Freppazz Träning.

Home Forums Dagböcker Freppazz Träning.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 1,380 total)
  • Author

Hejsan alla glada och ledsna också för den delen :D körde tuttar, lite triceps och lite mage med jordens segaste person idag.. inget go alls i honom.. kan inte förstå att jag tränat så mkt som jag gjort med han, men men. Gick rätt ok ändå :p
    Boobies
    Bänkpress; vi hade fått en ny stång som var mycket skönare än den gamla, bättre ”grepp” , 20kg (stången) * många, 40kg * ganska många , 70kg * 6 PB! med lite pass för visso, fick hjälp att lyfta ur stången och sedan på sista, så vi säger en 5:a. 70kg * 3-5 , 70kg * 3-5, o sedan typ 50kg * 8-12

Snedbänkpress: 50kg * 6-12st 4set

Samt flies i cc (liggande) @ 30kg. blev väl runt 8 reps.

Klämde in lite dips här som jag inte kört på typ ett år.. kändes tämligen bra i axeln o de var skitskönt.. :D blev 10,8,4 * KV

Triceps

Pushdown m. stång i cc: 110kg * 6 2set , sedan 80kg * 6-8 o så dropade jag så hela vägen ner till 20kg.

Pushdown m. snöre: 20kg * nånting 3set

Mage
    Situps i cc +10kg.

Sedan blev det crosstrainern i 30 min.

Väldigt skönt att man kanske, utan att säga för mycket kan börja köra lite dips nu.. vore najs :up:

Dagens käk har sett ut såhär, vet att det nog har blivit väldigt dåligt idag, men förstår inte.. ”styrkan” sitter kvar och jag tror nästan att jag ökar lite i vikter.. får det inte att gå ihop, men jag klagar inte =P

#1: Bröd m. skivat ägg & kaviar på, vassledrink ~250kcal
    #2: Picknick mat som vi fick av skolan bestående av två mackor en med ost o en med skinka på.. samt en festis. tror 500kcal är högt räknat, men de var mycket smör på så vi säger det =P
    #3: Vassledrink 110kcal
    #4: (kvarstår) fläskpannkaka, tar väl 1-2st o nån klick sylt blir väl runt 800-1000kcal
    #5: (kvarstår) Kesella lätt + funlight ev. någon frukt ~200kcal

Kcal tot: 2060 (men det lär vara runt 17-1800 i verkligheten.. det känns så iaf =P )

Jahapp det var veckans sista gympass, tror jag skiter i promenaden ikväll då jag har gått rätt mycket i övrigt idag, blir nog ett cardiopass på gymmet imorgon också då blir det 30 min crosstrainer & 20-30min på cykeln.

Över & ut!

Trevlig kväll!

EDIT: Gör tonfiskbiffar istället på 1burk tonfisk och 2 ägg.. håller på och kokar i hop det nu och det verkar som att det sitter ihop lite bättre m. två ägg. jaja nu vet ni det också =P så kcal intaget idag lär vara runt 1500

Ser bra ut !
    Är tonfiskbiffarna något att rekommendera? Goda?:D

Henkehasse wrote:
    Ser bra ut !
    Är tonfiskbiffarna något att rekommendera? Goda?:D

Tack tack! :D
    Ja i förhållande till näringsinnehåll så tycker jag dom är goda, kan rekomendera att man tar 2st ägg istället för ett (provade nyss) , det gjorde underverk. samt lite grillkrydda eller vad man nu har på, sen att man har mycket olja eller smör eller vad man nu steker i då dem bränner fast ganska lätt. Men helt klart ätbart och mättande :up:

Bra slitet som alltid här! :emo-thumb

Släng i en burk Creme Bonjour Cuisine med en kul smak nästa gång, eller en burk creme fraiche chili/paprika… Det gör underverk.

