla ordningen som jag skrivit ner och om jag är lite seg efter att ha varit ute någon dag ska jag byta ut vilodagen mot träningsdagen typ. Det löser sig.

Kommer även försöka vara ute och röra på mig så mycket som möjligt speciellt på cardiodagarna och sedan äta en jävla massa kolhydrater och som alltid protein på gymdagarna!

Haha gjorde en ostkaka igår kväll igen eftersom det blir så sjukt gott. Tog hälften igår kväll och ska ta andra hälften ikväll!

Min middag idag: Omelette med kyckling, äggvita, lök, kalkon och potatis, och till det massa kryddor och ketshup sötad med stevia.

fitnesserik wrote:
    Ah kanske borde nämna att jag inte kör klassisk hantelpress, utan jag kör typ raka vägen ner med knogarna vinklade åt sidorna typ, svårt att förklara. Detta pga att jag känner i brösten mycket mer men den tekniken är mycket jobbigare. Och axelpress har jag precis börjat med så håller på att lära mig tekniken typ, märkte senast att jag tog mycket mer när jag gjorde på ett annat sätt så kommer nog öka ganska mycket när jag fått in rätt teknik. Tar 30kg i millitärpress

Du menar säkert ”hantel-flyes”, eller? :)

fitnesserik wrote:
    Min middag idag: Omelette med kyckling, äggvita, lök, kalkon och potatis, och till det massa kryddor och ketshup sötad med stevia.

Shit vad gott, blev hungrig nu. Haha, får vre i mig nåt nu! ;)

BOA wrote:
    Du menar säkert ”hantel-flyes”, eller? :)

Shit vad gott, blev hungrig nu. Haha, får vre i mig nåt nu! ;)

Nope haha kör hantelflies också när jag kör lite mer reps. Detta är hantelpress men man vinklar helt enkelt knogarna åt sidorna istället för bakåt typ.

Haha det blev riktigt gott faktiskt :)

Förlåt , men bör du inte till och med millitärpressa mer än 30kg om du tar 70 x 8 på bänkpress? :)

oscar123 wrote:
    Förlåt , men bör du inte till och med millitärpressa mer än 30kg om du tar 70 x 8 på bänkpress? :)

Antingen så har han aldrig prövat tyngre, eller så har han sjuka triceps? Nåt är det ju.
    Kan dock hålla med om att han SÄKERLIGEN sätter mer än så. ;)

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.