Fever och Mini åsa

Home Forums Dagböcker Fever och Mini åsa

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 4,020 total)
  • Author

Oj, vanligtvis brukar dina trådar/inlägg vara underhållande att läsa…men detta var mer oroväckande :( många har vi kanske bekanta som drabbats av liknande symtom (en nära vän till mig)…och det är inte att leka med! Hoppas att du kan ta igen dig killen, du verkar ju ha en toppenfamilj btw :) take care!

Halloj!
    Det blir trevligt att träffa er den 22:a istället!
    Nope, jag köpte inte den eftersom jag hittade en snyggare..hehe Men jag köpte dräkten fast i annan färg.
    Jag kan avslöja att jag egentligen aldrig har köpt en Må Bra tidning och än mindre lagat något efter deras recept. De smög in lite reklam. *skrattar*Dessutom står det att jag tävladde i BF 2003 och det är fel. Året var 2004. Annars var det en helt ok artikel där de skrev ungefär som jag hade berättat.
    De ringde och frågade om jag ville vara med i våras eftersom en av journalisterna är bekant med en tjej på gymmet som hade tipsat. Min tsnke var: Why not? Kul grej att bli lite stylad.
    Ha det gött!
    Kramar
    Mirre

Hej! Fan, fortsätt att ta det lungt nu! Är ju allvarliga saker nu..

Vet själv bara när man har varit förkyld, om man börjar träna för hårt, hur man kan bli. Nu kan man ju knappt jämföra det här med förkylning, men ändå.

Fortsätt mys med Liza och ta det lungt. :

Hej Fever,
    Du m

FEVER wrote:
    I går kväll hände något riktigt läskigt.
    Efter att ha läst godnatt saga till Liza, började mitt hjärta slå som en galning.
    De var mycket otrevligt, något jag aldrig kännt innan.
    Jag försökte sova men det gick bara inte.
    Det känndes som jag när som helst skulle dö.
    Jag ringde upp frugan (som befinner sig i Lund) och beskrev vad jag kännde.
    Var orolig för Liza skull, vem skulle ta hand om henne om jag helt plötsligt kollapsade.
    Fick inte en blund denna natt, mitt hjärta skenade iväg som ett häst.
    Vid 10 tiden sjutsade jag iväg Liza till dagis och då hade jag även ringt återbud till alla mina kunder.
    Pratade med lite vänner och alla sa i stort sett samma, att jag drabbats av stress (stresshjärta).
    För mycket av det goda helt enkelt.
    Har inte haft kraft till något idag och tappat alla aptit.
    Nu längtar jag efter min kära fru.
    Har myst med Liza extra mycket idag (bakat våfflor och tittat på film), för jag känner att jag verkligen vill se henne växa upp.
    Jag har svårt att lyssna på min kropp ibland och tar på mig lite väl mycket.
    Nu är jag dessutom väldigt sjuk, vilket jag inte ville inse.
    VILA VILA.

Jag började tänka på de (här i Varberg) som hade dött helt plötsligt när de tränade och ingen vet orsaken varför (de var i 20 års ålder).
    Tänk om det drabbade mig:
    Ush jag älskar mitt liv och allt jag har och vill inte förlora det, detta är det jag drömt om.
    Att ha en familj man älskar och vänner som bry sig och hälsa som är skaplig (tror jag i alla fall).
    Jag drömmer aldrig numera, för jag har har jag önskat mig.
    Men det kanske är bra att bli omskakad ibland, så man vet hur gott man har det.
    Tack alla ni som stötta mig idag (Roddy, Cicci, Jocke, Peter och frugan).

Tja Fever! Har haft samma problem, stresshjärta alltså…kunde känna att det skulle börja slå ”fel” blev liksom en känsla/tryck upp i halsen typ…sen började det slå fort/ojämt…inte kul alls, fick verkligen börja tänka på att inte stressa upp mig…så nu har det blivit bra!

Kom ihåg vad som är viktigast, det är ju att du finns där läääänge till eller hur!:up:

usch fever!!!!! ta hand om dig!!!!
    det

Fever LYSSNA på kroppen snälla :aggresiv:

Hello!
    Först vill jag bara tacka alla som skrivit och stöttat mig:

Srednq (japp nu lovar jag att ta det lungt)
    Tess (ser fram emot julbordet)
    Olivia (någon hjärtattack var det inte, som tur var)
    bove (tack för infot, mycket stämmde in)
    Linda G (tja Finland blir nog av)
    ms cahling (men jag har nog allt varit lite väl tjurig, nu för tiden)
    NetCurse (jag har verkligen myst med Liza, Karlsson på taket är bra rolig)
    Sofia4_4 (jag fick mig en utskällning av vännerna idag, så jag lovar skärpa mig)
    Lars Berglund (ja det var en jäkligt äcklig känsla, men det gick inte över förrän igår kväll)
    athleticmia (har varit sån här i hela mitt liv, mycket jobb, egen förening,famij, hus mm, men nu var det första gången jag råkade ut för något sådant här)
    Vanessa Frykman (jag har lyssnat, men inte tillräckligt)

Idag har jag bara slappat.
    Det är tungt och ringa återbud till alla + all projekt man har på G måste vänta.
    Har tjötat mycket med kompisar idag, det är tur att de bry sig, de ger liksom aldrig upp, trots att jag nästan aldrig ringer dem eller vill hänga med ut på allt.
    Har nu granskat mitt år och kanske kommit underfund med lite små problem, som kan har orsakts av mitt tuffa tempo.

