- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 september, 2009 at 18:20 #261085Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Tack tack! Kör hårt nu, så ses vi om en vecka:up:
Men åh, två av mina favvosar på samma bild:D
6 september, 2009 at 18:32 #261086Anonym anvandareMemberHur ser en sexdygnslöpning ut med sömn,löpning,ätning? Jag antar att man inte springer sex dygn i sträck utan hur delar man upp de tre olika?
6 september, 2009 at 19:35 #261087Anonym anvandareMembert-train wrote:Men åh, två av mina favvosar på samma bild:DHmm konstigt, jag är ju inte med på samma bild som Evelina:whistle:
6 september, 2009 at 19:47 #261088Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Hur ser en sexdygnslöpning ut med sömn,löpning,ätning? Jag antar att man inte springer sex dygn i sträck utan hur delar man upp de tre olika?Världsrekordet är ju 103 mil.
Han som vann nu kom närmare 86 mil.
Någon buffé lär det knappast bli.
Sova?
Tja för min egen del som inte tävlade (var ju där för att hjälpa), blev det inte mycket av det.
När han skulle sova ett par timmar, försökte jag det också men det gick inte.
Så första två nätterna noll sömn.
Sedan fixade jag nog ett par timmar.
Tältet inbjöd inte till någon god natts sömn.
En sovsäck, ombyteskläder och extrapar löparskor är livets nödtorft för långlöpare.
Tältet fungerade som tävlingssekretariat, matsal och regnskydd för de tävlande. Att löpslingan dessutom gick rakt igenom tältet gör inte saken bättre.Sprang ca 6 mil om dagen och gick resten (vila).
Men för min del blev det väl lite längre (hade ju inget att göra).
Så för min del blev det ca två marathon om dagen (4,2 mil).fick jag äntligen träffa mina ungar.
8 september, 2009 at 22:02 #261089Anonym anvandareMemberPå lördag skall jag och Åsa vara farthållare i Stockholm halvmarathon.
Så om det är någon som skall springa upp i Stockholm, så kom gärna fram och hälsa eller fråga om det är något.Så här kommer vi att se ut
13 september, 2009 at 22:27 #261090Anonym anvandareMemberJapp har nu varit iväg i huvudstaden och sprungit lite.
Förra helgen avslutade jag med att vara ledsagare åt Jeffrey (som är blind) i ett 6-dagars lopp.
Då kom jag ca 51 mil och igår sprang jag som farthållare ca 21 km.
Lite skillnad men lika roligt.
Kommer mer information och bilder under veckan.16 september, 2009 at 22:10 #261091Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Japp har nu varit iväg i huvudstaden och sprungit lite.
Förra helgen avslutade jag med att vara ledsagare åt Jeffrey (som är blind) i ett 6-dagars lopp.
Då kom jag ca 51 mil och igår sprang jag som farthållare ca 21 km.
Lite skillnad men lika roligt.
Kommer mer information och bilder under veckan.Halkade in på den här tråden lite av en slump och insåg nu att det var dig jag tog rygg på större delen av Halvmaran i Stockholm i lördags. Du höll 1:45 va?
Jag är riktigt imponerad av dina prestationer måste jag säga. Mycket inspirerande för en som jag själv som älskar både löpning och styrketräning.
Keep it up! :up:
17 september, 2009 at 13:24 #261092Anonym anvandareMembererik_ wrote:Halkade in på den här tråden lite av en slump och insåg nu att det var dig jag tog rygg på större delen av Halvmaran i Stockholm i lördags. Du höll 1:45 va?Jag är riktigt imponerad av dina prestationer måste jag säga. Mycket inspirerande för en som jag själv som älskar både löpning och styrketräning.
Keep it up! :up:
Stämmer bra det:o
Det var inte riktigt vår dag, om man säger så:yikes:
Klockor som glömts ladda (senaste Garmin) och klockor som flippade ur under loppet (visade lite olika hastigheter hela tiden).
Flaggor som lossnade och skavde upp rygg och röv.
Förseningar då vi skulle få flaggor med mm till farhållarjobbet.
Mitt i allt så blev Åsa riktigt dålig och tvingades sakta ner (spydde och sket som en gris efter).
Jag chansade lite med farten, då jag kända att flaggan var på väg att trilla av (fick konstant rätta till den).
Trodde jag skulle behöva stanna, men fixade upp det ändå.Det är enklare än man tror, att kombinera styrka med löpning.
Dock är jag lite för lat, för att verkligen prestera bra.
Sedan är det än svårare med två barn (tiden räcker inte till ).
Men älskar det här, så jag/vi kör på:emo-thumb
Hoppas vi ses någon gång igen.Fever
Första bilden:
Dagen efter 6-dagars då jag sprang närmare 51 mil. Körde benträning då.22 september, 2009 at 12:25 #261093Anonym anvandareMemberJust nu har familjen en tung tid framför sig.
04:00 uppstigning och i säng vid 23:30….varje dag.
