Från Beta till alpha

Home Forums Dagböcker Från Beta till alpha

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 1,233 total)
  • Author

Usch galten din stackare :( matförgiftning är inget att leka med. Lite väl långdragen bara? Se till att följa upp ordentligt så inget missas.

Sen är du snabbt tillbaka! :emo-thumb

Matförgiftning vara sällan mer än 12timmar-2 dagar, det måste vara någon virusinfektion av det värre slaget?

Det får du nog kolla upp Galten.

Magnus Larsson wrote:
    Usch galten din stackare :( matförgiftning är inget att leka med. Lite väl långdragen bara? Se till att följa upp ordentligt så inget missas.

Sen är du snabbt tillbaka! :emo-thumb

Gober wrote:
    Matförgiftning vara sällan mer än 12timmar-2 dagar, det måste vara någon virusinfektion av det värre slaget?

Det får du nog kolla upp Galten.

tackar för eran omtanke gubbar,jo det har blivit några fler turer in på sjukhuset,och dom ber mej snällt att härda ut,trots att jag nu är inne på det 5 dygnet utan att kunna behålla fast föda…tvingat i mej vätskeåtersättning och små små portioner av vittbröd blåbärsoppa osv igår var en vinst då jag slapp se porslinfanstyget på ca 4-5 timmar tyvärr så blev resan 10 gånger värre när det jag stoppat i mej under den tiden började jäsa i magen..spenderade hela kvällen plus natten med att rapa och släppa luft/vätska och hade rejäla bukspänningar..har varit in 4 gånger nu och blir mestadels avfärdad med att det är någon form av virusinfektion och det är bara att rida ut stormen,denna dag skall jag försöka äta lite mera och har jag tur kanske magen börjar bearbeta det jag ger den så systemet kan kicka igång igen!men vi får se,har ropat hej tidigare denna vecka och blivit ytterst besviken när magssmärtan kommit tillbaka:(

nog med tråkigheter,kör hårt nu ni som är friska och starka:up:

I live agAIIIIN!!!

fått behålla allt jag stoppat i mej idag! ijuförsej har det bestått av varma mackor och blåbärssoppa samt en del salta kex men även ätit mitt första mål mat på 5 dagar,detta bestod av gammalt hederligt sibylla meal och tro mej när jag säger att det smakade ljuvligt:-)!inbillar mej inga pass den närmaste dagarna men kan bara säga
    -MAN IT FEELS GOOD TO BE ALIVE

Skönt! men ta det nu lugnt och stoppa inte i dig för mycket i magen när den fått så mycket stryk.

Gober wrote:
    Skönt! men ta det nu lugnt och stoppa inte i dig för mycket i magen när den fått så mycket stryk.

Najnaj tar det ganska lugnt jag,man har lärt sej att ens välmående står och faller på just ”magkänslan”!:emo-thumb

Quinoa, havre, äggvita? Har varit vän till mig i första perioden efter magsjuka. :-/

Attan vilken äcklig virusinfektion du åkte på.

Krya på dig Galten!

Magnus Larsson wrote:
    Quinoa, havre, äggvita? Har varit vän till mig i första perioden efter magsjuka. :-/

Attan vilken äcklig virusinfektion du åkte på.

efter gårdagens återfall på magfronten(ja den kastade in igen)så tar jag det ännu lugnare idag på matfronten som du tipsar om håller jag mej till äggvita och Alaskan torsk i små doser

waco3000 wrote:
    Krya på dig Galten!

Tackar waco jag gör mitt bästa på den fronten:-)

gottdammitt im good

i magen dvs,sitter just nu och smaskar i mej 300gram alaskan fiskplock:-)skall snart iväg på lite genomblödning på gymmet,planen är just att få pump i alla stora muskler utan att för den skull bli andfådd,vill absolut inte stressa kroppen mer än nödvändigt,men känner ändå att jag behöver få musklerna på banan igen:-)

tjo,pumpträningen gick bra,såg till att inte bli svettig eller andfådd men fick ändå bra blodgenomströmning,märktes direkt vart det försvunnit muskler och mineraler…benen! satana vad ont jag fick i dom trots dom absurt lätta vikterna

så här såg det ut iallefall
    uppvärm. 5 min cykel
    benspark.
    30x10rep 2 set
    supetad med.
    L.lårcurl.
    17,5kgx10rep 2 set
    Benböj.
    50kgx10rep 2 set
    St.stångcurl.
    20kgx10rep 2 set
    Bänkpress.fu
    50kgx10rep 2-3 set med stopp och långsamt utförande gällde ijuförsej alla övn.
    St.militärpress.
    20kgx10rep 3 set
    supersetad med.
    armhävn.mot.stång.lätt.lutning
    kvx10rep 3 set
    sittande.hantel.lyft.åt.sidan.
    10kgx10rep 3 set
    supersetad med.
    L.Hantelflyes.
    10kgx10rep 3 set
    chins.
    kvx10rep 3 set
    bardips.
    kvx6rep 3 set
    chinup.
    kvx10rep 2 set
    lite mer lätta set för biceps och triceps i cc

som sagt kändes bra helt enkelt:-)

tjo kikade vikten igår och man kan ju säga att denna sjukresa kostade mej lite muskler och en hel del annat nyttigt och förhoppningsvis lite fett…ca 4 kg lättare är jag nu än senaste vägningen…!dvs stod vågen på ynka 75,5kg igår,
    och jag naiv som jag nu är,inbillar och övertalar mej själv att det är bara vätska och fett som försvunnit,men jag märker ärligt talat av förlusten av muskler på benen,det värker så där konstigt i dom och dom känns väldigt mjuka och tomma!

nu till något postivt,skall ner till huvudstaden över helgen för lite skön musik samt gymning och ölning,svullning…japp i helgen skall alla synder täckas:-)hoppas på lika nice väder som varit hittills och att min kropp håller sej frisk och stark:-)

morgonpromenix/lätt jogg
    1,25min/8,78km

Du har ju tömt hela systemet på både mat, avföring och vätska, inget konstigt att du rasat i vikt. Om du tappat muskler är det nog väldigt lite på så kort tid. Musklerna lär väl dock vara helt tomma så det är ju inte konstigt om det känns som att du tappat massor.

Gober wrote:
    Du har ju tömt hela systemet på både mat, avföring och vätska, inget konstigt att du rasat i vikt. Om du tappat muskler är det nog väldigt lite på så kort tid. Musklerna lär väl dock vara helt tomma så det är ju inte konstigt om det känns som att du tappat massor.

nej det är ju helt å hållet sant!hoppas det är minimalt med muskelförlust:-)funderar på en vitargo laddning på förmiddagen imorgon innan jag skall köra mitt första riktiga pass,just för att fylla på musklerna så mycket som möjligt..vad tycker du om det:-)?!?

ps.skall tilläggas att jag fortfarande kör på vätskeåtersättning.

Galten wrote:
    nej det är ju helt å hållet sant!hoppas det är minimalt med muskelförlust:-)funderar på en vitargo laddning på förmiddagen imorgon innan jag skall köra mitt första riktiga pass,just för att fylla på musklerna så mycket som möjligt..vad tycker du om det:-)?!?

ps.skall tilläggas att jag fortfarande kör på vätskeåtersättning.

Eller något roligare än vitargo, tex godis med glukossirap ;-) Eller ett gäng riskakor med lite honung på, lite torkad frukt, russin mm. Ja du förstår poängen, fylla upp med lite sköna carbs.

Viewing 15 posts - 976 through 990 (of 1,233 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.