Från Beta till alpha

Home Forums Dagböcker Från Beta till alpha

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,096 through 1,110 (of 1,233 total)
  • Author

Åkte mycket riktigt på en infektion under senaste Bröst&Rygg passet och hostar och rasslar för fullt:-/
    jag får iallefall vara glad med at jag avslutade passet i tid istället för att göra som jag gjort tidigare tillfällen då jag stångat vidare tills jag nästan tuppat av!

I övrigt funderar jag på att modifiera om Arnold programmet jag kör då jag finner vissa set onödigt många,tänker tex på efter dom två första basövningarna ta Bröst&Rygg
    då kör jag ju först
    Bänkpress-supersetad med-Chins i 4-5 set
    sedan
    L.Hantelpress-supersetad med-Chins.smalt alt chin-up 4-5 set
    efter detta finner jag att orken blir påtagligt sämre även om vissa dagar kan vara undantaget.
    så istället för att fortsätta att gneta på med 4 set i resterande övningar,tror jag att jag skall köra som nedan.

L.Hantelflyes-supersetad med-T-bar. 2 set
    Bardips-supersetad med stångrodd. 2 set

visst detta kanske inte ser ut som en sådan stor skillnad på pappret….men tror det kommer göra en hel del för intensiteten och motivationen..även funderingar på att varva mellan pass till pass att köra dom första seten i dom 2 stora basövningarna dvs 12repparn och 10repparn att köra dom som endast inkörningsvikt utan försök till progression…tror även det kan göra det enklare att bomba på riktigt i seten som skall räknas.

för den som läser mellan dessa rader ser kanske likheten med det tidigare program jag körde som var ”Dorians yates way” och tror en kombo av dessa två program kan ge önskat resultat

tröttnade på forumets nya döda puls,och startade en ny journal på kolozzeum!kommer försöka följa upp på bägge forumen men…tjaa vad skall man säga,tycker helt enkelt att det är jäkligt dött här nuförtiden!

Fortfarande sjuk!

har dock varit på en underbar semester med mina små troll och sambo:-)hyrde en stuga i vackra dalarna,åkte på Orsa björnpark och fick se alla djur utom Järven!grym upplevelse,kan starkt rekommendera en tripp dit faktiskt!grymmaste var nog Sibiriska tigern och isbjörnarna som vandrade väldigt när stängslet,very closed indeed:-)blev en tur till Tomteland dagen efter där ungarna gick lös för fulla muggar,en helt underbar semester helt enkelt:-)har även passat på att svulla godis,pizzor,muffins och annat onyttigt!

ordning och reda när jag blir frisk och kry!

kör med mollypeckt som försvar nu,då blåbärsoppa och te inte hjälpt ett skit!

Du har rätt i att forumet är inte bara lite dött, det är ordentligt dött, men jag gnetar i alla fall vidare så länge mina vänner skiver här. Det som jag har emot kolozzeum egentligen är väl att det är sååå himla många som är där.

Lät som en härlig semester det där Galten! Jag var till dalarna på bilsemester för några år sedan och jag hade också¨trevligt, var på björnparken och körde ett varv runt vänern med stopp på olika orter och platser.

Krya på dig nu och så hoppas jag att du orkar hålla i dagboken i alla fall tills semesterperioden är över, då kanske det kryper fram några forumkamrater igen.

waco3000 wrote:
    Du har rätt i att forumet är inte bara lite dött, det är ordentligt dött, men jag gnetar i alla fall vidare så länge mina vänner skiver här. Det som jag har emot kolozzeum egentligen är väl att det är sååå himla många som är där.

Lät som en härlig semester det där Galten! Jag var till dalarna på bilsemester för några år sedan och jag hade också¨trevligt, var på björnparken och körde ett varv runt vänern med stopp på olika orter och platser.

Krya på dig nu och så hoppas jag att du orkar hålla i dagboken i alla fall tills semesterperioden är över, då kanske det kryper fram några forumkamrater igen.

