- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 mars, 2010 at 22:33 #436234Anonym anvandareMember
Onsdag 17/3
Dagens mat och kalorier
Frukost: 1 portion havregrynsgröt med mjölk och kanel. 2×1 g Omega 3 och en multivitamintablett.
Mellanmål: Proteinshake
Lunch: Kyckling med potatisklyftor och aioli samt vatten. 1 g Omega 3
Mellanmål: Kesella med Fun light
Middag: Ugnstekt falukorv med potatismos, ketchup och senap samt vatten. 2×1 g Omega 3
Kvällsmat: Kesella med Fun lightProtein: 172,1 g
Kolhyrater: 98,6 g
Fett: 74,1 gTotala kcal: 1749,7
18 mars, 2010 at 11:57 #436235Anonym anvandareMemberÄr imponerad över din viktnedgång.
Startade själv min deff i måndags så jag har hållt på i….3 dgr :o.
Jag liksom du har familj med barn och jag är hemskt nyfiken på hur du räknar för att få rätt på middagen? Säg att du äter gryta, hur vet du hur mycket av varje du får i dig om du inte gör en speciellt för bara dig där allt är mätt?
Än så länge så gör jag min middag utöver resten av familjens så jag kan steka i olivolja och använda minimalt med fett.
Hur räknar du med såser och sånt om du gör den själv, tycker just middagen är krånglig19 mars, 2010 at 23:03 #436236Anonym anvandareMemberTorsdag 18/3
Överkropp
Bänkpress:
2 x uppvärmning
60 kg 2×12
60 kg 1×10Chins:
Kv 4×4 PBDips:
Kv 1×20 PB
Kv 2×10Stångrodd (pronerat):
2 x uppvärmning
60 kg 3×12Militärpress:
2 x uppvärmning
40 kg 2×10
40 kg 1×8Cableflyes:
25 kg 3×12Dagens mat och kalorier
Frukost: 1 portion havregrynsgröt med mjölk och kanel. 2×1 g Omega 3 och en multivitamintablett.
Lunch: Ugnstekt falukorv med potatismos, ketchup och senap samt vatten. 1 g Omega 3
Middag: Stekt kycklingfilé med potatissallad samt vatten. 2×1 g Omega 3
Innan träning: EAA
Efter träning: EAA
Kvällsmat: ProteinshakeProtein: 216,6 g
Kolhyrater: 105 g
Fett: 61,4 gTotala kcal: 1839
19 mars, 2010 at 23:08 #436237Anonym anvandareMemberLima wrote:Är imponerad över din viktnedgång.
Jag liksom du har familj med barn och jag är hemskt nyfiken på hur du räknar för att få rätt på middagen? Säg att du äter gryta, hur vet du hur mycket av varje du får i dig om du inte gör en speciellt för bara dig där allt är mätt?
Än så länge så gör jag min middag utöver resten av familjens så jag kan steka i olivolja och använda minimalt med fett.
Hur räknar du med såser och sånt om du gör den själv, tycker just middagen är krångligHej Lima och tack!
Jag får be om att få återkomma med ett ordentligt svar. Reste till Mallorca med jobbet idag och har haft en riktig skitdag med lång flygresa, mellanlandning i Barcelona, bagage som försvunnit och inget gym på hotellet… Måste gå och slagga så jag orkar med att jobba imorgon. Jag hoppas jag hinner svara imorgon annars återkommer jag på söndag.20 mars, 2010 at 15:50 #436238Anonym anvandareMemberVill tacka trådtiteln för inspiration till kvällens film. Riktig klassiker.
Ser ut att gå bra för dig också, bra fördelning av PKF och bra med aktivitet, gynnsamt inför säsongen!22 mars, 2010 at 21:49 #436239Anonym anvandareMemberMåndag 22/3
Viktkoll
Midjemått: 95 cm
Morgonvikt: 85,0 kgSå då har jag nått mitt viktmål som var på 85 kg. Det tog 3 månader att gå ner 13 kg. Under den tiden har jag också minskat midjemåttet med 12 cm.
