- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 maj, 2011 at 07:09 #261250Anonym anvandareMember
Upp tidigt 04:00 och hemma vid 01.30.
I säng efter 02 och upp vid 05:00, livet leker.
Alla i familjen genomförde våra jobb (farthållare) och efter blev vi bjudna på en fantastisk matupplevelse.
biffen669 här på forumet, satte guldkant på vår dag.
Stark Thailändskt som vi inte hade stött på innan.
Restrangen heter Tjabba Thai och rekommenderas starkt.Yudith som är vår extra dotter, gjorde sin första maraton och var alltså samtidigt farthållare.
Hon skötte det galant.
Nu blir det jobb i några dagar och sedan iväg på nästa maraton (Danmark).3 juni, 2011 at 20:10 #261251Anonym anvandareMemberPå kristihimmelsfärdsdag tävlade vi i Danmarks tuffaste marathon: Underground Marathon.
Trots att vi bara fem dagar tidigare, hade varit farthållare i Stockholm marathon.
Åsa kunde ohotad ta sig först i mål i den extremt svåra banan och dessutom slå barnrekord.
Själv sprang jag starkt och forcerade fram till en andra plats, bara sex minuter från barnrekordet och knappt en minut från vinnaren.Vi sprang genom gruvor, upp för extrema backar och smala passager.
Banan krävde en hel av löparna, det var inte bara att springa.
Vi fattar det inte riktigt att det gick så lätt, då vi trots allt var farthållare på Stockholm maraton fem dagar innan.
Så två maraton inom sex dagar.…härligt!
Extremt tuff bana, men så jäkla rolig.
Både jag och Åsa fick enorm respons av publik och arrangörer.
Ps Åsa slog även barnrekordUnderground Marathon
Kvinnor
Åsa Hällstorp Vi som springer 1:a 4.02 hMän
Georg Hällstorp Vi som springer 2:a 3.21 h3 juni, 2011 at 21:02 #261252Anonym anvandareMemberNi är för duktiga båda två. Stort grattis till er båda och stor kram!
4 juni, 2011 at 00:23 #261253Anonym anvandareMemberStarkt!! Grattis!!!
4 juni, 2011 at 03:21 #261254Anonym anvandareMemberQuinn wrote:Starkt!! Grattis!!!Tackar!
Är rätt mör i benen nu, då det var rätt tuffa upp och nerförsbackar.
Så nu har man nog gjort sin benträning på ett tag:Dbiffen669 wrote:Ni är för duktiga båda två. Stort grattis till er båda och stor kram!😮 Det enda som fattades var riktigt god mat;)
6 juni, 2011 at 08:08 #261255Anonym anvandareMemberSå två maraton inom sex dagar, sätter sig i benen.
Nu har det börja att släppa och det är daxs att börja om.
Nya mål och nya äventyr.
I helgen blir det nog en sväng upp till Alingsås.7 juni, 2011 at 12:31 #261256Anonym anvandareMemberJösses så duktiga ni är grattis till alla fina tider ni fått.
Man blir lite sugen på att ta på sig löparskorna och springa lite när man läser denna blogg=)10 juni, 2011 at 14:26 #261257Anonym anvandareMemberBlobas wrote:Jösses så duktiga ni är grattis till alla fina tider ni fått.
Man blir lite sugen på att ta på sig löparskorna och springa lite när man läser denna blogg=)Tackar!
Jo det börjar rulla på som vanligt nu.
Tiderna väl inte direkt bra, men vi har inte maxat än.
Vi har våra mål, så bra tider får vänta tills formen är ok.
Det sista marathon vi gjorde var extremt, så där kan man inte springa speciellt fort.
Vet bara att han som kom efter mig (trean), hade sprungit början av maj ett marathon på dryga 2.47 h, så han var ju hyfsad.
Men nu kom han alltså en minut bakom mig (jag sprang på 3.21 h).
Att Åsa slog banrekord var ju också ett mått på att hon sprungit snabbt på denna bana.
Så vi är extrem nöjda och vårt schema går enligt planerna.
Ut och spring, för det är nu det är helt underbart:emo-thumbGrym tävling helt klart!
10 juni, 2011 at 14:35 #261258Anonym anvandareMemberBara tre dagar efter tävling satte vi igång lugnt.
Jag sprang ca 15 km och benen var typ superlätta.
Snittade ca 13 km/h och då tog jag det lugnt.
Ökat lite eftersom.Idag 2 mil och första på 43.30 min och andra på 42.30 och det kändes hur lugnt som helst.
Formen är på g och snart är det daxs att börja träna hårt……riktigt hårt.9 september, 2011 at 06:54 #261259Anonym anvandareMemberHos familjen H rullar det på.
Går filmlinje nu och har fullspäckat schema.
Vi väntar även vårt tredje barn och nästa helg är vi farthållare i Stockholm halvmarathon.
Mer kommer.9 september, 2011 at 10:41 #261260Anonym anvandareMemberGrattis!! Wow en till! Ni gillar barn va haha.. ar jatteglad for er skull, och ja jag gillar oxa barn men skulle nog inte orka med nagra fler. Men man vet aldrig… Filmskola, det later skoj..vad ar det for filmer du vill gora tro hmmm
9 september, 2011 at 16:00 #261261Anonym anvandareMemberDom gillar barn och ligga i soffan och slappa hela dagarna lång :p
11 september, 2011 at 21:26 #261262Anonym anvandareMemberQuinn wrote:Grattis!! Wow en till! Ni gillar barn va haha.. ar jatteglad for er skull, och ja jag gillar oxa barn men skulle nog inte orka med nagra fler. Men man vet aldrig… Filmskola, det later skoj..vad ar det for filmer du vill gora tro hmmmJo vi älskar våra barn och vi var sugna på fler.
Men vi vet att det kan medföra att vårt aktiva liv inte blir som förr.
Så efter lite eftertanke, så bestämde vi att kasta om vårt liv ordentligt.
Jag börja i skola och vi satsar på en familjemedlem till.
Tufft minst sagt, då Åsa mer eller mindre tar hand om barnen.
Så vårt träning kommer i andra hand ett tag framöver.
Jo filmskolan är ruskigt rolig men krävande.
Det blir förmodligen porrbranschen, så jag skall tänka på dig:emo-thumbExhale Freddan wrote:Dom gillar barn och ligga i soffan och slappa hela dagarna lång :pFan nu avslöjar du oss:evil:
4 oktober, 2011 at 21:19 #261263Anonym anvandareMemberLong time…
Tja det rullar och kanske det är dax att uppdatera.
Fru och jag har varit farthållare i Stockholm.
Har typ inte tränat alls (löpning), men det gick bra ändå.
2,1 mil i strålande väder.
Även Camilla Öhman sprang.
Maten och sällskapet efter var heller inte att leka med.
Åsa blir rundare och rundare (även jag).
Mycket projekt på skolan nu och ett av dem är dokumentär.
Skall snart upp till Stockholm för att påbörja detta.
Ett par byggare kommer att dyka upp:emo-thumb4 oktober, 2011 at 21:24 #261264Anonym anvandareMemberHar ju lovat lite boxning, men det var nog något år sedan.
Här är lite av mina matcher.
[youtube=_pgC7wLvD5g]
[youtube=08oA0pVAdkw]
[youtube=fzXBb2fquHA]Mer finns:)
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.