- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 maj, 2010 at 20:16 #261145Anonym anvandareMemberFEVER wrote:Hinner alrig skriva, men lite kan jag väl klämma in:o
Skall vara farthållare igen på Stockholm marathon (om ca 1,5 v), så är det någon som springer loppet så hojta gärna till.
Kommer att hålla farten för 3:30 h
Är i Sthlm på fredag och åker nog hem kanske på måndag.
Besöker naturligtvis Gumse Gym, så om någon är sugen på ett pass, så är jag gärna på.
Kanske ett benpass dagen efter marathon:emo-thumbÅhh spännande får önksa er en trevlig helg och håller tummarna för bra väder=)
27 maj, 2010 at 10:47 #261146Anonym anvandareMembersjukt trist med stressfraktur.. ær det tibia lr mellanfotsbenen? Hoppas på bra lækning!
8 juni, 2010 at 23:23 #261147Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Åhh spännande får önksa er en trevlig helg och håller tummarna för bra väder=)Tackar, vi hade en underbar helg.
steelhead wrote:sjukt trist med stressfraktur.. ær det tibia lr mellanfotsbenen? Hoppas på bra lækning!Jo det har varit tufft, då hon inte ens kunde leka med barnen.
Men hon har lärt sig av detta och kommer vara mycket starkare än förut.20 juli, 2010 at 22:50 #261148Anonym anvandareMemberStort grattis Åsa på din födelsedag……hurra hurra hurra:D
8 augusti, 2010 at 23:23 #261149Anonym anvandareMemberTjenare, det var jag som råkade ringa på din mobil för någon vecka sen. Bladdrade om löparstrumpor. Satt och lekte med mobilen och råkade ringa till dej
14 augusti, 2010 at 14:49 #261150Anonym anvandareMemberAmmi wrote:Stort grattis Åsa på din födelsedag……hurra hurra hurra:DÅsa tackar och bugar.
Vi har haft r.. full och tiden har bara flugit iväg.
jobb, fritiden, vardagssysslor spränger vår kalender.
Men vi ses nog snart (hoppas vi), då vi skall upp om två veckor (24-h ).
Hälsa gott till familjen.Exhale Freddan wrote:Tjenare, det var jag som råkade ringa på din mobil för någon vecka sen. Bladdrade om löparstrumpor. Satt och lekte med mobilen och råkade ringa till dejHa ha, ja det ringer ruskigt mycket folk (kunder) och jag brukar inte svara i telefon (har att göra ändå).
Så jag var kanske lite småirriterad (låter nog alltid så).
Men jag fattade inte rikigt vem det var, då jag stax innan hade pratat med en annan kund från Gbg och jag trodde det var samma:o
Ring gärna igen om du vill tjöta lite längre:emo-thumb26 augusti, 2010 at 20:57 #261151Anonym anvandareMemberDå var det daxs.
Imorgon är det dags för Åsa att försvara sitt guld från förra året.
Det är daxs för Riksmästerskap i 24-löpning.
Vi stannar lite extra
Tävlingen är i Skövde ([http://www4.idrottonline.se/templates/Workroom.aspx?id=295516 Team ultrasweden]) och de har en matfestival fredag/lördag som vi lär besöka.28 augusti, 2010 at 14:30 #261152Anonym anvandareMemberFör knappt två timmar sedan slutade Åsa springa i 24-h tävlingen.
Allt flöt som det skulle, men vädret var inte med på vår sida.
Men hon kämpade på i motvind och regn och gjorde personbästat på 202 346 meter.
Hon blev dessutom total två bland både herr och damtävlingen (vilken tur att inte jag var med).29 augusti, 2010 at 04:07 #261153Anonym anvandareMemberFy fan, jag kan inte förstå hur man kan stå ut med tanken att nu ska jag springa i 24 timmar?
Vad är det som tar slut först, benen eller psyket?Det längsta jag har sprungit nu i sommar är 1 mil, och det känns som att det kommer ta lång tid att lura huvudet att göra det igen :p
29 augusti, 2010 at 10:46 #261154Anonym anvandareMemberHelloo Fevie!
Blir det BF för Åsa på hösten? Hennes form ser ju bra ut men det gör det alltid
29 augusti, 2010 at 21:39 #261155Anonym anvandareMemberAnne wrote:Helloo Fevie!Blir det BF för Åsa på hösten? Hennes form ser ju bra ut men det gör det alltid
Jo det finns med på almanackan, men vi få se.
Det är mycket som måste stämma, då vi jobbar mer en heltid, har två döttrar och andra projekt som tar tid.
Finns tyvärr bara 24-h.
I morgon börjar hennes dag 05:00 och hon kommer hem från jobbet efter 22:00, så det gäller att planera in i minsta detalj:DHennes dagform dagen innan hon kom tvåa i RM.
29 augusti, 2010 at 21:56 #261156Anonym anvandareMemberExhale Freddan wrote:Fy fan, jag kan inte förstå hur man kan stå ut med tanken att nu ska jag springa i 24 timmar?
Vad är det som tar slut först, benen eller psyket?Det längsta jag har sprungit nu i sommar är 1 mil, och det känns som att det kommer ta lång tid att lura huvudet att göra det igen :p
Nä ibland undrar man, men det är ungefär som en diet.
Mentalt jobbigt för många, men rätt enkelt för oss.
När man väl lärt sig hur en kropp och knopp fungerar. blir det lättare.
Man vet att det går över (om det blir tråkigt eller gör ont mm).
Benen tar stryk först om man gör allt rätt, men annars så är det huvudet som tar över.
Har man ingen lust eller tycker det är tråkigt, så blir det svårt att fortsätta.
Jag har sprungit över 51 mil (på raken), men det är inte hälften så jobbigt som att springa en mil i hårt tempo.
Däremot fort och snabbt (typ 6 h lopp) är ruskigt för både kropp och knopp.Bilder:
Iriz hejar på mamma mitt i natten.
Åsa ett par timmar efter loppet och då har hon varit uppe över 30h
Just nu är hon uppe och donar och har då endast sovit 2 h sedan i fredags.
Så uthålligheten är det ingen fel på:p21 september, 2010 at 10:01 #261157Anonym anvandareMemberTja livet går framåt.
Två barn, hus, djur, jobb, träning mm gör att man inte har mycket tid över.
Men vet att det finns lite nyfikna där ute (som inte läser bloggen).
Åsa har nu dietat i ca 9 v och skall upp på Norway Open.
Lite nya regler (om man kommer till final), så det blir kul.
Har även lite vänner som skall tävla där.
Så med ny kamera kommer det filmas och fotas.
Vi få väl se hur det går.Före och efter träning:)
24 september, 2010 at 09:42 #261158Anonym anvandareMemberSå var det snart dax för att tävla igen.
Denna gång i Body fitness och i Norge.
Vi har tävlat i Norge många gånger förut och det är alltid lika roligt.
Högsta service och trevliga arrangörer, gör att man mer än gärna åker dit och tävlar.
Som åskådare får man hög kvalité från tävlande och tiderna är oftast exakta.Tävlingen är på Söndag och finalerna börjar efter 15:00.
Flera svenskar kommer att delta, så kom gärna och stötta dem.
För de som inte har möjlighet, så kommer de även att sända live från .treningsforum.no.
Lovar mycket bilder och film, så håll er uppdaterade.24 september, 2010 at 10:10 #261159Anonym anvandareMemberGalen Form.
Syns imorgon på invägningen
Lycka till med sista biten nu -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.