- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2009 at 01:30 #659179Anonym anvandareMember
I am going for the heavy shit:p
[youtube=e9Eb6vZryvM]1 februari, 2009 at 02:24 #659180Anonym anvandareMemberMoonwalken var heelt underbar
1 februari, 2009 at 07:23 #659181Anonym anvandareMemberGanska säker va?
Klart man vet hur man rör på fötterna;)1 februari, 2009 at 11:07 #659182Anonym anvandareMemberSkön video! :up:
Tycker också pushen funkar kanon!
Har du testat Brutal FX och Gakick FX???
Om du inte har det så rekommenderar jag dom (jag kör extra koffein å kreatin också), helt såld på dom produkterna!Kör hårt!
MVH Emil[/b]1 februari, 2009 at 11:15 #659183Anonym anvandareMemberED86 wrote:Skön video! :up:Tycker också pushen funkar kanon!
Har du testat Brutal FX och Gakick FX???
Om du inte har det så rekommenderar jag dom (jag kör extra koffein å kreatin också), helt såld på dom produkterna!Kör hårt!
MVH Emil[/b]Jo jag körde med Brutal FX och Gakick FX innan Pushen. Dom funkade också väldigt bra. Var bra drag både i pigghet och även kännslan i musklerna.
Men Gagicken tog slut före Brutal burken, tyckte man tappade lite då. Man kanske blev lite bortskämd.9 februari, 2009 at 17:31 #659184Anonym anvandareMemberJaha, då har man varit borta från gymmet i över en vecka pgr. av feber och förkylning + öroninflamation. Hann köra i 2 veckor sen lunginflamationen sen var det dags igen:evil: Man kan ju inte precis påstå att träningen går framåt, snarare tvärtom.
Men men, i dag körde jag i alla fall ett bröstpass.På bänken blev det 7-10 reps på 110-130kg
Lutande bänk 8-10 reps på 90kg
3 set (superset)
Lutande flyes 8-10 reps på 30kg hantlar
Stående cabeldrag 10-12 resp på 30-35kgPeckdeck eller butterflyes (finns väl lite olika namn på den)
3 set 8-12 reps på 25 kgIngen ide att grina. Det är bara att nöta nöta nöta.
9 februari, 2009 at 18:24 #659185Anonym anvandareMemberJag hoppas att du piggnar på dig riktigt fort nu,ta inte ut dig allt för mycket på gymet…!
Get Well!11 februari, 2009 at 18:17 #659186Anonym anvandareMemberZuperZandra wrote:Jag hoppas att du piggnar på dig riktigt fort nu,ta inte ut dig allt för mycket på gymet…!
Get Well!Jo jag försöker att börja lite lungt så man inte får såndär djurisk träningsvärk.
Men visst, lite ska man ju ha.:p11 februari, 2009 at 18:36 #659187Anonym anvandareMemberJahapp, då har man hunnit med 2 st pass i går och i dag.
Gårdagen blev ett axelpass.
Började med press bakom huvudet i smithen. Blev 3 set 5-15 reps på 60-90kg
Stående miltärpress. 3 set 10-15 reps på 40kg
Raka framåtlyft i cabelcrossen. 3 set 10-15 reps/arm på 15kgSupersetade utsidan 3 set
Sidolyft med hantlar 20-25kg 8 reps
Fula gubben 8-10 reps 12,5-15 kg
Liggandes dragövning med rep. 8-12 repsBaksidan supersetades också med 3 set och 5 st övningar.
Dagens pass var biceps och triceps.
Började med stående stång curl.
3 set 8 reps på 60kgSuperset 3 set
Stångcurl över curlbräda 8-10 reps på 60-75kg (cabelcrossen!)
Stående hantelcurl. 8 reps/arm 20-25kg3 set
Stående curls (smalt grepp) 10-12 reps på 60kg (cabelcrossen!)Triceps blev en hel del supersetande i.
Pressar i cabelcrossen 10-15 reps på 80kg
Omvänd pushdowns 10-12 reps på 40kgKjellström press/kickback 8-10 reps/arm
Pushdown (smalt grepp) 8-10 repsFrensh press 8-10 reps på 40kg
Overhead…. 8 reps på 7-12,5kgBiceps och triceps passet var rätt roligt. Triceps blev mest bara en massa superset, så det blir ju inte precis så tunga vikter.
Maten har jag kört lite striktare med ett tag så i morse låg vikten på 99,5kg. När jag låg inne på sjukan och inte hade käkat på 2 dagar så var vikten på 103,5kg (trodde inte att jag hade grisat så mycket över julen)
13 februari, 2009 at 09:04 #659188Anonym anvandareMemberGårdagens pass var ben, fram och baksida.
Körde superset på framsidan.
3 set
Benböj (smal fotsättning)
Enbens press
Benspark.Körde inte alls några jätte tunga vikter. Men det lär nog bli mycket träningsvärk i alla fall när man har varit sjuk över en vecka.
Baksidans övningar blev
2 set finnen (med 30kg hjälp)
3 set liggandes benspark.Finnen blir man fasen helt slut av.
Körde magen samtidigt som liggandes bensparkAvslutade med 20 min på trappmaskinen (420 kcal)
Fy fan så trött i arslet man blev i slutet. Man börjar ju förstå hur grabbarna känner sej efter årsmötet.Sen var det in i duschen och sedan en promenad hem på 20 min.
