Från Beta till alpha

Home Forums Dagböcker Från Beta till alpha

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,006 through 1,020 (of 1,233 total)
  • Author

Det är jobbigt för psyket att vara mellan bra form och småbulkad. För mig kändes det bra att komma i relativt bra form men sedan flippade jag ju ut och åt som ett svin i typ två veckor vilket påverkade formen väldigt mycket. Nu är jag lite för ”fet” mest på magen för att det ska vara kul att glo i spegeln, men å andra sidan så går träningen skitbra och jag har sansat mig med ätandet och har nu kontroll på viktökningen. Men i efterhand så önskar jag att jag höll min plan med att direkt efter dieten enbart ha en enda dag då jag åt som ett svin och sedan började öka med strikt intag för att dra ut på den fina formen mycket längre.

Men det får bli en läxa till nästa gång, jag trivs trots allt bra med formen nu, har rätt bra form på armar osv även om 8-packet är long gone. Känns och gött att fylla ut tshirten lite och att känna styrkan öka varje pass.

Nåja vet inte vad detta hade med ditt inlägg att göra men bara lite tankar från mig, du är inte ensam om dessa hjärnspöken är väll poängen ;-)

Tipset är nog att du försöker få lite kontroll och rutin och att om diet till riktigt bra form är utesluten istället försöka lägga dig på ett mindre överskott och öka i långsam takt. Chilla med dom där överdriva ätardagarna och unna dig något mindre då och då istället.

ja tack för dom tankarna Gober:-)jo det är väl så som skriver angående dessa ätardagar,tror dock detta med små unningar i mitt fall får vara utan socker produkter då det är där jag verkligen faller dit!maken till humörsvängningar av lite smågodis har jag sällan skådat….men idag har jag begränsat socker intaget och mår mycket mycket bättre:-)tyvärr uppnådde jag aldrig mina 8 rutor utan fick nöja mej med 4 bleka;-)men hur det än är så är jag i min livs form vilket i sej är för mej en grym prestation.

Morgon promenix
    Avstånd-7.55km
    Tid-1:15:17

om några timmar blir det förhoppningsvis ett Bröst&Rygg pass:-)

L.Hantelpress
    pinnhål .7.
    20kgx15rep
    25kgx12rep
    30kgx8rep
    35kgx6rep
    40kgx8rep
    supersetad med.
    chin-ups.
    kvx15rep
    kvx12rep
    kvx8rep
    +20kgx8rep

pinnhål.6.
    22,5kgx12rep
    27,5kgx8rep
    32,5kgx6rep
    40kgx6rep
    superseta med.
    Chins.
    kvx12rep
    kvx8rep
    kvx6rep
    +20x6rep

pinnhål.5.
    30kgx12rep
    37,5kgx6rep
    37,5kgx4rep
    superseta med.
    Hantelrodd.
    30kgx12rep
    35kgx8rep
    40kgx6rep

L.Hantelflyes.
    20kgx12rep
    25kgx10rep
    supersetad med.
    Latspullovers.i.cc
    2 set 12-15rep

Eftertankar:ögade igenom lite arnold bibel igår och blev inspirerad till denna körning för att ge övre bröst en genomkörare:-)kändes bra trots låga vikter,skall prova att endast köra bröst nästa gång jag kör denna version då intensiteten blev lite over the top och pumpen hann aldrig riktigt infinna sej då passet gick efter uppvärm på ca 45-50 min.:up:kan varit ännu ett pinnhål någonstans där i mitten men var lite halvstressigt så lämnar det oskrivet.

oväntad ätar dag:-)
    byter denna dag mot lördagen som kommer,blev lite vardagslyx på våran härliga nationaldag:-)

imorgon morgonpromenix+eftermiddagspass

Sittande.Hantelpress
    Sittande.hantel.lyft.åt.sidan
    lyft.åt.sidan.i.cc
    Sittande.hantellyft.för.bakre

Stående.alt.hantelcurl
    10kgx12rep,12,5kgx8rep2 set 15kgx8-12rep
    22,5kgx8+4Hrep
    supsersetad med.
    triceps.pushdown.i.latshiss
    20x12rep,30x8rep
    45kgx8+4rep
    Sittande.konc.curl
    12,kgx12rep,15kgx8rep
    22,5kgx10rep
    supersetad med.
    Liggande.hantelextension.
    12,kgx12rep,15kgx8rep
    20kgx8rep
    omvänd.skivstångscurl.
    20kgx20rep
    Bardips.
    kvx45rep

Eftertankar:

Hur tolkar man dagens eftertankar? haha ;-)

Haha jaa ru gober inte mycket till eftertankar alls ser det ut som:-)men vikterna för axlar var oförändrade från tidigare pass därför skippar jag redovisning av den biten annars var passet godkänt !

benböj
    40×15,50×12,80x8rep
    110kgx10rep
    115kgx10rep
    125kgx10rep
    135kgx10rep
    hacklift.
    20kgx7+7rep 3-4 set
    benspark.
    2-3 set 7+7rep
    25-35
    liggande.larcurl
    3 set 7+7rep
    supersetad med
    vader i benpress 3set 20rep.
    Ytterligare lite mer vader och mage med vikt.

sedan blev det ytterligare en unnings dagbmed godis samt wiskey till sena kvällar även en del cigarr röktes

Riktigt stabila knäböj där!:)
    Längtar efter att komma upp till såna kilon!

