Faogel version 2.0

Home Forums Dagböcker Faogel version 2.0

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,276 through 1,290 (of 1,292 total)
  • Author

Roliga bilder, minnen väcks till liv… Fan vad gött.

Magnus Larsson wrote:
    Roliga bilder, minnen väcks till liv… Fan vad gött.

Yes yes, har du varit där själv? :)
    Det var verkligen en resa som sätter minnen för resten av livet känns det som. Just att ha gjort den bara jag och brorsan, i en stad som vi har pratat om att åka till i något år och som sen är så mycket bättre än vi någonsin kunnat tänka oss.

För övrigt en stor dag för mig idag! Klarade nämligen körkortet i förmiddags! Fyfan va skönt att ha det gjort! Gjorde teorin igår och när jag fick godkänt där så kändes det som att den mesta nervositeten släppte, det var den jag var mest osäker på. Men det var inga problem och det var inte den rundan jag fick köra idag heller. Så efter jag hade fått lappen så bestämde jag tid med big Faogel om när vi skulle bege oss söderut för att dominera Malmö!! Hämtade upp honom i Helsingborg och sen begav vi oss mot AA Elit!!!1 Rygg var planerat men det blev mer än så!

Hams, back and bi’s!![/b]

Liggande lårcurl
    3set, 1set till fail + 2set med 12-15reps nästan till fail

Sittande lårcurl
    4set, 2set till fail + 2set 12-15reps nästan till fail

Raka marklyft
    4set, 50-80-110-80kg

Hammerstrenght hög rodd
    60kg*15
    90kg*13
    90kg*12

80kg*12

T-bar med bröstplatta
    40kg*12
    60kg*12
    70kg*10
    75kg*7+2

Hammerstrenght Low-row
    80kg*12
    80kg*12

Breda latsdrag
    2set, 10-15reps

Sittande hantelcurls
    11kg*12
    13,5kg*12

Stångcurl, extremstrikta!!
    30kg*7+5

Sittande preachercurl i maskin
    2set, 10-12reps, Mind-Muscle connection!!

Sittande enarms preachercurl
    2set, 10kg*8-12, Mind-Muscle connection

Mycket bra pass! Vore konstigt om det inte var det dock, med tanke på vart det tog plats! Alltid motivation bara att vara i gymmet, man vet att en del av Sveriges elit inom byggningen tränar där och folk är seriösa med sin träning där!
    Mycket fokus på Mind-Muscle connection i träningen nu. Fick lite tips angående träningen nu på diet, att verkligen utnyttja vartenda litet muskelfiber i varje repetition och inte gå lika tungt som jag normalt sett gör. Fortfarande så tungt som jag kan med bra fokus på muskeln som tränas, men absolut inget fjolligt trams!
    Imorgon vet jag fortfarande inte riktigt vad jag ska träna. Det lutar åt axlar och triceps och sen avsluta med lite FST-7 för brösten. Det som är bra är att alla lektioner i skolan är inställda så jag e ledig hela dagen och kan träna ganska tidigt! Me like that!! :up:

Axlar, triceps & FST-7 chest!![/b]

Rotatorcuffar i cable, lite sidolyft och stretching

Sittande militärpress, fri stång
    40kg*15
    60kg*10
    65kg*8

Sidolyft på snedbänk
    3set, 6-8,5kg, 10-15reps

Stående sidolyft, lätt framåtlutad
    2set, 6kg, 10-12reps Väldigt kontrollerade reps

Maskinpressar
    50kg*12
    80kg*8

Omvänd pecdec
    2set, 4-5plattor, 10-12reps. Mind muscle!!

