- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 november, 2009 at 13:42 #542994Anonym anvandareMember
Ok vecka 4 inledd.
Dagens pass var väl sådär, sovit tja totalt 4 timmar pga av Oskar fått falsk krupp igen. DOck är inte det problemet utan att de stackarna har fått min astma med på köpet.
Så när de får falsk krupp så kommer astman, så man har legat på helspänn hela natten och lyssnat och lillen vaknar till och från med svårigheter att andas.
MEn som tur är så är man ju expert på astma och sånt från min egen barndom även som vuxen.
Så man har ju en hel arsenal med medicin mot astma.Så det har gått ok ändå.
Men bröst och rygg idag, men ingen intervall pga att jag var tvungen att ha med oskar till gymmet.
Men kroppen känns bra, dock kan jag ju säga att jag fyllde på på tok för lite ihelgen
så istället för att fylla upp kolisar så rasade jag 1 kilo istället:nono:
Men men gör inte om det nästa helg, ska ju inte platta ur utan behålla massa och öka mina brister, benen ja jeansen börjar dra åt igen…
så det är inte bra, ska prata med coach måste dra bort ben träningen igen.MEn dock har han den troligen med för att få en högre förbränning, det måste va enda teorin han har med att jag ska köra ben , kan inte tänka mig annat.
Men jag kör på efter hans träning så får vi se resultatet v 8.
eller start på v9 när jag är klar med detta test.enda skillnad denna vecka på diet är att vi tagit bort 5 g omega
17 november, 2009 at 10:37 #542995Anonym anvandareMemberFredrik Carlsson wrote:parantes före start
senaste först.
vikt: 99.9 kg 100.1 kg (100,4 kg)
Biceps:47,5 cm, 46 cm (45.5 cm)
Mitt på lår: 71 cm 69 cm (66 cm)
Vad:48,5 cm 48 cm (47 cm)
Midja över navel ( över kärlekshandtag ) : 91 cm 91 cm (94 cm)
Utsida axlar, bröst: 143 cm 142 cm (137 cm)så som jag sa, tycker mig inte ökat axlar alls och det visar måtten med.
Armar känns ok, ryggen samma som axlar går inte mycket framåt, träning är bra men som bilderna visar den är inte större, dock är den lite fylligare.
Men i och med att jag tappat massa fett på kärlekshandtagen så är givetvis visuellt ryggen bättre.annars är benen slätare men större. Slätare är de pga att jag inte är van att köra dem, så benen är stressade därav mer vatten i dem.
axlar och rygg som ja sa till eddie tycker är för lite träning ( inte för lite träning utan mer fel övningar mestadels axlar. ryggen är kanon övningar för att jag ska få tryck för mig)men tappar tryck i de muskelmässigt. Men som sagt vi ska kolla närmare på det senare. Jag är dock grymt nöjd med Eddie och lutar fortf åt ett samarbete inför våren.
svårt att kliva in i någons träning sådär utan att veta allt, kost är alltid lättare att hitta rätt enligt mig.annars tappar jag bra med fett och det släpper snabbt på de ställe där det satt fast.
Kosten är inga problem, enda jag bryr mig om är att kunna leva lördags liv med familj, barnen vänner. Och det gäller alla mina dieter oavsett vad någon säger så kommer jag alltid ha en fyllnadsdag.
varför undrar en del.
Jo ni som har små barn fattar direkt ( om ni tävlar då)
För mig handlar det inte om den mentala biten äta kan man göra vad man vill efter diet.
Men man behöver kunna öka energi intaget under helgerna pga att då man med barnen 24 timmar per dag typ.
Och ingen energi och extra ork = kaos med små barn som har energi för 48 timmar i sträck.
En annan orkar liksom springa 10 m klättra upp i träd 1 gång. rulla på golvet 1 gång och föröska ta sig upp 1 gång från golvet.
Sen ska det bäras, lyftas ja ni fattar. MAn är som en tjur inne på gymmet och hemma som en 90 åring.
Så helger är heliga för en småbarn förälder.
Alltså mer energi och kunna unna sig något gott. Detta har även med att göra att inte barnen ska undra vad man håller på med.
Under våren tex så gick jag på keto diet, åt inga kol hyd som potatis, ris mm förutom under helgen.
Men jag sa en kväll när vi satt och åt till barnen att pappa kan inte äta potatis för då blir jag fet.Och 3 dagar senare var det mat på dagis och min ena son hade vägrat att äta potatis.
Fröken undrade varför, nej jag ska inte bli fet!!!Så där har ni min anledning till varför jag anser det viktigt att kunna äta exakt det de vill på lördagen så de ser att även jag äter samma mat.
over and out
trevlig helgHelt rätt Fredrik.
