från små mullig till slank mitt dagliga intag

Home Forums Dagböcker från små mullig till slank mitt dagliga intag

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 178 total)
  • Author
    mee8 wrote:
    okay brukar ofta äta i vatten men hitta ingen i vatten i butiken så det fick bli i olja även om jag häller ut så kan man ju inte få bort allt:( men bättre att köra med olivolja:=) Tack för tipset.

Olivolja är även den överskattad.
    I princip samtliga människor i Sverige äter för mycket fleromättade fettsyror.
    För att balansen i kroppen ska bli riktig behöver vi Omega 3, vilket olivolja endast ger i mindre mängd och dessutom i en form som vi inte tillgodogör oss effektivt.
    Kokosfett ökar kroppen förbränning vilket gör det till en mycket intressant fettkälla. Dessutom är det billigt, klarar upphettning väldigt bra och är nästan smaklöst.
    Mättat fett har fått mycket skit genom åren och med största säkerhet oförtjänt.
    Mättat fett från naturliga källor som smör, kött, kokosfett mm är bra fett.

Vincent Qvarfordt wrote:
    Olivolja är även den överskattad.
    I princip samtliga människor i Sverige äter för mycket fleromättade fettsyror.
    För att balansen i kroppen ska bli riktig behöver vi Omega 3, vilket olivolja endast ger i mindre mängd och dessutom i en form som vi inte tillgodogör oss effektivt.
    Kokosfett ökar kroppen förbränning vilket gör det till en mycket intressant fettkälla. Dessutom är det billigt, klarar upphettning väldigt bra och är nästan smaklöst.
    Mättat fett har fått mycket skit genom åren och med största säkerhet oförtjänt.
    Mättat fett från naturliga källor som smör, kött, kokosfett mm är bra fett.

Okay då ska jag absolut börja prova med kokosfett, tycker bara det är svårt att hitta, dom har det oftast under julen i affärerna och även då i begränsat antal. Vart kan man köpa det några tips?
    Tack för den utförliga beskrivningen:)

16.40 mellanmål ett äpple

mee8 wrote:
    Okay då ska jag absolut börja prova med kokosfett, tycker bara det är svårt att hitta, dom har det oftast under julen i affärerna och även då i begränsat antal. Vart kan man köpa det några tips?
    Tack för den utförliga beskrivningen:)

Bland smöret i nästan varenda affär vi handlar i.
    Allt från Willys till Tempo.

18.00 Middag köttfärs 10% + blomkål/broccoli+ inolaxol+ äppelvinäger+ grönte

totalt steg 11500 :( Dålig dag

Vincent Qvarfordt wrote:
    Bland smöret i nästan varenda affär vi handlar i.
    Allt från Willys till Tempo.

okay får leta

8.20frukost tonfiskburk(vatten)+ 2 koktägg+blomkål,broccoli.tomat+d-vitamin+chilliburn+äppelvinägerkapsel+inolaxol+citronvatten+grönte+ omega3 3st+ mittvalmulti brus kvinna

10.30 äpple

11.45 lunch nötfärs 10 % + gröna frysta ärtor ca 150gram + tomat , svamp, spenat + chillburn.

15.30 äpple

18.10 middag broccoli nötfärs, svamp, tomat grönte, äppelvinäger citronvatten

mee8 wrote:
    15.30 äpple

+ inolaxol

träning 16-17 lätt styrka, rodd. promenad

mee8 wrote:
    18.10 middag broccoli nötfärs, svamp, tomat grönte, äppelvinäger citronvatten

+ inolaxol

summa idag 14980 steg + lite väl mykt kolisar:( bättre dag imorgon.!

8.20 frukost tonfiskburk(vatten) + tomat+broccoli+2 koktägg+ inolaxol+äpplvinäger+chilliburn+d-vitamin+omega3 3st+mittval kvinna multi brus+citronvatten+grönte

11.00 mellanmål ett äpple

13.00 lunch köttfärs, ärtor, svam, broccoli, tomat+ chilliburn+ inolaxol+ grönte

15.30-16.00 mellanmål ett äpple

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 178 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.