- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 oktober, 2009 at 18:29 #60455Anonym anvandareMember26 oktober, 2009 at 18:29 #375117Anonym anvandareMember
Hej!
Efter att tittat på olika journaler så tycker jag att det är dags att jag själv startar en. Hoppas ni njuter av läsningen och jag själv hoppas att detta kan hjälpa mig.[/b]J[/b]ag har efter ett par dagar nu bestämt mig att köra stenhårt med träningen. Jag brukar namnge olika saker och engagerar mig i de. Efter ett par misslyckade operationer, vid namn ”Operation: Viktökning” så har jag bestämt mig att inte ge upp.
Jag har en ny plan som jag kallar för Extreme Makeover. Det innebär massor med ändringar som bara inte handlar om träning utan även om stil, frisyr, hud och vänner osv osv. Men det tar jag inte här.. kanske.
Det här är jag:
Längd: 185 cm
Vikt: 55 kg
Bmi: Alldeles för lågt
Ålder: 1991, 17 år gammal
Vilja: Ja!Bakgrund:
jag har gymmat i snart 1 år men under detta år har jag haft pauser på ca 4 månader totalt. Så¨det är 8 månaders träning. Senaste pausen hade jag för ca 3 veckor sen. Så jag kör hårt nu.Jag tränade fotboll i ett år år 2007-2008. Var väldigt kul, fick mycket bättre kondition men jag var fortfarande smal.
Som spädbarn var jag normalviktig. Det såg bra ut (enligt mig) ända tills jag var ca 5 år gammal. Sedan dess har jag alltid vara den smale och svage. Och att vara smal har sina negativa effekter. Man kan bli retad eller så blir man slagen och lyckas inte de gånger man hamnar i slagsmål. Man orkar inte med massor med olika saker.
Mål:
Mitt mål är simpel, de tre S en: Starkare, Större och Snyggare . Mer detaljerat så vill jag ligga på runt 75 kg. Dvs det är rätt långt kvar. Det viktigaste är inte vikten dock. Det som är viktigt är att jag känner mig nöjd med mig själv, jag har snygga former som både jag och andra uppskattas och attraheras av .
Problem:
Det största problem jag anses ha är maten. Jag har väldigt svårt att få i migg tillräckligt mycket mat. Jag behöver få i mig runt 3200 kcal. Ibland känns det jobbigt och jag vet redan nu att det är detta jag kommer få jobbigt med.Kosttillskott:
Gainer Pro 4kg + Creatine Monohydrate
Kommer även att börja med vitamintillskott från Apoteket. 1-2 tabletter per dag.Träningschema:
Pass A:
Knäböj 3×10 – Teknik
Bänkpress 3×5 -Primär
Hantelpress (ej flyes) 2×8 – Sekundär
Vanlig tricepmaskin 3×8 – Sekundär
Vanlig axel, delta maskin 2×10 – SekundärPass B:
Knäböj 3×10 – Sekundär
Stångrodd, kabelrodd 2×8 – Primär
Triceps pushdown 2×8 – Sekundär
Chins med vikt 3×6 – Sekundär
Stångcurl eller Hantelcurl 3×8 – Sekundär
Crunchesmaskin 3×8 – Primär
Pass C
Knäböj 3×10 – Primär
Benpress 2×12 – Sekundär
Vader 3×10 – Primär
Crunches (mage) 2×8 – Sekundär
Bencrunches (ungefär som raka marklyft) 2×8 – Primär
Med detta skrivet så hoppas jag att denna journal ska kunna hjälpa mig, att jag blir motiverad och sporrad och att jag kan få hjälp med diverse problem som jag har.[/b]Nu kör vi!
27 oktober, 2009 at 12:26 #375118Anonym anvandareMemberIdag ska det bli ett Pass C. Dvs ben men har även lagt till crunches. Det kommer nog gå bra fastän jag inte tränat på ca 5 dagar.
27 oktober, 2009 at 12:59 #375119Anonym anvandareMemberTill frukost blev det: (åt frukost sent)
– 2 mackor, mycket smör och ost
– 1 stort glas mjölk
– 1 vitamintablettTänkte ta en gainer, men skulle träna så tidigt så gjorde inte det. I alla fall så är detta aldelles för lite, kanske måste börja med gröt eller liknande. MÅSTE ÄTA MER FRUKOST!
15 november, 2009 at 15:52 #375120Anonym anvandareMemberHej! ser att du är lång och väldigt smal! ungefär som mig då
Jag började min resa från 65kg till nuvarande ca 73,5.. 188cm lång. Kika gärna in på min dagbok!
Jo, va noga med att äta mycket! även om skolmaten smakar skit, tryck i dig bara! till frukosten är det jättebra om du äter gröt och någon macka! va inte rädd för att trycka i dig en proteindrink eller gainer heller!
Något du borde prova för att verkligen få i dig överskott är att äta nötter mellan måltiderna! nyttigt och måånga kalorier. perfekt att ta med sig till skolan och gotta med på rasternaDitt schema: Här finns det inget rätt och fel men, jag tror att du skulle öka mer i vikt och stimulera muskeltilväxten mer om du fokuserar på 1-2 muskelgrupper per pass och tränar varje muskelgrupp ”1” gång i veckan.
/ Träna Hårt! Ät Rätt!
15 november, 2009 at 17:09 #375121Anonym anvandareMemberKosttillskott:
Gainer Pro 4kg + Creatine Monohydratelät skojj när du skrev upp mängden i påsen:P
Kör hårt och ät mkt så kommer resultaten, är lite förvirrad över ditt upplägg, du har inte funderat på att lägga upp de Måndag; ben tisdag;axlar/bicep os.v?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.