- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 juni, 2012 at 20:30 #63000Anonym anvandareMember20 juni, 2012 at 20:30 #414498Anonym anvandareMember
Jag orkar inte komma på nåt nytt för tillfället så jag gör en ctrl+v från dagboken jag precis hann starta innan gamla forumet gick i graven. R.I.P.
Mig sammanfattad
Född: 1986
Bor: Östersund
Yrke: Elektriker
Längd: 167 cm
Dagsvikt: 58,5 kgJag tränar huvudsakligen styrketräning men är rätt aktiv i övrigt också, sportar och åker snowboard. Gillar att laga mat och baka, reser mycket och kör MC. Efter en axeloperation förra året har jag kämpat mycket för att komma tillbaka. Det går framåt men jag är inte helt återställd.
Bakgrund
Jag har styrketränat på hobbynivå sedan gymnasiet och var i min livs form när jag skadade axeln i maj 2010.Några träningsstats från den tiden:
Marklyft: 6×6 120 kg
Bänkpress: 6×6 85 kg
Knäböj: 6×6 100 kg
Dips: 3×12 med 30 kg runt midjan
Bicepscurl med stång: 6×6 50 kg
Chinsrekord: 27 repsMål
Mitt primära mål är att bli helt bra i axeln och efter det önskar jag komma tillbaka till formen jag var i när jag skadade mig. Ett lite större och mer långsiktigt mål är att hitta en dam som är villig att bära mina barn.1. Formen innan skadan
2. Dagsformen20 juni, 2012 at 21:34 #414688Anonym anvandareMemberHär är din dagbok, det är nog bara det att den inte syns ännu. hehe, blir nog bra detta nästa år när buggarna är fixade
20 juni, 2012 at 22:13 #414788Anonym anvandareMemberGober wrote:Här är din dagbok, det är nog bara det att den inte syns ännu. hehe, blir nog bra detta nästa år när buggarna är fixadeHaha sådärja! Synd att man inte får veta om det man skriver går igenom eller inte.
Jag uppdaterade flera gånger och loggade ut och in, men utan att hitta dagboken.20 juni, 2012 at 22:14 #414789Anonym anvandareMemberNi hann kommentera lite innan dagboken togs bort så jag klipper och klistrar från gamla forumet.
Quote:Ursprungligen postat av Gober
:up:Quote:Ursprungligen postat av Lovisingen:up::up:
Quote:Ursprungligen postat av antzorzor
Vad låg vikten på vid din toppform?Droppa en dagsformsbild med samma pose som du hade på ”toppformsbilden” också!
Och jag vill minnas att din toppformsbild vart tagen efter bröst/triceps pass så pumpa upp dej innan nu medSen helt random så skulle jag säga att du borde återta din gamla frisyr! Fast fråga nån tjej vad hon tycker innan du rakar dej
Vikten låg på ca 58 kg då, så det är väl som nu. Vikten har omplacerats lite bara. Jag kan ta en sån bild nästa gång jag orkar ta bilder. Ja det stämmer nog att det var efter ett sånt pass.
Hehe jaså du tycker det? Känner du dig ensam? Jag är inte jättesugen på att raka av mig håret om jag ska vara ärlig. I ÖSD måste man fortfarande ha mössa på sig vissa dagar..Quote:Ursprungligen postat av Gettodachoppa
Östersund, det är en fin stad det.Tummen upp här också.
Jaså, är du en Östersundare? Utflyttad?
20 juni, 2012 at 22:16 #414790Anonym anvandareMemberQuote:Ursprungligen postat av waco3000
Välkommen till dagboksvärlden då. Visst är det kul att läsa om träning men det blir ju intressantare för ev läsare då det även skrivs lite ”runtomkring tjafs”. Jag ska kika in här i alla fall…Tackar! Ja jag håller med dig helt! Det är bara roligt om det blir lite andra diskussioner än såna som bara handlar om träning. Den här dagboken kommer nog innehålla mer kost, resor och nöjen än träning, även om jag kommer skriva varje pass och lägga upp tränings- och formbilder.