Galten wrote:
    benböj
    40×15,50×12,80x8rep
    110kgx10rep
    115kgx10rep
    125kgx10rep
    135kgx10rep
    hacklift.
    20kgx7+7rep 3-4 set
    benspark.
    2-3 set 7+7rep
    25-35
    liggande.larcurl
    3 set 7+7rep
    supersetad med
    vader i benpress 3set 20rep.
    Ytterligare lite mer vader och mage med vikt.

sedan blev det ytterligare en unnings dagbmed godis samt wiskey till sena kvällar även en del cigarr röktes

mmmm….nice med lite wiskey samt cigarr!!!!……me like………lol. brukar jag också göra samt lira lite gura då också,i glada vänner sällskap…..mmmm……detta är livet ibland…….;-)

Johnny Furu wrote:
    Riktigt stabila knäböj där!:)
    Längtar efter att komma upp till såna kilon!

Tackar:-)du är nog där snarare än du tror!

bighulken wrote:
    mmmm….nice med lite wiskey samt cigarr!!!!……me like………lol. brukar jag också göra samt lira lite gura då också,i glada vänner sällskap…..mmmm……detta är livet ibland…….;-)

jamenvisst:-)köpte mej en 21 årig glen goyne som smakade helt otroligt underbart gott!den kan jag verkligen rekommendera:up:
    gårdagens synder först..
    -en halv påse chees balls
    -en påse smågodis
    -en halv påse lättsaltade chips
    -4-5 starköl
    -någon matsked bea
    -en 2 tesked jordnötssmör
    -massvis med kött(plus på protein dock:-)
    -4 st feta ciggariller
    -6 småsmåa goda wiskey glas

jag fortsätter dock med svullningen även idag,detta ligger än så länge på plus kcal kontot
    -en påse smågodis
    -en barnpizza vesuvio +ett antal klickar bea
    -Kebabtallrick med ris+2 sallads brön

och när kvällen kommer skall lite mer wienegumm ätas och antagligen lite dill&gräslöks chips

jo drog även ett bänkpass+lite biceps i polarens nybyggda källar gym
    Bänkpress.
    40kgx15rep,50kgx12rep,70kgx8rep
    90kgx12rep
    90kgx13rep
    90kgx12rep
    FU.
    90kgx11ep
    90kgx10rep
    bytte sedan grepp till riktigt brett utanför ”ringarna”
    70kgx12rep
    80kgx12rep
    90kgx10rep
    sedan till smalt grepp.
    50kgx12rep
    70kgx10rep
    80kgx9rep
    blev sedan 3 set skivstångscurl
    20kgx20rep
    30kgx12rep
    40kgx10rep
    30kgx16rep
    Stående.konc.curl.
    10kgx15rep
    15kgx12rep
    15kgx12rep
    17,5kgx10rep
    17,5kgx10rep

Eftertankar:ojOjOJ vilket tryck i bitarna!det märktes verkligen att jag legat på overload på kcal konto för shiiit vilken pump,kul även att mjölksyran var long gone,ser framemot mer av sådan pass med fokus på högre rep och pump:up:imorgon tar jag än en gång itu med min eländiga matkaraktär….

slutade för mer än ett år sedan med snuset som förgiftade min kropp!nu tar jag steget fullt ut på smågodis fronten……..I Freakin QUIT det blir inget mer smågodis för mej helt enkelt!känns skönt att säga orden samt skriva ner dom!

god natt:-)

Hade du en orgie idag eller? Smågodis är värre än heroin. Själv är jag inne i en bullperiod, men kanelbullar är rena anabolas har jag hört. Så två om dagen är bara bra ;-)

Nej på måndag skärper vi oss Galten, vi får stödja varandra i missbruket. Jag tror dock du är värre än mig med tanke på senaste kostredovisningarna.

Gober wrote:
    Hade du en orgie idag eller? Smågodis är värre än heroin. Själv är jag inne i en bullperiod, men kanelbullar är rena anabolas har jag hört. Så två om dagen är bara bra ;-)

Nej på måndag skärper vi oss Galten, vi får stödja varandra i missbruket. Jag tror dock du är värre än mig med tanke på senaste kostredovisningarna.

Hahaha jaa det blev en riktig orgie av onyttigheter!kanel bullar är ju inte helt fel!:-)även om akilleshälen på fikabrods fronten för min del består av
    1.chokladbollar
    2.bisquie
    3.bondkakor

min arbetsdag startar idag så går ut en dag i förväg men absolut skall vi sockerpundare hjälpa varandra:-)

Jag garanterar att min socker sjuka är värre än din och säkert många mer,vilket jag nu hoppas få bukt med ännu en gång!

Viewing 15 posts - 1,006 through 1,020 (of 1,233 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.