Åsa jobbar sena kvällar och hemma vid 22-tiden många dagar, så det är extra tufft.
Ingen barnpassning och jag måste jobba vidare några timmar på kvällen.
Men det går.Mitt i allt, så planera vi framåt.
Det blir nog ett par löptävlingar till och kanske något till Lucia pokalen också.
I början av nästa år bär det av till Finland för ett 24-h lopp, då jag tänkt slå rekord så det stänker om det.
Åsa hoppar det och inrikta sig på att hjälpa mig.
Vi har även med oss våra vänner Patrik och Sandra.
Sandra skall för övrigt tävla på Lucia pokalen.
Mer om detta lite senare.PS eventuellt blir ett 10-dagar lopp i New York nästa år (slå ett nytt världsrekord)
Ett par jag hoppas få se lite oftare i löpartävlingar.
Maria kommer att springa på runt 2.53 h i Växsjömarathon var så säker:emo-thumb2 oktober, 2009 at 18:51 #261094Anonym anvandareMemberSkall snart påbörja (om tiden räcker till) min träning inför 24-h lopp i Finland.
En stor tävling, där jag har chansen att fixa landslagsplats och åka med till VM i maj -10.
Åsa har ju allt klart, så nu hänger det på mig.
Målet är att springa dryga 22 mil på dessa 24-timmar.
Med mig har jag även med mig en kund/vän, som även hon vill göra ett försök.
Sandra som hon heter kommer även att tävla i Luciapokalen i BB.
Året -10 är fullpackat med äventyr, så vi får se hur det går.Kommer mest att skriva här när det gäller träning, då det är här det hör hemma.
Åsa är skadad, men tränar nu stenhård styrketräning.
Hon har lite mål och när hon inte kan springa lägger hon energin på styrkan.SM-07
31 oktober, 2009 at 20:23 #261095Anonym anvandareMemberHar varit sjuk i över fyra veckor nu:(
Träningen har gått åt faddran.
Men sådant är livet (men det suger).
Kunder som är sjuka eller barnen som smittar.
Åsa kämpar på och vill tävla lite i byggning framöver, men det tar tid (mer muskler).
Hon är mitt uppe i lingonveckan, så inte super sugen på att posera:D
Firade födelsedagen på träningskompaniet i Kungsbacka och bara slappade.
Gillar inte att fira födelsedagen, men detta gillade jag.
Fick av sponsorn lite paket:emo-thumb
Iriz fyllde förra helgen (2 år).31 oktober, 2009 at 20:42 #261096Anonym anvandareMemberGrattis till både dig och lilla tösen, din dåre. Jag tycker det är sjukt inspirerande och underhållande att läsa om alla era äventyr och strapatser, uppdatera mera :emo-thumb
9 november, 2009 at 21:53 #261097Anonym anvandareMemberr2d2r2d2 wrote:Grattis till både dig och lilla tösen, din dåre. Jag tycker det är sjukt inspirerande och underhållande att läsa om alla era äventyr och strapatser, uppdatera mera :emo-thumbMan tackar:worship:
Håller på att köra året som gick i Repan.
Där kan du följa årets bravader (några roliga äventyr kvar dock).
Nästa år är planerna att flyga över Atlanten, tävla i vm, springa 10-dagars lopp mm.
Så det blir la lite att skriva om;)Lite dagsform.
Trots att man knappt tränar, så sitter formen helt okÅsas smakar hennes dietmat, som jag gjort.
Tjockpannkaka när det är som bäst……för formen.
Åsa hemkommen vid 22:30 från jobbet (går sedan upp 04:00)
13 november, 2009 at 22:20 #261098Anonym anvandareMemberBörja bli lite bättre och snart är det dags att börja träna igen (efter många veckor).
Åsa skall tävla (deltaga) i DC och LP och gör så gott hon kan med de omständigheterna som varar och är.
I dag började hon 13:00 och slutar 01:00, och då skall ni räkna med tiden dit och hem också.
Inte mycket tid över och knappast till att sy dräkter eller blogga;)
Inför nästa års stora mål, är det hon förbereder sig för.VM i Frankrike och sedan över till Usa för lite BF mm
Själv blir det till att börja från början.
Sjuk snart 5-6 veckor och kass som bara den.Ett stort TV bolag har också hört av sig och vill göra något (hemligt).
Jag fick inte skriva något om det i bloggen, men detta är ju inte bloggen8)
Hur som helst skiter jag nog i det, jag tror det eller ej är i behov att vara med i media.
Andra gången jag tackar nej faktiskt, förra var det ett känt sport program.
Brukar tacka nej rätt ofta, då jag föredra att hellre vara anonym än känd.
Detta är lagom:D14 november, 2009 at 08:42 #261099Anonym anvandareMemberFan, så jag får se dig på scenen igen. Roligt!
Men du får ju säga till att du ska tävla så att man kan anmäla sig.
Har ju blivit en tråkig trend för mig, direkt jag ska tävla så ska ingen annan tävla
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.