Första träningsdagboken!

Home Forums Dagböcker Första träningsdagboken!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Ny motiverad som man är så tänkte jag ge mitt första försök till en träningsdagbok! Får väl se hur det kommer bli med uppdateringen men förhoppningsvis så kommer det flyta på ganska bra.

Info om mig.
    Ålder: 17 år
    Längd: 190 cm
    Morgonvikt: 93 kg
    Hur länge jag har styrketränat: ca 3 år, gjorde dock som många nybörjare olika misstag och åt inte tillräkligt mycket samt för dålig kost som påverkade mina resultat.

Nu på måndag kommer jag även börja min första deff efter min första bulk som resulterade i 8-9 kg plus blev:emo-thumb. Dock kommer jag inte räkna energiintaget och kommer gå på känsla pga olika anledningar men hoppas det kommer funka ändå, annars blir det bara att jobba hårdare.

Mitt träningsschema är följande:
    Måndag – Bröst och vader
    Tisdag – Rygg och mage
    Onsdag – Axlar och vader
    Torsdag – Ben och mage
    Fredag – Biceps och Triceps

Anledningen till att jag tränar vader 2 gånger per vecka är helt enkelt för jag tycker det är snyggt med större plus jag skippat att träna dom tidigare ett bra tag.

Har väl inte så mycket mer att skriva än att första uppdateringen kommer på måndag.:)

Första dagen på deffen idag.

Idag stog bröst på schemat med glömde dock köra vader för var lite stressad på slutet.
    Nedåtlutande bänkpress med hantlar: 3×3 25kg hantlar
    Bänkpress med skivstång: 1×3 75 kg, 2×3 72,5 kg
    Cable Cross-overs: 3×5 35 kg
    Flys i maskin: 3×3 70 kg
    Dips: 2×3, 1×2 (försökte göra så många jag kunde med bara kroppsvikten men var ordentligt trött)

Var ett bra pass idag men kommer byta ut flys i maskin till en övning med fria vikter tills nästa gång. Även sänka något kg på vissa övningar för att få ännu mer korrekt urförande.

Tummen upp med för EAA FX som smakade så jävla mycket bättre än liknande produkter jag testat på!:up:

Rygg och mage

Lastdrag: 4×5 55 kg (får köra lite lättare vikter här för att få kontakt med ryggen)
    Marklyft: 3×3 90 kg
    Sittande kabelrodd: 1×3 70 kg, 2×3 60 kg
    Hantelshrugs: 3×5 med 25 kg hantlar

Crunches med ”V”-hantag: 1×12 45 kg, 3×12 40 kg, 1×12 35 kg.
    Man håller en hantel på ena sidan kroppen och rör överkroppen fram och tbx: 1×12 28 kg hantel, 2×12 25 kg hantel, 1×12 20 kg (körde 4 set på varje sida av kroppen)
    Midjerotator i maskin: 3×12 25 kg (körde även här 3 set på varje sida av magen)

Visste tyvärr inte vad dom två sista övningarna heter men får hoppas inte det gör allt för mycket;)

Sen lite senare idag blir det även att cykla en liten bit på träningscyklen här hemma så man slipper gå ut och gå i skit vädret :)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.