Insulinus wrote:
    Bra slitet som alltid här! :emo-thumb

Släng i en burk Creme Bonjour Cuisine med en kul smak nästa gång, eller en burk creme fraiche chili/paprika… Det gör underverk.

Alltid lika kul med såna ord 😮 tack =)

Det ska testas.. de där chili/paprika lät jäkligt gott.. :D är väl inte överdrivet mycket kcal i det heller?

Nä, de som är smaksatta ligger runt 13% fett har jag för mig, det finns med lägre fett% också, typ runt 3-5% men de är inte smaksatta så då får du själv slänga i lite paprikapulver och chilipulver.. Inte så svårt det heller men det ska ju bli bra också. :D Kommer inte ihåg kalorierna direkt men tippar på ca 100-130kcal /100gr för den med 13% fett.

Du kanske är en jävel i köket? ;)

Insulinus wrote:
    Nä, de som är smaksatta ligger runt 13% fett har jag för mig, det finns med lägre fett% också, typ runt 3-5% men de är inte smaksatta så då får du själv slänga i lite paprikapulver och chilipulver.. Inte så svårt det heller men det ska ju bli bra också. :D Kommer inte ihåg kalorierna direkt men tippar på ca 100-130kcal /100gr för den med 13% fett.

Du kanske är en jävel i köket? ;)

Ålrajjt! tackar för det.. :D haha ja frågar man morsan så är jag nog det.. :nono: Så en som är färdig smaksatt får jag köra på.. har ju ändå lite kcal att röra mig med så kanske skulle ta och testa en sådan imorgon..

Tack för tipset!

Morsning.. kom hem från plugget nyss.. såhär sent har jag inte varit hemma de senaste halvåret tror jag :p . Har kopplat ljud och fixat till flaket tills the big day imorrn! Har inte varit så taggad, men nu börjar man fatta vad man ska göra.. efter 12års slit så är det ingen INGEN mer skola. :D fyy så skönt.

Har/kommer äta såhär idag:
    #1: Bröd m. skivat ägg, kaviar, vassledrink ~250kcal
    #2: Grovbröd m. ost & kalkon på (för 25:- , som hittat :p ) ~500kcal
    #4: (kvarstår) spaghetti & köttfärssås ~1000kcal säger vi.
    #5: (kvarstår) kesella lätt + någon frukt ~200kcal.
    Kcal tot: 2060

Imorgon så blir det nog det mesta av allt onyttigt som går att trycka i sig, ska börja med champagnefrukost kl 06… så det blir en väldigt låång dag.. lär vara hemma runt kl 4 på lördag morgon. men det ska bli skoj =D
    Skippar troligen träningen idag, även promenad osv osv. också och bara tar det lugnt.
    Ska kika lite på arbetsförmedlingen om det finns några lediga jobb.. Ingen som vet om något budbilschaufförsjobb , kring antingen stockholm eller nyköpingstrakten? Hojta isåfall..

Över & ut!

Trevlig helg på er!

Hej! eller godmorgon kanske man ska säga.. vill varna för att det kan, kanske bli lite felstavningar mm. då det både ätits och dryckits en del skitnyttiga grejjer idag :)

Hm.. det blev en promenad igår kväll i alla fall, och idag har jag gått och dansat en del, men samtidigt druckit öl, sprit, drinkar, ätit ALLT som går ungefär mmmmmmm…

Brickan på bild nr. 1 kommer det att ätas flitigt av nu fram över.. blev en del kvar men kommer retuschera lite och ta bort potatissalladen (bild nr. 2) och även äta mestadels kalkon.
    På bild nr 2 är det det senaste målet som jag åt för ungefär en kvart sen..

Nä nu skriver jag inget mer.
    Imorrn blir det tydligen också party iaf.. :nono: jaja, tur att det inte är så ofta.

Godnatt!

