- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 oktober, 2009 at 08:25 #542979Anonym anvandareMember
Ska bli roligt att följa mr Carlsson här!
Håller med om att d skulle vara kul o se lite dokumentation av den beryktade träningen :nod…..
Kör på nu så ses vi i butiken ngn dag :up:/Frida30 oktober, 2009 at 07:30 #542980Anonym anvandareMemberTjena.
Ja just nu är ju träningen inte så grym!Det var benträningen förr i tiden som folk att vilja gå hem.:emo-thumb
Nu är mina pass annars intensiva och massiva reps och drop set, triset, giant set mm.
Men just nu back to basics som sagt.
Basövningar för att träna så mycket som möjligt, tempot är intensivt ändå.
Min max vila mellan set är 1 min vilket är länge så jag dricker typ drar hänger ut musklerna lite och kör nästa set.Enda som kommer ta mer vila är framsida ben pga att jag får så sjuk pump där.
Ibland när jag kört ett hårt set i tex benpress behöver jag vila 5 min tex 100 reppare;) pga att magen är på väg ut haha.Igår var de axlar och mage.
Nu om ca 40 min är det armar och vader.
Kommer gå snabbt som tusan.Och sen intervaller på cykel.
Körde intervall i roddmaskin igår ( A fitness hmm inget för mig)
pump iryggen och låren fick jag sånt tryck iefter första intervallen så jag var tvungen att gå av och strecha ut sen fortsätta i lugnare tempo.30 oktober, 2009 at 16:07 #542981Anonym anvandareMemberFredrik Carlsson wrote:Nu om ca 40 min är det armar och vader.
Kommer gå snabbt som tusan.Och sen intervaller på cykel.
Körde intervall i roddmaskin igår ( A fitness hmm inget för mig)
pump iryggen och låren fick jag sånt tryck iefter första intervallen så jag var tvungen att gå av och strecha ut sen fortsätta i lugnare tempo.Varför dessa intervaller, tro? Antar att de är för att stimulera en ordentlig efterbränning? Finns det någon ytterligare effekt av dem, t.ex. öka GH och muskeltillväxten?
30 oktober, 2009 at 17:08 #542982Anonym anvandareMemberSka bli kul att följa din transformation även om du redan i utgångsläget är en stabil herre. :emo-thumb
31 oktober, 2009 at 07:54 #542983Anonym anvandareMemberså första veckan avklarad.
Summering:
Diet mår som en prins. Lagom hungrig.
( men och andra sidan) jag vaknar hungrig, går och tränar hungrig,jobbar hungrig och lägger mig hungrig varje dag även offseason.
Och så gjort sista 5 åren ca, sen jag slutade bli fet mellan tävlingarna eller
” bulka ”eller vad folk nu kallar det när de blir feta;)Träningen: har gått kanon, dock är jag ovan att köra så pass låga reps så som 5-12 som är som mest.
Sista åren och särskilt tidigare i å då jag ökade mest i kvalite och massa av alla mina dieter så körde jag aldrig under 20 reps.MEn det rullar på bra och är nöjd med veckan.
nästa vecka bär det av till USA igen, men jag åker bara typ landar och hem igen 4 dagar bara.
MArtin ska tävla på Sacramento Pro, och nu hoppas jag att alla bitar sitter på plats, han har övat obligatoriska sen vi kom hem i alla fall.Vi har ändrat träningen lite och kosten en aning.
Sen är det fullt jobb med alla tävlande till Lucia där ibland mina 12 talangdeltagare
2 november, 2009 at 12:11 #542984Anonym anvandareMemberOk lite uppdatering med mått:
1 veckas diet exakt!innom parantes före start
vikt: 100.1 kg (100,4 kg)
Biceps:46 cm (45.5 cm)
Mitt på lår: 69 cm (66 cm)
Vad:48 cm (47 cm)
Midja över navel ( över kärlekshandtag ) : 91 cm (94 cm)
Utsida axlar, bröst: 142 cm 137 cmKommer ta nya bilder när jag kommer hem från usa så då 2 veckors mellanrum.
Det som är mest tydligt är låren som ökat som f.. pga intervaller och rodd , plus ett ben pass, känns i byxorna när man går.
MAgen och runt om är slappare men givetvis första 2-3 veckorna släpper slag i fettcellerna så massa vattenvikt mm som går ner.
Vikten ja i stort sett +-0Armar och bröst känns med att jag fyllt upp.
Lite orkeslös dock, men inte lustigt på tanke hur jag åt före diet start.onsdag åker jag över till USA igen för att coacha martin på scramento pro.
