- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 juni, 2012 at 22:42 #348570Anonym anvandareMember
Då var man tillbaka! Efter en vecka i gran canaria med god mat och inte så mycket träning är man ganska taggad på att sätta igång träningen och kosthållningen hårdare än någonsinn! Efter all skitmat osv har jag också gått upp i vikt (vet inte hur mycket som är vätska och hur mycket som är fett) men ska iaf toppa formen till ungefär samma nivå som jag hade när jag åkte eller bättre på ca 2 veckor. Därför kommer jag fokusera på deff ca två veckor framåt beroende på hur resultaten blir. Sedan kommer jag öka matintaget och fokusera lite mer på att bygga muskler men fortfarande förlora lite fett möjligtvis!
Lite bilder på dagsformen:
18 juni, 2012 at 16:37 #375508Anonym anvandareMemberJag ser inte en enda bild 😮
18 juni, 2012 at 17:26 #375657Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Jag ser inte en enda bild 😮Haha inte jag heller. Det verkar fan inte gå att ladda upp bilder på det nya forumet..
3 augusti, 2012 at 12:59 #1066451Anonym anvandareMemberEfter en sommar full med skitmat, fest och inte så mycket annan träning än styrketräning var man tillbaka. Vikten ligger på nästan 77kg (10kg mer än vad jag vägde för ca ett halvår sedan med nästan lika lite fett). Har alltså gått upp en hel del i muskler, men även lite i fett och vätska. Därför ska jag köra en klassisk deff med mål att faktiskt gå ner i vikt eftersom jag bara har drygt tre veckor på mig innan jag drar till Spanien för att plugga där. Här är bilder på formen idag:
Har varit värre för några veckor sedan, hahaSka köra på 2000kcal per dag förutom lördagar då jag kör refeed med ungefär 3000kcal för att sedan köra endast 1500kcal dagen efter. Kör också gym tre dagar i veckan och cardio resten av dagarna förutsatt att jag inte är bakis, sjuk eller nåt liknande. Kör väldigt lågt på kolhydrater (max 100g per dag) och heller inte jättemycket fett utan jag fokuserar på att fylla kalorierna med protein så gott som möjligt.
Mål just nu är faktiskt att gå ner till 70kg, även om jag aldrig ens brukar kolla på vågen ska jag göra det denna gången för att få lite omväxling.
Ska uppdattera så gott som möjligt från och med nu!
4 augusti, 2012 at 21:00 #1066520Anonym anvandareMemberVäger nu ca 78kg. Ska gå ner 8kg på fyra veckor. Denna veckan ska jag som Zyzz en gång sa när det dock gällde att lyfta vikter att någon står med en pistol mot mitt huvud och om jag kommer över mina 1500kcal/dag (denna veckan endast) smäller det haha.. Ska tänka samma sak när det gäller träningen, reps osv.
Ska också tänka precis som denna jävla dagboken heter att all cardio jag kör, alla kalorier jag sparar in på osv gör att jag kommer närmare mitt mål. Jag ska fan klara att komma i mitt livs form på dessa fyra veckorna. Har inget annat val, ska fan klara detta.
Ska vara minst lika rippad som jag är på denna bilden som är tagen för ett tag sedan, nu med alla extra kg muskler vilket antagligen kommer se jävligt bra ut! länk
4 augusti, 2012 at 22:38 #1066523Anonym anvandareMemberDet låter på dig som att du har gått upp FLERA kg muskler under dessa 6månader (syftar på att du skrev att du väger 10kg mer trots lika lite fett). Det låter ju lite lustigt om du skulle väga ~6-8kg mer i form av vätska nu, om inte annat så skulle det nog synas? Och då skulle det fortfarande vara 2-4kg mer muskler (väldigt mycket ).
Ta nu inte det här på något dåligt sätt, utan det var mer ett sätt för mig att säga ”jag är nyfiken på att se vad denna deff kan redovisa” Så bort med (sommar?)pälsen och fram med räfflorna!
Kör hårt
4 augusti, 2012 at 23:48 #1066526Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Det låter på dig som att du har gått upp FLERA kg muskler under dessa 6månader (syftar på att du skrev att du väger 10kg mer trots lika lite fett). Det låter ju lite lustigt om du skulle väga ~6-8kg mer i form av vätska nu, om inte annat så skulle det nog synas? Och då skulle det fortfarande vara 2-4kg mer muskler (väldigt mycket ).Ta nu inte det här på något dåligt sätt, utan det var mer ett sätt för mig att säga ”jag är nyfiken på att se vad denna deff kan redovisa” Så bort med (sommar?)pälsen och fram med räfflorna!
Kör hårt
Han är väl 16år? Inte så konstigt att man ökar mkt i vikt utan att det syns. Man växer ku för fullt i den åldern, behöver inte ens märkas så mkt på längden
5 augusti, 2012 at 00:18 #1066530Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Det låter på dig som att du har gått upp FLERA kg muskler under dessa 6månader (syftar på att du skrev att du väger 10kg mer trots lika lite fett). Det låter ju lite lustigt om du skulle väga ~6-8kg mer i form av vätska nu, om inte annat så skulle det nog synas? Och då skulle det fortfarande vara 2-4kg mer muskler (väldigt mycket ).Ta nu inte det här på något dåligt sätt, utan det var mer ett sätt för mig att säga ”jag är nyfiken på att se vad denna deff kan redovisa” Så bort med (sommar?)pälsen och fram med räfflorna!