Jamenvisst vi är ju ett trevligt gäng som följer varandra här,och känner mej inte helt okej att släppa med tanken att lämna kvar er här bara så där huxflux:-)

Det var det,helt underbar faktiskt!jaaha ja då fick ju du dej lite nationalromantik över dej du med:-)

jaa jag jobbar på detta med att krya på mej,sovit ca 10h och skickat i mej mera mollypeck,sista dosen blir ikväll hoppas på att jag är fullt frisk till imorgon för då har det nämligen gått en hel vecka utan träning!!!och det känns ju inte acceptabelt.

på lördag börjar jag med morgonpromenixerna iallefall:-)

varit förkyld hela långa veckan,provade ett lugnt löp-pass på 5 km igår med det var tungt,blev en morgonpromenad imorse på ca 5km vilket kändes skönt!hoppas på att förkylningen lämnat mej imorgon kväll!

Morgonpromenad
    avstånd 7km-tid:69 min

Godmorgon!
    ibland så känns det som man inte vet vafan man sysslat med dessa år,man läser om något nytt stjärnskott inom gymbranschen som bara tränat i 5 år och som har en fysik som liknar arnolds under glansdagarna…eller jaa ibland så dyker det upp någon kille på gymmet som också tycks nyligen lärt sej vad hantelshrugz är för övning men ändock lyckats bygga en fysik som skulle göra rättvisa på Sm i bodybuiling i -80…ibland så känns det som att jag missar något!typ som att man ser något i slutet av en lång korridor men det du ser försvinner så snabbt bortom nästa krök att du nästan direkt ställer dej frågan om jag verkligen såg vad jag såg….

suttit och lusläst två böcker under denna tid av förkylning
    Arnolds encyclopedia och Dorians Yates självbiografi.
    och en sak som återkommer ofta i Yates bok är vikten av vila och återhämtning,vilket om man skall vara ärlig är en sak som inte tas upp i någon större omfattning i Arnold bibeln!

En sak jag varit inne på förut är just det där med Återhämtning…!
    att inte gräva gropen för djupt,för då tar det längre tid att fylla den.

Dorian hävdar även att desto större muskeln är desto längre tid behöver muskeln för att återhämta sej,vilket jag finner troligt,även Dorians synsätt(negativ) på volymträning tycker jag känns logisk…man får väl ta allt man läser med skopa salt,då dom namngivna giganterna hade lite mer godsaker i sin morgongröt än lilla jag:-)

känns som att hemligheten torde vara en blandning av dom två träningsfilosofierna är dessa dom två viktigaste .

1.antalet gånger man kan träna varje muskel(dvs den skall hunnits återhämta sej)=mer frekventa styrkeökningar

2.färre men intensivare/tyngre set för att försäkra sej om total nedbrytning av muskelfibrerna,istället för massa set av pumpning som sällan leder till mer än en skön känsla.

hmm…..skall testas under en längre tid:-)

blev att skippa träningen då jag still är sjuk

Morgonpromenix
    avstånd-7km,tid-70min

Intro-pass efter drygförkylning

Benböj-asstothegrass
    50kgx12rep,60kgx10rep,80kgx8rep
    105kgx8rep
    105kgx6rep
    Marklyft.
    60kgx10rep,80kgx8rep
    105kgx8rep
    105kgx8rep
    Bänkpress.
    60kgx10rep,80kgx8rep
    105kgx8rep
    105kgx8rep
    Chins.Breda
    kvx12rep
    kvx10rep
    kvx8rep
    kvx8rep
    Bardips.Breda
    kvx12rep
    kvx10rep
    kvx8rep
    kvx8rep

Eftertankar:hade helt enkelt inte tålamod att vila ännu en dag,8 dagar får fanimej räcka…det verkade dock inte kroppen hålla med om då pulsen tog lång tid på sej att gå ner mellan seten samt att en elak mjölksyra gjorde sej påmind stundtals…!