Pushdowns
    3set, 40-50kg, 15-20reps

Dips
    Kv*13
    Kv*12

Sittande enarms hantelextensioner bakom huvudet
    8,5kg*10
    11kg*9+2

Incline hantelflyes
    7set, 11kg, 12-14reps ~30sek vila

15 minuter på bandet

Ledig från skolan idag så jag kunde träna tidigt idag. Skönt att slippa vänta på bussen också!! :D Blev ett riktigt bra pass, fick till militärpressarna och sidolyften riktigt bra så det blev lite inzane pump!!!11
    Ben imorgon eller på lördag! Förmodligen imorgon.

Quads och vader![/b]

Benspark
    55kg*15
    70kg*12
    90kg*9 -restpaus-> 90kg*5+2halva

Hacksquats
    100kg*10
    140kg*10
    160kg*8

Utfall i hacksquatten
    3set, 60kg, 10-12reps SQUEEEEZE!!

Sissysquats
    Kv*10

Sittande vadpress
    3set, 3olika fotpositioner, 25-30reps

Mycket bra pass! Fokus på utsidan idag med, precis som förra passet för quadsen. Var klar på cirka 35minuter så det var ett intensivt pass, as usual!
    Imorgon är det vilodag och även lågdag, på söndag får vi se vad som händer. Är sugen på rygg eller armar. Jaja, vi får se vad det blir! :)

’till then, Peace!!

Grym återberättelse om resan till NY!
    Blir riiiiiiktigt sugen på att åka dig, har bestämt att det blir minst ett Arnolds och en Olympia… ska ju även se NY någon gång.. kanske ska passa på under NY pro då :)!
    Har inte kollat din träningsdagbok på ett tag, hur är det med axeln? har för mig att du hade knas med det? eller det var kanske knäet?

Fan vad nice trip :) Man kanske skulle dit och frossa i mat och träna några ggr. Blir klart sugen efter din story.

Lycka till med träningen och grattis till körkortet.

soccom83 wrote:
    Grym återberättelse om resan till NY!
    Blir riiiiiiktigt sugen på att åka dig, har bestämt att det blir minst ett Arnolds och en Olympia… ska ju även se NY någon gång.. kanske ska passa på under NY pro då :)!
    Har inte kollat din träningsdagbok på ett tag, hur är det med axeln? har för mig att du hade knas med det? eller det var kanske knäet?

Tack! Får du chansen att åka dit så gör det! Du kommer inte att ångra dig ;)
    Angående skador så har jag haft strul med både axlar och knän, dock inget allvarligt men för tillfället så är jag fri från skador. Måste bara fortsätta med stretchingen för rotatorcuffarna.

Zoltan Szabo wrote:
    Fan vad nice trip :) Man kanske skulle dit och frossa i mat och träna några ggr. Blir klart sugen efter din story.

Lycka till med träningen och grattis till körkortet.

Ja det var grym! Haha, gör så! Ät och väx ;)

Tack!

Bröst och triceps[/b]

Uppvärmning för axlarna med sidolyft, frontlyft, rotatorcuffar och stretching.

Sittande maskinpress, Stretch&Squeeeeze!
    50kg*12
    65kg*12
    75kg*11+1

Snedbänk, fri stång
    50kg*10
    80kg*5+1

Cablecross underifrån
    2set, 15-20kg, 12-15reps

Plana hantelflyes, SQUEEEZE
    3set, 11&16kg, 8-12reps

Dips
    3set, Kv*10-14+ 2-3med hjälp/set

Frenchpress med rak stång
    3set, 27-32kg, 8-12reps

Pushdowns
    50kg*10
    65kg*10
    70kg*12

15min på bandet

Satan vilken pump jag fick! Blev lite pre-exhaust men maskinpressar som förstaövning så de kommande övningarna kändes av lite mer än de brukar göra. Mycket bra pass helt enkelt. Fick till och med fram ett litet spindelnät med ådror som jag aldrig sett förut. Ska se när jag kan fixa en formbild, kanske kommer nu i veckan. Imorgon är det slutprov i skolan som sedan följs upp av ett ryggpass nere på Classic Gym. Mitt kort går ut om cirka en vecka, sen är det tillbaka till Ekeby Gym över sommaren!! :D Boom!

