- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
10 maj, 2012 at 18:41 #183979Anonym anvandareMemberBack, middle traps & rear delts![/b]
Deadlifts
140kg*10
190kg*7 PB
200kg*3Chins
60kg*15 Latsdrag, uppvärmning
Kv*8+2halva
Kv*6+2halvaSupinerad stångrodd
60kg*12
90kg*10
100kg*11Hög hantelrodd, armbågen nästan i höjd med axeln
31kg*10
41kg*10
51kg*8+4vanligaSittande hög kabelrodd
50kg*10
70kg*11 -restpaus-> 70kg*7Sittande BIG FAOGEL Special, med hantlar
3set, 10-15reps, 13,5kg Fick till den riktigt bra idag!Framåtlutande sidolyft med hantlar
11kg*10
16kg*10
19kg*9+2halvaCablecrunches
20kg*125!!!!! Ville bara få igenom blod.Dagen började inte så värst bra. Jag hade råkat klicka på någon knapp på väckarklockan igår så att tiden hoppade fram en timme, vaknade upp och trodde att klockan var 06.15, stressade ner till köket och började förbereda gröten, satte igång spisen och allt. Sen insåg jag att klockan bara var 05.20 när jag skulle hämta mjölken. Haha, gick upp och la mig en halvtimme, hann inte med morgonpromenaden. Sen gick jag upp igen, käkade och åkte till skolan. Hade 2lektioner med 2prov och fick gå hem när jag var klar. Så jag slutade 10.45 Tog bussen hem, käkade, 1timmes promenad, började förbereda inför träningen. Sen ställde en polare in träningen idag så jag sov en stund istället och bestämde mig för att träna på Ekeby Gym idag.
Och satan va bra det gick. Tog nästan halva portionen ris från måltiden efter träningen och la till innan träningen, och det kändes av att det fanns lite mer energi till träningen. Var inte riktigt säker på hur det skulle gå i marklyften så jag satsade på 4@190kg, men det flög ju upp så jag körde på till fail, sen höjde jag!!1 Svettades fan med än vad Branch Warren brukar göra idag.. Så intensiteten var på plats, styrkan var helt klart godkänd och det tog bra!
Imorgon är det också en chill dag i skolan, dock går jag till halv 3 men det är en lugn dag så man kan ladda för träning efter lunch!! Bröst, biceps och vader ska få sig en omgång imorgon! Yeah buddy!Niclas Holgersson wrote:Det där ser ju inte så jävla illa ut! Fint mannenHaha, tack Holge!
11 maj, 2012 at 00:21 #183980Anonym anvandareMemberÄter du maten i skolan nu när du dietar eller är du hardcår och har med dig ris och uggla och sitter i ett hörn och fnyser åt alla som tittar frågande på dig pga dina matvanor?
11 maj, 2012 at 13:45 #183981Anonym anvandareMemberHej faogel jag har lyckats fastna i ekeby i någon vecka å undrar vart gymmet ligger här i byn, samt öppettider och om det finns möjlighet att bara betala för ett besök åt gången?
11 maj, 2012 at 18:10 #183982Anonym anvandareMemberBröst, armar och vader[/b]Sittande vadpress
3set, 40-60kg, 20-25repsVadpress i hacksquatten
100kg*20
140kg*20
180kg*13
180kg*9 -restpaus-> 180kg*6+4kortaBänkpress
60kg*10
90kg*8
90kg*7Sned hantelpress
26kg*10
31kg*10
36kg*8+2kortaSittande decline bröstpress
80kg*10
120kg*8+4halva -drop-> 80kg*8+2halvaCablecross nerifrån
3set, 12-15reps, 15kgStångcurls
27kg*15
37kg*10
42kg*8+4halvaEnarms preachercurls med hantel
8,5kg*8
11kg*9+2negativaHammercurls
16kg*10 -drop-> 11kg*10-12Pushdowns FST-7
7set, 40-50kg, 15-20reps, 30sek vilaFYFAN!! Har inte haft sån här träningsvärk i ryggen på länge, känns som att vartenda litet muskelfiber är krossat, haha. Iallafall, dagens pass gick bra. Lite besviken över bänken men det kan inte alltid gå precis som man vill. Gårdagens slakt kan säkert ha bidragit till det också, men inga ursäkter här inte. Jag körde på lika hårt som vanligt, ådrorna över armarna börjar titta fram mer och mer. Gött!
