Fever och Mini åsa

Home Forums Dagböcker Fever och Mini åsa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 4,020 total)
  • Author

Du får väl komma upp hit till Norrland och bara vara dig själv för en stund!:D …bara lysnna på ugglorna och sånt typ…

Aroha wrote:
    Jag hade samma upplevelse för några år sedan… Alltid när jag gått och lagt mig. Hjärtat börjar pumpa på fort som fan… man börjar andas fortare… tycker sig inte få luft… andas ännu mer… och hjärtat känns som det ska explodera i bröstet… Det är jättehemskt… Ibland tar det sig uttryck som en brännande känsla i huden också… eller gåshud över hela kroppen som nästan gör ont… ”syreöverdos” tror jag läkaren kallar det… Man hyperventilerar så muycket att kroppen får för mycket syre… :( Det är hemskt.

I mitt fall är dessa reaktioner helt stressrelaterade – och jag har fått bukt med dem genom att varva ner ordentligt innan sänggåendet.

Hur som helst – ta det på allvar. Även om det trolgitvis inte är så att du är fullt så döende som det kan kännas just då…

Sköt om dig. Inget är så viktigt att det är värt stressrelaterade sjukdomar.

Tack för din omtanke:o
    Har märkt att många har haft samma problem, vilket är skönt.
    Jag är en sådan person som aldrig går till läkaren (trots att jag har en i släkten).
    Gillar inte och ta massa tabbletter heller, utan har jag ont så har jag.
    Men nu när man har familj, kanske man skall besöka dem oftare.
    Nu har jag ju trots allt något att leva för;)

Lars Berglund wrote:
    Du f
    FEVER wrote:
    Ja varför inte, var på väg upp till Kiruna i år men något kom ivägen.
    Har varit där förrut och fiskat.
    Vi var uppe i flera dygn (på sommaren) och mötte både på björn och älg.
    Morsan fick en 3 kg röding (var jag avensjuk då), medans jag fick små på ca 1 kg.
    Det var helt underbart, men då var det inte så mycket mygg heller.
    Jag vill så gärna att övriga familjen skall få uppleva detta.
    Vi har vänner där uppe, så dit skall vi.
    Var bor du då?
    Bila dit kan både vara tråkigt och roligt, men tåget är nog det som lockar mest.

Ja vi bor ju inte sååå långt upp iofs…Sundsvall bara, men det finns ju bra med skog och fiske vatten här med…tycker också det är sjukt avslappnande och fara till ljungan och flugfiska efter lite Harr och Öring!

Här är jag och Sofias Tarbergs kille och fiskar lite harr i ljungan…så skönt för huvudet!

Lars Berglund wrote:
    FEVER wrote:
    Ja varför inte, var på väg upp till Kiruna i år men något kom ivägen.
    Har varit där förrut och fiskat.
    Vi var uppe i flera dygn (på sommaren) och mötte både på björn och älg.
    Morsan fick en 3 kg röding (var jag avensjuk då), medans jag fick små på ca 1 kg.
    Det var helt underbart, men då var det inte så mycket mygg heller.
    Jag vill så gärna att övriga familjen skall få uppleva detta.
    Vi har vänner där uppe, så dit skall vi.
    Var bor du då?
    Bila dit kan både vara tråkigt och roligt, men tåget är nog det som lockar mest.

Ja vi bor ju inte sååå långt upp iofs…Sundsvall bara, men det finns ju bra med skog och fiske vatten här med…tycker också det är sjukt avslappnande och fara till ljungan och flugfiska efter lite Harr och Öring!

Här är jag och Sofias Tarbergs kille och fiskar lite harr i ljungan…så skönt för huvudet!

När du skrev Norrland trodde jag det var lååångt upp, men i Sundsvall har jag varit många ggr.
    Både tävlat i judo, boxning och BB där uppe och stormtrivdes.
    Dock gillade jag inte att det var stängt i affärerna på söndagar:yikes:
    Flygplats och allt, ja men va fan klart vi kommer:D
    Sedan kommer ni ner till rivieran och fiskar till havs (haj,makrill mm)

Det l

G45P wrote:
    Det låter som en bra idé att vila lite..glo på film o käka go mat kanske;)

Jag svårt att glo på film (bli rastlös), men mat det fixar jag fint.
    Många nya maträtter testas nu:D
    Men hade ju gärna velat röra på mig också, men nu skall det vilas (även om jag inte kallar gå aktivera sig:o )

Kom gärna förbi när som så skall jag spö dig på lite Playstation eller kanske PC (har ju ett par st).

Appropå film, har nu bestämt att jag (frugan också) skall gå på bio, trots att vi har en egen :)
    The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch….. verkar ju super cool film och kommer ha premiär den 9 dec.
    Blir ju perfekt, det är ju den helgen frugan skall tävla.

Det var så här jag hade tänkt från början, men det fick jag inte för frugan

Jaaaaaa……nu har du inget val! Med så många som bryr sig om dig så MÅSTE du VILA!!!!!!!;) Det är så skönt att vara hemma igen, så jag kan rå om dig, så som du rår om mig & Liza;) Vi älskar ju dig såååå mycket – du är det bästa som hänt mig 😮 …….Lovar att skynda mig hem från jobbet!!!!!!!

Mini Åsa wrote:
    Jaaaaaa……nu har du inget val! Med så många som bryr sig om dig så MÅSTE du VILA!!!!!!!;) Det är så skönt att vara hemma igen, så jag kan rå om dig, så som du rår om mig & Liza;) Vi älskar ju dig såååå mycket – du är det bästa som hänt mig 😮 …….Lovar att skynda mig hem från jobbet!!!!!!!

;)
    Nu skall jag lova en sak:)
    Jag lovar att ta mig en rakabajsare:drunk: om du vinner på Lucia
    Nu får jag la hoppas att resten av gänget kommer i bra form och att Linda F kommer, så att man känner sig säker:whistle:

Jag småfull vore ju en hemsk tanke:

FEVER wrote:
    ;)
    Nu skall jag lova en sak:)
    Jag lovar att ta mig en rakabajsare:drunk: om du vinner på Lucia
    Nu får jag la hoppas att resten av gänget kommer i bra form och att Linda F kommer, så att man känner sig säker:whistle:

Jag småfull vore ju en hemsk tanke:

Jaaa då blir det fest då!! :D *hihi* Yippie!! :dance:

Linda Berg wrote:
    Jaaa d

Som sagt, timbuktu – man måste ta det lugnt ibland (c).
    Hade jag varit du hade jag nog inte tränat på nån vecka för att bara vila. Bra att du inte håller det inom dig utan pratar om det. Jag hoppas på det bästa och glöm inte, vilan är lika viktig som träningen!
    Best wishes
    / Filip

Ps. hälsa åsa och liza :-)

Alm wrote:
    Som sagt, timbuktu – man m

… Fever.. M

…. L

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 4,020 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.