- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 maj, 2009 at 10:44 #261025Anonym anvandareMembergurka wrote:Måste säga att ni är beviset för att man kan träna stenhårt trots att man har barn. Kul att se kör hårt
Jo det måste ju bara gå.
Men det är tufft och man missar mycket träning och framförallt vila.
Varken jag eller Åsa har hunnit träna speciellt mycket nu efter Italien (ca 3-4 veckor sedan).
Det på grund av barnen och allt annat som går före, när man har familj.
I natt var det ett bra exempel, då vi typ sovit tre timmar på grund av att Iriz var lite grinig.
Ingen bra uppladdning inför Stockholm marathon.Sjukdomar, skador, Föräldramöten, kalas mm
Det tar aldrig slut.
Så speciellt hårt kan jag nog inte påstå att vi tränar, då kraften oftast inte finns där.
Men det kommer en tid, när det blir bättre (hoppas vi).
Detta är mitt jobb och vårt liv, så kämpar vidare även om det går i motvind.
Tack för stödet.nible wrote:Jag förstår absolut inte hur ni orkar med alltihop. Speciellt löpningen, jag är som död efter 30minuters löpträning.Hur mycket äter ni innan/efter ni kör ett 24h-lopp? Det måste ju bränna tusentals kalorier.
Ja du, skulle lätt sitta och skriva en massa om mina teorier och erfarenheter men det får vi ta någon annan gång.
Det är inte riktigt så enkelt som energi in, energi ut.
Men kort kan jag säga att vi inte laddar speciellt för något lopp.
Med det menar jag att vi tar typ energi tillskott dagen innan eller samma dag.
Energimässigt äter vi inte supermycket (då menar jag kolhydrater), utan det mesta kommer faktiskt från Protein.
Åsa har gjort många lopp under sin diet och då bara laddat under loppet.
Helgen innan Swedish GP (i Varberg), så sprang Åsa dryga 6,5 mil (6-h lopp) och vann.
Efter äter vi mycket, men samma där (oftast stora mängder protein).
Men vi är storätare och äter för att det är så jäkla gott.Att tänka på:
Rekordet i 24-h löpning är dryga 30 mil (medelhastighet är närmare 13/h), vilket innebär en massa energi.
Hur hinner han få i sig och får han i sig tillräckligt?
Ha fler sådana här exempel.Ps du springer kanske lite väl fort på dessa 30 min:emo-thumb
Bra produkter räcker bra innan loppet och under (Åsa i VM).
God mat tar vi alltid efter.5 juni, 2009 at 23:23 #261026Anonym anvandareMemberEftersom det är träningsblogg, så få jag väl köra lite sådant då:o
Min träning går inget vidare, då jag jobbar mycket.
Men försöker få ihop lite här och där.
Tänkte jag skulle tävla i ett 24-h lopp i slutet av juni och sedan köra riksmästerskap i slutet av juli.
Men vi få se.
Åsa ta det rätt lugnt, men smider planer hon med.
En av mina kunder (tre barns mamma) skall tävla i BB nästa helg.
Hon har deffat i ca fyra veckor och är i hyfsad form.
Inte tränat speciellt länge, men svarar bra på träningen.
Det blir kul att se hur det ser ut.
Hon tränar samtidigt för sitt första Ultra lopp (6-h lopp), där jag tror hon kan bli bra.
Alltså ännu en kund som tävlar i BB och långdistanslöpning…kul!6 juni, 2009 at 14:11 #261027Anonym anvandareMemberNi springer fortfarande som galningar ser jag:p
7 juni, 2009 at 16:08 #261028Anonym anvandareMemberExhale Freddan wrote:Ni springer fortfarande som galningar ser jag:pJapp och det kommer vi att försöka gör resten av våra liv:emo-thumb
Det är ju tråkigt att sitta och vänta, måste ha action hela tiden.En tjock Ultralöpare motionera och försöker posera:o
10 juni, 2009 at 21:39 #261029Anonym anvandareMemberPå lördag går tävlingen Alströmertrofén 2009 i Alingsås.
Det är en Nybörjartävling i Bodybuilding/Classic Bodybuilding.
En av mina kunder skall vara med, efter fem veckors diet.
Hon är dessutom tvåbarnsmamma, vilket gör en diet än tuffare.
Men hon har kommit i sin livs form och nu är det bara examen kvar.
Åk upp och heja på henne och övriga deltagare.
Kanske du står där nästa år.Sandra satsar dessutom på sitt första 6-h lopp kort efter tävlingen (vilket jag tror hon tar hem )
Bilderna är efter fyra veckor diet.
Har tränat henne i ca tre månader och då ville hon bara komma i bättre form.13 juni, 2009 at 04:53 #261030Anonym anvandareMemberJa nu sitter man här…..
Åsa jobbade till 03:00 och jag till ca 20:00.
Efter det skulle mat fixas till barnen och oss.
Kläder som de skall ha på sig och annat som gör att de inte bli uttråkade.
Borsta tänderna, får dem att sova (den lille vill ju vara uppe hela natten).Både Åsas och min dag började 06:00. så energin är inte på topp mot slutet.