Väl hemma blev det vitargo, proteinpulver och bcaa13 februari, 2009 at 22:58 #659189Anonym anvandareMemberI dag blev det rygg som var sista passet för veckan.
Började med chins
3 set max reps på kroppsvikt.
+ 2 set negativa chins med 20kg vikt.Latsdrag bakom huvudet
3 set 8-12 reps på 14-16 plattorLatsdrag med V-handtag.
3 set 8-12 reps på 16 plattorT-bar
3 set 8 reps på 80kgSittande rodd med V-hantag
3 set 8-10 reps på 15-16 plattorStångrodd
3 set 8-10 reps på 100kgAvslutade med lite extra biceps och underams övningar.
Så lite kolhydrater som jag hade i kroppen idag var det nog länge sen jag hade. Funkade inge bra.
15 februari, 2009 at 00:44 #659190Anonym anvandareMemberIngen träning, men en fundering!
I kille på mitt jobb som är jäkligt överviktig, så pass att han har svårt att röra sej och utföra sitt jobb. Skulle väl uppskatta att vikten ligger mellan 180-190kg. Förut fick han några piller av företagsläkaren som företaget betalade i början. Dom funkade så att han inte kunde äta för fet mat, då blev det rännskita. Så fick jag det förklarat. Men när inte företaget längre stod för kostaderna på pillerna så slutade han med dom.
Under tiden han tog dom så gick han ner en jäkla massa i vikt. Man började att kunna se ansiktsformerna tex.Men nu till min fundering. Nu har företaget gått med på att han får en timme i gymmet per dag på arbetstid. Hur ser ni på det?
Jag sa så här. Om man ser till hans bästa så är det ju bra. Men om man ska se till alla på företaget (ca 240 st) så blir det ju tokigt, att man ska få en timme per dag i gymmet betalt bara för att man inte klarar av att sköta sin hälsa.
Jag skriver inte det här för att kapa arbetspolaren, jag har bara funderat på det och vridigt och vänt på det.
15 februari, 2009 at 08:52 #659191Anonym anvandareMemberExhale Freddan wrote:Men nu till min fundering. Nu har företaget gått med på att han får en timme i gymmet per dag på arbetstid. Hur ser ni på det?Jag sa så här. Om man ser till hans bästa så är det ju bra. Men om man ska se till alla på företaget (ca 240 st) så blir det ju tokigt, att man ska få en timme per dag i gymmet betalt bara för att man inte klarar av att sköta sin hälsa.
Träning är bra för honom -> effektivare medarbetare -> bra för företaget. Oavsett hur det är för ”alla andra”, så kommer det alltid vara bra för honom. Det blir egentligen ingen annan påverkan på er andra tankar om att det borde vara lika för alla. Men det är ju inte lika för alla för han inte är lik alla andra med sitt problem.
Jag kan se hur det kan upplevas som orättvist… men skulle någon ha uppenbara problem med t.ex alkohol är det möjligt att de skulle erbjudas terapi, just för att det förstör hela den personens liv. Då skulle ingen prata om orättvisa utan tycka att det är bra.
Sen får ni väl se det som en möjligthet att förhandla sig till det längre fram, när företaget går bättre, jag antar att eran bransch också är påverkad för vår mängd leveranser till bruk har åtminstone minskad.
Tänk vad roligt det är om han lär sig som du har lärt dig, och vilken bra möjlighet det är för honom hellre än att ”han får skylla sig själv”. Alla upplever utmaningar på olika sätt
15 februari, 2009 at 14:44 #659192Anonym anvandareMemberNeco wrote:Träning är bra för honom -> effektivare medarbetare -> bra för företaget. Oavsett hur det är för ”alla andra”, så kommer det alltid vara bra för honom. Det blir egentligen ingen annan påverkan på er andra tankar om att det borde vara lika för alla. Men det är ju inte lika för alla för han inte är lik alla andra med sitt problem.Jag kan se hur det kan upplevas som orättvist… men skulle någon ha uppenbara problem med t.ex alkohol är det möjligt att de skulle erbjudas terapi, just för att det förstör hela den personens liv. Då skulle ingen prata om orättvisa utan tycka att det är bra.
Sen får ni väl se det som en möjligthet att förhandla sig till det längre fram, när företaget går bättre, jag antar att eran bransch också är påverkad för vår mängd leveranser till bruk har åtminstone minskad.
Tänk vad roligt det är om han lär sig som du har lärt dig, och vilken bra möjlighet det är för honom hellre än att ”han får skylla sig själv”. Alla upplever utmaningar på olika sätt
Bra skrivet.:up:
Det där med alkohol som du skrev om har jag inte tänkt på, men det stämmer ju. Det är ju en del personer som har fått sån hjälp på jobbet också.16 februari, 2009 at 01:50 #659193Anonym anvandareMemberKörde bröst innan jobbet i dag (jobbar natt)
Började med bänkpress. blev 5 set 2-8 reps på 110-150kgPlan hantelpress. 3 set 5-8 reps på 42,5-52,5kg
Dipps 3 set 6-8 reps med 20-30kg mellan benen.
Flyes 3 set 6-8 reps på 32,5 -30kg hantlar
Supersetade 3 set
Lutande hantelpress 7-8 reps på 30kg
Sittande flyes i cabelcrossen 10 reps på 25-30kgKan inte förstå att jag har tappat så mycket i just bröst och axlar.
Men det är väl bara mera pass som gäller. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.