Eriks väg åt rätt håll

Home Forums Dagböcker Eriks väg åt rätt håll

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 76 through 83 (of 83 total)
  • Author
    Gober wrote:
    Jag håller med ovan, givetvis ska du träna som du vill. Om man bortser från den rent estetiska biten med symetri osv är det nog så att om man ska hålla i många år och fortsätta träna livet ut, eller iaf många år så tror jag nästan det är ett måste att träna benen om än bara underhållsträning för att undvika skador. Det blir ju en obalans i kroppen som jag gissar inte kan vara så hälsosam. Bara en tanke i all välmening.

Förstår absolut hur ni tänker och jag tränar mina ben i form av löpning, tennis osv, alltså får träningsverk i dem, bara det att jag inte styrketränar benen tungt eftersom jag vet att benen är en av de muskelgrupper som har mest potensial till att bli jättestora. Men det är inte så att jag bara tränar överkroppen allt jag har med mål att bli så stor som möjligt på överkroppen utan mitt mål är att ha en snygg rippad, slimmad och muskulös kropp.

Bara det att man stör sig lite på bodybuilders som t.ex. tycker att Zyzz var en dålig förebild i träningsvärlden bara för att han inte vägde 200kg och kunde ha på sig jeans typ, som inte förstår att alla inte tränar för att bli så grova och klumpiga som möjligt:)

Börjar äntligen komma i form igen, härligt :) ca 3 veckor kvar tills jag drar iväg!

” jag vet att benen är en av de muskelgrupper som har mest potensial till att bli jättestora.”

Hur menar du nu? Det där är högst genetiskt och då du inte har tränat för muskelvolym på benen än, och med precis samma förutsättningar som för överkroppen (dvs, intensitet, vilja, belastningsgrad, set, reps, osvosv). Så kan du ju omöjligt veta det ? :O

kuulan wrote:
    ” jag vet att benen är en av de muskelgrupper som har mest potensial till att bli jättestora.”

Hur menar du nu? Det där är högst genetiskt och då du inte har tränat för muskelvolym på benen än, och med precis samma förutsättningar som för överkroppen (dvs, intensitet, vilja, belastningsgrad, set, reps, osvosv). Så kan du ju omöjligt veta det ? :O

Önskar att det vore sant då hade jag inte behövt slita som ett djur två gånger i veckan för att benen ska växa några mm i månaden ;-)

kuulan wrote:

Haha jaja, menar att framför allt lårmusklerna är mycket större än många andra muskler och är lättare att få ännu större än t.ex. underarmar och vader, säger därmed intea att det inte krävs nåt för att bygga lårmuskler såväl som alla andra muskler.

Tänkte börja skriva här igen eftersom jag återigen har börjat satsa på träningen och lugnat ner mig med alkohol osv… Jag bor i Spanien och gymmar på Nuevo Estilo i Fuengirola (costa del sol) som ägs av någon gubbe som varit Mr.Spain för länge sedan. Min målsättning nu är att förlora så mycket fett som möjligt på relativt kort tid då jag lagt på mig en den fett och vätska här. Min kost är ganska varierad men brukar ungefär se ut såhär:
    Frukost: Två koppar kaffe, tre omega3-tabletter och vatten
    Lunch i skolan: Ca 200g tonfisk, mycket sallad, maten som serveras t.ex. en köttbulle eller en liten friterad fisk och ibland en frukt (oftast äpple)
    Mellanmål: Ett ägg, en naturell yogurt, några skinkbitar och ett äpple
    Middag: Det som serveras t.ex. pasta med köttfärssås och spaghetti, kycklinggryta med ris m.m. Jag anpassar mig då efter hur nyttig maten är t.ex. om det är fläskfile tar jag mycket och om det är korv tar jag inte lika mycket. Jag tar också en liten portion kolhydrater som t.ex. pasta.
    Kvällsmat: En naturell yogurt, 200g spansk kesella och några skinkbitar.
    Räknar med att detta ska bli runt 2000kcal/dag och att jag gör av med ca 3000kcal/dag.

När det gäller träningen ser det ut såhär:
    Måndag: Gym bröst, axlar och mage
    Tisdag: Cardio
    Onsdag: Gym rygg
    Torsdag: Cardio
    Fredag: Gym armar och mage
    Lördag: Cardio
    Söndag: Vilodag

Ska försöka komma i sjukt jävla bra form nu och försöka uppdatera so ofta som möjligt!

BILDER FRÅN FÖRRA VECKAN (min värsta form)

Går framåt även om det har varit en del motgångar. Nu ska jag lägga in några ytterligare växlar med mål att vara sönderrippad i min livs bästa form (mindre fett än vad jag någonsinn har haft och plus min muskeltillväxt jämfört med innan sommaren) runt den 1 december om jag håller i deffen på detta sätt och kanske unnar mig lite mer mat och framför allt kolhydrater efter några veckor till när jag börjar komma i hyfsad form!

BILDER:

Viewing 8 posts - 76 through 83 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.