Själv kommer man i säng vid 24:00, när allt är färdigt.
Vaknar vid 02:30 av att Iriz tjuter (hungrig) och då är det bara gå upp och göra lite välling.
Försöker somna om, men då hör jag att Åsa är på väg in, men försöker ändå.04:00 går upp och dra i mig Shleha och sätter mig här.
06:00 skall vi ju åka till Alingsås, så varför gå lägga sig.
Jo och så här har vi det VARJE dag.
Dålig sömn och vila, men träning, vardagssysslor måste skötas.
Det går, men väldigt sakta.
Så räkna med om ca 10 år att då kommer vi att prestera som bäst.
Vila mer och mer sovtimmar (hoppas vi), som gör att vi har bättre kvalité i vår träning.Jesper en av mina kunder även han fader som kämpar i familjelivet och lyckas.
13 juni, 2009 at 18:31 #261031Anonym anvandareMemberHar alltid varit dålig på att skriva, delvis för att jag har svårt att förklara vad jag menar och delvis för jag stavar så förbannat dåligt.
Men kan kort säga att Alströmertrofen är en tävling att skriva upp i almanackan.
Trevlig tävling att börja på som nybörjare.
Sandra Silvsjö (min klient) kom på 3:e plats i Bodybuildingen och fjärde i BF.
Kunde knappast varit nöjdare, då allt klaffade perfekt.
En kort diet på knappt 5 veckor och upp sedan på scen, för vara en av de hårdaste damerna på tävlingen.
Ett stort Grattis Sandra och nu gäller 6-h loppet i Trollhättan.Massor av bilder och film på bloggen. [http://metrobloggen.se/hteam metrobloggen.se/hteam]
14 juni, 2009 at 09:01 #261032Anonym anvandareMemberHej på ER:emo-thumb
Här går det undan med stor steg o massa bilder att se på i bloggen *lika trevligt varje gång o läsa*
Jag lovade dig Fever att uppdatera hur det gått för mig:
NU har iaf jag fått barn det kom en liten Linus på självaste morsdag o min namnsdag (Pernilladagen) kl 06:54;) vikt: 3265 längd: 51..
En 28 timmars förlossning blev det , med andra ord mitt livs maraton lopp
Tränade styrka dagen innan (bröst/rygg) o kände lite på träningen att något va på gång o ett par timmar senare va värkarna igång.
Här é han min lilla kråka kram till ER fr oss14 juni, 2009 at 12:18 #261033Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Eftersom det är träningsblogg, så få jag väl köra lite sådant då:o
Min träning går inget vidare, då jag jobbar mycket.
Men försöker få ihop lite här och där.
Tänkte jag skulle tävla i ett 24-h lopp i slutet av juni och sedan köra riksmästerskap i slutet av juli.
Men vi få se.
Åsa ta det rätt lugnt, men smider planer hon med.
En av mina kunder (tre barns mamma) skall tävla i BB nästa helg.
Hon har deffat i ca fyra veckor och är i hyfsad form.
Inte tränat speciellt länge, men svarar bra på träningen.
Det blir kul att se hur det ser ut.
Hon tränar samtidigt för sitt första Ultra lopp (6-h lopp), där jag tror hon kan bli bra.
Alltså ännu en kund som tävlar i BB och långdistanslöpning…kul!Men O MY GOD!!! Vilken form på så kort tid!!!????
Shiiit, snacka om att svara bra på träning. Avis 😮Ha de gott!
kram!14 juni, 2009 at 15:05 #261034Anonym anvandareMembersnuttan347 wrote:Hej på ER:emo-thumb
Här går det undan med stor steg o massa bilder att se på i bloggen *lika trevligt varje gång o läsa*
Jag lovade dig Fever att uppdatera hur det gått för mig:
NU har iaf jag fått barn det kom en liten Linus på självaste morsdag o min namnsdag (Pernilladagen) kl 06:54;) vikt: 3265 längd: 51..
Tränade styrka dagen innan (bröst/rygg) o kände lite på träningen att något va på gång o ett par timmar senare va värkarna igång.
Här é han min lilla kråka kram till ER fr ossEtt stort jätte grattis!
28 fucking timmar!!!!!
Ingen marathon det, utan ultra (typ en dryg 24-h tävling).
Tar det nu varsamt fram och framförallt börja om igen.
Alltså titta inte tillbaka på vad du hade (tid,kroppen mm), utan se framåt.
Nu gäller det att kunna nå dina mål, utan att varken du, barnet eller pappan tar skada.
Så länge du mår bra, mår övriga familjen också bra.
Ta väl hand om er och njut av denna tid nu.
Sova är en lyxvara för småbarnsföräldrar, så träningen kan vara lite kämpig.
Lägg gärna in fler bilder på den lille och uppdatera.
Åsa kommer nog att höra av sig snart (hon blev jätteglad).
Ha en skön sommar.
Iriz igår (hon är så jäkla skön, en riktig glädjespridare)
[img=http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.32939/Image/P(315).JPG][img=http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.32939/Image/Iriz_(1).jpg]Curly wrote:Men O MY GOD!!! Vilken form på så kort tid!!!????
