- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 november, 2010 at 10:41 #54704Anonym anvandareMember28 november, 2010 at 10:41 #138505Anonym anvandareMember
Tja.
Efter ett helt liv med kraftig övervikt slog jag tag i saken att förända mitt liv och min kropp för ganska precis ett år sen, efter mycket tjat från min då träningsfanatiska lillasyster och tog mitt första gymkort. Då vägde jag 125 kilo och var allmänt missnöjd med mig själv och min kropp..
Man har ju testat ett antal gånger med olika metoder att bli smal, snygg och vältränad, men det har ju inte velat bli riktigt bra förut. Mitt första enda riktigt lyckade försök var 2002. Då 21 år vägandes nästan 150Kg och nyss träffat min första flickvän som bodde uppe i urskogen i Jämtland 65 mil hemifrån. Hade en nära (fast numera inte) god vän med upp i flytten. Den våren pushade han mig med både vegetarisk kost och träning så jag gick ner till runt 106Kg. Tiden där var ett rent helvete men gick ur det starkare i både psyke och själ, samt jävligt mycket mindre..
När jag sen sedemera träffade min dotters mamma så gick jag upp igen under en tid och landade på runt 130 kilo igen. Det var 2005 och min dotter föddes..
Nu, i slutet på 2010 är jag nere på ca 106 kilo igen efter mycket slit och uppoffringar. Är sen 3 år tillbaka ungkarl med en underbar liten dotter på 5,5 år som bor med mig varannan vecka.
Efter ganska precis ett år sen, sen jag skaffade mitt gymkort på City Gymmet i Linköping och att jag hittade detta fantastiska forum med alla fantastiska individer som huserar här. Ska jag nu upprätta min första tränings och viktminskningsdagbok.
Jag har under detta år både kört tungt och lätt, få och många reps och testat många olika kostupplägg.
I somras drog jag på mig en axelskada som först uppkom i en maskin på nya gymmet, jag tränar nu på Träningshuset här i Rimforsa och har gjort det sen i slutet på Juni. Det var i en bröstpressmaskin som handtagen inte var fasta och det tog jag ju naturligtvis inte reda på innan utan jag körde på med min vanliga vikt som jag hade kört i maskinen på citygymmet. vilket resulterade i att min högra axel hoppade isär utan att gå ur led. Vilade axeln några dagar tills smärtan försvann, sen körde jag på som vanligt, men utan att köra pressmaskinen igen. Efter ett par månader med tyngre bänk och axelpress i Smithen så började jag känna av axeln iden och nu har jag förmodligen flera olika skador i axeln. Jag går ofta till min sjukgymnast som arbetar med axeln men den spökar fortfarande så jag rehabtränar den kontinuerligt. Men jävligt störande för det inkräktar ju på all överkroppsträning, så just nu fokuserar jag endast på att få ner fläsket på kroppen och bli frisk i min axel så jag kan bygga muskler igen.Sen förra Söndagen har jag börjat med ett nytt kost och träningsupplägg med ca 2000 Kcal om dagen och 45 minuters tramp i trappmaskin, och rehab av axeln.
Min kost består i på vardagarna:
Frukost 0900: 3 kokta ägg och två portioner BS whey100 med mjölk
Lunch 1200: 2-300g blandade grönsaker, 60g ris (vägt okokt) och någon proteinkälla typ stekt köttfärs, hemlagade biffar, fisk
Kvällsmat ca 2030: samma som frukost
På detta arbetar jag på en bilskadeverkstad i Kisa och tränar enligt upplägg varje eftermiddag.
På helgen försöker jag variera kosten lite mer men det blir runt 2000 Kcal ändå och tränar på som vanligt.
Denna vecka har jag gått ner 4 kilo hittills med detta upplägg, och jag har tänkt att köra såhär till Julafton och se vilket resultatet blir.
Kvällens träningspass blir det första jag rapporterar om i denna dagbok och vi får se om jag fixar att hålla reda på alla övningar, reps, set och vikter jag kör. Ska försöka komma ihåg att ta med ett anteckningsblock och penna.Tänkte lägga in lite bilder på hur jag såg ut i Februari och hur läget ser ut nu..
[img=http://i45.photobucket.com/albums/f51/Meken/DSC00153.jpg]Februari utsläppt mage.[img=http://i45.photobucket.com/albums/f51/Meken/DSC00164.jpg]Februari, drar in mage.[img=http://i45.photobucket.com/albums/f51/Meken/DSC00108.jpg]Idag utsläppt mage[img=http://i45.photobucket.com/albums/f51/Meken/DSC00109.jpg]Idag, drar in
Jag antar att eftersom jag har varit fet så länge så har min mage en utspänd form som jag hoppas att det inte blir hemskt svårt att få ner men vi får väl se….
Det har iallafall hänt en del på detta år…
Men. Nu ska fettet bort…
Blir ett inlägg ikväll efter träningen….
Jag inser nu när jag är klar med mitt inledningsinlägg att det blev jävligt långt och det skulle vara lite smått otroligt om nån orkar läsa hela men det får bli som det blir…..
28 november, 2010 at 22:03 #138506Anonym anvandareMemberNu är min dag till ända och då passar jag på att skriva mitt dagliga inlägg här.
Det blev väl inte min mest aktiva dag idag men skrotlyftning och gym blev det ändå.
Har slarvat med maten idag så passet blev inte det bästa men jag körde i alla fall på på trappmaskinen i 37 minuter på ganska moderat nivå, men brände enligt maskinen 500 Kcal. Jag vet ju att dessa maskiner inte räknar helt enligt verkligheten men fan vad det brände på i alla fall. Måste säga att den tar nått jävulskt på magen, känns riktigt fortfarande.
Sen körde jag ju lite axelrehab och lite biceps/triceps också som blev som följer.Inåtrotation för rotatorcuff i cable: Samma på båda 3X20 på 12,5Kg
Utåtrotation för rotatorcuff i cable: Höger 3X15 5Kg Vänster 3X15 7,5Kg
Sittande rotation med hantel: Höger 1X15 2Kg 1X10 1Kg Vänster 1X12 5Kg 1X10 5KgPushdown i CC: 1X15 25Kg 1X10 30Kg
Bicepscurl i CC: 1X15 35Kg 1X10 35KgSen hade jag sån värk i axeln så jag var tvungen att sluta för den här gången…..
Vikten den här veckan slutade på 107,3 vilket betyder att jag har gått ner 3,5Kg på en vecka.. Det är skönt när det äntligen skönjas lite resultat och måttet kring midjan har sjunkit från 119,5 till 116.
I morgon är en ny vecka med nya friska tag.. Ju jävlar ska det köras så det ryker….Glömde en sak tidigare.. Är 29år och 181Cm lång…..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.