Fever och Mini åsa

Home Forums Dagböcker Fever och Mini åsa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,631 through 3,645 (of 4,020 total)
  • Author
    FEVER wrote:
    Tack!
    Men hinner inte med riktigt som jag vill (ser för jävligt ut).
    Som du säkert vet är Åsa inte direkt vän med datorn och sätter sig inte mer än gärna ner framför den.
    Det kanske man kan tro, då hon har tävlar mycket och vill se bilder på sig själv, men icke.
    Hon bry sig liksom inte.
    Så jag svara lite lätt och lovar jag kicka hit henne (hon vet ju vem du är:emo-thumb).
    Åsa slarvade en hel del med kosten och ville se gravid ut (i början).
    Men som tur var kickade jag i gång henne.
    Började lugnt med träningen och samtidigt började kosten bli bättre.
    Jag hjälpte henne med träning och kost (efter förlossningen) och behandlade som om hon vore min kund.
    Men allt är individuellt och det är viktigt att allt läkt klart och att läkare eller barmorska ger klartecken.
    Var försiktigt och tänk i första hand på barnet och inte dig, då du kan ta igen det efter förlossningen.
    Kosten är och en viktig del, som du bör ha bra koll på.
    Som sagt Åsa kommer, det är ett löfte.

Åsas sista lopp, tror hon var i sjätte månaden.

Tack Fever:pop:

snuttan347 wrote:
    Helt underbart underhållande blogg med mkt bilder NI skapat, spanade in Åsa när hon va höggravid (precis som jag är nu o började undra genast om du Åsa tränade in i det sista eller tog det lite tango med den biten ?? Och hur lång tid tog det innan du kom tillbaka i form igen efter förlossningen?
    Jag kör på så länge det känns bra är nu i 27:e veckan o det börjar bli liiite tungt men tänker nog fortsätta köra på tills det säger helt stopp
    Du som fött 2 sötnosar vet nog lite mer än mig tänkte ja
    MVH/Snuttan

Hej Snuttan!
    Först och främst TACK:o….Jag är som sagt var inte bästa vän med datorn, som du säkert har märkt. Men jag försöker att kika in och läsa lite då & då, när jag jobbar vid datorn på jobbet.
    Som Georg skrev så var det tack vare honom jag tog tag i min träning och kost. Jag hade redan vid inskrivningen (12:e veckan) gått upp nästan 10 kg:|och såg ut som om jag var i 6:e månaden……….Gjorde t o m extra ultraljud för att kolla om det var mer än en bebis, vilket det inte var. Jag minns så väl vad doktorn sa: ”-Jaaa….det var ju lite mer mage….” (= Du är fet!!!!!) Georg gjorde ett schema med promenader och lätt styrketräning 4dgr/vecka och efter bara någon vecka kändes det betydligt bättre. När jag väl var i 6:e månaden så vägde jag fortfarande samma som jag gjorde i 3:e:happy:. Jag mådde väldigt bra under hela graviditeten, men var noga med att lyssna på min kropp. Var jag trött någon dag så vilade jag helt enkelt från träningen/tog det ännu lugnare. Jag kom igång med min träning drygt 1 månad efter förlossningen, men började promenera redan dagen efter förlossningen (jag åkte hem från BB innan Iriz var 1 dygn gammal). Jag tycker att du som förstföderska ska riktigt njuta av tiden på BB och av din lilla bebis. Den tiden är så kort……..Ta dig tid att bara ägna åt familjen. Det är en så otroligt underbar känsla att få känna sig som en familj för 1:a gången;). Så lova mig att inte skynda på med att komma iform så fort som möjligt. För det gör du så småningom………stress är varken bra för dig, bebisen eller bröstmjölken………..
    Lycka till och ta hand om dig!!!!!!!!!

Bamsekram från Åsa

PS: Jag sprang mitt 1:a lopp när Iriz var 4:a månader!