Shiiit, snacka om att svara bra på träning. Avis 😮Ha de gott!
kram!Ja kanske det eller så kanske hon har en bra mentor8)
En kund till som på kort tid gått ner 25 kg (3,5 månad).
[img=http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.32939/Image/P(286).JPG][img=http://www.metrobloggen.se/UserFiles/18.32939/Image/P(1).jpg]14 juni, 2009 at 15:18 #261035Anonym anvandareMemberJo jag har kommit igång med träningen (löpning).
Styrkan slarvar jag med, men det tar vi när det närma sig någon ”byggar tävling”.
Efter att ha varit skadad ett tag, så fick jag härliga besked idag.
Sprang 2 mil på på lite dryg 1.22 h (första milen strax under 42 och andra på 41 min).
Det kändes helt ok och sakta börjar det röra på sig.
Vet att formen börja komma när jag kommit under 40 min på varje mil, men att då ökar även risken för skador.
Eftersom jag typ sover väääligt lite och knappt har tid med återhämtning, så blir svårt att hålla borta skador.
Jag måste upp tidigt annars hinner jag inte träna.
Men vi få se hur det går.
Åsa smyger…..med träning.
Ca två veckor kvar så skall jag springa 24-h och Åsa 6 eller 12 h lopp.
Massor av kunder med mig, så det blir super.Min inspiration och motivation att gå upp tidigt och lägga mig sent (liza och Iriz)
15 juni, 2009 at 20:59 #261036Anonym anvandareMemberTack:)
Jag ska ta dig på orden o gå varsamt fram, men måste erkänna att idag 2 v efter så körde jag ett armpass o lite cardio vilket va jätte skönt :happy:
Man njuter i fulla drag verkligen.Jag har Åsa som min idol, ska försöka komma i bra form jag mé efter att fött barn :happy:
Hon é ju bara för grymSåg tjejen du tränat som deffat i 5 veckor helt Crazy bra hälsa henne det:up:
Må bäst NI 4 kram Pernilla/snuttan15 juni, 2009 at 23:03 #261037Anonym anvandareMemberMen herre guuuu vilka resultat,oj,oj,oj,oooj!!!
Ja, bra mentor också då förstås:up: Bra jobbat båda två får man ju säga!
Väldigt imponerande!!!!!
Tjingeling!
16 juni, 2009 at 17:50 #261038Anonym anvandareMembersnuttan347 wrote:Tack:)
Jag ska ta dig på orden o gå varsamt fram, men måste erkänna att idag 2 v efter så körde jag ett armpass o lite cardio vilket va jätte skönt :happy:
Man njuter i fulla drag verkligen.Jag har Åsa som min idol, ska försöka komma i bra form jag mé efter att fött barn :happy:
Hon é ju bara för grymSåg tjejen du tränat som deffat i 5 veckor helt Crazy bra hälsa henne det:up:
Må bäst NI 4 kram Pernilla/snuttanOm du har Åsa som idol, så skall du har distans till träning och kost.
Hon lever för sina barn och de kommer alltid i första rum.
Älskar att tvätta, laga mat mm åt dem och ibland är det lite för mycket (om man skall tävla på högre nivå).
Men hon verkar fixar det:|
Mitt tips som pappa, är att låta han vara med från början.
Även om de första månaderna är mer för mamman, av vissa orsaker
Jag har kommit väldigt nära mina döttrar på grund av det (varit med hela tiden).
Hade pappagrupp en gång i tiden och det var faktiskt ett stort problem.
Vissa mammor ville liksom inte släppa ifrån sig ansvaret.
Tjööööta….:ike:
Åsa dyker snart upp (hon har tänkt mycket på dig).
Ha det gött.Ps tjejen som deffat i fem veckor är tvåbarnsmor:emo-thumb
17 juni, 2009 at 13:01 #261039Anonym anvandareMembersnuttan347 wrote:Hej på ER:emo-thumb
Jag lovade dig Fever att uppdatera hur det gått för mig
NU har iaf jag fått barn det kom en liten Linus på självaste morsdag o min namnsdag (Pernilladagen) kl 06:54 vikt: 3265 längd: 51..
Här é han min lilla kråka kram till ER fr ossHej Pernilla + familj!
Guuuuuuuud va gla jag blev när jag fick veta att du fått en liten kille, åh va söt han e;)
Det var ingen leksaksförlossning med andra ord – 28 timmar……….
31/5 det var det datumet som Liza var beräknad till, men hon tittade fram två dagar tidigare:D. Jag har för mig (om jag inte minns fel) att då var morsdag den 31/5!!!
Jag är verkligen jätte glad att allt har gått bra för dig. Nu måste du bara, precis som min käre man skrev till dig – skynda långsamt med träning mm:friends: Tiden går så himla fort….. Min underbara Liza är 8 år och Iriz som är min lilla bebis blir 2 år i oktober…….Det var inte länge sedan hon var som din Linus…. Ha det nu så jätte bra, bamsekram från lilla mig till er alla, men framförallt till dig Pernilla:drinks:// Åsa -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.