Freppazz Träning.

Home Forums Dagböcker Freppazz Träning.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,380 total)
  • Author

Idag så var det 4km löpning i snöslask som gällde.. sprang i skidspåren, men dom smälter nog bort imorgon ändå. så ingen lär klaga:)
    Tror nog passet blev på rekordtid, vi var 3pers som sprang idag.. och han som inte brukar vara med sprang som en antilop ungefär.. så jäkligt bra hare det där :up: gick nog på 16-17min runt. Trots att jag är 4-5kg tyngre nu än när jag ”deffade” . Well , tuttar & triceps + mage imorgon, känner att det är något skit i kroppen (förkylning eller liknande) men ska köra så hårt jag kan :up:

Trevlig kväll!

Och det där med skit i kroppen.. Vaknade typ kl 4 av att man kallsvettades, och nu har man huvudvärk. Så idag blir det bara vila för hela slanten.. Hade inte så mycket att göra på praktiken idag heller, skulle jag tro, så jag missar nog inget viktigt. :)
    Har tryckt i mig några alvedon, så hoppas det blir lite bättre, ska försöka lura med mig farsan till gymmet imorgon eller på söndag, beroende på hur man känner sig :)

Idag blir det nog lite terapijobb på bilen istället.. egentligen skulle jag behöva sätta i vippor mm i toppen så jag kan göra ventilurtag och lite sånt i kolvarna imorgon, lutar åt att jag målar några bromsok istället :p

Jaja, trevlig helg på er!

Fast så blev det inte… runt kl 09 så började jag känna mig som vanligt.. så då vart det att fixa med bilen.. sen fick jag hem lite prylar till den, och då vart jag så jäkla glad så då var jag bara tvungen att träna.. :p
    Nu känner jag mig rätt bra, lite trött och seg dock. får sova länge imorgon.

Bröst, triceps & mage, skriver det jag kommer ihåg, känndes faktiskt rätt bra, hade rätt skapligt tryck i kroppen, men ville inte köra så tungt med tanke på att jag kanske är på väg att bli sjuk osv… jaja.

Hantelpress rak bänk: 30kg * 6-8 (helt själv, så det är nog fan PB!)
    30kg* 3-5
    28kg * 5-8

Hantelpress sned bänk: 25kg * 4-6
    22,5kg * 4-6
    18kg * 10-12

Sedan larvade jag mig lite i CC:n bra kontakt

Lite pushdowns och pushups med kv på en bänk för triceps

sedan hängande benlyft; lyfta ut benen i 90*. och så 3set situps.

Kommentar: vart förvånad själv att det gick så bra idag, ett väldigt snabbt pass också :)

Väldigt kladdig skrivet blev det nu känner jag.. men det får ni leva med ;)

Trevlig helg!

Kan ju inte säga att jag följt din journal sporadisk direkt så jag vet ju inte om detta var bra vikter i dina ögon. Men de ser imponerande ut, du är ju trots allt bara 18 bast så du har ju all tid i världen på dig att bli monsterstor. :D

Kanske får hålla ett lite bättre öga på dig. Tittar in lite då och då vilket jag förvisso gör i varenda journal på forumet tror jag. :D

Väldigt kul att höra sådana ord! :)
    haha precis som jag då :D

Väldigt kul att höra som sagt!:up:

Bra pressat mannen!
    Det tar sig! :)

Tackar! Ja sakta men säkert(?) något händer det ju i alla fall:p

Tjena man! :) Tackar det var väldigt kul att höra! sånt som gör en motiverad till att köra ännu hårdare! :up:

Har du fått upp någon journal än? =)

Rygg, biceps & mage

Väldigt skönt ryggpass idag! Har börjat blivit lite effektivare i träningen nu, så varje pass tar runt en timme att köra, vilket är skönt. Hade inte med mig något anteckningsblock idag heller :( men skriver det jag kommer ihåg i alla fall.

Chins:
    3set * kv

Chins m. V handtag:
    3set * kv

Rodd i maskin, med en hand- fan vad bra det tog!
    55kg * 3-6 (ungefär) första gången jag körde just denna med en hand. så de får man väl säga att det är PB!
    50kg * 4-8
    45kg * 5-8
    sedan köde jag med båda händerna på 60kg * 10-15 reps.

Smala latsdrag:
    40kg * 10-12
    65kg * 8-9
    70kg * 5-8

Svårt att uppskatta.. men ungefär där någon stans.

hantelrodd: 32,5kg * 8 reps 3set

Samt rygghäv; c:a 12 reps 3set

Biceps:
    Hantelcurl: 20kg * 3-4
    sedan testade jag en annan maskin.. tyckte inte den tog nått, men körde 2set i den i alla fall.
    sedan hantelcurl: 15-18kg * 3-6

stångcurl: c:a 30kg * 8-10 2set

sedan lite hammercurl.

Mage:
    Hängandes i dips-ställningen och sparka benen rakt ut 3set
    ”sneda” situps 2set

Kommentar: ryggpasset känndes riktigt bra!
    Bicepsdelen gick väl sådär, men det får man ta.

Käkade f.ö hamburgare i helgen, var ett tag sen nu :)

Trevlig kväll!

Okej okej, nej det blir ju så ibland.. Det ser jag fram emot! :)

Strong jobbat! Antar att du gjorde en hel del chins också. :)

Släng fram lite marklyft nu också. ;)

Thanx! Njae det blev väl inte alltför många.. men runt 6-8reps per set i alla fall skulle jag tro.:o

Jag ska nog vila lite från marklyften ett tag, vet inte varför men har fått/har värk i nedre högra delen av korsryggen, knakar och knäpper och har sig.. så jag vilar nog några veckor till, men sen är jag på det igen! :up:

Yes, lite få övningar på benen, jag vet… men får köra så ett tag nu tills jag känner att ryggen är med mig. Kanske testar lite lättare marklyft nästa vecka.. :)

Benspark: 15-20kg 15-20 reps
    80kg * 7
    80kg * 6-7
    75kg * 6-8
    40-50kg * 12-15

Ham. curl: 15-20kg 15-20 reps
    70kg * 4
    65kg * 4-6
    65kg * 4-6
    40-50kg * 12-15

Vadpress: 50kg * 12-15
    140kg * 12-15
    140kg * 10-12
    140kg * 10 -12

Sedan körde jag vadpress i en annan maskin 3set

Axlar:

Hantellyft rakt fram: Uppvärmning * någonting :p
    15kg * 6-8
    15kg * 6-8
    10-12,5kg * 6-8

Hantellyft åt sidan:
    10kg * 5-6
    10kg * 5-6
    10kg * 5-6

Utåtrotation (eller vad det heter..)
    15kg * 6 reps 3set

Körde även drag till haka m. rep och lite annat.

Rätt ok pass ändå får man väl säga. :)

Trevlig kväll!

Bra jobbat och trevlig kväll på dig också. :D

Kan utåtrotationen vara övningen för rotatorcuffarna?

Tack å tack :D

Det är mycket möjligt, man står med armen i 90grader med hanteln på magen och för handen utåt.. kan man nog säga:)

Jaha, ja det är inte rotatorcuffen då! Inte den jag tänkte på iaf……

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 1,380 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.