- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 mars, 2009 at 20:46 #461719Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Tack ja jag får hoppas på det, nej det är ju sant.. och kanske inte på 2-3år heller för den delen…:whistle:
Funderar på om man skall börja köra böj med röven mot en bänk, alltid när jag kört förut så har jag alltid gått ner så röven nästan snuddar marken, men går jag ner så den nuddar bänken (benen i 90grader) så borde jag kunna lasta på mer, och på så vis bygga upp en bättre styrka för ”vanliga” böj? Bara en teori..
Jo det är sant att du kommer att kunna lasta på mer. Dock tror jag att om man tar bort den där lilla biten längst ner blir man svag i bottenläget. Men det är bara något jag tror. Man ska göra vad som känns bäst och lyssna på sin kropp sen vad resten av världen anser är ovesäntligt!
11 mars, 2009 at 20:49 #461720Anonym anvandareMemberDet har du ju väldigt rätt i! Ja det stora ”problemet” när jag kört böj förut är att jag tyckt att jag har haft dålig teknik, så har inte vågat lasta på något, samt att jag böjer mig för mycket framåt, troligen p.ga att man blir lite orolig för att tippa bakåt, så det blir nog till att testa på lite bänkböj tills vidare i alla fall.:up:
11 mars, 2009 at 20:52 #461721Anonym anvandareMemberFreppazz wrote:Det har du ju väldigt rätt i! Ja det stora ”problemet” när jag kört böj förut är att jag tyckt att jag har haft dålig teknik, så har inte vågat lasta på något, samt att jag böjer mig för mycket framåt, troligen p.ga att man blir lite orolig för att tippa bakåt, så det blir nog till att testa på lite bänkböj tills vidare i alla fall.:up:Har faktist haft samma problem!
Jag ville krumma ryggen när ja skulle upp
och nu tror jag mig veta vad problemet var.
Jag tappade buktrycket helt.
Dra in luft innan du går ner och när du vänder så börjar du
släppa ut luften, funkar bra på mig iaf.
Pröva vet ja11 mars, 2009 at 20:54 #461722Anonym anvandareMemberDavid Näslund wrote:Har faktist haft samma problem!
Jag ville krumma ryggen när ja skulle upp
och nu tror jag mig veta vad problemet var.
Jag tappade buktrycket helt.
Dra in luft innan du går ner och när du vänder så börjar du
släppa ut luften, funkar bra på mig iaf.
Pröva vet jaTackar för tipset! :up:
Ska testas13 mars, 2009 at 22:30 #461723Anonym anvandareMemberInget träna varken igår eller idag, men imorgon ska jag och farsan ner till gymmet och köra, ska bli riktigt skoj faktiskt lär ha gott om energi till passet också, fick en semla av en taxichaufför som var inne på jobbet idag, lite senare på kvällen så blev det smörgostårta
Shoppade lite prylar till bilen på biltema idag/kväll… När jag skulle åka där ifrån så åkte jag på huvudled och en snubbe möööösar sig ut framför, självklart så får jag bromsa lite för att inte köra in i sidan på honom, så jag bromsar, och tutar… lite väl mycket kanske… lite längre fram så blir det rött ljus, snubben stannar där och jag tutar lite till :whistle: (är egentligen inte arg.. bara kul att driva med folk :p) bara så att han förstår att han gjort fel tänkte jag, det var heller ingen bil bakom mig, så varför inte vänta de 5s. det hade tagit för mig att åka förbi, hade inte jag varit vaken så hade han haft en intryckt dörr på sin bil…
jaja, tutar lite som sagt…. snubben lägger i backen, försöker väl skrämmas lite tänkte jag, så vad gör man då? Joo man rullar fram lite… så att kofångaren touchar hans bakkofångare, yay, då blir det grönt.. och han drar i väg med en rivstart, hänger på så gott det går med morsans slöa bil… och åker fortfarande vääldigt nära honom, så jag tutar lite igen… snubben slår på en tvärnit , mitt i vägen, hoppar ur bilen och sliter upp dörren på min bil; VILLE DU NÅGOT ELLER??! skriker han. Jag svarar med ett enkelt nej och ser helt oberörd ut, han smäller igen dörren och hoppar in i sin bil, som det är kö bakom, och så även med min… han hoppar in som sagt.. får motorstopp (ja start i backe kan ju vara klurigt om man har dåliga nerver ) jag glider förbi, tutar lite och vinkar. Fyfan vad dum han måste känt sig.Och jäklar vad jag lär skratta gott åt detta ett tag framöver
Trodde faktiskt för ett tag där att det skulle bli slagsmål, men det slapp jag ju.
