Från Beta till alpha

Home Forums Dagböcker Från Beta till alpha

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,081 through 1,095 (of 1,233 total)
  • Author
    bighulken wrote:
    ha ha ha ,du är rolig du galten……..lol.
    du föregår med gott syfte…..lol. att psykiskt koppla bort träningen från huvudet,då man är ledig….
    det där lät fin fint,speciellt den där singel malt wiskeyn………mmm……man ska leva också.
    å sen cigarrerna också,en sann livsnjutare är du!…..;-). Love it!!!!! same shit for mee,please……!!!

Idag vilar du upp kroppen från chocken den fick igår,så att den får en chans att återställa sig först.även hjärtat pumpar ju på ordentligt idag,då den behöver stödja trupperna som ska transportera bort dessa slagg ämnen!!…….lol

ha det.mvh bighulken.

Hahaha tackar för dom varma orden:-)ja det finns få saker som går upp emot en god single malt och en fin cigarr!skall väl vara mera av den varan då helt enket!hehehe,även blivit så klok att man slutar dricka när man känner sej ”mätt” på drickandet,då brukar jag sadla om till vatten och någon kopp kaffe+tablett resorb:-)och känner mej både glad och pigg idag vilket jag tror är en direkt följd av just ett sådant tänk:-)

jag skall ha ditt tips i åtanke och skippa styrketräningen idag!men det kan bli ett lätt löp pass för att hjälpa till hjärta och lungor på traven med den såkallade rensningen:-)

Bröst&Rygg 8/7
    hehe trots ett gott råd från Bighulken och bätte vetande blev det trots allt ett Gym-pass idag,jag fokuserade idag på den totala pumpen och gick ner lite i vikterna,och jesus kebab vilken pump jag hade!!snacka om att ha fetto-tryck i musklerna

Bänkpress.
    50kgx15rep 2 set 15rep
    92,5kgx10rep
    105kgx8rep
    110kgx7+1rep
    110kgx6rep
    110kgx5rep
    supersetade med.
    Chins.Brett.
    kvx10rep
    (skall tilläggas att dagens kv var 4kg+ sedan den 6/7)
    kvx10rep
    kvx10rep
    kvx10rep
    5kgx10rep
    5kgx10rep
    supersetade med.
    L.Hantelpress.
    32,5kgx12rep
    42,5kgx8rep
    42,5kgx8rep
    425kgx6rep
    supersetade med.
    Chins.smalt.
    kvx10rep
    kvx10rep
    kvx10rep
    kvx10rep
    kvx10rep
    supersetade med.
    L.Hantelflyes.
    25kgx10rep
    30kgx8rep
    30kgx8rep
    32,5kgx6rep
    supersetade med.
    T-Bar.
    67,5kgx10rep
    70kgx10rep
    80kgx8rep
    82,5kgx8+rep
    supersetade med.
    Bardips.
    +25kgx12rep
    +35kgx8rep
    +35kgx8rep
    +35kgx6rep
    supersetade med.
    Stångrodd.
    90kgx8rep
    90kgx8rep
    90kgx8rep
    90kgx8rep

Eftertankar:Fick som sagt grym pump och styrkan var inte dålig men ej heller som bäst,kändes sjukt när jag såg att vikten gått upp nära på 5kg sedan i fredags hehehehe smörgåstårta och chokladbollar är bevisligen väldigt vätskebindande:-)får se vad vikten står på i mitten på veckan då morgon träningen gjort sitt!

Semester

så mycket som skall hinnas med,så mycket som skall avnjutas,så mycket underbart att göra:-)

första morgonpromenaden gjordes kl 0600 i morse och gud vad skönt det var!blev 1h i hyfsad rask takt tillsammans med en nybliven 30åring!det är alltid kul när man får med sej någon på kardio/gym träning det blir liksom att jag lever upp extra genom deras upplevelser av motionsformerna,så jäkla härligt att se när folk bestämmer sej för att rycka tag i sej själv och glöden börjar brinna.

tanken att människan inte kan ändra sej..torde vara den mest deprimerande tanke som finns,och jag försöker varje dag att motbevisa den..Om inte vi människor har förmåga till att ändra oss….jaa då kommer inte vi heller lära oss något av våra historiska fatala ondsinta dåd som vi tidigare gjort,och i en sådan värld vill då inte jag leva i…
    jag såg på ett program igår angående antal krig och människor som blivit dödade under århundraden av krigande,massvis med diagram och statisk över massvis med ondsintheter…
    En sak fick jag med mej av detta program! att tydligen så lever vi nu under den stora fredens tid och har så gjort dom senaste 45 åren och i överlag så enligt denna mans diagram och fakta papper så har människan helt enkelt börjat bry sej mer om varandra!?!

många anledningar fanns till detta,en av dom största är i mina ögon troligen internet,då genom att vi alla kan komma varandra närmare och se både likheter och olikheter har vi kommit till att förstå att vi inte är så olika varandra oavsett kultur,hudfärg,religion…vi är helt enkelt människor allihopa!

nog med morgon dravel:-)god morgon kära medmänniska

Hej Galt, semester säger du? Då önskar jag herr Gober eder en riktigt njutbar semester.