Quote:Ursprungligen postat av bighulken
Välkommen till den bästa sidan!!!…..
alltdit roligt att följa olika personer.har stött på dig förut också.kör hårt med rehab/prehab,så går det bra,kolla på mig bara!!!
jag hade också MC,-07,men 1 custom cyckel.då någon lirare fick för sig att göra en u-sväng rakt framför mig i mötande korsning.det var en Van av americanskt ursprung.
visst det konstaterades att felet var hans,men men,det blev jag inte så mkt lyckligare av!!!!……lol.Men det har gett mig en gåva!!…..möjligheten att njuta av dagen/nuet.Carpe Diem!!!
så nu för tiden är jag way så mycket lyckligare än jag var före!!ha det nu å kämpa på med träningen.
Tack, det känns kul att vara här!
Åh fyfan! Det är sånt man är rädd för! Hur gick det för dig då? Är du helt återställd idag? Skönt att du hittade något positivt i det! :up:20 juni, 2012 at 22:31 #414825Anonym anvandareMemberNär jag ändå är igång och postar som en dåre kan jag passa på att slänga upp dagens träning.
I måndags tränade jag rygg med bland annat marklyft, samt triceps. Igår tränade jag bröst, axlar och biceps.
Idag blev det ben, vader, mage och lite underarmar.Quote:Knäböj
62,5 x 6
82,5 x 6
82,5 x 6
82,5 x 6
82,5 x 6
82,5 x 6Benpress med tåresningar med stopp i toppläget för vadträning
150 x 6
190 x 6
190 x 6
190 x 6
190 x 6
190 x 6
190 x 6Benspark
3 set/benUtfall med främre foten på pall
52,5 x 6 – 52,5 x 6
57,5 x 6 – 57,5 x 6
60 x 6 – 60 x 6
60 x 6 – 60 x 6Stående vadpress i smith
82,5 x 6
92,5 x 6
102,5 x 6
102,5 x 6
102,5 x 6
102,5 x 6
92,5 x 10
92,5 x 8 – drop 82,5 x 8Mage i brutalbänk
5 setDragonflags
3 setUnderarmar i ca 5 minuter
Ett skönt pass som tog drygt två timmar med stretchingen. När jag tränar med, för mig, tunga vikter och med få reps så vilar jag längre. Upp emot 3 minuter mellan varje set. Jag hade lite ont i ländryggen men det var inget som hindrade jättemycket. Det gjorde bara att jag var tvungen att hoppa sista setet i knäböjen. Vi har en ny benspark på gymmet. Jag vet inte vad jag tycker om den än. Det är en sån där som man lastar med fria vikter, och i toppläget blir den svävande, typ som uppskjutet på Liseberg, innan den fortsätter ner.
10 juli, 2012 at 16:43 #1065071Anonym anvandareMemberJag har inte dött, det är bara forumet som har gjort det.
Har dock inte kunnat träna överkropp de senaste veckorna efter det senaste bakslaget. Ben, mage och ländrygg har jag kört ett par gånger i veckan, och jag har även börjat springa.Dagens pass bestod av 5 km löpning i ganska lugnt tempo (23 minuter) följt av 10 tunga set benböj, 8 set vader och rehab.
Eftersom jag går på semester nu tänkte jag slänga upp ett par bilder på formen efter benpasset. antzorzor önskade ju en bild på tricepsposen så han kunde se mitt förfall lite tydligare än han kunde på bicepsbilderna. Damn you.
Nu hinner jag inte skriva mer. Ska ner på O’learys och äta en burgare och dricka några öl i trevligt sällskap. Hej!