Som småbarnsförälder får man absolut inte projicera matnojjor och annat på barnen. Dom är som svampar med all info, bra som dålig.
Grym formförbättring på 3 veckor.18 november, 2009 at 19:12 #542996Anonym anvandareMemberVäldigt intressant läsning !
Keep it up big boy:emo-thumb
BTW. Bilderna från 2002 va sjuuuuka.
21 november, 2009 at 10:42 #542997Anonym anvandareMemberVecka 4 avklarat!
Veckan diet och tränings mässigt har gott 100%
Men min ena tvillingson Oskar har jag varit på akuten med pga Astma, Falsk krupp igen ( typ 10 gången sen de föddes) fått allt mitt skit med astma och exem mm.
Sen hade han diarre,kräktes, och feber över 40 grader i 3 dagar, så ja ni förstår ju hur man blir som pappa då.
Ringer för att kolla lite extra med sjukvårdsupplysningen, kvinnan i andra änden hade typ panik i rösten! ska inte de vara utbildade på att vara lugna.NI MÅSTE ÅKA DIREKT TILL BARNAKUTEN lät det…
Jag som aldrig annars blir rädd och nervös vart vettskrämd av henne.
Vi är ju så vana vid sjukdomar så som astma mm, men medicinen hemma hade tagit slut för astman och detta var efter apoteken stängt så jag kunde inte åka och hämta ut nya recept.
Sen gick inte febern ner heller och han ville inte dricka ( sjukt viktigt vid feber att man dricker)Så ja ringde ex och vi åkte in med lille oskar.
Väl på akuten ja kan säga så här de var 3 barn endast där på mottagningen.
Togs emot, de kollade blodtryck och syre upptaget, relativt ok men jag sa jag vill ha astam medicin så jag kan vidga hans lungor så han slipper hypreventilera, jaja vi kommer snart igen…
tog 30 min inge hände, jag går ut lite vint och säger jag skulle få lite ventolin till min son så han kan andas , den är slut hemma och ni skulle komma.
ok ja just de.
hon kommer in med 1½ alvedon till febern hmmm.
men hörru var e medicinen.. ehh ja just det kommer.ja lång historia kort
3 timmar INGET HAR HÄNT ingen doktor har kommit.
Till slut pallar jag inte mer kl är 02.00 på natten!
går ut och säger ja JÄVLIGT bestämt med nu få de vara slut tramsat.
Hämta doktorn det var ju så jävla akut allt när vi pratade med er innan, nu har de gått 3 timmar och vi har fått1½ alvedon.
Ingen medicin och inga prover tagna.
Hämta läkaren innan jag blir riktigt jävla förbannad.Ja ni som har små barn förstår nog min frustration här.
De skrämmer först livet ur en i tel sen väl där händer inte ett skit.
Ska de vänta på att hans hjärta stoppas eller att han slutar andas…5 min efter det så poff. doktor och syster göra alla prover direkt och han får medicin.
MEN doktorn ja kan säga så här jag kollade vilka som satt inne i rummet när vi kom, där satt en i vit rock med en kopp kaffe och gjorde journaler på datorn när vi kom, vilken tror ni det var:nono:
God damn jag vart så jäkla förbannad på henne, jag sa har du suttit där sen vi kom? Det är en 1½ årig flicka där ute som suttit lika länge som oss hon ha kaskad spytt 4 ggr och nu orkar hon inte stå upp ens. har inte ens hon fått hjälp?
Jäklar kan jag säga vilken fart det vart på akuten sen.Jag sa till dem ja rätt rejält om man säger så .
Vi fick alla nya mediciner utskrivna och förnyade, så nu hoppas jag fan inte jag ska behöva åka dit igen, har fan halva apoteket hemma till mina barn och mig.
De skrev ut allt som behövs , för att klara detta själv hemma.
I och med att vi är vana vid detta så har de ny fått förtroende för oss.Så ja f.. ta svenska sjukvårdsupplysningen och ”vissa” på barn akuten.
doktorn vart riktigt bra! men man gör inte journaler när man har en som håller på att sluta andas och med över 40 g feber och en liten flicka som spyr som en vuxen och blir helt utmärglad…
jaja de lärde sig nog en läxa.
Men jag förstår att de gör så här att inte våga gissa med all upphype av pig flu.
Och att de är under bemmanade helt klart ..
Men va fan skrämmer livet ur en som om han håller på att dö.men men från de tråkiga
vikten efter 4 veckor idag var 98,6 kg.
mitt längsta cardio pass idag kommer vara på 30 min med intervaller:up:
Nu vecka 5 börjar imorgon pga att de är tävling i Lund till helgne så fredag försvinner med jobb och så även lör.
massor med ändringar i träningen , så nu ska de bli skoj, mindre ben och mer rygg !
