Fever och Mini åsa

Home Forums Dagböcker Fever och Mini åsa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,916 through 3,930 (of 4,020 total)
  • Author

Japp då var det ett nytt år och nya utmaningar.
    Kalendern fylls sakta men säkert, men det krävs även att man tränar och får in kulor för dem:)
    Två barn, djur och jobbar till sena kvällar.
    Allt måste klaffa.
    Försover vi oss (vilket ha hänt), så missar vi ett träningspass.
    Vi börjar alltid med löpningen (05.00) och sedan kör vi med styrka.
    Jag brukar sluta vid mellan 19 och 21 och har jag energi kvar kan man ta det då.
    Åsa har det dock värre och hennes kvällar kan sluta vid 22:30.
    Men vi lyckat bra ändå, men det går liksom inte att slappa.
    Tv finns inte i vår värld (blir när vi springer).
    Så nu har vi ännu ett berg att klättra och det blir inte mindre om vi står still;)

De tappra får skavsår, de svaga liggsår.

Nu börjar vi den långa vandringen.
    Flera äventyr står på tur, så det gäller att ladda rätt.
    Sömnbrist, sjukdomar, stress mm(småbarnsförälder som man är).
    Skador man försöker undvika för att kunna träna bättre, ja det finns alltid något.
    Kosttillskott för lederna, ligament, musklerna och alla vitaminer och mineraler.

Börja träning 05:00 och slutar jobba 21:00.
    Åsa börjar också 05:00, men kommer hem vi 22 tiden.
    Så då umgås vi ca två timmar, för att sedan ladda om.
    Har vi tur sover vi kanske 4-5 h, men om någon av barnen är sjuka eller annat som gör att de inte sover, så blir det inte mycket till sömn.
    Ren styrka idag och imorgon dax för löpning igen.

Blir så impad av er att ni orkar hålla på så där och knappt få sova.. Min kropp skulle inte palla av att bara få sova 4 timmar om natten då skulle jag vara helt död haha.

Men men det är ju ingen som tvingar en att hålla på .. allt är frivilligt så sluta gnäll och kör hårt brukar jag tänka när jag tycker allt är bara jobbigt=)

Håller tummarna för er att ni får ett superår för er=)

Blobas wrote:
    Blir så impad av er att ni orkar hålla på så där och knappt få sova.. Min kropp skulle inte palla av att bara få sova 4 timmar om natten då skulle jag vara helt död haha.

Men men det är ju ingen som tvingar en att hålla på .. allt är frivilligt så sluta gnäll och kör hårt brukar jag tänka när jag tycker allt är bara jobbigt=)

Håller tummarna för er att ni får ett superår för er=)

Vi har inget val (om vi nu skall träna), så det blir till att offra lite av sig själv (inte jätte nyttigt att inte få vila ordentligt).
    Men vi har två barn och de kommer först, så när de sover passar vi på.
    Våra arbetstider gör det inte lättare heller, sena kvällar betyder ju att vi inte träffar barnen som ofta som vi vill.
    Men vi har trots allt lyckat ok och trivs enormt med det vi gör.
    Igår sov Åsa och jag kanske två eller tre timmar (Iriz hade ont i magen), men vi gjorde det vi skulle och så rullar det på-
    Tro de flesta har något mål att gå efter och träna och sköter det mesta bra.
    Men när det blir problem av något slag som sjukdomar, skador, arbete, familj mm så ballar de flesta ut.
    Det är då man skall vara stark.
    Hjälper inte att man skriver på FB eller något forum, det behövs en inre styrka.
    Svårt att förklara, men det kommer när tiden är mogen;)
    Mycket kvar i livet att uppleva…..:pop:

Bild:
    Sprang i sex dygn och slog världsrekord (sprang över 50 mil)med en helt främmande man jag aldrig träffat….och han var dessutom blind.
    Livet har mycket att erbjuda.

