Falling down, från 100kg – 85 kg

Home Forums Dagböcker Falling down, från 100kg – 85 kg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 235 total)
  • Author

Tisdag 8/6

Då var det äntligen dags att köra igång igen efter en veckas vila. Hade hoppats på att mina skador i knän och högeraxel skulle kännas bättre efter denna vecka men det gör dem inte. Jag har nu slutat bära min dotter Amanda så mycket i hopp om att det ska bli bättre. Funderar på att åter kontakta ortoped och kolla om jag kan få röntga denna gång.

Jag kommer att köra volymträning nu i några veckor. Samma övningar som tidigare uppdelat på överkropps resp underkroppspass. 3×10 exkl. uppvärmning.

Överkropp

Lutande hantelpress:
    26,4 kg 4×10

Började lätt och det kändes bra. Sist jag körde många reps slutade jag på 31,4 kg 2×12, 1×8.

Marklyft:
    100 kg 3×10

Det här kändes också lätt. Sist jag körde många reps slutade jag på 110 kg 3×12.

Sen skulle jag köra baksida axlar men det gjorde för ont så jag körde lite rotatorcuff istället, lätt vikt och 3×20. Kändes bättre efteråt.

Smal bänkpress:
    50 kg 1×10
    52,5 kg 2×10

Gick också bra. Första gången jag köra högreps på denna övning.

Latsdrag smalt grepp:
    55 kg 2×10
    55 kg 1×9

Det blev tungt på slutet

Sen avslutade jag med superset på hammercurls och tricepspress med rep.

Bra nystart. Jag började lite lättare och det kändes bra.

Jag återkommer snart med lite färska bilder.

Ok, här kommer lite bilder från idag. Jag kommer försöka bygga lite mer volym och styrka i sommar framförallt i bröst och vingar, sen blir det en ny deff till hösten. Då ska jag tappa ytterligare 10 kg hade jag tänkt. Ni får ursäkta de usla poserna. :)

Min dotter Amanda 3 år tror gott om sin far…

..Amanda och Mamma Madde sitter och kollar på tv när reklamen med Magnus Samuelsson kommer upp i rutan.
    Amanda: WOOW!
    Madde: Visst är han stor!
    Amanda: Ja, och stark! Nästan lika stark som pappa.

::)

Fredag 11/6

Överkropp

Bänkpress:
    60 kg 10 reps
    62,5 kg 10 reps
    65 kg 10 reps
    65 kg 8 reps

Nästa gång ska jag försöka klara av 3×10 på 65 kg.

Chins (smalt supinerat grepp):
    Kv 7 reps
    Kv 6 reps
    Kv 5 reps

Tänkte köra på nytt grepp ett tag.

Militärpress:
    42,5 kg 2×10
    42,5 kg 1×8

Nästa gång klarar jag 3×10

Stångrodd (pronerat):
    65 kg 3×10

Ökning nästa vecka

Dips:
    Kv +11 kg 2×10
    Kv +11 kg 1×8

3×10 nästa gång

Cableflyes:
    25 kg 10 reps
    27,5 kg 2×10

3×10 nästa gång

Sen blev det lite superset för biceps och triceps.

Bra pass, mycket kontakt, pump och svett. Ovant att köra många reps, tror det kommer bli ännu bättre när kroppen börjar vänja sig.

Har varit lite dålig på att uppdatera på sistone. Högdalshallen som jag normalt tränar i, har stängt pga ombyggnader i duschar och omklädningsrum så vi får träna i Farstahallen istället. Mycket mindre och fullt med folk. :yikes: Hur som helst så kommer här veckans pass.

Tisdag 15 juni

Överkropp

Lutande hantelpress:
    28,9 kg 3×10 (+2,5 kg)

Det gick väldigt lätt och det blir ökning nästa vecka.

Latsdrag (paralellt grepp):
    55 kg 3×10

Smal bänkpress:
    52,5 kg 3×10

Ökning nästa vecka.

Marklyft:
    110 kg 3×10 (+10kg)

Mer ökning till nästa vecka.

Cableflyes:
    27,5 kg 1×10
    30 kg 2×10

Skönt pass, förra veckan var första veckan med högreps, då kändes det segt och jobbigt. Idag var allt hur lätt som helst! Fantastiskt skönt.

Torsdag 17 juni

Körde lite underkropp. Har känts lite bättre i knäna på sistone och idag körde jag även lite lätta övningar med vänsterbenet.

Lördag 19 juni

Överkropp

Bänkpress:
    65 kg 3×10

Det här var inga problem så det blir ökning till nästa vecka.

Chins (smalt grepp):
    Kv 2×7
    Kv 1×5

Första gången jag klarade 2×7 tror jag.

Militärpress:
    42,5 kg 3×10

1 set mer än sist på denna vikten. De sista repsen blev lite svettiga men upp kom dem och det blir ökning nästa vecka.

Stångrodd (supinerat):
    70 kg 3×10

Inga problem, ökning nästa vecka.

Cableflyes:
    30 kg 2×10
    30 kg 1×8

Missade på 2 reps, jag tar det nästa vecka.

