Från Beta till alpha

Home Forums Dagböcker Från Beta till alpha

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 991 through 1,005 (of 1,233 total)
  • Author
    Gober wrote:
    Eller något roligare än vitargo, tex godis med glukossirap ;-) Eller ett gäng riskakor med lite honung på, lite torkad frukt, russin mm. Ja du förstår poängen, fylla upp med lite sköna carbs.

aaaaAAAH du menar så:-)kanske det kanske imorgon släpper jag ju på alla spärrar liksom:-)!godis it is!!

Galten wrote:
    aaaaAAAH du menar så:-)kanske det kanske imorgon släpper jag ju på alla spärrar liksom:-)!godis it is!!

Om man ska vara lite opti så glo på innehållet bland lösgodiset, glukossirap ska stå som första ingrediens, inte socker. Exempel är dumle, nappar, stora sura jordgubbar osv. Go nuts!

Gober wrote:
    Om man ska vara lite opti så glo på innehållet bland lösgodiset, glukossirap ska stå som första ingrediens, inte socker. Exempel är dumle, nappar, stora sura jordgubbar osv. Go nuts!

Självfallet skall jag söka efter att vara lite opti så här på början av denna frosseri helg :-)

Dagens frukost
    en proteindrink 3råg mackor
    mellis.
    en halv påse små godis mycket glukos:-)+kex choklad,cola zero

Kommer en hel del mer gott efter träningen:-) mår lite halv piss i magen faktiskt efter små godiset….att förvänta kanske

25/5 bröst&rygg
    blev ett otroligt klent pass på delta gym med en kroppsvikt på alarmerande 75kg tomma!
    Blev sedan svullning av usa mått och öl osv samt en grym konsert med ozzy:-)
    26/5 axlar&armar
    lite små sliten och små glad drog man iväg på ytterligar ett pass,detta med bra fetto tryck kroppsvikt på hela 78,5kg!!!!separationerna var dock som bortblåsta!

Så du har varit och sett självaste Ozzy, fränt!

Jag var själv och besökte Delta fast på Torsdag och Lördag. Det är tydligen så att då Norrlänningarna vill göra något riktigt skoj då dom besöker hufvudstaden så glider dom in på Delta gym8)!

waco3000 wrote:
    Så du har varit och sett självaste Ozzy, fränt!

Jag var själv och besökte Delta fast på Torsdag och Lördag. Det är tydligen så att då Norrlänningarna vill göra något riktigt skoj då dom besöker hufvudstaden så glider dom in på Delta gym8)!

Haha ja visst var man på guden himself;-)jaha ja vi Norrlands bor vet hur vi skall roa oss vi!var där på lördag jag med:-)skall dit idag också hahaha

Bänkpress.
    8 set 40kgx12rep
    70kgx12rep
    90kgx8rep
    110kgx4rep
    92,5kgx8+rep
    supersetad med.
    Chin-up.
    kvx12rep
    kvx8rep
    kvx17rep
    l.hantelpress.
    32,5kgx12rep
    32,5kgx8rep
    40kgx6+rep
    Supersetade med.
    chins.
    kvx12rep
    kvx8rep
    kvx9rep
    l.hantelflyes.
    20kgx12rep
    25kgx8rep
    27,5kgx6+rep
    supersetade med.
    Hantelshrugz.
    22,5kgx12rep
    32,5kgx8rrp
    50kgx10rep

så var min helg av synd i sthlm till ända:-)jag tror jag ätit mer onyttigt denna helg än vad jag fått i mej dom senaste 3 åren!men mitt sinne är laddat och viljan att åter igen uppta en strikt kosthållning och regelbunden träning är enormt stor:-)dagens kroppsvikt var chockerande 80kg….5kg tyngre än i fredags! hehe ganska mycket vätska.