Han har redan åkt över för att hinna varva ner lite.Så det blir en snabb trip för min del är där onsdag natt.
Så jobb tors, fred, lörd och söndag hemfärd.
Håller just nu på med att boka upp plåtningar för martin.
Talangerna, mina tävlande på lucia, och mina motionärer.
Och köpa vinterskor till barnen ja sen ska jag träna och äta med i och för sig.
Men det går på en räls.
Fullt upp med andra ord.
Kul kul.Träning idag var rygg, bröst och intervall.
Tog ca 20 min träning och 12 min på cykel.Tog bättre idag, är dock fortfarande ringrostig i kroppen, en vecka till och lite värme och träning i USA så är man på g igen blir 2 pass kanske 3 där.
Återkommer med uppdatering från USA torsdag på martin med bilder och RÄTT FÄRG eller rätt och rätt jag fixar den till att bli rätt :up:
2 november, 2009 at 12:40 #542985Anonym anvandareMemberHehe, 3 cm lår på en vecka!!!
Jag blir avundsjuk.
Kört på hårt nu Fredrik2 november, 2009 at 14:19 #542986Anonym anvandareMemberDitt genetiska FREEEEAK:evil:. Själv räknar man mickro mm på benen och är nöjd med ökning och du räknar flera cm per vecka. Ja men livet är nog rättvist:(
3 november, 2009 at 11:27 #542987Anonym anvandareMemberJo man har ju tränat skiten ur låren förr tiden och muskelminne är bra.
IDag ben igen pass 2 . Idag var inte mina knä med på fria böj alls.
SÅ i smith så blev runt 10-12 reps x6 set ska köra 10 så men ska hela tiden till teknisk faliure alltså läget före det blir ostrikt. I alla övningar.Samma som sist super tempo och klar med 10 set baksida 8 set framsida på 20 min inkl. streaching:up:
Så imorgon bär det av till USA igen för jobb
6 november, 2009 at 02:46 #542988Anonym anvandareMemberJaha pass nr 3 för vecka 2
Just hemkommen från golds i sacramento, väldigt trevligt och fint ställe. lite för fint men men de har allt som kan behövas.
Just nu är ju min träning så enkel så jag behöver bara en stång, bänk och lite hantlar.Men idag axlar på programmet.
Tävling i helgen, var förbi max mucsle och det är totalt lite över 200 deltagare på 1 dag! Ska bli kul att se amatörerna med,
Men först jobb med martin.återkommer med info i live från sacramento.
10 november, 2009 at 14:54 #542989Anonym anvandareMembertjena
tillbaka från USA och tävlingen i sacramento.Stort plus till martin som klarade av att förbättra sig så pass mycket sen MR O.
framträdande, posering och marknadsföring.Grymt kul.
körde mina 2 pass där borta som jag skulle.
Avslutade med armar och vader.
Sen stog jag på trappmaskin ala coleman istället för cykel.kan ju säga en sådan skulle man ha i sverige , damn vilken kontakt och jobbigt som f..
Kul att träffa alla bekanta polare, tränare osv där borta som jag haft kontakt med sedan 07 när jag tävlade på excalibur.
Kul när folk som Hany R, Farah, mm kända tränare kost nissar börjar komma och prata med en om kost, träning mm.
Så man börjar komma upp sig bland ”the gurus” :up:
Jag lovade ju bilder på mig från usa men allt blev på martin .
Så ja tar bilder i slutet av veckan isället då 3 veckor mellan.12 november, 2009 at 16:06 #542990Anonym anvandareMemberTjena
Idag kom coach Eddie på besök, jag var jätte nervös haha nej då skämt o sido.
Körde lite axlar och vader, fast mest vader måste jag nog säga.
27 set vader totalt = 1 övning med tre olika vadpress lägen, stående, sittande, med viktskivorunder hälar och från viktskivan, från markläge, benpress, mm
Så ja VAD ska man säga , tryck, jag får ju i och för sig alltid, alltid tryck i vader och lår, så måste faktiskt säga att jag inte kunde komma i närheten av de reps han ville pga trycket, mer massa och volym på muskeln = snabbare tryck !
så skulle kört 20-30 reps per övning men hamnade mellan 8-14 reps. utan vila givetvis.
Men tror han fattade det rätt snabbt att jag har inte vader som andra…
Och den kontakt jag har och volym så vader behövs ej. men kul träning.
Kommer ha mega ont imorgon i alla fall och det e skoj, när man inte kan gå … hahaAxlar fick jag faktiskt testa lite nya grejer med gummiband ( starka) för baksida axlar och lite annorlunda strech
Men skulle behövt mer träning på utsida axlar, körde bara 3 set press sen baksida.
