Freddan The hobbybuilder.

Home Forums Dagböcker Freddan The hobbybuilder.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 247 total)
  • Author

Hur gör du dessa tonfiskburgare?

ZuperZandra wrote:
    God Morgon på dig…!
    Hmmm, minne som en stants guld fisk just nu.Men nått gott vart det i går.
    Ja, eftersom att detta är min sista ätar helg. Pommes, fläsfilespett och txatziki.Sååå gott :P

tack om ryggen,kännes en aning bättre.Bara man rrör på sig så.

Nu ska jag ta een skön skogs runda.!Hoppas att du sover gott.!

Hehe ja du, kl 06 sov jag som en prins;)

Marina N wrote:
    ..och en rosa tutt till efterrätt :D

Rosa tutt?:what:

Gustaf Lindberg wrote:
    Hur gör du dessa tonfiskburgare?

Jag brukar hacka lök och steka den lite så den blir lite mjukare. Sen öppnar jag en tonfiskburk och pressar ur allt vatten ur tonfisken. Efter det tar jag 2 ägg (en del brukar ta ett ägg har jag sett) fast jag tycker det är lättare att steka burgarna sen om man har 2 ägg. Sen kör jag på lite peppar. Sen är det bara att röra ihop allt ihopa och ner i stekpannan, sen brukar jag ta med stekspaden och forma 2 st burgare.

Exhale Freddan wrote:
    Hehe ja du, kl 06 sov jag som en prins;)

Ähhh, sova gör man ju i graven…. :p
    Upp och hoppa i morgon, ut i skogen njut av tystheten och lugnet…BÄST!!!!

ZuperZandra wrote:
    Ähhh, sova gör man ju i graven…. :p
    Upp och hoppa i morgon, ut i skogen njut av tystheten och lugnet…BÄST!!!!

Har hänt någon gång att man har gått ut och knallat den tiden…..om man inte har kunnat sova:p Men det var väldigt länge sen.
    Ända gången jag går upp den tiden på dygnet är när man har förmiddags skiftet.:p

Dagens pass blev morgonpromenad på 80 min. I dag var det ju sol och varmt för en gång skull.
    Innan promenaden blev det 3 st Burnex och 8g BCAA. Efter blev det 2 dl havregrynsgröt och proteindrink över.

Ajajaj nu börjar burnex,BCAA, proteinet, Cell-tech:en ta slut…….blir ju dyrt det här. Burnex kommer jag nog inte köpa igen, tycker inte man känner av piggheten så mycket i den.

Lite konstigt att man får som mest träningsvärk 2 dagar efter passet. Har en jäkla träningsvärk i triceps.
    MEN…..då har jag svårt att få jäkligt mycket träningsvärk i biceps…..varför då?

Exhale Freddan wrote:
    Har hänt någon gång att man har gått ut och knallat den tiden…..om man inte har kunnat sova:p Men det var väldigt länge sen.
    Ända gången jag går upp den tiden på dygnet är när man har förmiddags skiftet.:p

Nä, skulle nog inte klaga….OM jag hade kunnat sova längre o bättre så hade jag ju garanterat gjort det….. ;)
    Men vaknar, kan inte sommna om, dotter hjälper ju heller inte till på sömnfronten.Morgon liten människa så det skriker om det…..

Hoppoas att du sover lika prinsaktigt i dag/natt me……

Exhale Freddan wrote:
    Rosa tutt?:what:

Jaja, rosa napp då eller vad ni nu säger..

ZuperZandra wrote:
    Nä, skulle nog inte klaga….OM jag hade kunnat sova längre o bättre så hade jag ju garanterat gjort det….. ;)
    Men vaknar, kan inte sommna om, dotter hjälper ju heller inte till på sömnfronten.Morgon liten människa så det skriker om det…..

Hoppoas att du sover lika prinsaktigt i dag/natt me……

Ja visst gjorde jag det, det skönaste som finns på helgen är ju att slå tv:n när man vaknar och ligga och sappa en stund i sängen innan man går upp:emo-thumb

Marina N wrote:
    Jaja, rosa napp då eller vad ni nu säger..