25 november, 2009 at 11:19 #542998Anonym anvandareMemberKIL EM ALL!!! MOTHER FUCKERS!!!
Tack för passet senast!! Tog gött i ländryggen!! Måste göras om!25 november, 2009 at 16:27 #542999Anonym anvandareMemberJapps då var vi inne på vecka 5 tror jag.
Dieten ja som sist funkar kanon.
HUngrig nja inte direkt men jag är alltid hungrig på något så det e strunt samma.Idag har coach Eddie besökt mig igen, för ett nytt extra rygg pass, så vi tränade, och sen lite mätning.
Allt går framåt, vissa punkter mer och vissa mindre all beror på hur fettet släpper i underhuden och runt muskler och innvändigt.
Stress från träning i vissa muskler = med extra vatten = tjockare hud mm.
Ja strunt samma jag blir bättre helt enkelt.så nu blir det ett extra pass per vecka.
men de läggs på samma dag som axlarna.Ingen ny ändring matmässigt.
Blir ju lite si och så givetvis under helgerna nu pga tävlingarna.
jag har ju en del jobb om man säger såSå jag kommer fortsätta diet och träning fram till jul , och för att ha så bra utgångsläge som möjligt till januari.
Så vikten kan nog vara nere på en 94-95 kg tills dess om vi inte smyger upp intaget före vill säga för att kicka igång mig lite mer.
Mina skador börjar rätta till sig och edies upplägg har gjort så jag känner mig mer stabil nu i leder.
SÅ nu ska det bara utvecklas.Är så skönt att slippa tänka på träningsupplägget själv.
Likså maten det e bara o köra efter programmet.
Sen utvärderar jag och eddie efter avslutat test.Ska försöka hinna ta lite bilder imorgon.
26 november, 2009 at 09:50 #543000Anonym anvandareMemberTjo tog några bilder nyss.
vågen står på 98.1
Har plattat ur rejält över axlar, men träningen är nu ändrad så troligen nästa vecka är det skillnad igen.
Men alla bilder är alltid tagna utan att ha tränat för att få så rättvis bild som möjligt.
Med pump är det en jäkla skillnad.
Men nu vill jag ha uppstigen och på väg till träning bilder.
Med pump stället sig axlarna givetvis ut.Men som jag skrev, träningen går kanon, likså maten.
så lite bilder.
26 november, 2009 at 09:51 #543001Anonym anvandareMember2 till
27 november, 2009 at 21:19 #543002Anonym anvandareMemberBra kämpat! Benen dina är ren konst! Håller dock med dig om ryggen, som lämnar mycket att önska (i förhållande till resten). Hur tycker du det funkar att köra drag och press i samma pass?
2 december, 2009 at 13:15 #543003Anonym anvandareMemberCagiva wrote:Bra kämpat! Benen dina är ren konst! Håller dock med dig om ryggen, som lämnar mycket att önska (i förhållande till resten). Hur tycker du det funkar att köra drag och press i samma pass?Drag och press, funkar kanon.
Får till bra tryck och min söndriga axel och infra spin håller sig lite mer stabil pga att det blir tryck från båda håll.OCh jo men nu är rygg träning ändrad rejält, dock så är denna vecka lite lidande med träningen och har inte riktigt samma fokus som jag brukar, detta pga alla tävlande jag har och hjälper.
NÄrjag hjälper folk så snurrar allas diet och träning i huvudet rejält sista 2-3 veckorna för att göra just deras tävling till sin bästa form.Så jag blir då själv lidande.
MEn formen är på bra väg nu, vikten idag var nere på 97,6 kg så 1 kg till.MAten är ju inga problem , bara att köra på, dock blir ju även denna helg lidande med mat och det äts vad som när tid finns för min del.
Samma förra helgen men då var det lugnt med tävlande bara 13 st :up:
Denna helg tja ca 28 st
I och med att jag gör färg med, mat och coahcar så blir det en del jobb liksom.
Jag ska lära upp någon att fixa färgen med. Men jag vill ju ha det på mitt vis så änn så länge roddar jag i det med.I helgen har jag dock med ett antal från mitt Team reFORM som hjälp med coahing och färgläggning.
bakom scen.
Så allt kommer gå som en dans8)Jag skulle nog våga sticka ut och säga att jag är den lugnaste coach man kan tänka sig att ha, oavsett hur många jag har.
Ja ok vill säga att folk lyssnar på det jag säger…Jag är rak på sak, säger saker en gång, gör som jag säger annars skiter jag i de typ:) inte riktigt men folk bukar känna sig riktigt trygga med min tillvaro, kan verka lite tanksprid och inte alltid svarar men jag har stenkoll.