[Jösses springa i 6 dagar?? heeelt galet haha shit;) vart man ju inte mindre inpad av er direkt:)

Ska sluta klaga härdanefter över att det känns som om man håller på å dö efter 2 km löpning=)

Blobas wrote:
    [Jösses springa i 6 dagar?? heeelt galet haha shit;) vart man ju inte mindre inpad av er direkt:)

Ska sluta klaga härdanefter över att det känns som om man håller på å dö efter 2 km löpning=)

Man skall inte förstora upp allt.
    Jag var själv förvånad, när jag sex dagar senare var farthållare i Stockholm halvmara och sprang lätt in på 1.44 h.
    Detta att jag trots allt sprungit över 50 mil innan.
    Efter det har jag lärt mig att kropp och knopp tål mycket…..väldigt mycket.
    Att dieta är väldigt enkelt, det är allt runt omkring som är jobbigt.
    Mental stretch kallas det :emo-thumb

Önskar jag kunde tycka att löpning är roligt men det är för mig det tråkigaste som finns.. Ett ont måste bra för kropp och kondis men usch haha! Gå kan jag dock göra i evighet=)

Blobas wrote:
    Önskar jag kunde tycka att löpning är roligt men det är för mig det tråkigaste som finns.. Ett ont måste bra för kropp och kondis men usch haha! Gå kan jag dock göra i evighet=)

LOVAR att jag kan få dig att tycka om det.
    Jag vet inte hur många jag fått att gå från att hata, till att Älska löpning8)
    Men du måste komma hit och först då kommer du att förstå.
    Att ha sex första gången är inte alltid superbekvämt, men efter ett tag skapar man behov:D
    Finns två typer av människor:
    -Ush va jobbigt med snö, fan kan det aldrig försvinna.
    – Ååå så härligt hoppas det aldrig smälter.

Bli den positiva till din egen träning (när det gäller allt), då hittar man alltid något bra med den.

Vi fortsätter njuta av livet (man måste träna den mentala biten också):pop:

knappt en och halv veckan innan semester/träningsläger.
    Har inte mycket ork just nu, men det hoppas vi vänder.
    När vi åker till PLAYITAS, så hoppas jag göra mellan 15-20 mil (löpning), för att sedan komma hem och vila upp mig lite:)
    Nu ligger jag nog på ca 4-6 mil/v och trappar sakta upp.
    Åsa mellan 6-8 mil, men hon tränar lite för klent (är ju trots med i landslaget).
    Hennes motståndare ligger på en dos mellan 15-20 mil/v , men sedan bygger de heller inte muskler:D
    När vi kommer hem så är det daxs för första tävlingen och sedan får vi se vad det slutar.

En av Nordens bästa ultralöpare (topp tre i norden).

Tja det var ju meningen att skriva lite om träning.
    Långa arbetdagar, familj och träning tar musten ur en just nu.
    Men jag/vi sliter på.
    I söndags sprang jag med kunder och då ett längre pass.
    Det blev ca 23 km under 2h.
    Sedan jobbade jag hela dagen.
    Lätt sliten efter det, då jag inte sovit många timmar innan.
    Åsa gjorde ungefär samma, men hon tål mer än jag:o
    Vi kör en musklegrupp per dag nu och kör ok tungt (för att vara oss).
    Just nu kommer vi att lägga mer och mer energi på löpningen, då det kräver extremt mycket.
    Vi har satt upp våra mål och de är tuffa.
    Idag tisdag har vi kört 2 mils löpning och bröst.
    Imorgon vila från löpning och då endast styrka.

Vår dag börjar oftast vi 05:00 och slutar vi 24:00, så det blir till att verkligen få till vilan.
    Men det är allt annat än lätt, då det ibland händer lite under natten (barnen):p