Imorgon har jag några ätartimmar att förbruka, kommer förmodligen bli någon grillad köttbit, köttfärssås, godis, glass osv. Håller dieten fram tills klockan 1500 sen äter jag vad jag vill tills jag lägger mig.Niclas Holgersson wrote:Äter du maten i skolan nu när du dietar eller är du hardcår och har med dig ris och uggla och sitter i ett hörn och fnyser åt alla som tittar frågande på dig pga dina matvanor?Att du ens tvivlar på att jag inte är så pass hardcår att jag har med egna matlådor.. Skärpning!!!!1 Som du sa så blir det att man sätter sig i ett hörn och äter sin mat när alla andra går till matsalen. I skolan tittar folk inte så mycket, det är värre när man tar bussen. Haha, då verkar de flesta vara hungriga och trötta påväg hem och stör sig nog ganska mycket på att det sitter någon jävel bredvid dem och äter
vdl wrote:Hej faogel jag har lyckats fastna i ekeby i någon vecka å undrar vart gymmet ligger här i byn, samt öppettider och om det finns möjlighet att bara betala för ett besök åt gången?Gymmet ligger uppe vid skolan och tillhör Ekeby Brottarklubb. Det är dem du får ta kontakt med för att fixa kort och nyckel till gymmet. För ungdomar upp till 16år kan man bara köpa helårskort, kostar knappt 500:- och som vuxen kan du köpa hel- eller halvår för 800:- och 500:-. En nyckel kostar typ 200kr att fixa. Såvida du inte känner någon som tränar där så är det inte möjligt att träna enstaka pass.
12 maj, 2012 at 08:21 #183983Anonym anvandareMemberOkey tack, blir nog att testa ngt gym i stan man inte kört på innan istället :emo-thumb
13 maj, 2012 at 19:45 #183984Anonym anvandareMemberAxlar och trikepz!!!11[/b]Uppvärmning för axlarna, sidolyft, rotatorcuffar, lätta pressar osv.
Sittande militärpress i Smith
40kg*12
70kg*8
80kg*6Sidolyft på snedbänk
6kg*15
8kg*12
8kg*15
8kg*14 -drop-> 6kg*10Stående militärpress Superset med Drag till hakan
40kg*15 -> 35kg*15
40kg*15 -> 40kg*12 -restpaus-> 40kg*10Enarms hantelextensioner bakom huvudet
9kg*10
13,5kg*8
16kg*5+2negativaSmalbänk
60kg*10
80kg*7 -drop-> 60kg*11Liggande frenchpress
30kg*8
40kg*6 -drop-> 25kg*10Reppushdowns
2set, 12-15repsEtt bra pass! Fick till sidolyften idag med och pressarna kändes där de skulle så jag är nöjd! Imorgon kör vi rygg!!
14 maj, 2012 at 16:30 #183985Anonym anvandareMemberRygg & rear delts[/b]Chins
2set latsdrag, 65kg, uppvärmning
Kv*7+3halva
Kv*6+4Smala latsdrag
80kg*10
100kg*7+2Omvända smala latsdrag
65kg*10
90kg*8+2Sittande enarms maskinrodd, frivikts
40kg*10
55kg*8
65kg*6+2halva PBPulldowns i maskin
80kg*8
90kg*6+2T-bar med bröstplatta Superset med Sittande kabelrodd
40kg*12 -> 80kg*12
60kg*13 -> 100kg*14Omvänd pecdec
4pl*10
6pl*10
7pl*9Framåtlutande sidolyft med hantlar
8,5kg*10
11kg*1240minuter på en trappmaskin
BOOM! Slutade tidigt idag med. Blev träning med 1måltid mindre än planerat i magen, men det gick bra ändå. Tog bussen hem och sen har jag sovit i lite mer än 2timmar, skönt!