Återkommer med formbilder om det nu inte blir till att posera på lucia vill säga då kan ni se mig live !
2 december, 2009 at 21:01 #543004Anonym anvandareMemberFredrik Carlsson wrote:Samma förra helgen men då var det lugnt med tävlande bara 13 st :up:
Denna helg tja ca 28 st
Jag ska lära upp någon att fixa färgen med. Men jag vill ju ha det på mitt vis så änn så länge roddar jag i det med.I helgen har jag dock med ett antal från mitt Team reFORM som hjälp med coahing och färgläggning.
bakom scen.
Så allt kommer gå som en dans8)Åh ja Fredrik! Helt själv var du faktiskt inte förra helgen….
3 december, 2009 at 11:21 #543005Anonym anvandareMemberSkorpan wrote:Åh ja Fredrik! Helt själv var du faktiskt inte förra helgen….jo en halt katt räknas inte.
Men ok då du var med en hel del ,tackar…
4 december, 2009 at 11:16 #543006Anonym anvandareMemberFredrik Carlsson wrote:Drag och press, funkar kanon.
Får till bra tryck och min söndriga axel och infra spin håller sig lite mer stabil pga att det blir tryck från båda håll.OCh jo men nu är rygg träning ändrad rejält, dock så är denna vecka lite lidande med träningen och har inte riktigt samma fokus som jag brukar, detta pga alla tävlande jag har och hjälper.
NÄrjag hjälper folk så snurrar allas diet och träning i huvudet rejält sista 2-3 veckorna för att göra just deras tävling till sin bästa form.Så jag blir då själv lidande.
MEn formen är på bra väg nu, vikten idag var nere på 97,6 kg så 1 kg till.MAten är ju inga problem , bara att köra på, dock blir ju även denna helg lidande med mat och det äts vad som när tid finns för min del.
Samma förra helgen men då var det lugnt med tävlande bara 13 st :up:
Denna helg tja ca 28 st
bakom scen.
Så allt kommer gå som en dans8)Jag skulle nog våga sticka ut och säga att jag är den lugnaste coach man kan tänka sig att ha, oavsett hur många jag har.
Ja ok vill säga att folk lyssnar på det jag säger…Jag är rak på sak, säger saker en gång, gör som jag säger annars skiter jag i de typ:) inte riktigt men folk bukar känna sig riktigt trygga med min tillvaro, kan verka lite tanksprid och inte alltid svarar men jag har stenkoll.
Återkommer med formbilder om det nu inte blir till att posera på lucia vill säga då kan ni se mig live !
Tack för svaret! Bra att du fick ny ryggträning, begövs bred rygg för att matcha påkarna och armarna.
Tro fan att det blir snurrigt att dieta när man ska hålla koll på ett helt fotbollslag. Ja tjata på folk att dom ska göra något dom valt frivilligt ska man inte behöva göra direkt.
Hoppas du slipper sjuka barn resten av tiden bara!
Lycka till!7 december, 2009 at 09:36 #543007Anonym anvandareMemberFredrik Carlsson wrote:jo en halt katt räknas inte.Men ok då du var med en hel del ,tackar…
Tack själv
Och tack för denna helg med! Det var jäktigt sina stunder, men för f–n så kul det har varit!!
Tack hela Talangjakten och teamet för att jag fick vara en del av detta och tävlingsdebuten för fler av er. Det är så fantastiskt givande att få göra allt man kan för att få er att se så bra ut som ni bara kan då ni ska få uppleva era dröm som ni kämpat så hårt för att få till verklighet!
Tjejer, ni var fantastiskt vackra! Och killar, snygga som få!
Jag ler fortfarande när jag tänker på era ansikten när ni klev av scenen, lyckan sken verkligen om er! Det är det som gör allt slit värt det..7 december, 2009 at 14:45 #543008Anonym anvandareMemberTjena
Ja då var sista tävlingen klar för i år för mina klienter.Detta år har jag nog tusan varit i alla hörn av väldens punkter på tävlingar med olika klienter amatörer så som med olika proffs.
Nu ska jag vila upp mig inför kommande år.
Min diet flyter på bra helgen var ju ett avbrott givetvis.
Men kör på tisdag igen som vanligt fortsätter frsm till jul med dieten .
Tacka alla mina klienter för denna helg , totalt hade jag 28 st som jag målade och gjort kost och upplägg till.
Ni är alla guld värda för era insatser och alla har slagit sin form från förra tävlingen eller den form ni var i före diet för er som var debutanter.En glad coach på bild här
Formbilder kommer i veckan. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.