Jag var som sagt till Mallorca i jobb under helgen och valde att inte räkna några kalorier. Jag hade heller inga möjligheter att träna något och som avslutning efter filminspelningen gick vi ut och firade. Det rann ner lite alkohol för första gången på länge och som jag misstänkte skulle det visa sig idag på viktkollen. Midjemåttet var kvar på samma som förra veckan och jag gick bara ner 0,3 kg.
Jag är inte nöjd ännu med magen så jag kommer fortsätta ett tag till med deffandet. Målet nu är att gå ner till 90-91 cm kring midjan så några cm till alltså. Om det fortsätter lika bra som det gått hittills så ska jag jag vara klar innan april är slut.
Dagens mat och kalorier
Lunch: pestomarinerad kyckling med keso samt vatten. 1 g Omega 3
Middag: Pasta med bacon-sås samt vatten. 2×1 g Omega 3
Kvällsmat: Kesella med Fun lightProtein: 206,3 g
Kolhyrater: 100,8 g
Fett: 72,3 gTotala kcal: 1879,1
Så då var jag igång med räkningen igen. Som ni kanske märkt har jag tagit till mig åt feedbacken om att jag ätit för lite och har därför valt att den senaste veckan dra upp ytterligare lite till på kalorierna till ca 1900 kcal. Idag började jag även med kreatin. Får se hur detta påverkar träning och vikt.
22 mars, 2010 at 22:25 #436240Anonym anvandareMemberLima wrote:Är imponerad över din viktnedgång.
Hur räknar du med såser och sånt om du gör den själv, tycker just middagen är krångligSå, då har jag äntligen tid till att svara på din fråga.
Sådana maträtter är naturligtvis lite knepigare att räkna på och framförallt när man har familj. För det första vill jag påpeka att du kommer aldrig att kunna räkna ut exakt vad får i dig och det gäller speciellt vid sådana här rätter. Ibland kanske man räknar för lågt och ibland för högt – det jämnar ut sig i slutändan. Hur som helst åt jag idag en sån rätt som är svårare att räkna på, vi åt pasta med baconsås (ungefär som carbonara fast utan grädde och ägg). Pastan kokar man för sig och därmed lätt att räkna på. För baconsåsen som innehåller en massa olika blir det knepigare:
Jag hade idag 220 g baconsås på min tallrik. Det var totalt 220 g bacon i och jag åt ungefär 30% av den totala baconsåsen och räknade då på att jag fått i mig 80 g bacon. Vi hade även gul lök och vitlök i såsen. Vitlöken är så pass lite så den räknar jag inte med. Vi hade totalt en gul lök i så jag antog att på min tallrik var det 20 g lök. Då är det alltså 100 g kvar vilket är såsen, denna gång gjord på grekisk yoghurt och lite matlagningsgrädde (0,5 dl i hela såsen). Eftersom det var så pass lite matlagningsgrädde i så påverkade den min måltid ytterst lite så jag räknade på 100 g grekisk yoghurt och drog sen upp fettet med 1 g för effekten från matlagningsgrädden.
Vid grytor brukar jag använda färdiga uträkningar som finns på den sida jag använder mig av: [http://www.raknakalorier.se http://www.raknakalorier.se] för det jag känner ligger närmast. Äter jag en köttgryta brukar jag räkna på kalops t.ex. Finns det inget att jämförbart att räkna på så gör jag som i exemplet ovan.
Något jag tyckte var viktigt när jag började med min deff var att jag inte skulle äta för komplicerat och utvalt utan försöka äta på som vanligt fast med mer av det med proteiner i och mindre av kolhydraterna. Jag ville inte ge upp för tidigt pga av för tråkig och ensidig kost. Detta tycker jag har fungerat kanon och är en stor del till att jag tycker det varit så lätt att fortsätta.
Jag hoppas att det här hjälper till lite grann och att du lyckas i din deff. Ett stort lycka till!
22 mars, 2010 at 22:28 #436241Anonym anvandareMemberprimo wrote:Vill tacka trådtiteln för inspiration till kvällens film. Riktig klassiker.
Ser ut att gå bra för dig också, bra fördelning av PKF och bra med aktivitet, gynnsamt inför säsongen!Haha, ja jag gillar den också skarpt! Tycker det är extra roligt då jag fått höra det kommenteras flera gånger om filmen då jag jobbat på McDonald’s-restauranger.