Sen körde jag lite triceps och biceps.

Min telefon har äntligen gått sönder så en ny är beställd från jobbet. Hade tänkt att försöka filma lite övningar och lägga upp dem här sen.

Måndag 28 juni

Missade att skriva upp mina pass förra veckan men jaja.. Det blev en del partande ute på landet i helgen och jag lyckades tyvärr gå upp 3 kg under den tiden.. :(

Idag filmade jag lite under träningen och videorna finns nedan.

Överkropp

Lutande hantelpress:
    31, 4 kg 3×12

Gymet i Farsta har inte så mycket vikter. Skulle egentligen kört på en högre vikt idag men nästa steg är 5 kg mer. Tar den nästa gång.

Smal bänkpress:
    60 kg 3×10

Kändes hyffsat lätt och stabilt. Film nedan från första setet.
    [youtube=]

Marklyft:
    120 kg 2×10
    120 kg 1×8

Första setet kändes lätt men på sista tog min vänstra handled helt slut. Film från sista setet.
    [youtube=]

Latsdrag (parallelt grepp):
    60 kg 2×10
    60 kg 1×8

Kändes tungt och gick inge vidare.

Sen körde jag även lite rotatorcuff och biceps och triceps. Var inte alls nöjd med dagens pass. Det var varmt så in i helvete och dålig luft på gymet. Nästa pass blir på onsdag, mina knän känns mycket bättre så jag ska prova att köra på båda. Blir kanske lite knäböj för första gången på länge.

*Edit* Jag får inte videorna att funka här. Någon som vet vad jag gör för fel?

Nu fick jag dem att funka. Gjorde på samma sätt så jag vet inte vad som gick fel igår…

[youtube=]

[youtube=]

Onsdag 30 juni

Underkropp

Har känt mig mycket bättre i båda knäna på sista tiden, spelade lite fotboll ute på landet i helgen och kände inte av något i knäna då heller så jag beslutade att köra ett ordentligt underkroppspass igen och det gick kanon! Jag valde jag att köra väldigt lätt för att bygga upp musklerna långsiktigt.

Knäböj:
    40 kg 4×12

Stela marklyft:
    60 kg 3×10

Sittande vadpress:
    45 kg 3×10

Benspark:
    35 kg 3×10

Liggande lårcurl:
    30 kg 2×10
    25 kg 1×10

Sittande crunches:
    45 kg 3×12

Situps:
    Kv 3×16

Ser ut som att du fortsätter att göra framsteg! Härligt!

primo wrote:
    Ser ut som att du fortsätter att göra framsteg! Härligt!

Ja, det känns kanon förutom problemet med axeln.

I lördags körde jag ett nytt lätt underkroppspass och det gick fortsatt bra. Körde knäböj, utfall, sittande vadpress m.m.

I söndags tog jag och brorsan mig ut till Ågesta för en joggingtur.
    Förra gången (vilket var ganska länge sen) sprang jag 3,3 km vilket kändes rätt lätt så vi valde mellan 5 km och 6 km. Det blev 5 km spåret vilket vi aldrig sprungit förut. Efter 200 m visade en pil rätt upp i skogen. Det visade sig att det var skogsbana. 5 km och 33 minuter och ett tittande rådjur senare var vi ute ur skogen och jag kände mig fortfarande väldigt fräsch. Kunde sprungit sträckan igen utan problem och Midnattsloppet känns helt plötsligt inte längre som några som helst problem trots att det längsta jag sprungit förut är 8 km.

Det blev ett riktigt skitpass idag. Har ju ont i högeraxeln så jag ville inte köra någon övning som belastar den på något sätt vilket tar bort de flesta överkroppsövningar. Sen hade jag fortfarande rejäl träningsvärk i benen och vill inte köra för hårt på lnäna nu när de värkat blivit bra igen så ingen underkropp heller. Det blev lite utspridda övningar med avslut på rullbandet.

Torsdag 8 juli

Underkropp

Jag började med att springa 2 km på rullbandet. Tog 12 min vilket är 2 min snabbare än sist.

Knäböj:
    50 kg 3×10

Kändes lätt och jag har fortfarande ingen värk i knäna. Skönt!

Stela marklyft:
    80 kg 3×10

20 kg tyngre än sist men fortfarande rätt lätt. Lkar 10 nästa vecka.

Sittande vadpress:
    50 kg 3×10

Liggande lårcurl:
    30 kg 3×10

2 reps mer än sist. Kändes lätt idag.

Sittande crunches:
    45 kg 3×16

Skönt att ha kommit igång med benen men fan vad jag saknar överkroppsträningen. Om inte axeln slutar värka snart så blir det ett besök hos naprapaten.

Jag filmade första setet av knäböjen. Slänger upp den imorgon.

Knäböjen från gårdagen.

[youtube=]

Efter massor med bad, sol och grillning blev det en runda i spåret innan kvällens finalmatch. 6 km på 34 minuter. Det var varmt och svettigt men kändes ändå bra.

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 235 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.