Jaha….du menar så, jag som är lite trög:p
    Nej nej den är inte min, jag slutade med napp för minst 2 år sen;)

Dagens aktiviteter blev morgonpromande med lite intervaller på 80 min. Körde som vanligt 3st Burnex och 8g BCAA innan och 2dl havregrynsgröt med proteindrink över efter.

Sen på kvällen blev det framsida lår, mage och vader.

Skulle köra benpress och benböj med ca 10cm mellan hälarna + benspark.
    Sist körde jag på 190kg på benpressen så jag tänkte att jag skulle köra på samma vikt där.
    Så jag började lägga på vikter upp till 190kg…..trodde jag, snurrig i skallen som man är. Började köra och funderade på om det var intervallerna som gjorde att man kände sej så seg i benen. Jag gjorde ju 15 reps förra passet så fasen heller att jag ska göra mindre nu. Men men 15 reps blev det till slut. Körde benböjen och bensparken sen. Men….när jag hade stånkat färdigt och började räkna lite på benpressen så hade jag lagt på 230 kg i stället:|

Benpress 230kg 15 reps, benböj 90kg 12 reps (smalfotsättning), benspark 12 reps

Benpress 230kg 12 reps, benböj 90kg 10 reps (smalfotsättning), benspark 12 reps

Benpress 190kg 15 reps, benböj 90kg 8 reps (smalfotsättning), benspark 12 reps

Jahapp, dagens styrkepass blev bröst. Blev lite ont om tid men körde det som jag hann i alla fall.

Började med bänk.
    6:a 150kg
    2:a 170kg
    1:a 180kg

Sedbänk.
    12:a 100kg
    7:a 130kg
    8:a 120kg

Flyes (plan bänk)
    8:a 42,5kg
    7:a 42,5kg
    7:a 42,5kg

Sen blev det övningen där man kör med lutande bänk, hur ska man förklara……breda pressar fast man håller hantlarna som i flyes.
    Tycker den tar rätt så bra.

Har provat några dagar här nu att äta väldigt lite kolhydrater. Tänke se om man blir lite lättare. Känns helskumt i skallen, så fort man anstränger sej så börjar det snurra i skallen lite lätt. Men jag ska i alla fall prova det här veckan ut.

En annan sak, smakade Cola light i går……fasen så illa den smakar nu;)

Dagens gympass blev Triceps och Biceps.
    Började med push down med rep för att värma armbågarna lite.
    Efter den blev det French press, körde 3set 8 reps på 70kg
    Nästa övning blev push down med smal fattning. Vikten vet jag inte, körde i cabelcrossen, så där går ju linorna upp och sen ner ett par gånger så vikten blir ju väldigt konstig, men i alla fall fullt magasin + 15 kg, repsen låg på 12.
    Efter den blev det 2 övningar i samma set, push downs med omvänt grepp + push downs med rep.

Biceps börjades med super set mellan EZ-”stång” ”handtag” i cabelcrossen över scott curlbräda + ståendes hantel curl. Fredrik spång som plågade mej med den en gång. Man blir bra mör i armarna.
    Sen nötte jag vidare med en arm i taget över scott curl i cabelcrossen.
    Avslutade med hammer curl eller vad den nu kallas för, tummen upp brukar man ju också säga:p

I dag fick jag hem lite saker från Gymvaruhuset.
    Smakade double pro (choklad) nyss, kanon god.

Dagen pass var axlar framsida, utsida + baksida.

Började med axelpress bakom huvudet(fristång)
    80kg 8 reps.
    90kg 6reps
    80kg 10 reps.

Provade en övning med EZ-stången för baksidan. Ser ut som när man plockar potatis:p då fattar ni va?:)

Sen körde jag samma position fast med hantlar och drog lite framåt och upp.

Fick till bra kontakt med baksidan, det brukar jag ha lite svårt med ibland…..så det var ju lite kul.

Körde 1½ skopa med Nano vapor innan passet, man känner sej ju nästan lite små full. Men funkar gör den för jäklar vad speedad man blir.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 247 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.