Quote:
    Yes yes, har du varit där själv? :)

Jajamen, länge sen nu dock. Härligt ställe att vara på, i alla (alla!) avseenden.

Drar dit med barnen så fort det går. :)

Var bla på ett gym, apropå det, på femte där klientelet var så skönt NY så det var en fröjd att bara sitta där och iaktta: Wall Street corp folk med deras jargong, militärer, mer vanliga NY: ers ”bara” osv – sen en jogg i Parken och därefter frulle av monumentalt format. Då känns det bra

Faogel_jr wrote:
    Morgonpromenad kördes alla dagar utom tidag. Skönt att komma igång och sen behövde man inte oroa sig för att inte kunna äta ute. Det var lite mer motiverande att köra morgoncardion i Central Park än att gå runt i lilla Ekeby.. Haha.

Bild 1: Hittade inte min väska på flygplatsen, se efter en stunds letande så ser jag den lite längre bort. FASTBUNDEN.. Så jag fick gå igenom en extra kontroll, väskan skannades en gång till och en knarkhund kom och luktade på den. Det visade sig att man inte fick ta med Proteinbars utan att deklarera att man hade mat med sig. Det sjuka var dock att de även skannade brorsans väska en gång till, eftersom vi reste tillsammans, och han hade lika många proteinbars i sin men den öppnade dom inte ens.. Haha ;)
    Bild 2: Stångcurls på Golds
    Bild 3: ”Se-cool-ut-bild” på Edge Gym!
    Bild 4: Posering under en morgonpromenad
    Bild 5: ”-Där borta kör jag morgonpromenad”. Uppe från Rockafeller Center
    Bild 6: Hammer-pressar från Steel Gym!

för jävla groooov alltså !

Back and Bi’s!![/b]

Latsdrag/Hög maskinrodd
    80kg*12
    90kg*10
    100kg*8

T-bar
    40kg*10
    60kg*10
    80kg*11+2halva

T-bar med bröstplatta
    40kg*10
    60kg*12
    70kg*8+2halva

Pullovers med hantel
    21kg*12
    26kg*13

Breda latsdrag
    2set, 70kg, 10-15reps. Kontakt, klämde in varje repetition och höll kvar den en stund i botten

Preachercurls i cable
    20kg*10
    25kg*9+2halva

Sittande hantelcurl
    11kg*10
    16kg*8

Hammercurls
    11kg*10
    16kg*10
    19kg*10

15minuter på bandet

Mycket bra pass idag med. Blev klar i skolan rätt snabbt. Käkade kyckling och ris, kollade motivationsfilmer på youtube och drack en liter vatten. Sen bar det av till gymmet! Bra fokus under hela passet, kände mig relativt stark med tanke på att jag bara hade ätit 2måltider så jag e nöjd. Får se om jag vilar imorgon eller om jag kör hamstrings ;)

Magnus Larsson wrote:
    Jajamen, länge sen nu dock. Härligt ställe att vara på, i alla (alla!) avseenden.

Drar dit med barnen så fort det går. :)

Var bla på ett gym, apropå det, på femte där klientelet var så skönt NY så det var en fröjd att bara sitta där och iaktta: Wall Street corp folk med deras jargong, militärer, mer vanliga NY: ers ”bara” osv – sen en jogg i Parken och därefter frulle av monumentalt format. Då känns det bra

Ja det är en upplevelse att bara vara i den stan!

mirzamirza wrote:
    för jävla groooov alltså !