helgens intag i runda slängar
    3 chorizo
    8 stark öl
    2 Ahlgrens bil påsar salt och surt
    Thai buffe 3 tallrickar
    17 små burgare från mc 2 strips medium
    1 stor små godis påse
    4-5 protein bars
    1 bisqui, 1 kladdkaka brownie
    3 pannkakor med nutella
    2 smirnoff ice,2 cider&30cl wiskey
    En pepperburgare +2 små burgare,1 strips
    2 förrätter på kinaresturang+oxfile med ris i vitloks sås
    En stor popcorn
    1,5 påse djungelvrål
    En liten påse gott och blandat
    Kan varit lite mer gott men i d stora hela var detta d hela kalaset:-)

Benböj.
    50kgx12rep,80kgx12rep
    100kgx8rep
    140kgx6rep
    90kgx22rep
    Benpress.
    3 lätta set 12,8,25rep
    Hacklift.
    3 lätta set
    12,8,8rep
    Liggande.lårcurl.
    3 set 12,8,6rep
    Sittande.lårcurl.
    2 set 8rep 55kg
    supersetad med.
    Vadlyft.i.benpress.
    23 set 20-25rep
    Omvända.crunches.
    4 set 25rep

Eftertankar:ett lugnt pass med knappt något flås!vilket i just detta tillfälle var precis vad jag satsade på,då det retar lite i halsen och dessa veckor bakom mej har varit tuffa minst sagt.

Sittande.hantelpress.
    15kgx15rep
    20kgx12rep
    25kgx8rep
    35kgx8rep
    Sittande.Hantel.lyft.åt.sidan.
    6kgx15rep
    12,5kgx12rep
    15kgx8rep
    20kgx6+4rep
    lyft.åt.sidan.i.cc
    2 set 12rep

Triceps.pushdown
    30x12rep
    35x8rep
    40x10rep
    Sittande.konc.curl.
    12,5kgx12rep
    15kgx8rep
    20kgx10rep
    supersetad med.
    liggande.hantelextension
    12,5kgx12rep
    15kgx8rep
    20kgx8rep
    St.alt.hantelcurl.
    12,5kgx12rep
    15kgx8rep
    20kgx10rep
    Bardips
    kvx12rep
    +20kgx8rep
    +45kgx13rep
    St.konc.curl.
    10kgx12rep
    15kgx8rep
    Dips.
    kvx12rep,kvx8rep
    +25kgx13rep

mage.i.maskin.
    3 set 20x25rep

Eftertankar:hade ett sådant däran fett-tryck!märker direkt av att man ligger på plus på kcal konto!hade tryck igenom hela passet och hade lätt kunnat pumpat vidare om inte träningskamraten kastat in:-):up:
    angående träningen&Dieten i allmänhet har jag kommit till en punkt där det är dags att ta bort skygglapparna och börja se till mina nära och kära igen!kommer dra ner till högst 4 gym pass på 7 dagar och tyvärr blir det ingen redovisning i bild form av dietens slutresultat…då jag helt enkelt misslyckades med att fila bort det sista!skyller lite på den otroligt onda maginfektion jag drabbades av,men känner mej fortfarande lite misslyckad ändå!kanske jag får möjlighet att dra av en till diet någon gång i höst:-)skall verkligen försöka hålla denna form iallefall,då jag aldrig varit så ”fit” som jag är nu.

Visst är det underbart med tryck!!

Familjen är viktigare än alla pass i världen.
    Man kan öka och vara i grym form på ”endast” fyra pass i veckan ska du se.
    Då du precis som jag är lite av allt eller inget så är det en hård mental nöt att knäcka. Skönt att se att passen flyter på efter hemske skiten med magen du åkte på.

Idag har jag själv vart trött och grinig, så belönade mig med 7pannkakor med sylt och medans jag stekte pannkakor åt jag en hemmalagad 250grams kyllingburgare.
    Rätt mätt ;)

i0janki wrote:
    Visst är det underbart med tryck!!