+ eller -?? Vi söker +:emo-thumb

Svar till blobas:
    Ärligt så bry jag mig aldrig, stor eller liten skit samma.
    Jag tycker det är kul att komma i form.
    Så har det varit med allt jag gjort.
    Vunnit boxning, judo turneringar, vunnit löpning och till och med BB.
    Men skall jag var ärlig betyder det inte speciellt mycket.
    Jag har aldrig varit en vinnare och gillar bara att tävla.
    Kanske ha det att göra med att jag aldrig haft någon tränare, utan bara tränat mig själv.
    Åsa har ju blivit tränad av mig och tagit efter rätt mycket.
    Hon är nog ett steg värre, ser tex nästan aldrig på bilder då hon tävlat.
    Åsa skärma av sig helt från den världen och det är bara familj, vänner, hus och jobb som gäller.
    Hon har distans, som jag själv gärna hade haft.
    Vi fyller 38 år och kanske en av anledningarna till att vi är som vi är.
    Dock hade jag nog önskat, att jag ibland hade lite vinna instinkt i mig.
    Det har hänt flera gånger, då jag tex gått finaler (boxning eller judo) att jag nöjd mig med att ta silver.
    Samma i löpning, då jag kanske legat trea och mer eller mindre bara glidit i mål, trots att jag bara var någon meter från tvåan.
    Bla bla….
    Hur som helst om 10 år kommer vi att fortsätta i samma anda…det lovar jag8)

Farthållare i Stockholm maraton, där vi hjälper andra att nå sina mål.

Ja det är ju en livsstil snarare än en hobby=)

Ja jag tycker det är roligt att se sin egna utveckling iallafall. Jag tävlar alltid mot mig själv samma sak gäller när jag och hästen tävlar.. kommer vi sist men har slagit vårat egna PB så är jag glad och nöjd.

Att vinna är inte allt för mig heller men jag eftersträvar iallafall att vara bättre än förra gången mot mig själv=)

Nu är det ju första gången jag tävlar i år i BF så att jag ens kommer dit är mitt mål i år:)
    Hoppas jag nu får vara skadefri hela vägen förra året var piss på den fronden=(

FEVER wrote:
    LOVAR att jag kan få dig att tycka om det.
    Jag vet inte hur många jag fått att gå från att hata, till att Älska löpning8)
    Men du måste komma hit och först då kommer du att förstå.
    Att ha sex första gången är inte alltid superbekvämt, men efter ett tag skapar man behov:D
    Finns två typer av människor:
    -Ush va jobbigt med snö, fan kan det aldrig försvinna.
    – Ååå så härligt hoppas det aldrig smälter.

Bli den positiva till din egen träning (när det gäller allt), då hittar man alltid något bra med den.

Vi fortsätter njuta av livet (man måste träna den mentala biten också):pop:

Ja jag kommer gärna över så får du en utmaning framför dig att omvända mig=):)

Blobas wrote:
    Ja det är ju en livsstil snarare än en hobby=)

Ja jag tycker det är roligt att se sin egna utveckling iallafall. Jag tävlar alltid mot mig själv samma sak gäller när jag och hästen tävlar.. kommer vi sist men har slagit vårat egna PB så är jag glad och nöjd.

Att vinna är inte allt för mig heller men jag eftersträvar iallafall att vara bättre än förra gången mot mig själv=)

Nu är det ju första gången jag tävlar i år i BF så att jag ens kommer dit är mitt mål i år:)
    Hoppas jag nu får vara skadefri hela vägen förra året var piss på den fronden=(

Bra, då är du bättre än mig.
    Jag bry mig inte ens om det (men jag försöker då och då).

Blobas wrote:
    Ja jag kommer gärna över så får du en utmaning framför dig att omvända mig=):)

Du är varmt välkommen när som:up:

Då så, man få passa på när man har matrast.
    Ingen styrka idag, men löpning för både mig och Åsa.
    Åsa sprang väl närmare 2 mil ute och jag blev kvar hemma med barnen.
    Uppe tidigt, så barnen sover då.
    2 mil blev det för mig, so gick i följande ordning.
    Första 5 km ca 24 min.
    Andra 5km ca 23,40 min
    Nr 3 (5km) ca 23 min
    Sista 5 km ca 22 min

Ok och hade full kontroll (inte direkt andfådd).
    Endast AMINO MAGIC (från vår sponsor) innan passet och under.
    Så tom mage som alltid.
    Imorgon benpass och löpning.

Jobbar ju med tränade människor och här är några av dem (lite inspiration kanske).

Viewing 15 posts - 3,916 through 3,930 (of 4,020 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.