Kör hårt
Väger 12kg mer nu och därav är säkert ca 5-6kg extra fett och vätska och säkert 3-4kg för att jag växt på längden och allmänt i skelettet osv men som du säger återstår det ändå ca 2-3kg som (iaf vad spegeln visar) borde vara muskler:)
5 augusti, 2012 at 00:22 #1066531Anonym anvandareMemberGober wrote:kuulan wrote:Det låter på dig som att du har gått upp FLERA kg muskler under dessa 6månader (syftar på att du skrev att du väger 10kg mer trots lika lite fett). Det låter ju lite lustigt om du skulle väga ~6-8kg mer i form av vätska nu, om inte annat så skulle det nog synas? Och då skulle det fortfarande vara 2-4kg mer muskler (väldigt mycket ).Ta nu inte det här på något dåligt sätt, utan det var mer ett sätt för mig att säga ”jag är nyfiken på att se vad denna deff kan redovisa” Så bort med (sommar?)pälsen och fram med räfflorna!
Kör hårt
Han är väl 16år? Inte så konstigt att man ökar mkt i vikt utan att det syns. Man växer ku för fullt i den åldern, behöver inte ens märkas så mkt på längden
Yes fyller 17 snart och självklart är det en anledning till varför jag gått upp så mycket men som sagt märker jag i spegeln och på gymmet att några av de 12 kg jag gått upp är muskler iaf!
5 augusti, 2012 at 00:34 #1066532Anonym anvandareMemberTänkte inte ens på att kroppen överlag växer Men härligt att det syns, det är ju ett ganska så hyfsat kvitto på att träningen ger resultat !!
5 augusti, 2012 at 14:38 #1066546Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Tänkte inte ens på att kroppen överlag växer Men härligt att det syns, det är ju ett ganska så hyfsat kvitto på att träningen ger resultat !!Tack, jo precis nu gäller det bara att få mindre bf än nånsin och ändå väga mer än vad jag gjorde när jag t.o.m. hade mer bf än vad jag har nu!
8 augusti, 2012 at 18:41 #1066754Anonym anvandareMemberNu ligger vikten ganska exakt på 74kg. Gick lite segt i början och planen med 1500kcal per dag har gått åt helvete. Det kändes som jag glömt bort hur jag faktiskt lyckades uppnå mina mål på riktigt utan att nånsin cheata, men nu har jag antagligen hittat det igen nämligen att även om jag har som mål att gå ner ca 4kg på ca tre veckor göra allting till en livsstil, inte en deff eller en bulk. En livsstil där kaloriräkning i minsta detalj inte passar in. Helt enkelt att bli bekväm i sin deff och kanske köra på ca 2200kcal per dag och aldrig cheata istället för att köra 1500kcal per dag och cheata i snitt varannan typ natt för då blir trots allt underskottet mindre En klassisk lågkalorideff funkar inte för mig helt enkelt! Utan periodisk fasta och proteinrik ”nyttig” mat tills jag blir mätt under ättimmarna blir det nu.
8 augusti, 2012 at 18:46 #1066755Anonym anvandareMemberfitnesserik wrote:Nu ligger vikten ganska exakt på 74kg. Gick lite segt i början och planen med 1500kcal per dag har gått åt helvete. Det kändes som jag glömt bort hur jag faktiskt lyckades uppnå mina mål på riktigt utan att nånsin cheata, men nu har jag antagligen hittat det igen nämligen att även om jag har som mål att gå ner ca 4kg på ca tre veckor göra allting till en livsstil, inte en deff eller en bulk. En livsstil där kaloriräkning i minsta detalj inte passar in. Helt enkelt att bli bekväm i sin deff och kanske köra på ca 2200kcal per dag och aldrig cheata istället för att köra 1500kcal per dag och cheata i snitt varannan typ natt för då blir trots allt underskottet mindre En klassisk lågkalorideff funkar inte för mig helt enkelt! Utan periodisk fasta och proteinrik ”nyttig” mat tills jag blir mätt under ättimmarna blir det nu.Och till de som säger att jag måste ha jättemycket större muskler och mycket större ben osv vill jag bara säga att jag tränar för att se bra ut och har inga planer på att bli en bodybuilder främst eftersom jag tycker den klassiska bodybuilderkroppen äcklar mig, lagom är bra. Men med detta säger jag inte att jag inte vill ha större muskler utan bara att mitt huvudsakliga mål inte är att bli så stor och stark som möjligt utan snarare att se så bra ut som möjligt utifrån mitt egna ideal.
9 augusti, 2012 at 21:18 #1066849Anonym anvandareMemberMan ska träna efter eget huvud och egna mål. Ingen annan kan påverka det. Men det finns ju balans i allt, också i träning.
Tror kroppen mår bra av att vara i någon slags styrkebalans mellan över- och underkropp.Jag har ingen aning om vad du har för idel, eller om du öht tränar benen. Men det går utmärkt att träna underkroppen utan
att för den sakens skull bli för muskulös. Det där styr du ju själv.9 augusti, 2012 at 21:47 #1066856Anonym anvandareMemberJag håller med ovan, givetvis ska du träna som du vill. Om man bortser från den rent estetiska biten med symetri osv är det nog så att om man ska hålla i många år och fortsätta träna livet ut, eller iaf många år så tror jag nästan det är ett måste att träna benen om än bara underhållsträning för att undvika skador. Det blir ju en obalans i kroppen som jag gissar inte kan vara så hälsosam. Bara en tanke i all välmening.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.