Gober wrote:
    Hej Galt, semester säger du? Då önskar jag herr Gober eder en riktigt njutbar semester.

Men då tackar jag å det ödmjukast herr Gober:-)

Kvällspromenix
    ca 7 km på 60 minutas

Nu bli d kväller!

Morgon-kardio
    20 min cykel
    10 min roddmaskin
    20 min crosstrainer.

Ben&Mage

Benböj-Ass to the grass!
    50kgx12rep
    60kgx8rep
    80kgx8rep
    100kgx8rep
    sedan 90graders böjar.
    120kgx8rep
    130kgx6rep
    Benböj.i.smith.
    80x12rep
    110x12rep
    120x12rep
    Benspark.
    45x12rep
    50x8rep
    50x8rep
    55x6rep
    Liggande.lårcurl.
    30x12rep
    35x8rep
    40x8rep
    35x6rep
    Omvända.chrunches.
    4 set 25rep
    Chrunches.
    4 set 25rep

Eftertankar:grym pump!!nice feeling overall dock jäkligt tungt med dessa ass to the grass!

Kvällskardio.
    60min

Morgon-promenix
    70 min

st.militärpress.m.push
    40kyx13rep
    70kgx6+2rep
    70kgx6+2rep
    70kgx4+2rep
    bakom.-45kgx10rep,45kgx8rep
    sittande.framåtlutande.hantel.lyft.åt.sidant
    8kgx15rep,10kgx12rep
    12,5kgx8rep
    15kgx8rep
    15kgx8rep
    15kgx8-12,5kgx4-6-10kgx4-6rep
    lyft.åt.sidan.i.cc
    1set 8rep
    hantel.åt.sidan.framåtlutande.panna.mot.bänk
    17,5kgx13rep
    25kgx6rep-17,5kgx4rep
    sittande.hantelrodd.bakreaxlar
    35kgx10rep
    texthantelshrugz
    52,5kgx12rep

sittande.alt.hantelcurl
    12,5kgx12rep
    17,5kgx8rep
    17,5kgx8rep
    20kgx6rep
    supersetad med.
    liggande.hantelextension
    12,5kgx12rep
    17,5kgx8rep
    17,5kgx8rep
    20kgx6rep

sittande.konc.curl
    17,5kgx12rep
    20kgx8rep
    20kgx8rep
    20kgx6rep

pushddown.i.latshiss.
    30x12rep
    40x8rep
    45x8rep
    45x6rep-27,5x6rep
    dips.
    kvx30rep

Morgon-promenad
    70min avstånd ca 7 km

Här köttas det på bra!
    Semester på det och livet leker på bra :)

i0janki wrote:
    Här köttas det på bra!
    Semester på det och livet leker på bra :)

Jamenvisst är det skönt med semester
    idag blev det faktiskt sovmorgon till kl 0900!skippade morgonpromenixen då jag kände mej lite halvsliten sedan igårkväll och småkänningar i halsen gjorde att jag fick hålla mej hemmavid från gymmet dessutom…..var jäkligt svårt att skippa det passet men när jag tillslut accepterade att passet inte skulle bli av slappnade jag av kikade lite film samt åt lite popcorn och gosa lite med sambon i soffan:-)
    en jäkligt skönt torsdagkväll helt enkelt.

idag hoppas jag kunna dra av som minst ett bröstpass i polarens källargym för att sedan dricka någon öl+glas rött vin+god grillad mat….det är mina förhoppningar dvs

Ojojoj det är semester och hittade ett litet fik med ungarna där det serverades Våffelbuffe……det blev 2 dussin med grädde och blåbärsylt:-)även två stycken Chokladbollar(föredetta negerbollar för den döve/blinde)å gottdammit vad gott det var!

i övrigt så har jag fortfarande kittling/retningar i halsen som gör mej orolig…skall ändock prova på mej ett bröst&Rygg pass då det kommer finnas så gott som ingen tid i helgen eller början på nästa vecka till någon form av träning:-/

MMycket god mat har intagits och någon flaska rött;-) drog även ett bröst och rygg pass som slutade i förtidigt avslut pga hög puls och tydliga tecken på sjukdom……tråkigt…..vila tillsvidare

jag har nu tagit total semester ifrån kcal-koll,då jag känner att mitt synsätt till mitt matintag blivit lite väl extremt!har haft svårt att bara njuta dom senaste veckorna och när jag väl ätit har jag ballat ur och överkonsumerat allt jag kommit över,kommer nu helt enkelt äta det jag känner för och när jag känner för det,och min gymform kommer bli sämre,det är jag medveten om…men vardagsglädjen får sättas i första hand nu när semestern är här:-)

väger nu mellan 80-82kg och har ett midjemått på 80cm runt naveln,räknar med att jag kommer vara uppe i 85kg innan semestern är slut…dock inget jag siktar på.

Viewing 15 posts - 1,081 through 1,095 (of 1,233 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.