Återkommer med hur passet gick i morgon.
Ni får ha det så jävligt! :emo-thumb
14 mars, 2009 at 13:52 #461724Anonym anvandareMemberKände mig som en zombie hela dagen, trött o jävlig. Men tyckte passet gick rätt bra ändå, går ju inte riktigt att hålla samma tempo som man har när man kör själv med en snart 55årig gubbe :p
Skriver det jag kommer ihåg;
Hantelpressar rak bänk: 30kg *10 PB! (tror jag?) började lite lätt för kände mig seg som sagt.
Sedan blev det 32,5: orna, * 5-6 reps 2 set tror också det var PB efs jag pumpat så ”mycket” på 30kg:s hantlarna innan.Sneda hantelpressar: 25kg * 4-8reps 2-3set
Körde lite bänk också, och farsan som har tränat när han var yngre behärskade den övningen rätt bra… där är han nog mycket värre än mig… men i hantelpressar så är det ju mer balans osv.
körde väl 2set bänkpress iaf.Sedan lite i CC.
Triceps
Kroppen mellan två bänkar och 50kg på låren, pressa med triceps.. tror ni förstår.. 10, 8, 6 reps.. detta kändes rätt brutalt tyckte jag..
Sedan lite pushdowns o sådär. Kommentar: lite ojämn pump på höger/vänster arm.. som vanligt, men det är väl bara att nöta på.
50kg i knäet är jag mest nöjd med, fan vad bra det kändes!
Körde även lite mage, bl.a i maskinen och lyfta benen rakt ut.
Trevlig helg på er!
14 mars, 2009 at 16:59 #461725Anonym anvandareMemberHärligt pass där! :emo-thumb
Tycker det var lite synd att du inte fick chansen att ge karln en smäll!
Men när han fick motorstopp och du for förbi, de va nog en kraftig käftsmäll
på han14 mars, 2009 at 17:05 #461726Anonym anvandareMemberTackar! Ja det känndes riktigt bra idag
hahaha, jag knäppte faktiskt loss bältet när han kom mot bilen, så var helt berädd. :p
Ja den satt nog rätt bra… haha.15 mars, 2009 at 12:48 #461727Anonym anvandareMemberTestade ON proteinet idag hade i 0,5dl i gröten, och det smakade ju helt ok
Har nu bestämt mig för att nästa sommar försöka satsa på att ta hojkort! Har börjat kika lite på hojjar nu och man blir ju inte mindre sugen..
Blir troligen något offroad liknande, kanske till o med en motard.
Har kikat lite på KTM duke, KTM prestige, samt yamaha xt660x verkar rätt schyssta
På med ett par vinterdäck bara så kan man åka hela året. Vore soft!Idag blir det total vila med lite plugg och massa film.. eller om det var tvärt om
16 mars, 2009 at 17:28 #461728Anonym anvandareMemberMors!
Chins 3set
Rodd i maskin: 90kg * 6-8 PB(?) 2set
En arms rodd samma maskin: 45kg * 6-7 2set
~30kg * 7-10Hantelrodd: 32,5kg * 8 3set
20kg * 8-12Stångrodd med Ez-stång, omvänt grepp (ny favvo!) 10kg på i varje ände.. stången kanske väger 10kg? c:a 15reps 3set
Latsdrag: 70kg * 5-6
65kg * 5-8
40kg * 10-12Latsdrag V-handtag 3set
Stående rodd med knäna mot bänk 2set
Bicepscurl m. stång 30kg * 6-9 2set
Hammercurl 3-4set
Mage:
3-4set ”sneda” situps c:a 15-30 repsKommentar: ett helt ok pass med väldigt bra kontakt i ryggen! o biceps kändes också rätt pumpade, men kanske lite få övningar… men å andra sidan så får dom ju lite pisk när man kör rygg så
Otroligt äcklig luft inne på gymmet idag också, gick knappt att anadas.