Bröst/biceps imorgon, kanske vader också!16 maj, 2012 at 22:07 #183986Anonym anvandareMemberLEGS![/b]Benspark
60kg*10
80kg*10
95kg*13+3korta -restpaus-> 95kg*6Benpress
240kg*12
280kg*12
320kg*19+5kortaHacksquats
100kg*10
100kg*10
120kg*10
140kg*11Gynekologstolen
3set, stegrande vikt, 10-20repsSittande lårcurl
50kg*15
60kg*10
70kg*7+3halva PBLiggande lårcurl
40kg*12
50kg*12
55kg*9+2halva negativaStretching
Såja, sista passet i Sverige denna veckan!! Imorgon så tar jag flyget till New York för att, huvudsakligen, titta på New York PRO men även träna på STEEL GYM. Planen var att besöka Powerhouse Gym där alla proffsen spelar in träningsklipp, men att ta sig dit skulle ta 2,5timmar.. Så istället blir det Steel Gym, kanske även Edge Gym, som vi kommer träna på under tiden. Steel Gym har blivit utsett till USA´s sjätte bästa gym av tidningen Muscle&Fitness. Dieten kommer skötas så strikt som möjligt och morgoncardion kommer bli en promenad i Central Park
Bra pass idag förresten! Mycket squeeze i varje set och lika intensivt som vanligt! Träningsvärken lär komma lagom tills man ska resa sig från planet, haha.Peace![/b]
17 maj, 2012 at 06:56 #183987Anonym anvandareMemberDiet i NYC? Haha!!! Lycka till
Ha det så gött, tänkte själv träna på något coolt gym men blev aldrig av.
24 maj, 2012 at 11:25 #183988Anonym anvandareMemberGober wrote:Diet i NYC? Haha!!! Lycka tillHa det så gött, tänkte själv träna på något coolt gym men blev aldrig av.
Det var ju inte så att jag stekte kycking och kokade ris på hotellrummet men jag åt för det mesta väldigt ren mat. Frukosten bestod av havregryn och proteinpulver, ihopmixat med lite vatten. 2 mellanmål bestådende av en proteinbar och en shake och sen blev det 2-3mål mat ute på restauranger. Hade ett riktigt bra ställe bara 2minuter från hotellet, ½ grillad kyckling med 2 tillbehör, oftast bakad potatis och vitlöksklyftpotatis, för typ 11$.
Ja, nu e jag hemma igen. Tyvärr. Hade jag bara haft möjlighet så hade jag kunnat stanna ännu längre och jag blev ännu mer säker på att jag vill flytta dit nån gång i framtiden. Man fick positiva kommentarer om att man såg vältränad ut på gatan av helt random människor. Gymmen var HELT SINNES!! Inte konstigt att byggarna i USA är såpass mycket bättre än typ alla andra överlag. Där fanns utrustning så man kunde variera sig i oändlighet kändes det som. Var på Steel Gym första passet och körde axlar. Det påminde litegrann om Exhale Gym i Göteborg men med ännu bättre maskiner. Bara Hammerstrenght maskiner med fria vikter. Annat än i Sverige det där maskinerna anpassas till vanliga Svensson Svensson.. Kostade dock 25$ för ett pass men det var det värt!
Lördagen gick åt till New York Pro och satan vilken känsla där var. Vart man än tittade så fanns där nån köttig snubbe! Överallt! Till förbedömningen så satt vi på typ tionde raden mitt framför scenen. Finalen hade vi dock lite sämre platser till men man såg ändå bra! Själva lokalen påminde om den som Decembercupen hålls i, men självklart större! (det är ju USA vi snackar om..) Första man ut på scenen var Sami Al Haddad, dra åt helvete va grym han är! Han skulle ha vunnit hela tävlingen tycker jag, och det verkade publiken vara överrens om också!! Under finalen så stod top 6 på scenen och Bob Chicherello (?) sa; This is where 50% of the judging is done. People, who got this show?! och hela punliken vrålade ut SAAAAMIIII!!!! Men, tyvärr så kan man inte peta ner någon som är ”Mr Olympia” på en mindre tävling än Olympia så Kevin ”fick” väl vinsten. Han (Kevin English) hade helt olika fysiker på förbedömningen och i finalen. Han såg platt och liten ut på förmiddagen och ingenting poppade. Men sen på kvällen när han hade ätit på mer så var han riktigt FREAKY!! Även Jose Raymond var grym att se. Jag är själv ett stort fan av honom så det var riktigt kul att se honom tävla. Fyfan va massiv han är! Träffade honom på kvällen efter finalen också och fick tagit en bild med honom och sen stod vi bredvid när en kille intervjuade honom så man fick höra vad han tyckte om hans placering och bedömningen. Och han verkar kunna sin grej och skyllde inte på någon annan än sig själv för att han inte såg ”bättre ut”. Han kapade vattnet för sent och han lovade att inte göra det på Olympia!