Men men som jag sa till Eddie jag kör efter ditt.Känner samma för rygg det är eller rättare sagt känns på tok för lite.
Men jag kör till motsatsen är bevisad,jag har ökat ryggen absolut men skulle vilja ha lite mer.
Förklarade när jag verkligen hade grov rygg så körde jag2-3 pass rygg per vecka.
Men däremot börjar jag få kontakt i chins igen och det har jag inte kunnat köra sedan 2002 på VM och Olso GP. Så tiden få utvisa.Men han har massa trevliga ideer om träning mm så allt känns tryggt.
Maten är ok som vanligt jag är ju van att kunna äta lite hur som tål det mesta i matväg.
Så de e bara att äta och se glad ut.Armar imorgon och mage.
En rygg bild från när jag anser mig ha min bästa rygg innan alla bröst, rygg och biceps skador och operationer…
2002 Oslo GP 6 veckor efter VM13 november, 2009 at 10:31 #542991Anonym anvandareMemberTjena bifogar nya bilder tagna idag 3 veckors diet & träning test.
skriver mer senare med mått mm.
Vikt: idag 99.9 kg så i samma som vid start 100.6 i stort sett.13 november, 2009 at 10:32 #542992Anonym anvandareMembermer
13 november, 2009 at 11:38 #542993Anonym anvandareMemberparantes före start
senaste först.
vikt: 99.9 kg 100.1 kg (100,4 kg)
Biceps:47,5 cm, 46 cm (45.5 cm)
Mitt på lår: 71 cm 69 cm (66 cm)
Vad:48,5 cm 48 cm (47 cm)
Midja över navel ( över kärlekshandtag ) : 91 cm 91 cm (94 cm)
Utsida axlar, bröst: 143 cm 142 cm (137 cm)så som jag sa, tycker mig inte ökat axlar alls och det visar måtten med.
Armar känns ok, ryggen samma som axlar går inte mycket framåt, träning är bra men som bilderna visar den är inte större, dock är den lite fylligare.
Men i och med att jag tappat massa fett på kärlekshandtagen så är givetvis visuellt ryggen bättre.annars är benen slätare men större. Slätare är de pga att jag inte är van att köra dem, så benen är stressade därav mer vatten i dem.
axlar och rygg som ja sa till eddie tycker är för lite träning ( inte för lite träning utan mer fel övningar mestadels axlar. ryggen är kanon övningar för att jag ska få tryck för mig)men tappar tryck i de muskelmässigt. Men som sagt vi ska kolla närmare på det senare. Jag är dock grymt nöjd med Eddie och lutar fortf åt ett samarbete inför våren.
svårt att kliva in i någons träning sådär utan att veta allt, kost är alltid lättare att hitta rätt enligt mig.annars tappar jag bra med fett och det släpper snabbt på de ställe där det satt fast.
Kosten är inga problem, enda jag bryr mig om är att kunna leva lördags liv med familj, barnen vänner. Och det gäller alla mina dieter oavsett vad någon säger så kommer jag alltid ha en fyllnadsdag.
varför undrar en del.
Jo ni som har små barn fattar direkt ( om ni tävlar då)
För mig handlar det inte om den mentala biten äta kan man göra vad man vill efter diet.
Men man behöver kunna öka energi intaget under helgerna pga att då man med barnen 24 timmar per dag typ.
Och ingen energi och extra ork = kaos med små barn som har energi för 48 timmar i sträck.
En annan orkar liksom springa 10 m klättra upp i träd 1 gång. rulla på golvet 1 gång och föröska ta sig upp 1 gång från golvet.
Sen ska det bäras, lyftas ja ni fattar. MAn är som en tjur inne på gymmet och hemma som en 90 åring.
Så helger är heliga för en småbarn förälder.
Alltså mer energi och kunna unna sig något gott. Detta har även med att göra att inte barnen ska undra vad man håller på med.
Under våren tex så gick jag på keto diet, åt inga kol hyd som potatis, ris mm förutom under helgen.
Men jag sa en kväll när vi satt och åt till barnen att pappa kan inte äta potatis för då blir jag fet.Och 3 dagar senare var det mat på dagis och min ena son hade vägrat att äta potatis.
Fröken undrade varför, nej jag ska inte bli fet!!!Så där har ni min anledning till varför jag anser det viktigt att kunna äta exakt det de vill på lördagen så de ser att även jag äter samma mat.
over and out
trevlig helg -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.