Falling down, från 100kg – 85 kg

Home Forums Dagböcker Falling down, från 100kg – 85 kg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 235 total)
  • Author

Lördag 17 juli

Då var jag tillbaka efter några dagar på landet med kneeboarding och ringåkande. Kul som fan! Vrickade till högerknät lite vid ett fall men det onda börjar försvinna.

Bestämde mig igår för att träna överkroppen ändå då vila inte verkar gör något bättre för värken i axeln. Så det blev ett helkroppspass. Känns bra idag och märkligt nog har det onda gått över lite. Har till och med kunna sova på den sidan. Nåväl, här kommer passet:

Bänkpress:
    65 kg 2×10
    65 kg 1×9

2,5 kg mindre än jag avslutade på sist jag körde bänk för ca 3 veckor sen.

Chins:
    Kv 2×7
    Kv 1×4

Marklyft:
    110 kg 3×10

5 kg mindre än sist och det kändes rätt lätt.

Militärpress:
    40 kg 1×10
    40 kg 1×9
    40 kg 1×8

5 kg mindre än sist.

Knäböj:
    60 kg 3×10

10 kg mer än sist och det kändes bra. Knäna känns stabila så nu tänker jag fortsätta öka då jag klarar 3×10.

Cableflyes:
    35 kg 3×10

Bra träningspass som gav rejält med träningsvärk idag.

Måndag 19 juli

Överkropp

Lutande hantelpress
    31,4 kg 3×10

3 veckor sen sist och jag klarade samma vikt som senast.
    [youtube=]

Marklyft
    115 kg 3×10

5 kg mer än sist. Kändes lätt.

Dips
    Kv 3×12

Åh, det här var riktigt länge sen och det var jobbigare än jag trodde det skulle vara.

Cableflyes
    30 kg 2×10

Liggande kryssdrag
    12,5 kg 3×10

Den här var det också länge sen jag körde då jag fått ont i axeln när jag kört den. Kände av lite idag också trots låg vikt men det var inte så farligt. Får se hur axeln känns imorgon, beroende på det kanske jag fortsätter köra denna övning då jag vill ha med den för baksida axlar.

Latsdrag
    55 kg 3×10

Skönt pass trots rejäl träningsvärk. Har en ny PWO; Rage Extreme Edition. Den är inte alls lika bra som Rage eller NO Xplode. Jag är besviken.

Tisdag 20 juli

Underkropp

Benpress
    90 kg 3×10

Det var ett tag sen jag körde benpress men ska nu köra den varannat underkroppspass. Gick bra och det bli ökning till nästa vecka.
    [youtube=]

Stående vadpress
    90 kg 3×10

Hyffsat lätt och det blir ökning till nästa vecka.

Utfall med hantlar
    8 kg x 30 steg
    5 kg 2×20 steg

Hade problem med tekniken första setet och fick lite feedback av brorsan. Gick ner lite i vikt och det blev bättre och jobbigare. Den här ska jag fortsätta med varannat underkroppspass. Filmar nog nästa gång.

Liggande lårcurl
    35 kg 3×10

5 kg mer än sist. Det var tung men gick bra. Kanske ökar 2 kg till nästa vecka.

Superset med situps på boll samt statisk planka

Situps på boll visade sig vara mycket svårare än jag trodde. Framförallt hade jag problem med balansen.
    2 x 20 situps samt 2 min planka med 10 kg vikt på ryggen.

Här är film från 2:a setet situps. Det är ok att garva, första setet var mycket värre. Hahaha

[youtube=]

Skönt pass hursom helst och det här blir ett av två underkroppspass per vecka. I det andra kommer jag bla annat köra knäböj och stela marklyft.

Idag drog vi ut och hälsade på morsan på Djurö. Lite bad hann vi med innan det blev grillning och förbannat god rådjurssadel och flundra.

Sen blev det hem, lämna av familjen och iväg till Söderstadion för den galnaste matchen jag varit med om på mycket länge. Tillslut blev det vinst trots att domaren ville annat och jag är så jävla glad!

Imorgon ska jag ut och segla med gamla polarna. Det har jag längtat till.

För att återknyta till din signatur så vill jag bara säga att du just idag varit stark ända sedan journalstarten. Grattis till ett bra resultat! Hoppas att axeln håller för framtida ökningar.

Tack! Jag är så jäkla glad att jag kom igång med träningen igen efter många år av misshandel av min egen kropp. Jag längtar till gymet varje dag och det känns som om ökningarna kommer i bra och lagom takt.

Fredag 23 juli

Var ute och seglade igår med polarna och det blev lite för mycket av det goda så idag har jag varit lite bakis. Ville ändå träna då gymet har stängt imorgon. Det var tungt som fan och inget av mina bästa pass direkt men ändå genomfört.

Överkropp

Bänkpress
    67,5 kg 2×10
    67,5 kg 1×6

Filmen från första setet. Jag dog helt i 3:e setet och klarade bara 6 reps. Nästa vecka kommer jag vara fit for fight och klara 3×10.
    [youtube=]

Chins (supinerat grepp)
    Kv 2×7
    Kv 1×5

Militärpress
    45 kg 1×10
    45 kg 1×8
    45 kg 1×6

Det här var oerhört tungt men liksom bänken så är det här en vikt jag ska klara av en normal dag. Det får bli nästa vecka. Filmen från andra setet.
    [youtube=]

Stångrodd (supinerat)
    70 kg 3×10

Hade slarvat bort min lapp där mina vikter stod på så jag visste inte vad jag körde på sist. Så det fck bli 70 kg. Kändes hyffsat lätt.
    [youtube=]

Cableflyes
    35 kg 1×10
    35 kg 1×6
    30 kg 1×8

Brukar klara av 3×10 men idag var jag helt slut. Jag avslutade med lite hammercurls och tricepspress med rep. Som sagt inget vidare pass men endå genomfört.