11 juli, 2012 at 10:14 #1065113Anonym anvandareMemberfaran wrote:Eftersom jag går på semester nu tänkte jag slänga upp ett par bilder på formen efter benpasset. antzorzor önskade ju en bild på tricepsposen så han kunde se mitt förfall lite tydligare än han kunde på bicepsbilderna. Damn you.Ärligt så tycker jag inte det ser ut som att du tappat så mycket.
På förebilden hade du bättre ljus och mer pump i triceps, visst är det mindre men inte så mycket som jag hade kunnat gissa i och med att du inte kunnat träna bröst och axlar som du velat på länge. (2 år?)
Du ser ju fortfarande rätt jävla hård utOch du, använd att du inte kan fokusera axlar och bröst lika mycket nu med att bygga ben! Lägger ett gott ord för det här programmet! Jag ökade riktigt bra på det, både volym och styrka. Men ska du köra det så se till att ligga på överskott, riktigt krävande program!
http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.htmVågat att ta kort i omklädningsrummet
13 juli, 2012 at 10:50 #1065239Anonym anvandareMemberantzorzor wrote:Ärligt så tycker jag inte det ser ut som att du tappat så mycket.
På förebilden hade du bättre ljus och mer pump i triceps, visst är det mindre men inte så mycket som jag hade kunnat gissa i och med att du inte kunnat träna bröst och axlar som du velat på länge. (2 år?)
Du ser ju fortfarande rätt jävla hård utOch du, använd att du inte kan fokusera axlar och bröst lika mycket nu med att bygga ben! Lägger ett gott ord för det här programmet! Jag ökade riktigt bra på det, både volym och styrka. Men ska du köra det så se till att ligga på överskott, riktigt krävande program!
http://www.exrx.net/WeightTraining/RussianSquatProgramGenerator.htmVågat att ta kort i omklädningsrummet
Haha ja det var vågat men jag tog bara två bilder, sen vågade jag inte ta fler ifall att någon skulle komma in. Så poseringen blev inte den bästa.
Kul att du inte tycker att skillnaden är så stor. Det är nu mer än två år sen jag kunde träna på riktigt.
Ja benen får sig mer pisk nu för tiden. Det blir ju ett par gånger i veckan, samt att jag har börjat springa lite smått. Jag ska ta och kika lite närmare på det där programmet när jag kommer hem. Tack för tipset!21 augusti, 2012 at 18:04 #1067514Anonym anvandareMemberImorgon ska jag göra en titthålsoperation på axeln för att se om de kan hitta orsaken till att jag inte blir bra.
Sen blir det väl någon eller några veckors sjukskrivning.
Dagsform inför operation:21 augusti, 2012 at 19:33 #1067518Anonym anvandareMemberHåller mina tummar att det går bra på operationen! Bra jävla form pre operation iaf!
21 augusti, 2012 at 20:17 #1067523Anonym anvandareMemberLycka till med OP!
22 augusti, 2012 at 20:09 #1067581Anonym anvandareMemberantzorzor wrote:Håller mina tummar att det går bra på operationen! Bra jävla form pre operation iaf!2(Tack!)
Gober wrote:Lycka till med OP!Tack Gober!
Operationen gick väl bra i sig men de hittade inget riktigt fel, vilket de tyckte var positivt. Jag tycker dock att det hade varit skönare att få höra att ”det är det här som är felet”. Nu är det i princip bara att vänta och hoppas på att det läker ihop av sig själv.
Det har i alla fall varit en riktigt skön dag. Det var jobbigt att stiga upp 04:40 och duscha med bakteriedödande medel och jag var jäkligt trött på flygplanet. MEN det är helt sjukt vilken skillnad en kopp kaffe kan göra! Från att vara monstertrött och lite less över att sitta ihopklämd mellan två bredaxlade män till att sitta och njuta av en varm kopp kaffe till morgontidningen och morgonsol ovanför molnen på ett par minuter. Kaffe måste vara gjort av kaffebönor och magi.Sist jag opererade mig var jag också fastande sen kvällen innan, vilket var jobbigt eftersom jag var tvungen att vänta på operationen till kl 15.