Dagens käk:
06: ½dl proteinpulver blandat m. 0,5l mjölk. hälld över 1dl gröt m. lite sylt på.
2mackor, en banan, vitamintablett samt blåBÄRSsoppaRunt kl 12 4-5medelstora potatisar, 5-6oxjärpar , sås o sallad.
innan träning: två mackor m. smör & korv på 1 glas mjölk
efter träning 1dl proteinpulver , 1banan
c:a 17,00 falukorv, 4-5st potatisar.
senare: 3-4mackor, kesella lätt m. funlight.
ungefär sådär ser käket ut varje dag nu mer :p
vikten idag låg på 75,5kg
Trevlig kväll!
18 mars, 2009 at 18:14 #461729Anonym anvandareMemberÅrets första glass är äten, kanonväder och kanon soft dag idag.. borde det inte bli ett bra gympass då? Inte direkt..
Motivationen tröt (tryte?) började tryta.. kanske man säger.. direkt när jag kom till gymmet, kände mig trött och seg utan någon större anledning. Det spelas som vanligt gaymusik 3000.. och det gör inte direkt att man blir mer motiverad. Lovar att merparten av dom som tränar skulle tycka bandit är mycket bättre, men det förstår inte dom i kassan… jaja. Körde knäböj idag, gick väl.. även axlarna pumpades igenom, dem vart ju rätt tungt påfrestade förra veckan, så det blev bara lite genomkörning.
Jag skriver det jag kommer ihåg:
Knäböj: Stången (20kg) * 10-15
50kg * 8
60kg * 4
60kg * 2Galen pump i benen, kunde knappt gå.. (skitjobbigt att koppla ur när jag åkte hem.. ) Har ju inte kört böj på ett tag, men det kändes faktiskt bra idag, sög i mig mycket luft och tänkte på att vara ”stum” i buken, samt att jag inte gick jättedjupt (strax under 90grader c:a )
Ham. curl: 70kg * 0 .. fan gjorde ju en 5:a förra veckan?.. men knäböjen tog ju en del också..
~60kg * 4
50kg * 8-12Liggande benpress: 60-80kg… även detta kändes skittungt. blev väl runt 8 reps i 2-3set
Samt vader, två övningar, inget nämnvärt.
AXLAR
Hantellyft rakt fram:
12,5kg * 8-10 2set
8kg * 12-15 2setHantellyft åt sidan:
c:a 7kg * 12 3set
5kg * 12-15Flies (baksida) 4set
Lyft med vikt rakt fram: 10kg * 12-15 reps 2set
Ungefär sådär såg passet ut.. får satsa på ett tyngre nästa vecka helt enkelt :up:
Tuttar , triceps & kagge på fredag hoppas det går lite bättre..
Trevlig kväll!
18 mars, 2009 at 20:06 #461730Anonym anvandareMemberBra ”Teppas”.
Flyes för baksidan är det en omvänd pec-deck eller vad är det?
Gött att du slänger in knäböj iaf, du kommer garanterat ha dubblat dina träningsvikter inom ett halvår.18 mars, 2009 at 21:13 #461731Anonym anvandareMemberTack Tompa!
Ja det kan man säga att dom är, fast jag vinklar händerna lite annorlunda, så att hantlarna är vågräta istället för lodräta kan man kanske säga.
Jag hoppas på det, ska försöka ligga i så gott det går nu, men väntar nog ett tag till med marlyften.. korsryggen kändes inte helt ok än. Men idag gick det ju ”bra”
18 mars, 2009 at 21:19 #461732Anonym anvandareMemberHärligt pass mannen! :emo-thumb
18 mars, 2009 at 21:27 #461733Anonym anvandareMemberDavid Näslund wrote:Härligt pass mannen! :emo-thumbThanx maan! :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.