Träning:
    Jag har varit svagare än någonsin och motivation har varit som bortblåst när det gäller styrkan.
    Var faktist som stört i min första BB tävlingoch sedan dess har jag bara blivit mindre och mindre (lite bättre i slutet).

Löpning har jag kört på som vanligt, men resultaten har uteblivit.
    Skadorna jag fått i år har varit många och därav, mina sämre resultat.
    Men jag adlrig brytt mig, utan bara kört vidare (har tyckt det varit kul ändå).

Vikten:
    Dett år har jag gått som en jojo upp och ner i vikt och som högst vägt 79 kg.
    Jag har varit besvärad av det och inte riktigt förstått varför, för jag brukar ju kunna äta hur mycket jag vill.
    Visst har det varit lite mycket under detta år, men det var ju löjligt.
    Nu senst vägde jag ju 70 kg på SM, men gick upp sju kilo bara en vecka efter det.

Sömn:
    Jag har haft svårt att sova, men det brukar jag ju ha.
    Ligger alltid och tänker på något.

Men allt det här kan vara att man helt enkelt stressat omedvetet.
    Det blir då hormonrubbningar (sa de till mig), vilket gör att jag samlar på mig lättare fett.
    Vikten i sig gör att jag får mer småskador (löpning).
    Mentalt så ahr man så mycket i huvudet att man inte orkar bry sig om sin egen träning (motiavation).

Men varför jag jobbar så mycket?
    Flera anledningar.
    1.Ökad inkomster
    2.Jag älskar att jobba och få mina kunder att lyckas
    3.Driver mig att hela tiden utveckla mina ideer
    4.Man skapar en tryggnad, vilket gör att vi kan uppnå våra mål (resor, tävlingar mm)
    Skulle kunna skriva en hel del men, måste nog ta det även från datorn (gör flera saker samtidit då också).
    Men jag lovar återkomma med nya upptåg och fulladdade batterier.

Mvh
    Fever

Ps gud måste har älskat korkade människor, eftersom han gjorde så många

Nu har frugan kommit hem och jag k

Här gör frugan ett rån till Liza, så hon kan ha sin glass i:P
    Det blir skönt nu, för nu börjar snart julen och för oss betyder det mycket matlagning, men också mycket gemenskap;)

Härligt att höra att du tagit dig tid att slappa – och att analysera situationen. Ofta är det riktigt konstigt hur mycket man ”lär” sig och inser, bara man ger tankarna lite tid. Och samtidigt som man tittar bakåt, och förstår det man ser, blir det ännu roligare att se framåt! Öööh, lite flumvarning på det senaste där… Anyway, jag älskar också mitt jobb (weird, hur kan nån älska att forska? :D) och går på övervarv emellanåt… Blir så alltför lätt då man har många järn i elden.

Och jo – som sagt – Finland i sommar låter som en überbra idé! :emo-thumb

/Linda

FEVER wrote:
    I g

Ta det lungt och vila upp dig ordentligt nu FEVER! Sköt om familjen! :)

Mirre wrote:
    Halloj!
    Det blir trevligt att träffa er den 22:a istället!
    Nope, jag köpte inte den eftersom jag hittade en snyggare..hehe Men jag köpte dräkten fast i annan färg.
    Jag kan avslöja att jag egentligen aldrig har köpt en Må Bra tidning och än mindre lagat något efter deras recept. De smög in lite reklam. *skrattar*Dessutom står det att jag tävladde i BF 2003 och det är fel. Året var 2004. Annars var det en helt ok artikel där de skrev ungefär som jag hade berättat.
    De ringde och frågade om jag ville vara med i våras eftersom en av journalisterna är bekant med en tjej på gymmet som hade tipsat. Min tsnke var: Why not? Kul grej att bli lite stylad.
    Ha det gött!
    Kramar
    Mirre

Vi tyckte den var bra, men vi visste ju också att du tävlat -04 (vi var ju där).
    Men så är det med media, de vrider och vränger på allt, men det får man räkna med om man skall synas;)
    Det ska bli kul att träffa, så vi få tjöta länge:D

Linda G wrote:
    H
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 4,020 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.