23 mars, 2010 at 06:54 #436242Anonym anvandareMemberTackar så mycket för hjälpen och länken. Ska nog gå bra detta
23 mars, 2010 at 22:51 #436243Anonym anvandareMemberTisdag 23/3
Underkropp (rehab på benen)
Benspark:
35 kg 3×15Liggande lårcurl (1 ben i taget):
13,5 kg 3×8Stående vadpress:
60 kg 3×12Benpress:
80 kg 3×10Benspark (1 ben i taget):
20 kg 3×8Statisk planka:
20 kg 120 sek
20 kg 110 sekSitups:
12,5 kg 3×15Jag hoppade över att räkna kalorier idag då jag hade en leverantör på besök och vi provade mängder av produkter.
24 mars, 2010 at 22:05 #436244Anonym anvandareMemberOnsdag 24/3
Dagens mat och kalorier
Lunch: Stekt panerad fisk med potatis och sås samt vatten. 1 g Omega 3
Middag: Kyckling med ris och sweet & sour-sås samt vatten. 2×1 g Omega 3
Kvällsmat: KesoProtein: 168,6
Kolhyrater: 137,8 g
Fett: 40,9 gTotala kcal: 1593,7
Imorgon är det dags för överkroppspass. Då får jag se om kreatinet gör någon skillnad.
25 mars, 2010 at 23:42 #436245Anonym anvandareMemberTorsdag 25/3
Överkropp
Bänkpress:
3 x uppvärmning
60 kg 3×12Chins:
Kv 2×5
Kv 2×4Dips:
Kv 1×20
Kv 2×12Militärpress:
2 x uppvärmning
40 kg 2×10
40 kg 1×8Stångrodd (supinerat):
2 x uppvärmning
70 kg 3×10Cableflyes:
25 kg 2×12
25 kg 1×10Bicepscurl med z-stång:
35 kg 2×10
35 kg 1×7Riktigt skönt pass. Ökade på flera övningar mot förra veckan. Är lite osäker på kreatinet. Känner mig inte särskilt mycket piggare än vanligt, däremot har jag fått huvudvärk av det. Nåja, jag avaktar och får se om det blir bättre.
Dagens mat och kalorier
Lunch: Kycklingsallad och keso samt vatten. 1 g Omega 3
Middag: KOrv med makaroner, senap och ketchup samt vatten. 2×1 g Omega 3
Kvällsmat: Kesella med Fun lightProtein: 208,3
Kolhyrater: 110,2 g
Fett: 53,8 gTotala kcal: 1758,2
Imorgon hade jag tänkt att lägga upp lite mått och bilder nu när jag nått mitt ursprungliga mål, hinner inte idag. Nu är det dags att slagga.
26 mars, 2010 at 03:13 #436246Anonym anvandareMemberspännande! grattis till att nått ditt mål..
26 mars, 2010 at 22:52 #436247Anonym anvandareMemberFredag 26/3
Dagens mat och kalorier
Frukost: 2 kokta ägg, rågrut med skinka och sallad samt en proteinshake. 2×1 g Omega 3 och en multivitamintablett.
Lunch: Biffstek med stekt potatis och bearnaise samt vatten. 1 g Omega 3
Mellanmål: Kesella med Fun light och en bulle
Middag: Inkokt lax med kokt potatis och sås samt vatten.
Kvällsmat: Våffla med grädde och syltProtein: 173,6
Kolhyrater: 93,8 g
Fett: 87,6 gTotala kcal: 1858
26 mars, 2010 at 23:16 #436248Anonym anvandareMemberJag har ju nu nått det mål jag hade satt upp på 85 kg. Jag känner mig dock inte nöjd ännu så jag kommer fortsätta med deffen tills jag nått 80 kg. Jag tänkte ändå lägga ut lite mått och bilder på hur jag ser ut nu.
Vikt: 85 kg (-13 kg)
Midjemått ospänd: 95 cm (-12 cm)
Bröstkorg spänd: 109 cm
Lår spänd: 58 cm
Överarm spänd: 40 cm (-1 cm)
Underarm spänd: 31,5 cm -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.