Mini Åsa wrote:
    Hej Snuttan!
    Först och främst TACK..Jag är som sagt var inte bästa vän med datorn, som du säkert har märkt. Men jag försöker att kika in och läsa lite då & då, när jag jobbar vid datorn på jobbet.
    Som Georg skrev så var det tack vare honom jag tog tag i min träning och kost. Jag hade redan vid inskrivningen (12:e veckan) gått upp nästan 10 kg och såg ut som om jag var i 6:e månaden……….Gjorde t o m extra ultraljud för att kolla om det var mer än en bebis, vilket det inte var. Jag minns så väl vad doktorn sa: ”-Jaaa….det var ju lite mer mage…. Du är fet!!!!!) Georg gjorde ett schema med promenader och lätt styrketräning 4dgr/vecka och efter bara någon vecka kändes det betydligt bättre. När jag väl var i 6:e månaden så vägde jag fortfarande samma som jag gjorde i 3:e.Jag mådde väldigt bra under hela graviditeten, men var noga med att lyssna på min kropp. Var jag trött någon dag så vilade jag helt enkelt från träningen/tog det ännu lugnare. Jag kom igång med min träning drygt 1 månad efter förlossningen, men började promenera redan dagen efter förlossningen (jag åkte hem från BB innan Iriz var 1 dygn gammal). Jag tycker att du som förstföderska ska riktigt njuta av tiden på BB och av din lilla bebis. Den tiden är så kort……..Ta dig tid att bara ägna åt familjen. Det är en så otroligt underbar känsla att få känna sig som en familj för 1:a gången Så lova mig att inte skynda på med att komma iform så fort som möjligt. För det gör du så småningom………stress är varken bra för dig, bebisen eller bröstmjölken………..
    Lycka till och ta hand om dig!!!!!!!!!

Bamsekram från Åsa

PS: Jag sprang mitt 1:a lopp när Iriz var 4:a månader!

Tack Åsa..
    Wow 10 kg redan vid inskrivningen, jag har nu gått upp 7 kg i v 27+2
    så jag ska väl vara glad för det:up:, det som känns tungt är den extrema tröttheten, hanterbar men oj oj vad trött man är, samtidigt en väldigt ljuvlig känsla med alla sparkar ;) då gör inte denna trötthet något.
    Just nu tränar jag på men som du skriver , när jag känner mig trött så vilar jag vilket kroppen säkert tackar mig för , ska börja köra lite lättare nu när jag läst ditt inlägg:up:
    Jag ska verkligen ta dig på orden att ta vara på tiden på BB som en familj:) , träningen får komma senare i tiden efter förlossningen, som dig kanske, 1 månad eller 2. Tack för att du tog dig tid o skriva Åsa det va jätte kul o läsa dina ord:up:
    Stor kram till ER fr mig.//Pernilla

Tjena!
    Läste om dig Åsa i månadens nr av body och ville bara säga att jag är mäkta imponerad. Väldigt bra jobbat av dig! :emo-thumb
    Hoppas livet och träningen rullar på för er alla och att ni mår bra!

MVH
    Yrjonheikki

Den här journalen känns som en rapport från en annan planet. Finns ni på riktigt?
    Och det är givetvis en komplimang… kör hårt! (och det vet jag att ni gör).

snuttan347
    Är det något du undrar över, så hojta till.
    Kanske du kan komma med några tips själv på vägen (man blir aldrig fullärd).
    Ha det gött och njut av denna stund (de går så fort).
    Mvh

Yrjonheikki
    Åsa hälsar och tackar:emo-thumb

Gettodachoppa
    Tycker inte det händer speciellt mycket här, nu när vi flyttat till bloggen :o.
    Men jag trivs här och försöker uppdatera så gott jag kan.
    Tack för visat intresse.

Åsa på första besöket, när hon hade Iriz i magen

Mycket jobb för oss båda, så livet blir väldigt inrutat nu.
    Åsa jobbade i fredags från 12-24 och själv från 8-18.
    Igår från 8-17:00 och sedan var det meningen att jag skulle åka till Halmstad och jobba lite till.
    En av min kunder skulle gå en boxningsmatch och han ville ha mig som sekond (det var egentligen inte meningen).
    Men jag var så fruktansvärt trött, så jag fick avböja.
    Somnade som en stock direkt efter jobbet.
    Vaknade med att jag fick reda på att ”vi” hade tagit EM guld.
    Jag inser nu att jag nog måste börja se på tv, annars missar jag ju det jag älskar mest av allt nämligen friidrott.
    Idag jobbar jag som vanligt och Åsa laddar batterierna inför nästa helg.
    Då få man ju vara trött, fast efter man sprungit sex timmar.

Åsa blir intervjuad av online tidningen [http://www.hardfitness.com/emagazine/issue50/anne.html HardFitness] .
    [img=http://www.hardfitness.com/emagazine/issue50/cover640.jpg]Nästa vecka kommer en ny intervju och då i tidningen [http://www.allersforlag.se/Pren____2332.aspx Allas].[img=http://images.tidningskungen.se/upl/normal385/allas-5-2009-1.jpg]På lördag är det dags igen…..sex timmars löpning.