En annan riktigt irriterande sak,är faktumet att midjan blivit ca 3 cm bredare och även den egna kroppsvikten!såg även ut som ett blekt sjölejon som ätit upp sej inför den kommande vintern…dvs slätare en slätast!
    känns faktiskt lite tungt att 5 månaders strikt kosthållning samt tränings resultat försvinner så fort som d gjort…men men imorgon är en annan dag!

Fläkte själv ut mig på stranden idag medan tjejen badade, en albinosäl var väl det närmaste man kan komma en beskrivning av vad folk fick se, tog på mig tshirten igen efter 15min. Så ja det känns ju inte allt för gött att man kämpade flera månader och inte ens han med ett besök på stranden innan man blev fet igen. Men men….;- )

Kan trösta er med att jag också gått upp i vikt… den här gången på riktigt. Det går fort om man vill.

Ta’t easy med förkylningen, Galt. Du är dock en kämpe!

Gober wrote:
    Fläkte själv ut mig på stranden idag medan tjejen badade, en albinosäl var väl det närmaste man kan komma en beskrivning av vad folk fick se, tog på mig tshirten igen efter 15min. Så ja det känns ju inte allt för gött att man kämpade flera månader och inte ens han med ett besök på stranden innan man blev fet igen. Men men….;- )

Hahaha jo så ligger det ju till för en annan med,svårt att trivas utan t-shirt trots vårens slit!men kanske kan trösta sej med att nästa sommar,då jäklar:-)

Gettodachoppa wrote:
    Kan trösta er med att jag också gått upp i vikt… den här gången på riktigt. Det går fort om man vill.

Ta’t easy med förkylningen, Galt. Du är dock en kämpe!

Tor mej att både du och Gober också delar samma dåliga metabolism ger mej en hel del tröst:-)

Will do Getto:-)å tackar,det är du med!

Intro-pass nr 2

uppvärm.hantel.lyft.för.alla.tre.huvuden 4kgx20rep,5kgx20rep
    Sittande.militärpress.i.smith.
    30×15+5rep
    60x10rep
    65x8rep
    65x7rep
    Sittande.framåt.lutande.lyft.åt.sidan.
    10kgx12rep
    15kgx10rep
    15kgx12+6 stående rep.
    Panna.mot.bänk.hantlar.bakre.
    15kgx12rep
    15kgx12rep
    Sittande.Hantel.drag.för.bakre.
    20kgx12rep
    20kgx12rep
    20kgx12rep alla med knip.
    körde lite 2 lätta set stångrodd till hakan men kändes ej bra.
    Hantelshrugz.
    45kgx8rep 2 set supersetad med två set i L.hantelflyes 20kgx8rep

St.alt.hantelcurl.
    12,5kgx12rep
    15kgx8rep
    20kgx8rep 2 set (tunga)
    supersetad med.
    Triceps.pushdown.i.latshiss.
    30x12rep
    40x8rep
    45x8rep 2 set
    stående.konc.curl.
    10kgx12rep
    12,5x8rep
    15kgx8rep
    Stående.enarmad.hantel.extension.
    10kgx12rep
    12,5x12rep
    15kgx8rep dessa med hjälp på den positiva fasen
    blev sedan ett set med hjulet kvx15rep…

fick lite dryga känningar i vänster axel när jag körde uppvärmningen,funderar på om antingen lite slagg kvar i musklerna sedan förkylning alternativet kanhända vara att högrep inte är någon bra melodi för mina axlar längre?!aja nu har det mesta körts förutom vader,bakrelår,mage,skall försöka klämma in ett sådant pass imorgon sedan har förhoppningvis kroppen kommit tillbaka tillräckligt för att kunna börja prestera igen:-)

Kan ju vara så att högrep sliter lite extra, det känner jag också av, särskilt nu sist när jag kom upp på 12 rep i pressarna. Det gäller att vara supernoga med teknik där och hålla bak skuldror ordentligt osv annars nöter man nog sakta men säkert på axlarna.

Viewing 15 posts - 1,096 through 1,110 (of 1,233 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.