Söndag 25 juli

Fullt ös idag, först Tekniska Museet med familjen, sen iväg till gymet för en timma underkropp och avslutningsvis 3 poäng på Söderstadion. Forza Bajen!

Underkropp

Knäböj
    70 kg 3×10

10 kg mer än sist. Kändes bra.

Stela marklyft
    70 kg 3×10

Även här 10 kg mer än sist.

Sittande vadpress
    45 kg 3×10

Lätt.

Benspark
    40 kg 1×10
    50 kg 2×10

Nästa gång går jag för 3×10 på 50 kg direkt.

Sittande crunches
    55 kg 3×10

Då har jag bokat tid hos naprapat för att kolla upp axeln. Även denna gång blev det hos Hammarby behandlingshem och klockan 14 imorgon ska jag vara där. Jag hoppas han kan hitta problemet och ge mig en behandlingsmetod som innebör att jag kan fortsätta träna.

Hemkommen från naprapaten. Han trodde det var rotatorcuffen som behöver stärkas. Han masserade musklerna i axeln ordentligt och jag fick även elbehandling. Kan träna på som vanligt men köra rotatorcuff 3ggr i veckan. Ska tillbaka om 2 veckor för uppföljning.

Snart iväg till träning.

Tisdag 28 juli

Gårdagens träning.

Överkropp

Marklyft
    120 kg 3×10

Ökade 5 kg. Sista setet fick jag använda dual grip handskar.

Lutande hantelpress
    33,9 kg 1×10
    33,9 kg 1×9
    33,9 kg 1×8

Ökade 2,5 kg. Var rätt tungt.

Smal bänkpress
    62,5 kg 1×8
    60 kg 1×9

Var helt slut efter hantelpressen och övningen blev skit.

Latsdrag
    55 kg 3×10

Hade mer kraft till denna övning.

Cableflyes
    35 kg 1×10
    35 kg 1×8
    30 kg 1×6

Det blev inget vidare pass idag tyvärr. Kraften tog helt enkelt slut.

Onsdag 28 juli

Underkropp

Började med lite rotatorcuff sen körde jag på underkroppspasset.

Benpress
    100 kg 3×10

Ökade 10 kg ändå kändes det lättare än sist. Känns som om benen börjar vänja sig vid lite tyngre än vad de fått utstå under rehaben.

Stående vadpress
    100 kg 3×10

Ökade 10 kg utan problem.

Utfall
    5 kg 3×20 steg

Kändes lätt idag. Film från 2:a setet.
    [youtube=]

Liggande lårcurl
    35 kg 1×10
    40 kg 2×10

Var inga större problem att öka till 40 kg. Nästa gång tar jag 3×10 eller ökar till 45 kg.

Situps på boll
    3×20

Inga problem idag. Balansen bättre.

Mycket bättre pass idag. Kände mig pigg under varje övning.

Bild efter passet.

Fredag 30 juli

Är så jäkla glad, axeln har börjat kännas bättre och bättre. Under vissa stunder känner jag ingen värk i över huvud taget.

Överkropp

Började naturligtvis med lite rotatorcuffsövningar.

Bänkpress
    67,5 kg 3×10

Ökade några reps sen sist och nu är det dags för 70 kg.

Chins (supinerat)
    Kv 2×7
    Kv 1×5

Har stått stilla på det här antalet reps ett tag nu, visserligen går jag sakta upp i vikt samtidigt men jag ska försöka mig på att göra något annorlunda nästa gång. Kanske fler reps på första setet.

Film från första setet.
    [youtube=]

Militärpress
    45 kg 3×10

Ökade några reps även här även om sista var på håret. 47,5 kg nästa gång.

Stångrodd (pronerat)
    70 kg 3×10

Lätt och ökning nästa gång.

Cableflyes
    35 kg 2×10
    35 kg 1×6

Liten förbättring sen sist.

Avslutade med lite superset för triceps och biceps. Blev en jäkla pump.

Bästa passet på länge. Hade grymt med kraft och ork, dessutom blir axeln bättre och bättre. Nu blir det vila under helgen och en resa ner till Tranås för att hälsa på tjejens släkt. Självklart tillbaka till Bajens match på söndag.

Måndag 2 augusti

Underkropp

Började med rotatorcuffövningar.

Knäböj
    80 kg 3×10

Ökade 10 kg och det börjar bli lite tyngre, var ändå inte nära failure.

Raka marklyft
    75 kg 3×10

Ökade 5 kg och det kändes lätt. Film från 1:a setet.

[youtube=]

Sittande vadpress
    50 kg 3×10

Ökade 5 kg.

Benspark
    55 kg 3×10

Ökade 5 kg.

Lutande situps
    3×16

Sittande crunches
    50 kg 2×12

Bra pass med många ökningar. Det är roligt med ben nu. Imorgon överkropp.

Du levererar nu Bajenfarsa, kul läsning. Creds till dig att du lägger upp många filmer. Vad använder du för att spela in dem?

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 235 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.