Familjen är viktigare än alla pass i världen.
    Man kan öka och vara i grym form på ”endast” fyra pass i veckan ska du se.
    Då du precis som jag är lite av allt eller inget så är det en hård mental nöt att knäcka. Skönt att se att passen flyter på efter hemske skiten med magen du åkte på.

Idag har jag själv vart trött och grinig, så belönade mig med 7pannkakor med sylt och medans jag stekte pannkakor åt jag en hemmalagad 250grams kyllingburgare.
    Rätt mätt ;)

Absolut så är det!jo men visst har ju när jag var yngre bara kört 3gg på 7dagar och fått fina resultat:-)ja härligt att man kunde börja köra relativt fort igen,vi är ju lite otåliga av oss här inne när det gäller sjkdomar och liknande;-)

Gårdagens pass.
    Bänkpress.
    50kgx12rep
    70kgx12rep,90kgx8rep
    110kgx5+3-4 kvartreps
    suersetad med.
    chinups.
    kvx12rep,kvx8rep
    +30kgx8rep
    L.hantelpress.
    30kgx12rep,35kgx8rep
    40kgx9rep
    Supersetad med.
    Chins.
    kvx12rep,kvx8rep
    +15kgx9rep
    Nedåtlutande.bänkpress
    50kgx12rep
    80kgx12rep
    90kgx6rep
    supersetad med.
    pullover.
    25kg med motstånd 12repx3sset
    crunches.
    3 set 25rep m vikt på 2 sista

löpning
    tid-1,20
    avstånd-13km
    godkänt. tempo då jag började kl 04:30 nyvaken:-)

så vart ännu en 7 dagars jobbvecka över med allt vad det innebär!avslutade starkt idag med ett mediokert axlar&armpass,för att sedan runda av med frosseri i större skala,slängde i mej smågodis till bion samt några hundra gram jordnötter+macka med korv ost,några glas mjölk osv när jag kom hem……och jaaaAAA i feel like shit nu!

kan verkligen inte med detta med ätar dagar eller vad man nu skall kalla denna synd..men börjar bli ganska tungt detta med kosten för mej,jag kan liksom inte bestämma mej hur jag vill ha det!
    A.jag vill få fram rutorna dvs vässa formen ytterligare!
    B.trött på att vara tom&Klen,vill bygga lite igen!
    men jag kan inte fortsätta dieta,då jag varken har tiden eller möjligheter till mera träning samt inte orkar plåga mej med smärtsamt låga kcal intag varje dag,jag kan inte heller förmå mej till att återgå till mitt tidigare livs lönnfeta existens där formen var skrämmande dålig….slutsatsen är att jag står och väger på båda hälarna utan att egentligen veta vilken stig jag skall ta…axel och arm passet orkar jag faktiskt inte dokumentera,det var lite ökningar men inga nämnvärda dock så vi skippar det helt sonika!

Benböj.
    50kgx15rep,80kgx12rep,100kgx8rep
    140kgx3rep…ooohaa tungt idag
    140kgx5rep
    100kgx10rep smalt footstand 2 set
    Benpress.
    har börjar köra jäkligt lätt i denna,då jag inbillar mej att en del av mina knäkänningar kommer ifrån denna övning.
    3 set-12,8rep
    210x15rep
    Utfall.
    2 st 1,5 vändor med stång-29kg,35kg
    Liggande.lårcurl.
    25x12rep
    27,5kgx8rep
    35x10rep
    Supersetad med.
    Benspark.
    25x12rep
    30x8rep
    35x14rep alla med såkallad squezz i topp.
    Vadlyft.i.benpress.
    4 set 15 rep
    Stående.vadlyft.m.hantel.
    4 set 15 rep 20-30kg
    Crunches.
    3 set 25repx10kg

Eftertankar:ett alltför lungt pass med nada i adrenalin!men godkänt får det nog bli ändå:-)

Viewing 15 posts - 991 through 1,005 (of 1,233 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.