Tja tyvärr så vardagen intensiv och att uppdatera ät tufft.
    Dagen börjar ju vid 05:00 med löpning eller som nu, när man är småskadad med en promenad (gäller att hålla igång rutinerna).
    Efter det en intensiv arbetsdag, , med kunder som är glada, sura, ledsna, trötta osv.
    Men innan dess skall Iriz till dagis och Liza till skolan.
    Se till att de får i sig, packa matsäck, gympa kläder mm.
    Åsa kör alla sina pass innan hon börjar jobba (hinner inte annars) och jag brukar klämma in mitt styrkepass på lunchen.
    Vid 17:00 är det dags att hämta barnen på respektive ställe.
    Ibland blir iväg extra till mataffären, då barnen har börjat få rejäl matlust.
    När de ätit, så fortsätter jag jobba några timmar.
    Träning varje dag och två barn, gör att tvätten aldrig tar slut.
    Läxor och annat pyssel skall också fixas innan dagen är slut.
    När allt det praktiska tagit slut (om det nu gör det), så brukar klockan smyga sig närmre 24:00.
    På lördag blir det semester från just vardagen.
    Om våra kroppar håller, så skall vi springa i 6-h.
    Målen var att sätta eventuella pers, men nu få det nog bli ett träningspass (bra för de längre loppen).

Åsa (som vanligt, när jag tar kort:happy:) med lingonveckan.
    Dra alltid på sig ca 2 kg vätska (men det börjar sakta släppa nu), men ligger i fas som planerat.
    Iriz med farsan på jobbet.
    Mer bilder blir det till helgen, fast då mer i [http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.6434156 bloggen].

Har lagt ut lite bilder på bloggen och det kommer mer, när jag mår lite bättre.
    [http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.6434156 http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.6434156%5D

Jättenöjd med allt, men hade en knäskada innan jag kom dit så det blev en chansning.
    Det höll inte, men är mycket belåten trots allt.
    Åsa mådde ju skit (läs i bloggen) och kunde tyvärr inte prestera som hon ville.
    Men vi återkommer med laddade batterier.

Familjen Hällstorp

ps Åsa kom totalt 3:a och 1:a i sin klass

Tack för en trevlig helg och att jag fick låna era underbara tjejer;).
    Mannen i huset blev riktigt magsjuk igår så något var det.
    Nu är jag på G, taggad av Åsa och alla tips.
    Ha det så gott tills vi ses snart igen.

Tjena George! Såg att du var och hälsa på i Fredags eller var det lördags..?:D
    Mötte dig i ingången till gymmet då ni gick ut och packade lite varor.
    Blev helt förvånad av att möta dig och Åsa där så blev helt stum. Aja hoppas produkterna smakar !

Ammi
    Vi ber om ursäkt om vi inte var som vi skulle och att vi smittade ner er (vi varnade ju er):o
    Kändes lite avslaget på grund av att vi var småkassa.
    Men vi hoppas på bättre umgänge till Grand prixen:emo-thumb
    Just nu är jag hemma, för Iriz blir inte bättre (men lika glad för det).
    Så nu klämmer jag ihop så många kunder det går till samma pass, så jag vara hemma med Iriz.
    Jag känner mig lite bättre idag, men märkbar påverkad av gårdagen (energilös).
    Hälsa gubben att krya på sig.
    Tack för den fina gästvänligheten:friends:

Pontus Stridh
    Stämmer bra.
    Hämtade lite produkter vi skulle testa under loppet.
    Kan bara säga att vi varit mycket nöjda och då utgår vi från löpningen.
    Har nu gjort två lopp (marathon och 6-h) och det har funkat perfekt.
    Dock var vi ju kassa denna gången (småbarn finns inget skydd mot:().
    Vi älskar och träna på Träningskompaniet och så fort vi få tid skall vi beöka er snart.
    Ha det gött och hojta gärna till nästa gång:up:

[http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.6434156 Bloggen ]är uppdaterad och om allt vill sig väl står Åsa på scen nästa helg.

Norges största konditionsforum har uppmärksammat Åsa..kul:emo-thumb

Åsa kommer om allt går bra att stå på scen nästa vecka.
    Så här ser hon ut i dag klockan 05:00 på morgonen.
    [http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.6434156 metrobloggen.se/hteam]

Då var det dags igen.
    Om vi inte blir sjuka eller Iriz för tredje gången får inflensa, så åker vi till Norge.
    Följ oss på bloggen, där film och bilder dyker upp.
    Mvh
    Familjen Hällstorp

Åsa form idag.

Viewing 15 posts - 3,631 through 3,645 (of 4,020 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.