Och sen den öppna klassen, HELVETE vilka monster!! Cedric McMillan var stor som ett hus! Både lång och bred och fortfarande en liten midja. Det var verkligen WOW-faktor där! Jual Morel hade utan tvekan det bästa stödet från läktaren, dock inte så konstigt när nästan 1/3 av publiken var hans fans! Haha. Även Steve Kuclo hade en del fans som även dom gick runt med tröjor med hans namn på! Men dem hördes inte lika mycket.. Men Steve var riktigt grym, precis som Kevin E. så fyllde han upp mer och såg mycket bättre ut på finalen än förbedömningen. Jonathan Delarosa var också jäkligt grym. För liten för att vara ett hot mot de stora grabbarna men han var grym annars! Och Johnnie Jackson.. Fyfan var massiv! Den överkroppen måste vara den med bäst tjocklek av alla dagens proffs! Imponerande att se så stora människor!
Träffade även, The one and only, Dana Linn Bailey. Haha, hon e grym! Och förbannad på domarna var hon! Tog en bild med henne innan finalerna och då var där någon som frågade henne hur det kändes. ”They tell me to come in small and soft, I do, and then they go for hard and big. So hard and big it is!” Det var sista gången hon kom in liten och mjuk verkade det som
Söndagen ägnades åt ett besök i Rockafeller Center för att kolla på utsikten från sjuttionde våningen. Det var mäktigt! Riktigt jäkla mäktigt att se hela staden uppifrån och se hur stor den verkligen är. Efter det så blev det träning på Edge Gym. Det var riktigt grymt! Det första dom sa till oss var att vi kommer inte trivas där om vi inte tränar seriöst, och ville vi köra marklyft eller liknande och släppa stången så var det fritt fram! Sålänge vi trivdes och tränade hårt så var det inte några som helt bekymmer! Avslutade det passet med viktade dips, med kedjor runt halsen!! Haha, bara för att vi kunde. Var även och besökte 9/11 paltsen och var inne på ett museum där. Sen gick vi till Brooklyn Bridge, gick över och sen gick vi tillbaka. Och vi hann även med ett besök vid Madison Square Garden!
Måndagen gick åt till shopping. Besökte Macy´s och 21 Century Outlet. Fifan vilka klipp jag gjorde. 3 par mesh-shorts till träningen för priset av ett par mesh-shorts från Gasp. Även märkeskläder var asbilligt så det blev en hel del! Sen avslutade vi dagen med ett återbesök på Times Square. Åt även mitt livs starkaste thaimat under måndagen, såpass stark att jag fick näseblod.. Haha, då är det skarpt!
Tisdagen var det dags för hemresa ( ) men innan dess hann vi med ett träningspass på Gold´s Gym 54th Street. Ännu en gång blev jag chockad och imponerad av hur mycket och bra utrustning som finns på de amerikanska gymmen! För ben tillexempel: 2-3 vanliga men olika benpressar, 2olika hacksquats, 2knäböjsmaskiner, 2-3bensparkar både med frivikts och viktmagasin, 3squatracks, 1 liggande benpress, sammanlagt 6-7olika legcurls maskiner även här med både frivikts och viktmagasin, 2 sittande vadpressar, 1 donkeyraise calf maskinm 2-3stående vadpressar, maskiner för gluteus, gynekologstol och säkert ännu mer.
Iallafall så gick passet riktigt bra, rygg och biceps fick sitt, och sen tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet och sen vidare mot flygplatsen. Flyget blev försenat med typ 50minuter men det gjorde egentligen inte så värst mycket för det tog bort väntetiden under mellanlandningen. Men fyfan va dålig maten är på flygplanet! Uppskattningsvis så var det kanske 80-90gram kyckling, 30-40gram ris, lite grönsaker och en dessert med en bulle. 2 såna måltider på 8timmar.. Nästa gång ska jag ta med egna matlådor även på flyget, borde inte vara några problem när man kan ta med sig bars och shakes som vi som tur var gjorde. ’Cause one thing is for sure, I´m going back!!Bild 1: Med Steve Kuclo
Bild 2: Med Kevin English
Bild 3: Med Jonathan Delarosa
Bild 4: Med Jose Raymond
Bild 5: Med The BIG DUDE Cedric McMillan!!