Idag när flygtaxin dumpade mig på Sophiahemmet var klockan 08:30 och var jag 1,5 timmar för tidig enligt deras schema. Men då flyttade de om i schemat så jag fick komma in på en gång. Kl 09 var jag i operationsrummet och fick narkosen. Jag hann aldrig bli hungrig.Jag vet inte vad klockan var när operationen var klar eftersom jag var helt borta, men jag kom ihåg frågan som jag hade bestämt mig för att ställa till sköterskan. Mina första ord efter operationen var ”ursäkta, vad är min puls?” sen somnade jag om. Och vaknade, och somnade. Jag mådde så jävla gott så jag låg och flöt på halvnarkosen fram till kl 14 då jag fick macka och ett par koppar kaffe på sängen.
Jag ville inte stanna över natten utan tog mitt pick och pack, (en monster-resväska och en ryggsäck) mot de snälla sköterskornas avrådan och gick till tunnelbanan. Jag åkte till centralen där jag träffade en kompis som jag nu är i Uppsala med. Här ska jag stanna tills på lördag då jag åker till Kräkland! Det kommer bli en fin-fin rehab!
22 augusti, 2012 at 20:11 #1067582Anonym anvandareMemberantzorzor wrote:Håller mina tummar att det går bra på operationen! Bra jävla form pre operation iaf!Tackx2!
Gober wrote:Lycka till med OP!Tack Gober!
Operationen gick väl bra i sig men de hittade inget riktigt fel, vilket de tyckte var positivt. Jag tycker dock att det hade varit skönare att få höra att ”det är det här som är felet”. Nu är det i princip bara att vänta och hoppas på att det läker ihop av sig själv.
Det har i alla fall varit en riktigt skön dag. Det var jobbigt att stiga upp 04:40 och duscha med bakteriedödande medel och jag var jäkligt trött på flygplanet. MEN det är helt sjukt vilken skillnad en kopp kaffe kan göra! Från att vara monstertrött och lite less över att sitta ihopklämd mellan två bredaxlade män till att sitta och njuta av en varm kopp kaffe till morgontidningen och morgonsol ovanför molnen på ett par minuter. Kaffe måste vara gjort av kaffebönor och magi.Sist jag opererade mig var jag också fastande sen kvällen innan, vilket var jobbigt eftersom jag var tvungen att vänta på operationen till kl 15.
Idag när flygtaxin dumpade mig på Sophiahemmet var klockan 08:30 och var jag 1,5 timmar för tidig enligt deras schema. Men då flyttade de om i schemat så jag fick komma in på en gång. Kl 09 var jag i operationsrummet och fick narkosen. Jag hann aldrig bli hungrig.Jag vet inte vad klockan var när operationen var klar eftersom jag var helt borta, men jag kom ihåg frågan som jag hade bestämt mig för att ställa till sköterskan. Mina första ord efter operationen var ”ursäkta, vad är min puls?” sen somnade jag om. Och vaknade, och somnade. Jag mådde så jävla gott så jag låg och flöt på halvnarkosen fram till kl 14 då jag fick macka och ett par koppar kaffe på sängen.
När jag hade vaknat till på riktigt var jag tvungen att fråga sköterskan om hon var brydd över en sån konstig fråga från en man i halvnarkos. Hon erkände att hon undrade vad det handlade om. Jag förklarade då att sist jag vaknade upp från narkos i Östersund så hade jag en vilopuls på 36 och att jag hade hoppats klå det idag. She lold.
Jag ville inte stanna över natten utan tog mitt pick och pack, (en monster-resväska och en ryggsäck) mot de snälla sköterskornas avrådan och gick till tunnelbanan. Jag åkte till centralen där jag träffade en kompis som jag nu är i Uppsala med. Här ska jag stanna tills på lördag då jag åker till Kräkland! Det kommer bli en fin-fin rehab!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.