Inget ont om party nu! Roligt måste man ha…. ;)

Insulinus wrote:
    Inget ont om party nu! Roligt måste man ha…. ;)

Hehe ja det är ju ganska så sant.. :D
    Då kan jag i princip redovisa dagen nu.. snart dags att gå på nästa så lika bra.. =P
    Sov till 8,30 i morse.. helt sjukt, men då kanske man skulle skriva i CV:t att man är morgonpigg iaf.. =P
    Käkade ungefär 10mackor m. smör, salladsblad (hemmaodlade), en sträng majonäs och en kalkonbit och en klick mögelost på.. :P sedan åt jag frukt så in i… så nu är jag ganska mätt :D
    Idag är det marknad i Trosa, så ska väl in dit bara polarn vaknar (som var chaufför igår, men han sover säkert till kl 1 =P) så blir det väl 2timmars lugn promenad där vid marknaden sen. Funderar på om vi skulle äta ute också, så lär väl bli pizza eller liknande. Och sedan krogen frammåt 20-21 :up:

Funderar även på att starta en blogg.. kan vara rätt fränt kanske, särskilt nu när man kommer vara arbetslös också, måste ju ha något att göra.

Över & ut!

[http://freppazz.blogg.se/] vad fan hände egentligen? :p

Söndag idag då.. brukar ju vara den oficiella tråkdagen, så även idag.. så har knäppt lite bilder, efter en slitsam helg så visade vågen 68kg :what: med kläder på (kalsonger, strumpor, brallor, skärp & t-shirt)
    Är lite fjortisvarning på bilderna.. men min digitalkamera har sagt upp sig totalt, så ja.. man tager väl vad man haver som det heter.. finns ingen självutlösare heller så :(

Denna vecka blir också riktigt hardcore! Tror det kan hitta på att hända rätt mycket då.. är ju som sagt arbetslös också, så nu kan jag gå, träna och spela gitarr flera timmar om dagen.. :D

Käket today:
    #1: Vassledrink 110kcal
    #2: (tas snart.) vassledrink 110kcal
    #3: maaaaaaat 6-800kcal (kanske lite mer..)
    #4: Kesella lätt + funlight ev. någon frukt ~200kcal

kcal tot: 1520 (o då var det grovt räknat)

Have a nice day!

Jahapp, rygg biceps och lite mage idag då. Var seg som fan men gick rättså bra ändå tycker jag.
    såhär såg passet ut:
    Rygg
    Chins; 15,8,6,2 (fan marcher glömde göra så många jag orkade i första.. så hade nog kunnat gjort 16 st :p )

Kabelrodd: 65kg * 8 3set , 40kg * 12-15

Latsdrag ganska smala; 65kg * 6-8 3set , 40kg * 10-12

Latsdrag m. v-handtag: 65kg * 4 , 60kg * 6 , 55kg * 8

Sedan så körde jag enarmsrodd i cc m. 90kg på * c:a 8 reps i 3set

Biceps
    Stångcurl m. Ez-stång : 12,5kg på i varje ände (exkl.stång) 10, 7, 5, 4 reps. sedan 10kg på i varje ände * 4

Sittande enarmscurl i cc: 30kg * 6 2set

Bamsecurl 20kg * 4-8 reps 2-3set

Hammercurls 10kg i drop till c:a 7kg. ganska många reps.

Mage
    Crunches i cc 10kg: 10-12 reps 3set varvat med vanliga situps.

Avslutade med. 30min på crosstrainern.

Dagens käk:
    #1: Bröd m. skivat ägg, kaviar och vassledrink 300kcal
    #2: Äpple 50kcal
    #4: (kvarstår) Pasta & skinksås 800-1000kcal
    #5: Kesella lätt m. funlight 190kcal

Kcal tot: 1650

Chins; 15,8,6,2 (fan marcher glömde göra så många jag orkade i första.. så hade nog kunnat gjort 16 st )

:
    jävligt starkt manen!!!:up:
    tror detta kan bli svårt & slå för mig:frust:

Bra pass i övrigt!!

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 1,380 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.