Bild 6: Med Freaket Dana Linn Bailey24 maj, 2012 at 11:32 #183989Anonym anvandareMemberMorgonpromenad kördes alla dagar utom tidag. Skönt att komma igång och sen behövde man inte oroa sig för att inte kunna äta ute. Det var lite mer motiverande att köra morgoncardion i Central Park än att gå runt i lilla Ekeby.. Haha.
Bild 1: Hittade inte min väska på flygplatsen, se efter en stunds letande så ser jag den lite längre bort. FASTBUNDEN.. Så jag fick gå igenom en extra kontroll, väskan skannades en gång till och en knarkhund kom och luktade på den. Det visade sig att man inte fick ta med Proteinbars utan att deklarera att man hade mat med sig. Det sjuka var dock att de även skannade brorsans väska en gång till, eftersom vi reste tillsammans, och han hade lika många proteinbars i sin men den öppnade dom inte ens.. Haha
Bild 2: Stångcurls på Golds
Bild 3: ”Se-cool-ut-bild” på Edge Gym!
Bild 4: Posering under en morgonpromenad
Bild 5: ”-Där borta kör jag morgonpromenad”. Uppe från Rockafeller Center
Bild 6: Hammer-pressar från Steel Gym!24 maj, 2012 at 11:49 #183990Anonym anvandareMemberBild 1: Utsikten från morgonpromenad
Bild 2: Random posering från Central Park. A.k.a. morgonpromenad
Bild 3: Motivation från Nikeworld 5 våningar med enbart Nike kläder och skor..
Bild 4: Brorsan utanför Steel Gym
Bild 5: Halvbra bild från tävlingen
Bild 6: Bilden säger sin egen historia. Där inne skapas det fysiker!24 maj, 2012 at 11:54 #183991Anonym anvandareMemberBild 1: Halv grillad kyckling med bakad potatis, potatismos och även Cornbread och mjukost (ej med på bilden)
Bild 2: Sirlion Steak, mat efter förbedömningen under tävlingsdagen
Bild 3: Design your own burger!! 1lb of chicken! Grymt ställe, man kryssade i en lapp om hur man ville ha sin burgare. Kunde välja typ av kött, mängd kött , kunde välja mellan typ 15olika sorters ost, och man fick välja 4tillbehör, man fick välja en sås/dressing och la man till en dollar så kunde man få ”lyxigare” tillbehör. Dock missade jag det där extra grejset..
Bild 4: På söndagen åt vi på ordentligt. Mycket skräpmat. Blev även 4donuts och mycket annat gott.
Bild 5: Design your own burger igen! Denna gånger med 2/3lbs of meat.
Bild 6: Efter förbedömningen är detta vad jag lyckats samla på mig i Sample’s väg. Till finalen skärpte jag mig dock och tog cirka 3ggr så mycket. Dom ville bara bli av med sina samples då och då tackar man ju inte nej Helt sjukt att expo’t inte var mycket större än det som fanns på Battle of Scandinavia och man ändå fick så mycket samples. Har aminosyror och PWO’s för en månad frammåt nu!!24 maj, 2012 at 14:25 #183992Anonym anvandareMemberVilken schyst trip det blev, ni hann ju med en hel del på kort tid. Det där med att få kommentarer på gatan är vanligt, kan vara om kläder, frisyrer och vad som, händer inte direkt i Sverige.
Och once you go to NYC you never want to go back….to Sweden alltså
27 maj, 2012 at 22:29 #183993Anonym anvandareMemberGober wrote:Vilken schyst trip det blev, ni hann ju med en hel del på kort tid. Det där med att få kommentarer på gatan är vanligt, kan vara om kläder, frisyrer och vad som, händer inte direkt i Sverige.Och once you go to NYC you never want to go back….to Sweden alltså
Ja det gjorde vi, precis som planerat!
Som du säger så är folk har överlag mycket lättare för att ge komplimanger om i princip vad som helst jämfört med Sverige. Ju längre jag har varit hemma nu och tänkt över resan, desto roligare var den och desto mer vill jag tillbaka!Har hunnit med att träna 3gånger sen jag kom hem. Körde axlar/triceps samma dag som jag kom hem för att kunna hålla mig vaken.. I fredags körde jag ben, som nu har gjort mig svagt handikappad, och idag kördes bröst och armar. Vila fram tills onsdag och ladda om. Nytt dietschema från och med imorgon med hög- och lågkolhydratsdagar. Ska bli kul att testa på!
Peace!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.