- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2010 at 16:45 #261130Anonym anvandareMember
Har precis varit i väg i Finland och sprungit 24-h lopp.
Närmare bestämt Espoo 24-h.
[youtube=KugLIi22cKg]Varmt rekommenderat, även o ni inte hade tänkat att springa i 24-h:D
8 februari, 2010 at 20:34 #261131Anonym anvandareMemberTja då är det dags att börja om igen:pop:
Jobba, träna och fostra två underbara döttrar.
Det blir som vanligt någon tävling varje månad och så får vi se vad det lutar.
VM är ju klart och där finns lite överraskningar denna gång.
Styrkan sker som vanligt från måndag till tors och så löpning på det.
Både jag och Åsa är ju svaga, så det finns ju inte mycket att skriva om.
Vi har tänkt lägga lite mer energi på löpningen, men man vet aldrig.
Det blir som vanligt någon BB tävling, men när det får vi se.
Så vi rullar på….som vanligt8 mars, 2010 at 19:34 #261132Anonym anvandareMemberVärlds- och Europamästerskapen i 24-timmarslöpning avgörs 13-14 maj i Brives-la-Gaillarde i sydvästra Frankrike, cirka 50 mil söder om Paris.
Tävlingsbanan är förlagd till de centrala delarna av staden och är 1200 meter lång.
Där nu Åsa får sällskap av Sandra Silversjö (hon som vann bl Body Open).
Sandra gör landslagsdebut, medan Åsa gör sitt tredje VM.
Åsa är också den regerade riksmästarinnan i 24-h löpning.8 mars, 2010 at 20:01 #261133Anonym anvandareMemberJösses vilken familj, man får ju värsta energikicken av att läsa om erat liv. GRYMT inspererad=)
En liten fårga hur går det till när amn löper 24 timmar?? Tänkte på hur man uträttar sina behov och äter maten!
13 mars, 2010 at 14:29 #261134Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Jösses vilken familj, man får ju värsta energikicken av att läsa om erat liv. GRYMT inspererad=)En liten fårga hur går det till när amn löper 24 timmar?? Tänkte på hur man uträttar sina behov och äter maten!
Sorry!
Jo vi håller igång, men det är ett måste för att orka med den tråkiga vardagen;)Angående frågan då.
Man gör de behov man måste, fast så fort så möjligt.
Om du springer 100 m, får du också inta energi och uträtta behov:D
Så det gäller att hålla igång konstant.
Världsrekordet ligger på ca 30,5 mil på 24 -h.
Rätt ok tempo rakt igenom och skall man då göra något annat, vill det till att hålla än högre tempo.
Den som kommer längst vinner, kort och gott:up:Nu i Finland (feb).
20 mars, 2010 at 22:26 #261135Anonym anvandareMemberMycket jobb, sjukdomar och annat bröte, gör livet än mer utmanade:)
Kommer ta en liten pause och åka upp till GUMSE GYM i helgen.
Bara softa och ha det gött.
Så en hel del bilder och film lovas, både på tjocka och mindre tjocka tränade människor.
Både jag och Åsa kommer att springa fredag och söndag (gör det tidigt), så vill någon hänga på, så hojta till.27 mars, 2010 at 21:11 #261136Anonym anvandareMemberJapp nu har det äntligen öppnat.
Ett gym med bra kvalité, från topp till tå:emo-thumb
Nu gäller det bara att fylla det med träningsvilliga människor.
Vi har haft och har en underbar helg här och njuter varje sekund.
Fredagsmorgon började med löpning på de nya maskinerna.
Idag körde vi lite styrka.
Imorgon blir lite löpning igen.
Bra maskiner att springa på, både länge och hyfsat fort.
Film och bilder dyker la upp så småningom.8 april, 2010 at 22:04 #261137Anonym anvandareMemberDå närmar sig VM med stormsteg.
VM och Europamästerskape i 24-timmarslöpning avgörs 13-14 maj i Brives-la-Gaillarde i sydvästra Frankrike.
Det är cirka 50 mil söder om Paris.
Vi älskar Frankrike på alla sätt och vis.
Underbar matkultur och även deras historik är spännande.
Själv har jag varit och besökt landet sedan tidig ålder.
Åsa och jag gjorde vårt första besök tillsammans för ca fem år sedan.
Vi blev förälskade och har gjort många återbesök efter det.
Både jag o Åsa har haft enormt mycket emot oss, när det gäller sjukdomar, skador mm.
Vi har liksom inte fått komma igång.
Se därför fram emot att resa iväg lite.
Så vi få se om Åsa kan prestera trots dessa motgångar.
Nu har vi även sällskap av en av mina klienter och även mycket goda vän Sandra.
Sandra är på G och kommer nog vara i sin livs form lagom till VM.16 april, 2010 at 04:36 #261138Anonym anvandareMemberNu du……igår sprang jag 4km 22 min innan frukosten :p
16 april, 2010 at 07:33 #261139Anonym anvandareMemberÅhh men ni skall ju tävla ser jag påMin häst födelsedag 13 Maj och hon fölade sen 14 maj för 3 år sedan så det är ju lyckodagarna.
Så de kommer nog gå bra för er då
Jag håller tummar och tår för er6 maj, 2010 at 22:10 #261140Anonym anvandareMemberExhale Freddan wrote:Nu du……igår sprang jag 4km 22 min innan frukosten :pHärligt!
Hade en kund i tisdags, som sprang Vår Ruset (5km) på under 24:00 min och över 58 år.
Hon är kvinna :pBlobas wrote:Åhh men ni skall ju tävla ser jag påMin häst födelsedag 13 Maj och hon fölade sen 14 maj för 3 år sedan så det är ju lyckodagarna.
Så de kommer nog gå bra för er då
Jag håller tummar och tår för erTyvärr!
Det blir varken VM eller Stockholm marathon (som farthållare), för Åsa.
Hon har drabbats av värsta tänkbara stressfraktur.
Skulle hon försöka att springa (vilket gör ont i vilket fall), så kan benet gå av.
Tråkigt, speciellt då hon bara har haft uppförsbacke hela tiden (massor av sjukdomar).
Men…..livet går vidare.
Nya mål och nya äventyr.
Själv skall jag dock vara farthållare i Stockholm, men kommer ta det lugnt.
Jobba för fullt just nu, så träningen blir allt annat än bra.Ps när man har barn är livet aldrig tråkigt…
6 maj, 2010 at 22:31 #261141Anonym anvandareMemberAj aj aj, det var tråkigt att höra hoppas hon kryar på sig fort du får ta hand om henne lite extra nu=)
7 maj, 2010 at 02:53 #261142Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Härligt!
Hade en kund i tisdags, som sprang Vår Ruset (5km) på under 24:00 min och över 58 år.
Hon är kvinna :pTACK, det värmde att höra :p
7 maj, 2010 at 05:17 #261143Anonym anvandareMemberExhale Freddan wrote:TACK, det värmde att höra :pRen kärlek;)
Men du hade ju ingen mat i magen ju;)26 maj, 2010 at 20:10 #261144Anonym anvandareMemberHinner alrig skriva, men lite kan jag väl klämma in:o
Skall vara farthållare igen på Stockholm marathon (om ca 1,5 v), så är det någon som springer loppet så hojta gärna till.
Kommer att hålla farten för 3:30 h
Är i Sthlm på fredag och åker nog hem kanske på måndag.
Besöker naturligtvis Gumse Gym, så om någon är sugen på ett pass, så är jag gärna på.
Kanske ett benpass dagen efter marathon:emo-thumb -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.