:emo-thumb

Hams och Axlar

Liggande lårcurl
    3set, stegrande vikt, 10-15reps

Raka marklyft
    3set, 80-110kg, 12-15reps

Stående lårcurl
    2set, 10kg, 8-10reps

Enhands sidolyft lutad mot en bänk. Bänken var inställd som om man skulle körd sittande hantelpressar.
    4set, 4-8,5kg, 8-15reps

Omvänd pecdec
    3set, 3-4plattor, 10-12reps

Stående militärpress
    40kg*10
    50kg*10
    50kg*8+2halva

Sittande hantelpress Superset med Sidolyft sittandes på snedbänk
    26kg*10 -> 6kg*??
    31kg*8+2halva -> 8,5kg*??

15 minuter på bandet

6set rotatorcuffar i cable, 15-20reps. Inåt och utåt

Gott pass! Tittade på ett klipp på MD igår när en kille körde axlar och såg en ny version av sidolyft. För att få bort svingandet som annars lätt uppstår. Tog 1-2set innan man fick in den men sen så tog den verkligen riktigt bra! Det gjorde allt annat också, kändes bra med stående militärpress idag, det gäller bara att komma in i ett bra tempo!
    Satt med nationella i matte i cirka 2,5timmar innan passet så med tanke på förutsättningarna så var det ett bra pass! :D

Quads & calves!

Enbens benpress
    100kg*15
    140kg*15
    180kg*14

Benpress
    260kg*12
    300kg*12
    340kg*14
    220kg*16, Långsamma och fina..

Hacksquats
    100kg*12
    120kg*10
    140kg*11

Utfallsgång
    2set, Kv*12-15 steg/ben

Sittande vadpress
    4set, 3olika positioner på fötterna, 20-25reps

Stretching i några minuter

Mycket squeeze idag! Försöker få med utsidan så mycket som möjligt nu för tiden då jag behöver mycket mer svep. Jag kanske inte bygger nämnvärt med massa där nu på diet men man kan ju alltid hoppas att man kan töja ut muskelfacian så att man får bättre flex :) Bra pass, fjärde dagen i rad som jag tränar och det har inte varit några problem alls. Har sovit cirka 7h/natt och 1-2timmar under dagen sen i söndags och det märks direkt att man återhämtar sig snabbare när man sover mer!
    Imorgon är det avslutning i skolan, sen får vi se vad som händer. Vilar iaf från träningen helt och laddar inför fredag då det blir mitt sista pass på Classic Gym innan kortet går ut. Bröst/armar med BIG H är planen!! :D

fint benpass :) btw tack för att du varnade mig om noxplode… skakade flaskan i ca 15 sek, och den exploderade bom liquid överallt, väggen, tvn, mattan ..

Ätardag idag!! :D
    Började dagen med pannkakor, grädde och sylt med en proteinshake. Sen blev det 3 små kladdkakor med vaniljvisp, 3 masariner, 1 glass och ytterligare en glass innan träning. Fyllde även på med 60g malto och dubbel dos FBX! Haha, var så varm av alla kolhydraterna att jag svettades redan efter uppvärmningen ;) Bröst och armar fick sitt idag. Liknade förra bröstpasset med pre-exhaust och sen 2 tunga övningar följt av 2lättare. Armarna supersettades med totalt 8set/muskel. Fick ”ganska” bra pump 8) Sen efter träningen blev det en shake igen samt en kebabrulle modell XXL!!
    Ska snart iväg till en grekisk restaurang och käka och sen har jag en citronkladdkaka som väntar när jag kommer hem. Allt för att jag inte bli sugen på något gott den närmsta tiden!
    Imorgon är det back on diet, lågdag och allt!! Ryggen ska få sitt, är sugen på marklyft och stångroddar. Så det blir basen och sen fyller vi på med ännu mer roddar och lite latsdrag!

dejandejan wrote:
    fint benpass :) btw tack för att du varnade mig om noxplode… skakade flaskan i ca 15 sek, och den exploderade bom liquid överallt, väggen, tvn, mattan ..

Haha, jobbigt va!?!? ;)

Det börjar se riktigt, riktigt bra ut.

Viewing 15 posts - 1,276 through 1,290 (of 1,292 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.